Sending
User Review
0 (0 votes)

تفاوت لوله پلی اتیلن لوله پی وی سی و پروپیلن

اهداف مختلف لوله
لوله هاي پلی اتیلن در مقابل لوله هاي پی وی سی: تفاوت ها و اهداف چيست؟
يکي از مهم‌ترين بخش‌ها در صنعت ساختمان، سيستم‌هاي آب است، چه براي آب آشاميدني يا غير شرب. ما هميشه به دنبال سيستم هاي لوله کشي با دوام، سبک وزن و کم خطر در هنگام نشتي هستيم. و با گذشت سالها، مهندسان بيشتري از لوله هاي پلاستيکي نسبت به لوله هاي فلزي سنتي استفاده مي کنند. اين لوله هاي پلاستيکي شناخته شده که در ساختمان هاي تجاري يا منازل مورد استفاده قرار مي گيرند لوله هاي لوله پلی اتیلن لوله پی وی سی و پروپیلن هستند. آنها به گونه اي طراحي شده اند که مونتاژ سيستم لوله آب در تاسيسات را آسان تر کنند.

در اين مقاله، 3 نوع اصلي لوله هاي لوله پلی اتیلن لوله پی وی سی و پروپیلن و همچنين کاربرد و مزاياي آنها را مورد بحث قرار مي دهيم. همچنين به شما کمک مي کند بدانيد کدام لوله براي پروژه بعدي شما ضروري است.

1. لوله پلی اتیلن

تفاوت لوله پلی اتیلن لوله پی وی سی و پروپیلن

خواص فيزيکي و عملکرد برجسته لوله پلی اتیلن آن را به گزينه اي عالي براي سيستم هاي لوله کشي شما تبديل مي کند.

مقاوم در برابر خوردگي
زنگ زدگي و خوردگي بيشتر با سيستم هاي لوله کشي فلزي مرتبط است. سطح داخلي و خارجي لوله را تحت تأثير قرار مي دهد که بر راندمان هيدروليک تأثير مي گذارد.

بر خلاف محصولات لوله کشي فلزي سنتي، لوله پلی اتیلن زنگ نمي زند، پوسيده و خورده نمي شود. همچنين در برابر رشد بيولوژيکي مقاومت مي کند و عمر مفيد آن را افزايش مي دهد که به معناي پس انداز طولاني مدت است.

مقاوم در برابر خستگي
لوله پلی اتیلن مقاومت فوق العاده اي در برابر خستگي دارند. برخلاف ساير لوله‌هاي پلاستيکي، آنها انعطاف‌پذير، انعطاف‌پذير طراحي شده‌اند و داراي فشاري هستند که مي‌توانند موج‌هاي گاه به گاه و مکرر را که در سيستم‌هاي توزيع آب رايج است، کنترل کنند.

طول عمر خدمات
عمر مفيد لوله پلی اتیلن بسته به کاربرد، طراحي و نصب بين 50 تا 100 سال تخمين زده مي شود.

مفاصل بدون نشتي
در اتصال لوله کشي هاي زيربنايي سنتي تاسيسات آبي از اتصالات زنگوله و اسپيگوت يا مکانيکي استفاده مي شود. با اين کار درصد مشخصي از نشتي در طول زمان تاييد شده است. از دست دادن آب به دليل نشتي لوله ها باعث پول سيستم مي شود. لوله پلی اتیلن را مي توان با همجوشي حرارتي وصل کرد تا اتصالات بدون نشتي دائمي ايجاد شود.

مفاصل فيوژن
لوله پلی اتیلن را مي توان با جوش هاي همجوشي حرارتي وصل کرد. همجوشي حرارتي حرارت دادن دو سطح پلی اتیلن است و سپس آنها را به هم نزديک مي کند تا يک سيستم دائمي، يکپارچه و بدون نشتي تشکيل دهد.

بر خلاف فرآيند همجوشي توسعه يافته براي لوله هاي پلاستيکي ديگر، فرآيند همجوشي براي پلی اتیلن ثابت شده است و براي سال ها توسط صنايع گاز طبيعي استفاده مي شود.

فيوز کردن hdpepipe آسان است و پرسنل مي توانند در اين فرآيند آموزش ببينند.

تطبيق پذيري
جدا از اتصال پلی اتیلن با همجوشي حرارتي،لوله پلی اتیلن را مي توان با اتصالات Stab يا مکانيکي نيز متصل کرد. طيف گسترده اي از اين اتصالات، مخصوص اندازه لوله و نيازهاي کاربردي شما در دسترس هستند.

لوله پلی اتیلن همچنين مي‌تواند به سيستم‌هاي لوله‌کشي غير پلی اتیلن که از آداپتورهاي مفاصل مکانيکي (MJ)، اتصالات Stab و Mechanic استفاده مي‌کنند، انتقال يابند.

2. لوله پروپیلن

تفاوت لوله پلی اتیلن لوله پی وی سی و پروپیلن
لوله پروپیلن از پلاستيک کوپليمر تصادفي پلي پروپيلن ساخته شده و سبک وزن هستند که حمل و نقل آن ها را آسان مي کند و معمولا در رنگ هاي سبز و سفيد عرضه مي شوند. آنها همچنين داراي اتصالات، سوپاپ ها، دستگاه فيوزينگ و ساير لوازم جانبي هستند که براي هر اندازه لوله در دسترس هستند. لوله پروپیلن داراي ديواره يا سطح داخلي بسيار صاف در مقايسه با ساير انواع لوله هاي سنتي هستند. لوله‌ها با داشتن ديواره‌هاي صاف، فقط در مورد مقاومت اصطکاکي تأثير کمي دارند. همچنين فشار را در حين انتقال و توزيع سيال کاهش مي دهد.

سيستم لوله کشي لوله پروپیلن داراي مقاومت حرارتي خوبي است که مي تواند تا 80 (و بالاتر) درجه سانتيگراد برسد. همچنين مي تواند دماي سرد را تحمل کند، که در معرض آسيب هايي است که پس از نصب لوله ها در مکان هايي با هواي سرد باعث نشت آب مي شود. به همين دليل است که لوله پروپیلن يک انتخاب عالي براي آب آشاميدني است. لوله ها و اتصالات ساخته شده از لوله پروپیلن مواد اوليه بي ضرر هستند. بنابراين، لوله پروپیلن مواد سمي را حمل نمي‌کنند که بر سلامت افرادي که از آن آب مي‌نوشند تأثير بگذارد. و آنچه در مورد اين لوله ها عالي است براي سلامتي ما و محيط زيست نيز بي خطر است.

3. لوله پي وي سي

لوله هاي پي وي سي بيشترين کاربرد لوله کشي را دارند، به همين دليل است که بسياري از صنايع بزرگ ترجيح مي دهند از آنها استفاده کنند. لوله هاي پي وي سي همچنين به دليل دوام، سبک بودن و نصب آسان شناخته مي شوند که باعث پايداري و بسيار مقرون به صرفه مي شوند. سطح صاف آن همچنين باعث مي شود جريان آب بدون درز و اصطکاک کم باشد و در مقايسه با لوله هاي فلزي و بتني از انسداد جلوگيري مي کند. آنها تمام انتظارات نيازهاي زيرساختي را برآورده مي کنند زيرا از مواد با کيفيت بالا ساخته شده اند و مي توانيد براي مدت طولاني از آنها استفاده کنيد. آنها در برابر خستگي مقاوم هستند، از انتشار ترک جلوگيري مي کنند و در برابر ضربه بسيار مقاوم هستند که تقريباً نشکن هستند.

آنها همچنين انواع ديگري هستند که مي توانيد از آنها براي کاربردهاي بهداشتي و برق استفاده کنيد. از آنجا که لوله پي وي سي مستعد هيچ گونه خوردگي، مقاوم در برابر مواد شيميايي و بدون تعمير و نگهداري نيستند. و با خواص فيزيکي بسيار خوبي که دارد جريان فاضلاب شما بدون نگراني از انسداد آب روان است. آنها آل هستند

بسيار مقاوم در برابر شعله هستند، به همين دليل براي اتصال سيم‌ها و کابل‌هاي التقاطي که احتمال اشتعال بالايي دارند، عالي هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *