Sending
User Review
5 (1 vote)

معرفی لوله کربن استیل 

لوله کربن استیل ضخامتهای موجود لوله کربن رده های 30 40 60 80 100 120 160

سایزهای موجود از 1/4 تا 56 اینچ

برندهای موجود لوله اروپایی ، روسی ، اکراینی ، چینی ، اهوازی

به صورت 6 متری و در بعضی از سایزها 12 متری هم موجود می باشد

الیاژهای موجود  X60 X56 X52 X46 X42 a 106

برای دریافت بهترین قیمت و پیش فاکتور لوله کربن با ما در تماس باشید

لوله-کربن-استیل-1

استاندارد لوله کربن استیل

ASME B36.10m استاندارد لوله هاي فولادي بيدرز و جوشي مي باشد

ASME B36.19m استاندارد لولههاي فولادي ضد زنگ (Stainless Steel) ميباشد

كه از ASTM عاريه مي گيرند.

API 5L استاندارد ديگري را براي لوله هاي كربن تعريف مي كند كه خود اين استاندارد جنسها را مشخصمي كند.

Grade هاي موجود در استاندارد API 5L به قرار زير مي باشد.

جدول استاندارد ها

Grade Yield Strength
A 30000 PSI
B 35000 PSI
X42 42000 PSI
X46 46000 PSI
X52 52000 PSI
X56 56000 PSI
X60 60000 PSI
X65 650000 PSI
X70 70000 PSI
X80 800000 PSI

به طور مثال، كلاس X80 خيلي قويتر از كلاس B مي باشد.

لذا ضخامت ديواره در X80 خيلي كمتر از كلاس B مي باشد

و در نتيجه وزن پايپي با كلاس X80 خيلي كمتر از وزن پايپي با كلاس B مي باشد.

استاندارد توليد لوله بي درز را تا 48 اينچ توصيه كرده است،

اما سازندگان تا حدود 32 اينچ توليد مي كنند.

طراح بايستي تا حداكثر سايز 20 اينچ از لوله بدون درز استفاده كند.

لذا در صورتي كه سايز از 20 اينچ فراتر رود از لوله درزدار (جوشي)استفاده مي كنند.

بايد توجه داشت وقتي دما بالا رود استحكام درز جوش نسبت به بدنه كاهش مي يابد.

همچنين درز جوش در مقابل خوردگي داراي مقاومت كمي مي باشد.

مزایای لوله کربن استیل

هر روز از کنار ساختمان‌ها، خودروها، لوازم خانگی و ماشین‌های بی‌شماری عبور می‌کنیم که با استفاده از لوله کربن استیل درست مانند لوله‌های کیلی پایپ ساخته می‌شوند.اما آیا تا به حال تعجب کرده اید که چرا این ماده تا این حد رایج است و در بسیاری از کاربردهای مهم استفاده می شود؟ بدیهی است که دلیل خوبی وجود دارد که چرا این ماده به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.در ادامه با برخی از ویژگی هایی که لوله فولادی را به انتخاب خوبی تبدیل می کند، بخوانید.

ایمنی و دوام قابل اعتماد

مهمتر از همه، لوله کربن به طور مداوم ایمن و بادوام است. این امر به ویژه هنگامی که از آن در زیر زمین استفاده می شود مهم است، زیرا بسیاری از مواد دیگر در معرض پوسیدگی و آفات هستند. از سوی دیگر، فولاد در برابر موریانه ها و سایر آفات غیر قابل نفوذ است و نیازی به درمان با مواد نگهدارنده مانند چسب یا آفت کش ها ندارد. این امر باعث می شود که حمل و کار با آن ایمن باشد. فولاد همچنین غیر قابل احتراق است و در مواقع اضطراری گسترش آتش را سخت تر می کند. این آن را برای ساخت خانه عالی می کند. استفاده از لوله فولادی در برخی از جنبه های اسکلت ساختمانی سازه ها را با مقاومت خوبی در برابر بادهای شدید، شدید و سایر بارهای زیان آور می دهد.

پایداری سازه

لوله کربن استیل خود از شکلی تشکیل شده است که در انواع موقعیت ها و کاربردها مفید است.کلی پایپ مجموعه ای از لوله های فولادی را برای رفع نیازهای شما ارائه می دهد. این شکل پایداری یکسانی را در امتداد هر دو محور ارائه می دهد و در مقایسه با سایر اشکال ساختاری به طور منحصر به فردی مفید است. لوله بسته به نیاز می تواند بارهای بسیار سنگین را تحمل کند.دیوارهای لوله از ضخامت های مختلفی تشکیل شده و قطر لوله نیز متفاوت است.این ویژگی ها عناصر قدرتی را که استحکام خاص دارد تعیین می کند.

بودجه دوستانه

لوله‌های کربن را می‌توان نازک‌تر از لوله‌ها از مواد دیگر ساخت و به آن‌ها ظرفیت حمل بیشتری با ابعاد یکسان داد. این باعث می شود که این لوله ها در ابتدا ارزان تر شوند، اما همچنین در دراز مدت، زیرا استحکام بی نظیر آنها در آزمون زمان مقاومت می کند. فولاد با نیاز کمی به تعویض یا تعمیر، سرمایه گذاری هوشمندانه ای برای هر کسب و کاری است. تطبیق پذیری نیز نقش مهمی در صرفه جویی دارد، زیرا فولاد را می توان خم کرد تا در هر جایی که نیاز دارد قرار بگیرد. این بدان معنی است که می توانید اتصالات، شیرها و سایر اتصالات را با قیمت نسبتاً پایین تهیه کنید.

نحوه ساخت لوله کربن استیل

لوله کربن استیل API 5L و ASTM از یک لوله متخلخل با استفاده از شمش های فولادی یا لوله های جامد به عنوان مواد خام عبور داده می شوند که سپس می توانند نورد گرم، نورد سرد یا سرد کشیده شوند. لوله کربن استیل نورد گرم از آهنگری، سوراخ کردن، نورد، شکل دهی و سایر فرآیندهای شمش فولادی ساخته می شوند. برای لوله های با قطر زیاد و لوله کربن استیل دیوار ضخیم که معمولاً به این روش تولید می شوند.

لوله کربن استیل کشیده شده سرد از فناوری شکل دهی کشش سرد استفاده می کند. این ماده از استحکام کمی برخوردار است و ظاهری صاف و سطح کنترل داخلی دارد.لوله کربن استیل با قطر کوچک و دیواره نازک معمولاً به این روش تولید می شوند. لوله کربن استیل از فولاد ساختاری کربن، فولاد ساختاری کم آلیاژ یا فولاد ساختاری آلیاژی و استیل نورد می شود. لوله های فولادی بدون درز برای صنایع مختلف: لوله کشی خط لوله، خدمات حرارتی، صنعت ماشین آلات.

چرا باید لوله کربن استیل را انتخاب کنید؟

دلیل اینکه اکثر مردم دوست دارند لوله کربن استیل را جوش دهند این است که لوله های بدون درز می توانند فشارهای بسیار بالا را بدون ترک تحمل کنند. با این حال، جوش یا لوله های جوش داده شده نمی توانند این کار را انجام دهند، زیرا جوش ها تحت فشار بالا مستعد ترک خوردن هستند. علاوه بر این، محاسبه دقیق فشار لوله کربن استیل بسیار آسان است. لوله های بدون درز نازک تر و سبک تر از لوله های جوشی هستند و همچنین به دلیل اکستروژن یکنواخت آلیاژ، شکل یکنواختی دارند.

خلاصه تفاوت در لوله کربن استیل درزدار شده لب به لب

تفاوت هایی بین لوله کربن استیل API 5L / ASTM و لوله های فولادی درزدار ERW به شرح زیر وجود دارد:

1. تفاوت ظاهری

لوله کربن از بیلت های فولادی به عنوان مواد اولیه استفاده می کنند. عیوب سطح بیرونی بیلت را نمی توان با فرآیند نورد گرم از بین برد و فقط پس از تکمیل محصول پرداخت می شود. در فرآیند کاهش دیوار، نقص ها تنها می توانند تا حدی از بین بروند.

لوله فولادی درزدار شده با کلاف نورد گرم به عنوان ماده اولیه دارای کیفیت سطح کویل به عنوان کیفیت سطح لوله بوده و کنترل آن آسان است. کویل نورد گرم از کیفیت سطح بالایی برخوردار است.

بنابراین کیفیت سطح لوله های فولادی درزدار بسیار بهتر از لوله های لوله کربن استیل است.

2. تفاوت فرآیند قالب گیری

یک لوله کربن استیل می تواند یک بار در طول فرآیند نورد تشکیل شود.
لوله های فولادی درزدار از فولاد یا فولاد، با خمش و فرآیندهای مختلف جوشکاری ساخته می شوند.

3. عملکرد و استفاده

Carbon steel pipe ظرفیت تحمل فشار بهتر و استحکام بالاتری نسبت به لوله های فولادی درزدار ERW دارند. بنابراین، به طور گسترده ای در تجهیزات ولتاژ بالا، مهندسی حرارتی، دیگهای بخار و سایر صنایع استفاده می شود.
به طور کلی، جوش لوله های فولادی جوش داده شده معایب هستند و کیفیت بر عملکرد کلی تاثیر می گذارد.

به طور کلی فشار کاری لوله های فولادی درزدار 20 درصد کمتر از لوله کربن استیل است. این قابلیت اطمینان عامل اصلی در انتخاب لوله کربن استیل است. در واقع، تمام لوله های صنعتی با لوله کربن استیل ساخته می شوند، زیرا لوله ها در معرض بار کاری شدید حرارتی، شیمیایی و مکانیکی هستند.لوله های جوش داده شده در صنایع هوافضا، خودرو و الکترونیک کم هزینه ترند، همانطور که فشار کاری وارد بر خط لوله می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *