Sending
User Review
0 (0 votes)

چه چیزی استیل را از سایر فلزات متمایز می کند؟

تفاوت استیل با سایر فلزات استیل به عنوان یک فلز ساخته شده از آلیاژهای آهن، کروم و نیکل، گزینه ای سازگار با محیط زیست با ویژگی های فراوان است. استیل نه تنها بادوام است، بلکه در هر صنعتی از جمله معماری، رشته پزشکی و تدارکات نیز به خوبی کار می کند. جدا از صنایع بزرگی که استیل بر آنها تاثیر گذاشته است، چه چیزی استیل را از سایر فلزات متمایز می کند؟

خواص مختلف استیل

مقادیر مختلفی از استیل وجود دارد، از جمله اینکه از نظر زیبایی ظاهری دلپذیر است. علاوه بر این، این مواد در سطوح مختلف، مانند مات و روشن ارائه می شود. بیشتر اوقات، معماران از این ماده نسبت به سایر مواد استفاده می کنند، زیرا در هنگام تبدیل به نقاط کانونی داخلی مختلف، قطعات مبلمان و وسایل فلزی آسیب نمی بینند.

برخی دیگر از خواص اضافه شده استیل عبارتند از: مقاومت داخلی در برابر آتش که در اثر ضربه بیش از 800 درجه آسیبی نمی بیند. علاوه بر این، این ماده می تواند انعطاف پذیر شود و به طرح مورد نیاز برای ایجاد یک ساختمان یا قطعه مبلمان با دوام خود تبدیل شود.

سایر خواص بسیار ارزشمند در استیل شامل داشتن یک لایه محافظ اکسید کروم است که در صورت خراشیدگی می تواند خود را بازسازی کند – همچنین این ماده سازگار با محیط زیست است. هنگام استفاده از استیل، می توانید عناصر آلیاژی مختلفی را به مواد اضافه کنید. با این حال، هر کدام راه حل متفاوتی دارند.

آستنیت S300
منگنز آستنیتی (سری 200)
فریتیک یا سری 400
دوبلکس یا آستین فرتیکس
مارتنزیتی

استفاده از استیل

تفاوت استیل با سایر فلزات

ما از استیل در طیف گسترده ای از زمینه ها مانند پزشکی و مواد غذایی استفاده می کنیم. بسیاری از صنایع دستورالعمل هایی در مورد نوع مواد مورد استفاده و آلیاژهای مناسب برای استفاده دارند. آنها با هر آلیاژ راه حل متفاوتی برای هر صنعت تولید می کنند.

صنایع غذایی کاربرد فراوانی برای استیل دارد، به ویژه برای ضدعفونی کردن محصولات، مانند ظروف آشپزخانه. تمیز کردن و نگهداری ظروف آشپزخانه آسان است، زیرا استیل یک ماده عالی برای استفاده است.

را

در صنایع شیمیایی، نفت و گاز، احتمالاً اقلام مختلفی را خواهید یافت که از استیل ساخته شده اند – به عنوان مثال، اقلامی مانند مخازن بزرگ، لوله ها و لوله ها و حتی پمپ ها و شیرها. به عنوان یک نکته جانبی برای جلوگیری از خوردگی، نیروگاه های هسته ای از لوله های استیل استفاده می کنند.

همچنین استیل با استفاده بیشتر در معماری مدرن تاثیر ماندگاری بر محیط زیست گذاشت.استیل با خواص ضد خوردگی مقاومت ناپذیر و قابلیت بازیابی در هنگام خراشیدگی، به بهبود محیط و تغییر دیدگاه ما نسبت به معماری کمک کرده است.

استیل در مقایسه با سایر فلزات

استیل به تنهایی عالی است، چه رسد به اینکه در مقایسه با فلزات. بنابراین، وقتی فلزات دیگر را در نظر میگیریم، تعجب می کنیم که چه چیزی استیل را از سایر فلزات متمایز می کند؟ برای کمک به حل این سوال، در اینجا به تفکیک بیشتر فلزات مختلف در مقایسه با استیل می پردازیم.

فولاد نرم

فولاد ملایم بر پایه کربن است، در حالی که استیل کروم است. در نتیجه، این آلیاژها هنگام آزمایش مقاومت در برابر خوردگی، چکش‌خواری، استحکام، سهولت ساخت و هزینه، نتایج متفاوتی را ایجاد می‌کنند.

استیل با یک پایه کروم، مقاومت بیشتری در برابر خوردگی در مقایسه با فولاد ملایم دارد. هنگام تعامل با اکسیژن، استیل یک کدگذاری طبیعی اکسید کروم ایجاد می کند که از سطح اصلی محافظت می کند، بنابراین آن را در برابر خوردگی مقاوم می کند.

تفاوت استیل با سایر فلزات

اگرچه فولاد ملایم مزیت ایجاد مقاومت در برابر خوردگی طبیعی خود را ندارد، اما ساخت این ماده به سختی استیل نیست. با این حال، فولاد نرم نیاز به پردازش بیشتری برای جلوگیری از زنگ زدگی دارد. فرایندهایی مانند گالوانیزه می تواند به محافظت از فولاد نرم در برابر زنگ زدگی کمک کند. در هنگام ساخت، فولاد ملایم ماده بسیار مطلوبی است زیرا ساخت آن ساده تر است.

در مجموع، استیل یک ماده برجسته با مزایای بسیاری است، مانند زیبایی با مقاومت در برابر خوردگی فوق العاده و نگهداری کم. با این حال، در مقایسه با فولاد نرم، استیل یک آلیاژ گران قیمت است.

فولاد

ما می توانیم فولاد را با ترکیب آهن و کربن ایجاد کنیم. این دو برای تشکیل آهن سخت می شوند. از آنجایی که استیل در برابر خوردگی مقاوم است، آهن لکه‌ها و زنگ‌زدگی زیادی دریافت می‌کند که در صورت جمع‌آوری اجناس آهن می‌تواند خوب باشد. با این حال، وقتی صحبت از استحکام بین این دو ماده می‌شود، فولاد به‌طور تکان‌دهنده‌ای سخت‌ترین و قوی‌ترین است.

همانطور که در مقایسه خود پیش می رویم، می بینیم که استیل مغناطیسی نیست زیرا حاوی کروم و نیکل است و درجه 304 را ایجاد می کند. از سوی دیگر، فولاد مغناطیسی است زیرا این ویژگی ها را ندارد.

علاوه بر این، استیل به دلیل ظاهر کسل کننده اش، به خصوص با روکش مات، چندان خوشایند نیست. با این حال، استیل فولاد را در مضیقه قرار می دهد زیرا حاوی آلیاژ کروم است که به آن نرم افزار براق تری می دهد.

ماده چکش خور

سپس دوباره، فولاد یک ماده چکش‌خوارتر، بادوام‌تر است و گرما را بهتر از استیل پخش می‌کند. در مورد استیل، هدایت حرارتی کمتر از همتای خود است. با این وجود، به دلیل استحکام زیاد فولاد، به دلیل خواص مغناطیسی برجسته موجود در داخل مواد، عمدتاً در صنایع خودروسازی و لوازم الکتریکی استفاده می‌شود.

تفاوت استیل با سایر فلزات

آلومینیوم

می‌توانیم آلومینیوم را به عنوان یک فلز سبک وزن توصیف کنیم زیرا می‌دانیم استیل سنگین‌تر و قوی‌تر است. با این حال، به طور نسبی، آلومینیوم یک سوم وزن فولاد ضد زنگ است و در صنایع مختلف مانند ساخت هواپیما و دوچرخه استفاده می شود. بنابراین، حتی با استحکام استیل، آلومینیوم به دلیل نسبت وزن برنده است.

علاوه بر این، آلومینیوم گرایش به قیمت کمتری دارد، اما هر دو ماده دارای مقاومت در برابر خوردگی قوی هستند، که کمک می کند زیرا هر دو در ساخت و ساز استفاده می شوند. همچنین مانند فولاد، آلومینیوم رسانای عالی گرما است.

در نهایت، سطح آلومینیوم نرم است و برش، کشش و دستکاری آن را آسان می کند. از آنجایی که آلومینیوم بسیار منعطف است، می تواند به هر شکلی که می خواهید ذوب شود. از آنجایی که مواد شکسته نمی شود، کار با آن راحت تر از استیل است.

تفاوت استیل با سایر فلزات

3 نوع اصلی استیل

همانطور که ما تفاوت بین استیل و سایر فلزات را یاد گرفتیم، بیایید کمی بیشتر در مورد آنچه که استیل را از سایر فلزات متمایز می کند، بدانیم. برای شروع، استیل می تواند دارای آلیاژها و روکش های مختلف باشد تا به نتایج متفاوتی کمک کند.

به عنوان مثال، استیل مبتنی بر کربن بادوام ساخته شده و نسبت به سایر آلیاژها دوام بیشتری دارد.در نتیجه، احتمالاً استیل کربنی را در تولید ظروف و ظروف غذاخوری پیدا خواهید کرد.

در مورد کروم، این نوع استیل کدر نمی شود و در برابر خوردگی مقاوم است.در نتیجه استیل بر پایه کروم در معماری رایج تر است.

تفاوت استیل با سایر فلزات

از سوی دیگر، steel مبتنی بر نیکل به بهبود خواص مقاوم در برابر خوردگی فولاد در هنگام تشکیل مواد و جوشکاری کمک می کند. علاوه بر این، استفاده از نیکل در استیل باعث انعطاف پذیری بیشتر مواد می شود.

در مجموع، استیل یکی از بهترین فلزات مورد استفاده در بسیاری از صنایع است. با این حال، بهترین نوع آن مقرون به صرفه است و می تواند به اجرای یکنواخت تولید و بهبود تولید در صنعت کمک کند.

تفاوت استیل با سایر فلزات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *