Sending
User Review
0 (0 votes)

معرفی فلنج فولادی 

فلنج فولادی چیست؟ فلنج های فولادی قطعات فلزی نازک و گردی هستند که برای اتصال دو قطعه فلزی به یکدیگر استفاده می شود. آنها اغلب در محیط های صنعتی مانند کارخانه ها و سایت های ساختمانی استفاده می شوند، زیرا آنها قوی و بادوام هستند. فلنج های فولادی از انواع مختلفی از فلزات از جمله فولاد و فولاد ضد زنگ ساخته می شوند. فرآیند ساخت فلنج های فولادی مشابه سایر قطعات فلزی است. ابتدا با استفاده از یک سری ماشین آلات فلز را به شکل دلخواه در می آورند. بعد از اینکه فلز شکل گرفت، تا دمای خاصی گرم می شود. این دما باعث انبساط فلز می شود که فشار لازم برای تشکیل فلنج ها را ایجاد می کند. پس از ایجاد فشار، فلنج ها خنک شده و به شکل نهایی خود در می آیند.

فلنج فولادی چیست ؟؟

فلنج فولادی از فولاد ساخته شده

و معمولاً به شکل گرد یا بیضی است. آنها همچنین به عنوان اجزای “پیچ و مهره” یا “پلاگین” شناخته می شوند زیرا با استفاده از پیچ و مهره، پیچ، پرچ، یا چسب به صفحات متصل می شوند. فلنج های فولادی اغلب در ساخت و ساز استفاده می شوند زیرا محکم هستند و می توانند وزن زیادی را تحمل کنند. آنها همچنین همه کاره هستند و می توانند در انواع مختلفی از برنامه ها استفاده شوند.

فلنج فولادی

جزء مهمی از سیستم لوله است. این یک حلقه فلزی است که به داخل لوله جوش داده شده و به عنوان اتصال بین دو قطعه فلز عمل می کند. هنگامی که آب، گاز یا نفت از طریق یک خط لوله جریان می یابد، فشار وارد شده بر فلنج فولادی باعث تغییر شکل آن می شود. تغییر شکل بار را در یک منطقه بزرگتر پخش می کند که به محافظت از لوله در برابر آسیب کمک می کند.

فلنج ها از فولاد ساخته شده اند

فلنج فولادی چیست؟

و معمولا دایره ای شکل هستند. آنها دارای یک لبه بیرونی رزوه‌دار هستند که روی رزوه لوله پیچ می‌شوند و سطح داخلی صافی دارند که به گونه‌ای طراحی شده است که در اطراف محیط لوله قرار بگیرد. انواع مختلفی از فلنج های فولادی وجود دارد، اما رایج ترین آنها فلنج های فولادی ریخته گری و آهنگری هستند. فلنج های فولادی ریخته گری با ریختن فولاد مذاب در قالب و سپس خنک شدن آن تولید می شوند.

فلنج

حاصل معمولاً چندین اینچ ضخامت دارد و دارای قسمت بالایی گنبدی است. از طرف دیگر آهنگری یک فرآیند تولید کارآمدتر است که از ماشین های فشار بالا برای تبدیل قطعات فلزی به شکل دلخواه استفاده می کند. تولید فلنج های فولادی در اوایل دهه 1900 در آن زمان فولاد در اروپا تولید می‌شد و به آسیا ارسال می‌شد و در ساخت راه‌آهن و سایر پروژه‌های صنعتی سنگین استفاده می‌شد. فلنج های فولادی یکی از اولین قطعاتی بودند که با استفاده از این فناوری جدید تولید شدند.

کاربرد فلنج فولادی 

فلنج فولادی یک دستگاه صفحه مانند آهنگری یا ریخته گری است. از اینها می توان برای تقویت و اتصال ستون ها، تیرها یا لوله ها استفاده کرد. در حالی که این مفهوم عمومی است، نصب فلنج ها می تواند بسیار خاص باشد فلنج های فولادی با پیچ و مهره، جوش یا رزوه به یک اتصالات متصل می شوند. فلنج های فولادی امکان تمیز کردن، بازرسی یا اصلاح را به راحتی می دهند فلنج فولادی چیست؟

فلنج ها معمولاً به شکل دایره ای ساخته می شوند

اما از آنجایی که فولاد بسیار متنوع است، می توان آن را در سبک های مربع و مستطیل ساخت. وجه های فلنج معمولاً به صورت صاف، برجسته، مفصل حلقه و زبانه و شیار هستند فلنج همچنین ممکن است به عنوان بخشی از مقاطع فولادی تولید شده استفاده شود. این شامل کانال های فلنج موازی و تیرهای فلنج مخروطی است. کانال های فلنج موازی تیرهای U شکلی هستند که برای ساخت و ساز استفاده می شوند. آنها از استحکام بالایی برخوردار هستند و در اندازه های مختلف تولید می شوند. تیرهای فلنج مخروطی مقاطع I شکلی هستند که اغلب برای مقاطع عرضی تیرها استفاده می شوند انواع اصلی فلنج های فولادی استاندارد عبارتند از: گردن جوش، لغزنده، جوش سوکت، اتصال لبه، رزوه ای و کور. بیایید نگاهی عمیق تر به هر یک بیندازیم.

انواع فلنج فولادی 

فلنج فولادی چیست؟

فلنج اسلیپون

این فلنج که از نامش مشخص شده است، روی لوله ها یا اتصالات می لغزد. با قطر داخلی بزرگتر از قطر خارجی آن تولید می شود. از آنجایی که استحکام آن تحت فشار حدود یک سوم فلنج گردن جوش است، برای کاربردهای کم فشار مناسب است. دقت کمتری برای برش لوله ها هنگام استفاده از فلنج های Slip-On لازم است. به همین دلیل، معمولاً در کاربردهای کم فشار بر گردن جوش ترجیح داده می شود.

فلنج جوش سوکت

فلنج جوش سوکت مشابه فلنج لغزنده است. اغلب برای کاربردهای فشار بالا که اندازه کوچکتری دارند استفاده می شود. اتصالات به سوکت های این فلنج وارد شده و توسط یک جوش فیله در بالای آن متصل می شود. این روش می تواند منجر به جریان روان ماده در داخل لوله شود. با کاربردهای پر استرس تر، ممکن است از جوش داخلی دیگری استفاده شود.

فلنج مفصل دام

از فلنج های Lap Joint اغلب در پروژه هایی استفاده می شود که نیاز به جداسازی دارند. این می تواند برای اهداف تمیز کردن یا بازرسی باشد. توانایی فشار آنها به فلنج Slip-on تشبیه شده است. این نوع فلنج ها به جای جوش داده شدن، روی لوله یا اتصالات می لغزند.فلنج فولادی چیست؟

فلنج رزوه ای

مانند لغزنده ها، فلنج های رزوه ای را می توان با رزوه کردن سوراخ متصل کرد. بدون نیاز به جوشکاری، این کار آنها را در یک مزیت متمایز قرار می دهد. فلنج رزوه ای در کاربردهای کم فشار رایج هستند. از آنجایی که اغلب از طریق رزوه ها به یک اتصالات ثابت می شود، این فلنج ها برای استفاده در فشار بالا مناسب نیستند.

فلنج کور

فلنج های کور معمولاً خالی و بدون سوراخ هستند. این نوع flangs با نام نیز شناخته می شود. هنگامی که فلنج کور با نوع دیگری استفاده می شود، می تواند سازه های لوله کشی را ایزوله، ثابت، آب بندی یا پایان دهد. برای کاربردهای فشار بالا مفید است و برای بستن خطوط لوله مفید است. فلنج های کور به دلیل مناسب بودن در کاربردهای فشار بالا، می توانند در جاهایی که مایع یا گاز بین مکان ها حمل می شود، استفاده شوند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *