Sending
User Review
0 (0 votes)

شیر کنترل فشار شکن

شیر کنترل فشار شکن

شیر کنترل فشار شکن – پایپ اتصال – شیرالات کنترل فشار – انواع شیر فشار شکن

کالا سایز قیمت

شیر فشار شکن PN16 وگ بی همتا

در تمام سایز ها تماس بگیرید

شیر فشار شکن دنده ای RBM ایتالیا

در تمام سایز ها تماس بگیرید

شیر فشار شکن میراب

در تمام سایز ها تماس بگیرید

شیر فشار شکن هانیون

در تمام سایز ها تماس بگیرید

شیر فشار شکن کارتیجی

در تمام سایز ها تماس بگیرید

شیر کنترل فشار رکسوت

در تمام سایز ها تماس بگیرید

شیر فشار شکن چیست

برای اینکه سیستم آب مصرفی به طور قابل اعتماد و در جهت حفظ منابع عمل کند، باید از نظر فشار آب در شرایط مناسب کار کند. شیرهای فشارشکن تاسیسات آب مصرفی را در برابر فشار بیش از حد حفاظت می کنند. این شیرها همچنین می توانند در کاربردهای تجاری و صنعتی در محدوده مشخصات خود بکار برده شوند. با نصب شیر فشار شکن از آسیب های فشار بالا جلوگیری می شود و مصرف آب کاهش می باید. همچنین فشار خروجی با وجود نوسانات فشار ورودی ثابت می ماند. کاهش فشار عملکرد و ثابت نگه داشتن آن سر و صدای جریان در تاسیسات را کاهش می دهد. شیرهای فشار شکن در پایپ اتصال  طبق استاندارد EN806-2 با استفاده از برترین طرح و مرغوب ترین مواد اولیه، پیشرفته ترین تکنولوژی تولید، پر دوام ترین و پر فروش ترین شیرهای فشار شکن بازار می باشند.

شیر کنترل فشار

شیرکنترل فشار هیدرولیکی، کاربردهای متنوع و گوناگونی دارند، نظیر:
• ثابت نگهداشتن حداکثر فشار روغن در سیستم
• تنظیم فشار روغن برای شاخه هایی از سیستم که نیاز به فشار کمتری دارند.
• بهره برداری در فعالیتهائی که لازمه آنها “تغییر در فشار کارکرد” میباشد.

انواع شیرهای کنترل فشار

• این شیرها، براساس تعادلی که بین فشار روغن و نیروی فنر، حاصل میشود عمل می¬کنند.

• این شیرها در گروه شیرهائی با “وضعّیت پذیری نامحدود” هستند.

• این شیرها را بصورت متداول، یا بانوع اتصال شان یا با اندازه و ظرفیت شان و یا با دامنه فشار کارکردشان، دسته بندی می¬کنند.

• این شیرها را بر مبنای وظیفه شان نامگذاری می نمایند، نظیر “شیر فشارشکن” ، “شیر ترتیبی” ، “شیر قطع کننده جریان” و نظایر آن. دو گروه بسیار مهّم در میان آنان وجود دارد، که عبارتند از:

• تمام شیرهای کنترل فشار، ازنوع شیرهای “دوراهه” بوده وهمواره درحالت نرمال وغیرفعاّل خود یا “بسته کامل” و یا “باز کامل” میباشند.

ویژگی شیر کنترل فشار

شیرهای کنترل فشار وسیل های در سیستمهای هیدرولیک میباشند که توسط آ نها میتوان فشار سیستم را تعیین، محدود و یا کاهش داد و بطور کلی فشار سیستم تحت تأثیر آنها قرار میگیرد.این نوع شیرها سیستم را در برابر تغییرات ناگهانی فشار حفاظت میکند.این تغییرات ناخواسته فشار ممکن است در اثر کاهش میزان دبی یا افزایش ناخواسته آن بخاطر باز و بسته شدن شیرها بوجود آید. شیرهای فشارشکن، کاهنده فشار، توالی، تخلیه فشار، ترمزی و خنثی کننده،فشار تدریجی و ثابت را در سیستمهای هیدرولیکی کنترل میکند.تغییرات ناگهانی میتواند افزایش آنی در فشار را تا 4 برابر فشار طبیعی در سیستم ایجاد نموده و به همین دلیل است که کاربرد وسائل کنترل فشار در هر مدار هیدرولیکی ضروری میباشد. از قطعات هیدرولیکی نظیر جاذبهای ارتعاشی برای یکنواخت کردن فشار و یا خفه کردن شو کهای حاصل در سیستمهای هیدرولیکی استفاده میشود.

وظیفه شیر کنترل فشار شکن

وظیفه این شیر کاهش فشار ورودی و ثابت نگه داشتن آن در قسمت خروج شیر، فارغ از فشار ورودی بالادست شیر می‎باشد. در مدار فرمان این شیر، پایلوت مخصوص فشارشکن وجود دارد که با توجه به تنظیم اولیه و با تاثیر گرفتن از فشار پایین‎دست، مقدار گشودگی شیر اصلی را تغییر داده و باعث ثابت ماندن فشار در پایین‎دست می‎شود. به عبارت دیگر پایلوت شیر فشارشکن از فشار پایین‎دست فرمان می‎گیرد، به این صورت که با کاهش فشار پایین‎دست در اثر افزایش برداشت از فشار تنظیمی پایلوت، میزان گشودگی پایلوت افزایش پیدا کرده و این عامل سبب تخلیه بیشتر آب درپوش می‎شود؛ در نتیجه شیر اصلی به میزان بیشتری باز شده و مقدار افت بوجود آمده در خط لوله را جبران می‌کند. در صورت افزایش فشار در پایین‎دست (به علت کاهش برداشت) نسبت به فشار تنظیمی پایلوت مقدار گشودگی پایلوت کاهش پیدا کرده، فشار روی دیافراگم افزایش یافته، موجب بسته شدن شیر اصلی و در نتیجه کاهش فشار قسمت خروجی شیر تا حد تنظیمی می‎شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *