Sending
User Review
0 (0 votes)

لوله فولادی بدون درز

لوله هاي بدون درز

لوله بدون درز که به عنوان مانیسمان نيز شناخته مي شود، يک لوله/لوله بدون درز جوش است. از يک تکه فلز بدون هيچ گونه اتصالي ساخته شده است. هر انتهاي اين لوله بدون اتصال جوشی به لوله ديگري متصل مي شود. انتهاي آن داراي نخ هايي است که به ايجاد ارتباط با لوله هاي ديگر کمک مي کند.
لوله هاي بدون درز از يک قطعه استوانه اي جامد از آلياژها يا فلزاتي مانند استیل، تنگستن، فولاد کربن و غيره که به عنوان بيلت شناخته مي شوند، ساخته مي شوند. اين بيلت ها حرارت داده مي شوند، از وسط سوراخ مي شوند و روي يک فرم مي غلتانند تا به شکل لوله توخالي در آينده. ضخامت ديواره لوله معمولاً بر اساس نياز مشتريان مشخص مي شود.
صنايعي که الزامات ايمني در آنها بسيار بالاست، تمايل به استفاده از لوله هاي بدون درز دارند. از آنجايي كه اين لوله ها ظرفيت فشار بهتري دارند، استحکام بالاتری نسبت به لوله هاي جوش داده شده دارد.
لوله بدون درز يک لوله با مقطع توخالی بدون درز است. معمولاً حداکثر قطر يک لوله بدون درز 650 ميلي متر و حداقل آن 0.3 ميلي متر است. ضخامت ديوار بستگي به استفاده دارد.
از آنجايي كه هيچ اتصالي در لوله بدون درز وجود ندارد، فشار کاري مي تواند در مقايسه با لوله هاي جوش داده شده با همان اندازه که در آن از مواد مشابه استفاده مي شود، بسيار بالاتر باقي بماند. لوله هاي بدون درز از احتمال نقص و تفاوت در چکش خواري جلوگيري مي كند زيرا هيچ گونه اتصالي ندارد. اين نگراني ها معمولاً با نواحي جوش داده شده در لوله هاي جوشي مرتبط است. علاوه بر اين، در لوله هاي بدون درز، نيازي به آزمايش استحکام جوش نيست. بنابراين، اينها براي كاربردهاي مهم و حياتي مناسب تر هستند.

مشخصات لوله بدون درز

اندازه اسمي لوله (NPS) براي قطر بر اساس اينچ.
شماره برنامه (SCH براي تعيين ضخامت ديواره لوله.
براي تعيين دقيق يک قطعه خاص لوله، هم اندازه و هم برنامه زمانبندي مورد نياز است.

اندازه اسمي لوله (NPS) مجموعه اندازه هاي استاندارد فعلي براي لوله هايي است که براي فشارها و دماهای بالا و پايين استفاده مي شود. بحث بيشتر در اين مورد اينجاست.

اندازه لوله آهني (IPS) استاندارد قبلي نسبت به NPS براي تعيين اندازه بود. اندازه، قطر داخلي تقريبي لوله بر حسب اينچ بود. هر لوله داراي يک ضخامت به نام (STD) Standard يا (STD.WT.) Standard Weight بود. در آن زمان فقط 3 ضخامت ديوار وجود داشت. در مارس 1927، انجمن استانداردهاي آمريكا سيستمي را ایجاد کرد که ضخامت ديوار را بر اساس پله هاي کوچکتر بين اندازه ها تعيين کرد و اندازه لوله اسمي را که جايگزين اندازه لوله آهني شد، معرفي کرد.

شماره برنامه براي ضخامت ديوار از SCH 5، 5S، 10، 10S، 20، 30، 40، 40S، 60، 80، 80S، 100، 120، 140، 160، STD، XS (Extra Strong (DXXStrang) قوي).
لوله هاي بدون درز از فولاد جامد که به شکل ورق يا ميله است مشتق مي شوند و به شکل گرد جامد معروف به “بيلت” شکل مي گيرند که سپس حرارت داده مي شوند و روي شکلي مانند ميله سوراخ کننده ريخته مي شوند تا يک لوله يا پوسته توخالي ايجاد کنند. از: قابليت اطمينان و نگهداري خطوط لوله در حال سرويس،

ASTM A106 B چيست؟

لوله بدون درز فشار ASTM A106 درجه B (ASME SA106) در نيروگاه‌ها، بويلرها، کارخانه‌هاي پتروشيمي، پالايشگاه‌هاي نفت و گاز و کشتي‌هايي که لوله‌کشي بايد سيالات و گازهايي را که فشار و دما هاي بالايي از خود نشان مي‌دهند منتقل کند، استفاده مي‌شود.

لوله بدون درز چه درجه اي است؟

درجه A589
لوله گريد A589 لوله بدون درز يا جوشي است که براي چاه هاي آب استفاده مي شود. اين مشخصات لوله توسط انجمن مواد آزمايشي آمريکا کنترل مي شود و چهار نوع خاص لوله فولادي كربني انتهاي ساده يا رزوه اي و جفت شده را پوشش مي دهد.

ASTM A105 به چه معناست؟

ASTM A105 (همچنين به عنوان ASME SA 105 شناخته مي شود) اجزاي لوله هاي فولادي كربن فورج بدون درز را براي استفاده در سيستم هاي فشار در سرويس هاي محيطي و دماي بالا پوشش مي دهد.

آيا A106B بدون درز است؟

A106B يک محصول لوله بدون درز است. اين لوله فولادي کربن بدون درز به طور خاص براي کاربردهاي خدمات در دماي بالا طراحي شده است. هدفي که قرار است لوله تحت اين مشخصات مورد استفاده قرار گيرد بايد براي فلنج خمشي و عمليات شكل دهي مشابه و براي جوشكاري مناسب باشد.

ضخامت لوله GI کلاس B چقدر است؟

لوله هاي جيندال GI B کلاس، ضخامت: 1239 است

ضخامت 1239 است
شکل گرد
طول لوله واحد 6 متر
سايز 15 تا 350 ميلي متر
درجه 1239

لوله بدون درز چه نوع لوله اي است؟

لوله بدون درز همانطور که از نامش پيداست لوله اي بدون درز يا اتصال جوش است. این لوله از يک شمش فولادي گرد جامد ساخته مي شود که حرارت داده مي شود و روي يک قالب فشار داده مي شود يا كشيده مي شود تا زماني که فولاد به يک لوله توخالي تبديل شود. سپس لوله توخالي از طريق اکسترود مي شود.

چگونه تشخيص دهيم که لوله بدون درز است يا درزدار؟

براي تشخيص اينکه لوله ارائه شده بدون درز يا درزدار است، به سادگي شابلون کنار لوله را بخوانيد اگر ASTM A53 است، نوع S به معناي بدون درز است. نوع E جوشكاري شده با مقاومت الکتريکي است. که چگونه. اين ساده ترين راه براي تشخيص بدون درز بودن لوله يا درزدار است.

مواد اوليه مورد نياز براي ساخت لوله هاي فولادي کربن بدون درز و درزدار چيست؟
مواد اوليه مورد نياز براي ساخت لوله هاي فولادي کربن بدون درز و درزدار چيست؟ لوله فولادي بدون درز از يک شمش فولادي گرد جامد ساخته مي شود که حرارت داده مي شود و روي يک قالب فشار داده مي شود تا زماني که فولاد به شکل لوله توخالي درآيد. بيلت ها هم از تامين کنندگان بومي و هم از خارج تهيه مي شوند.

بهترين تعريف از لوله بدون درز کدام است؟

لوله بدون درز لوله اي است که هيچ گونه درز جوشي ندارد. لوله بدون درز در حالت ايده آل يک لوله فلزي جامد خواهد بود که هر انتهاي آن بدون اتصال جوش به لوله ديگري متصل مي شود.

تفاوت بين لوله هاي درزدار و لوله بدون درز چيست؟

بزرگترين تفاوت قابل مشاهده بين لوله هاي درزدار و لوله بدون درز در ساختار اين است که لوله درزدار داراي درز جوش است که توسط فرآيند جوشكاري توليد مي شود در حالي که لوله بدون درز اينطور نيست. هرچه خط جوش کمتر قابل تشخيص باشد، لوله درزدار بهتر خواهد بود.

تفاوت بين لوله بدون درز و جوش چیست؟

لوله فولادي بدون درز در مقابل لوله جوش داده شده. تفاوت اصلي بين لوله فولادي بدون درز و لوله جوش داده شده در فرايند قالب گيري است. لوله هاي فولادي جوش داده شده عمومي مانند لوله هاي آب، به طور کلي با خم شدن صفحه صاف هستند و پس از آن مي توانيد يک درز را در بالا پيدا کنيد. قطر درشت معمولاً جوش مارپيچي است.

حداکثر قطر لوله بدون درز چقدر است؟

چند آسياب مي توانند لوله بدون درز تا قطر 24 اينچ توليد کنند. براي لوله هاي با قطر کوچک، لوله بدون درز معمول است اما هزينه هاي واحد بالا است و معمولاً در دسترس بودن محدود است. با افزايش قطر لوله، لوله هاي جوش داده شده مقرون به صرفه تر هستند. در لوله هاي جوشي از جوشكاري براي بستن درز پس از تشكيل صفحه يا کلاف فولادي به شکل استوانه اي استفاده مي شود.

لوله فولادي کربن بدون درز چه کاربردهايي دارد؟

محصولات لوله فولادي لوله فولادي کربن بدون درز ASTM/ASME A106/SA106 در كاربردهاي صنعتي شامل حرارت بالا، از جمله لوله كشي فرآيند، كارخانه هاي جوش، ايستگاه هاي فشرده سازي و پالايشگاه ها استفاده مي شود.

لوله بدون درز رده 40 چیست

برنامه 40 (SCH 40)
درجه ضخامت دیواره لوله Sch40، لوله بدون درز فولاد کم آلیاژ با کد کلاس ضخامت، مربوط به ضخامت لوله خاص.

Sch40: نشان دهنده استحکام کششی، فشار 40 کیلوگرم است. می توان آن را از طریق ضخامت استاندارد 4.0 میلی متر تشخیص داد. لوله ها با قطرهای مختلف، فشارهای مختلف، ضخامت دیواره های مختلف.

نمایش ضخامت دیوار لوله فولادی دارای جدول اندازه لوله است، ضخامت دیواره لوله و وزن لوله یک ورق لوله شماره سه است که “Sch” ضخامت دیوار را نشان می دهد. شماره جدول فشار طراحی لوله لوله و نسبت تنش مجاز مواد درجه حرارت طراحی ضرب در 1000 و در مقدار گرد شده است.

تفاوت بین لوله بدون درز رده 40 و رده 80 چیست؟

لوله رده 40 و رده 80 از همان مواد ساخته شده اند. تفاوت در ساختار در ضخامت دیواره لوله نهفته است. هرچه برنامه بالاتر باشد، دیواره مجرا ضخیم تر است.

استفاده می کند

هرچه دیواره لوله ضخیم تر باشد، هم در برابر نیروهای خارجی و هم در برابر فشار داخلی قوی تر است. هر زمان که نیاز به لوله ای قوی تر از برنامه استحکام استاندارد رده 40 وجود داشته باشد، بازرسان ممکن است نیاز به استفاده از لوله رده 80 داشته باشند.

هزینه

مواد بیشتری در لوله رده 80 استفاده می شود که هزینه تولید آن را بیشتر و برای کاربر نهایی گران تر می کند. در کاربردهایی که استحکام اضافی یک نگرانی بزرگ نیست، لوله رده 40 یک جایگزین ارزان تر است.

قطر

قطر بیرونی بدون در نظر گرفتن برنامه زمانی ثابت باقی می ماند. لوله رده 40 و رده 80 از اتصالات یکسان و نقاط ورودی یکسان استفاده می کنند، و آنها را در کارهایی که نیازی به لوله های دیواره سنگین تری ندارند، قابل تعویض هستند.

وزن

لوله رده 40 وزن کمتری در هر فوت نسبت به لوله رده 80 دارد که نصب آن را به خصوص در طولانی مدت آسان تر می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *