Sending
User Review
0 (0 votes)

شیر گازی استیل 1

معرفی انواع شیر گازی استیل 

شیر گازی استیل یکی از پر کارترین محصولات استیل می باشد این شیر در سایزهای مختلف تولید می شود از 1/4 اینچ تا 4 اینچ در مدلهای مختلف این شیر در الیاژهای مختلف تولید می شود 304 316 و 321 که هر کدام کارایی خاصی دارند شیر گازی 304 برای مصارف غذایی دارویی فاضلابی مورد استفاده قرار می گیرد ولی شیر گازی 316 برای مصارف شیمیایی و صنعتی به خاطر اینکه خورندگی کمتری دارند و شیر گازی 321 برای مصارفی که دمای بالای 400 درجه داند مفید می باشد این شیرالات در سه مدل تولید می شود یک تیکه دو تیکه و سه تیکه که هر کدام کارایی خاصی دارند این شیر گازی قیمت بالایی نسبت به شیر گازی های دیگر دارد با ما در تماس باشید برای خرید انواع شیرالات استیل.

مشخصات شیر گازی استیل

اطلاعات فني و مشخصات شیر گازی استیل ?شیر گازی استیل 2 تکه و شیر گازی استیل 3 تکه دريچه ها بر اساس اندازه لوله يا رزوه اي که با آن مطابقت دارند اندازه مي شوند. بنابراين يک شیر گازی استیل رزوه اي با رزوه هاي 2 اينچي به عنوان شیر گازی استیل 2 اينچي و غيره طبقه بندي مي شود.

شیر گازی استیل چگونه کار مي کند:

يک شیر گازی استیل را مي توان يک شیر گازی يک چهارم دور در نظر گرفت که از يک توپ حوصله استفاده مي کند که در يک صندلي براي کنترل جريان مي چرخد. اين توپ توخالي به شناسه يک لوله با اندازه خاص خسته شده است و مستقيماً از آن عبور مي کند. زمانی که اين سوراخ توخالي با لوله رديف مي شود، باز است و جريان مجاز است. وقتی که اين سوراخ توخالي توسط دسته 90 درجه مي چرخد، بسته مي شود و جريان متوقف مي شود. هنگامي که دسته شير در يک راستا با لوله قرار دارد، جريان باز است و هنگامي که دسته در 90 درجه لوله قرار دارد، جريان بسته مي شود. شيرهاي استیل قابل اعتماد هستند زيرا مي توان از آنها به طور مکرر براي باز کردن و بسته شدن جريان بارها استفاده کرد، بدون اينکه تأثيري بر عملکرد داشته باشد. حتي پس از دوره هاي طولاني عدم استفاده، آنها به طور ايمن بسته مي شوند.

فشار کاري (PSI) چیست

اين شیر گازی SS که داراي 1000 psi PN63 هستند، براي استفاده روزمره تقريباً در تمام صنايع عالي هستند. آنها در ارتباط با اتصالات و کوپلينگ هاي Camlock به خوبي کار مي کنند.

1000 WOG (آب، نفت، گاز) چیست

WOG مخفف آب، نفت و گاز است. اين شیر گازی استیل براي تمام مواد سازگار با استیل و PTFE مناسب هستند که طيف گسترده اي را پوشش مي دهد. از جمله آب، روغن، گاز (هوا)، الکل، سوخت و اسيدهاي سبک و قليايي.

مهر و موم (PTFE)چیست

مهر و موم اصلي صندلي تفلون (PTFE) است که شیر گازی استیل SS را در برابر مواد شيميايي و حرارت مقاوم مي کند. هر 3 مهر و موم نزديک دسته نيز PTEF هستند از جمله مهر و موم بسته بندي ساقه، مهر و موم ساقه و مهر و موم بدنه.

دريچه رزوه اي چیست

شیر گازی رزوه‌دار ما با نخ‌هاي NPT زن در دو طرف توليد مي‌شود. مانند تمام رزوه‌هاي NPT، آنها طوري طراحي شده‌اند که هنگام رزوه‌کردن به لوله آب‌بندي شوند. انتهاي ديگر در صورت درخواست در دسترس هستند، مانند نخ هاي NPT نر يا شيرهاي توپي فلنج دار استیل

دريچه پورت کامل چیست

در شیر گازی استیل با پورت کامل، قطر لوله در تمام طول شير ثابت نگه داشته مي شود، جايي که شناسه سوراخ برابر با ID لوله است. اين بدان معناست که هيچ محدوديتي در جريان وجود ندارد که منجر به يک نرخ جريان ثابت شود. دريچه‌هاي تمام سوراخ نيز ناميده مي‌شوند، از مزاياي اصلي آن کاهش کاويتاسيون و افت فشار است.

ريخته گري شیر گازی استیل چیست 

شیر گازی استیل تمام قطعات خيس‌شده شير توپي از استیل 316 است. ريخته‌گري سرمايه‌گذاري منجر به محصولي بادوام مي‌شود که مي‌تواند حتي پس از سال‌ها عدم استفاده مکرر عمل کند.

دسته دريچه چیست 

تمامي دستگيره هاي سوپاپ از جنس استنلس استيل 304 با روکش پلاستيکي مي باشد. دسته ساقه داراي طراحي Anti-Blow-out است. هنگامي که دسته با شير در يک راستا قرار مي گيرد، Flow باز است و هنگامي که دسته عمود است، جريان بسته مي شود.

دستگاه قفل کننده دسته چیست 

قفلي که امکان قفل شدن دسته سوپاپ را پس از بسته شدن در جاي خود فراهم مي کند، از SS304 ساخته شده است و استاندارد با هر شير عرضه مي شود. قبل از باز کردن دستگيره بايد مراقب باشيد که اين وسيله قفل را بلند کنيد وگرنه حرکت نمي کند.

شیر گازی استیل 2 تیکه

تمام قسمت هايي از شیر گازی استیل که با ماده در حال جابجايي در تماس است SS 316 مي باشد. به اين معني که مي توان از کليه مايعات و گازهايي که از نظر شيميايي با SS316 و تفلون (PTFE) سازگاري دارند استفاده کرد. بدنه به گونه اي طراحي شده است که قوي باشد. حتي پس از دوره‌هاي طولاني عدم استفاده، عملکرد آنها بي‌تأثير باقي مي‌ماند.

2شیر گازی استیل – ابعاد عمومي

همچنين به عنوان يک شیر گازی دو طرفه ناميده مي شود، اجازه مي دهد جريان مستقيم از ورودي به خروجي جريان يابد. شیر گازی 2 تیکه SS تنها داراي يک مفصل بدنه است که تميز کردن آن را نسبت به شيرهاي يک تکه آسان تر مي کند. به دليل اينکه از دو قطعه ساخته شده است، اجازه مي دهد تا يک توپ بزرگتر نصب شود و اين يک دريچه توپي کامل است. شیر گازی 2 تیکه به دليل سهولت استفاده، هزينه کم و دوام، احتمالاً بيشترين کاربرد را در تمام صنايع عمومي دارند. آنها نيازي به ابزار ندارند و مي توانند مستقيماً روي لوله رزوه شوند.

شیر گازی استیل 3 تیکه

شیر گازی استیل 3 تیکه را مي توان براي تميز کردن آسان از هم جدا کرد. با شل کردن 4 پيچ بدنه به 3 قسمت تقسيم مي شود. مزيت خوب شیر گازی  3 تیکه SS  اين است که مي توان انتهاي آن را در خط لوله رزوه اي گذاشت و قسمت مياني را به راحتي جدا کرد. در کاربردهايي استفاده مي شود که تميز کردن و سرويس دهي مورد نياز است، به همين دليل است که آنها به طور گسترده در غذا و نوشيدني استفاده مي شوند.
برنامه هاي کاربردي در جايي که نياز به کنترل جريان دارد.

تفاوت بين يک شیر گازی استیل 2 تیکه و يک دريچه توپي 3 تیکه.

هر دو شير دو تیکه و سه تیکه تقريباً يکسان عمل مي کنند با تنها تفاوت در سهولت تميز کردن، شیر گازی دو تکه را مي توان از يک طرف رزوه اي زد و براي سرويس از هم جدا کرد. شير توپي 3 تکه SS توسط 4 تا 6 پيچ به هم متصل مي شود که براي تميز کردن آسان مي توان آنها را جدا کرد. مزيت بزرگ شير 3 تیکه اين است که مي توان انتهاي رزوه اي را به لوله متصل کرد و قطعه مرکزي حاوي گوي توخالي را به راحتي جدا کرد. شير دو تکه بايد از لوله خارج شود و با استفاده از آچار باز شود.

کاربردها در صنعت

تقريباً براي تمام صنايعي که از مايعات يا گازها استفاده مي کنند مناسب است. در زير چند نمونه براي استفاده از استیل شير توپ آورده شده است.

رنگ

در توليد رنگ، شيلنگ هاي رنگ و جوهر به طور مکرر براي يافتن ترکيب صحيح تغيير مي کنند. هر بار که شيلنگ تعويض مي شود، جريان بايد با استفاده از يک شير متوقف شود و استیل سازگاري خوبي با اکثر رنگ ها دارد.

صنعت کشاورزي

پلي پروپيلن معمولاً استفاده مي شود زيرا در برابر بسياري از اسيدها مقاوم است. با اين حال در کاربردهاي خاصي که تجهيزات بادوام تري مورد نياز است، شيرهاي ضد زنگ به خوبي کار خواهند کرد.

سوخت و روغن

تقريباً در تمام کاربردهاي سوخت و روغن جريان بايد کنترل شود. به طور معمول از شيرهاي توپي برنجي با کوپلينگ هاي Camlock استفاده مي شود، اما با کاهش نسبي قيمت استیل، شیر گازی SS در اين صنعت محبوبيت بيشتري پيدا مي کنند ساير کاربردهاي شیر گازی استیل براي ذخيره سازي، انتقال، پردازش گاز و غيره است.

شیر گازی استیل 1 تیکه

بدنه شیر گازی يک تیکه است بدون اتصال براي نشتي، قوي، بادوام و مقرون به صرفه ترين جايگزين دريچه توپي رزوه اي درگاه استاندارد (درگاه کاهش يافته.

شیر گازی استیل 2 تیکه

بدنه شیر گازی دو تیکه است پرکاربردترين سبک موجود در نسخه هاي سبک و سنگين دريچه توپي رزوه اي کامل

شیر گازی استیل 3 تیکه

بدنه شیر گازی سه تیکه است طراحي شده براي جدا کردن براي تميز کردن آسان دريچه توپي رزوه اي کامل

ويژگي هاي شیر گازی استیل:

1000 PSI (WOG: آب، نفت گاز) پورت کامل (2 عدد و 3 عدد) سوپاپ توپي رزوه اي (رزوه هاي FNPT)مهر و موم و صندلي PTFEساقه دستگيره ثابت را باد کنيددستگيره با اهرم قفل

مزاياي شیر گازی استیل

تقريباً بدون افت فشار – جريان بدون محدوديت از طريق شيرسوپاپ را مي توان به سرعت استفاده کرد – فقط به 1/4 دور براي فعال کردن نياز دارد.
هزينه هاي تعمير و نگهداري کم تا بدون هزينه – ساخت اين شيرها نسبتاً ارزان است عملاً هيچ شانسي براي نشتي وجود ندارد – توپ به خوبي روي صندلي مهر و موم مي شود به روغن کاري نياز ندارد.

نحوه اندازه گيري يک شیر گازی استیل رزوه اي:

اندازه لوله اي که دريچه روي آن رزوه مي شود، اندازه شير توپي مورد نياز را تعيين مي کند بنابراين يک شیر گازی 1 اينچي ضد زنگ به يک لوله 1 اينچي و يک شير 2 اينچي براي لوله 2 اينچي قرار مي گيرد و غيره.

شیر گازی استیل براي چه مواردي استفاده مي شود؟

1) هر زمان که جريان نياز به کنترل داشته باشد و يک جريان ساده “روشن” يا “خاموش” لازم باشداز شیر گازی استیل SS در صورت نياز به قطع جريان استفاده مي شود. اين اجازه مي دهد تا لوله ها يا شيلنگ ها بدون ريزش جدا شوند 2) کنترل نرخ جريان
با باز يا بسته شدن جزئي مي توان ميزان جريان شير را نيز تنظيم کرد

شیر گازی استیل چگونه کار مي کند؟

يک توپ چرخشي توخالي با يک دسته چرخانده مي شود و بدين ترتيب جريان از طريق آن کنترل مي شود.
هنگامي که دسته موازي با شير حرکت مي کند، جريان باز است و هنگامي که دسته آن در زاويه قائم با لوله قرار دارد، جريان بسته مي شود.
شیر گازی استیل يک چهارم دور نيز ناميده مي شود، زيرا براي باز يا بسته شدن جريان، فقط بايد دسته را 90 درجه بچرخانيد.
هنگامي که دسته با شیر گازی و لوله در يک خط قرار مي گيرد، جريان باز است و هنگامي که در زاويه قائمه با شير و لوله قرار دارد، جريان بسته مي شود.

 

تفاوت بين شیر گازی استیل 1 تیکه، 2 تیکه و 3 تیکه.

دريچه توپي يک تیکه شیر گازی 1 تیکه داراي بدنه اي است که از يک تکه ساخته شده است و در نتيجه اتصالي ندارد ين طراحي يک تکه احتمال هرگونه نشتي را کاهش مي دهد اين يک پورت استاندارد يا شير توپي پورت کاهش يافته است، به اين معني که اندازه خط در بدنه شير يک اندازه کوچکتر خواهد بود چنين طراحي ساده، شير 1-Piece را به گزينه اي قوي و کم هزينه تبديل مي کند آنها معمولاً تعمير نمي شوند زيرا ارزان هستند.

شیر گازی استیل دو تیکه

2 تکه پرمصرف ترين شير است و داراي يک مفصل بدنه است که آن را دو تکه مي کند بدنه دو تکه همچنين به اين شير اجازه مي دهد تا با يک توپ بزرگتر توليد شود و اين دريچه پر سوراخ است دريچه توپي کامل بودن به اين معني است که شناسه لوله در طول بدنه شير ثابت مي ماند و در نتيجه افت فشاري ايجاد نمي شود اينها پرکاربردترين شيرهاي توپي رزوه اي هستند و قابل سرويس هستند.

دريچه توپي سه تیکه

3 قطعه با 3 قسمت بدنه را مي توان با سريع ترين و راحت ترين قسمت جدا کرد با شل کردن پيچ هاي بدنه، شير به 3 قسمت تقسيم مي شود و قسمت هاي رزوه دار همچنان به لوله متصل مي شوند اين به شما امکان مي دهد تا قسمت مرکزي حاوي توپ را براي سرويس دهي و تميز کردن آسان برداريد مزيت آشکار در اينجا اين است که شما مجبور نيستيد کل شير را از برنامه تميز کردن حذف کنيد. شما فقط مي توانيد قسمت مرکزي را برداريد و دو بخش ديگر را همچنان به سيستم خود رها کنيد.

لیست اتصالات استیل پایپ اتصال 

اتصالات استیل 304

اتصالات استیل 316

اتصالات استیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *