Sending
User Review
0 (0 votes)

لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه

قیمت لوله و اتصالات گالوانیزه :: لوله گالوانیزه یکی از مصالحی است که در ساخت و ساز، ساخت گلخانه ها و …. نقش مهمی دارد. این لوله ها از جنس آهن یا فولاد هستند که برای جلوگیری از زنگ زدگی و پوسیدگی به روش گرم یا سرد روی آنها پوششی نازکی از فلز روی می دهند. بدین ترتیب لوله های گالوانیزه در برابر آسیب های محیطی استحکام بیشتری پیدا می کنند.

از لوله های گالوانیزه می توانید برای سیستم های آبرسانی، گازرسانی، انتقال بخار و هوا در مکان های مختلف بهره ببرید. همچنین از لوله گالوانیزه برای ساخت گلخانه ها و در بخش برق ساختمان برای عبور دادن سیم برق استفاده می شود که به لوله گالوانیزه برق مشهور است.

این لوله ها در انواع و سایزهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می گردند که معمولا طول آنها ۶ متر می باشد. شما می توانید با استفاده از جداول سایز لوله گالوانیزه که توسط کارخانه تولید کننده آماده شده است، محصول مورد نظر خود را بیابید. قطر لوله های گالوانیزه از یک دوم اینچ تا ۸ اینچ می باشد. برای اطلاع از مشخصات فنی لوله گالوانیزه می توانید از کاتالوگ هایی که کارخانه تولید کننده تهیه کرده است استفاده نمایید. قطرهای اسمی لوله های گالوانیزه از قطر دهانه داخلی بزرگتر و از قطر خارجی کوچکتر هستند.

انواع لوله گالوانیزه

• لوله گالوانیزه فولادی

به این نوع از لوله های گالوانیزه، لوله های آهنی سفید نیز می گویند. لوله گالوانیزه فولادی بیشتر در سیستم های تهویه کاربرد دارد. در مقایسه با لوله گالوانیزه آهنی، لوله های گالوانیزه فولادی، وزن سبک تری دارند و از فولاد نرم تولید می گردند. برای ساخت انواع مختلف لوله گالوانیزه فولادی، یک قالب طراحی و ساخته می شود و ورق فولاد از داخل آن با پرس و فشار زیاد منتقل می گردد. پس از مرحله عبور از قالب، درز ها و شکاف ها را به یکدیگر جوش می دهند.

در گام بعد لوله ها با روش خاصی تمیز می گردند و از حمام روی مذاب عبور داده می شوند تا نسبت به خوردگی و اکسیده شدن مستحکم شوند. به خاطر پوشش روی رطوبت بر انواع لوله گالوانیزه فولادی تاثیر ندارد ولی نباید اسید با این لوله ها تماس پیدا کند زیرا موجب آسیب دیدگی و خوردگی می شود.

• لوله گالوانیزه آهنی

از آهن سفید نورد شده برای ساخت این نوع لوله گالوانیزه استفاده می کنند. لوله های آهنی را نیز به روش گرم گالوانیزه می کنند و قبل از ورود به حمام روی مذاب، درزها و شکافها را جوش داده و آن ها را تمیز می نمایند و پس از آن به حمام روی مذاب انتقال می دهند تا لایه نازکی از روی، تمام قسمت های لوله را فرا بگیرد. لوله های با درز، نام دیگر لوله های گالوانیزه آهنی است. رنگ لوله های گالوانیزه آهنی معمولا تیره تر از لوله های گالوانیزه فولادی هستند. با در نظر گرفتن نیاز بازار کارخانه ها انواع لوله گالوانیزه آهنی را در دو نوع لوله گالوانیزه سبک و لوله گالوانیزه سنگین تولید می کنند.

انواع لوله گالوانیزه

 

انواع اتصالات گالوانیزه

اتصالات گالوانیزه دنده ای به دو دسته اتصالات گالوانیزه سیاه و اتصالات گالوانیزه سفید تقسیم می شوند.

کاربرد اتصالات گالوانیزه در سیستم های آبرسانی، گازرسانی، انتقال بخار، هوا و … می باشد.

اتصالات گالوانیزه، به روش های مشابه ساخت لوله گالوانیزه تولید می گردند.

بر اساس شکل ظاهری، انواع مختلف اتصالات گالوانیزه به صورت زیر می باشند:

سه راهی گالوانیزه، زانو گالوانیزه، چپقی گالوانیزه، بوشن گالوانیزه، مغزی گالوانیزه

مهره ماسوره گالوانیزه، تبدیل گالوانیزه، روپیچ توپیچ گالوانیزه و درپوش گالوانیزه

اتصالات گالوانیزه

سه راهی گالوانیزه

اگر نیاز داشته باشید که از خطوط اصلی لوله گالوانیزه خروجی بگیرید، می توانید از سه راهی گالوانیزه استفاده نمایید. اگر قطر انشعاب خروجی با قطر لوله گالوانیزه اصلی برابر باشد به آن سه راهی مستقیم می گویند و اگر قطرش نسبت به لوله گالوانیزه اصلی کمتر باشد به آن سه راهی کاهنده می گویند. به ندرت مشاهده می شود که از سه راهی افزاینده استفاده گردد یعنی سه راهی گالوانیزه که دهانه انشعاب آن از قطر لوله گالوانیزه اصلی بیشتر است. باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای سه راهی گالوانیزه کاهنده هیچگاه دهانه انشعاب گرفته شده کمتر از نصف قطر لوله گالوانیزه نیست. انشعابی که از لوله گالوانیزه خارج می شود می تواند دارای زوایای ۴۵ و ۹۰ باشد. همچنین قطر انشعاب خروجی می تواند در سایز های مختلف تولید شود. به سه راهی گالوانیزه ۹۰ درجه، سه راهی قائم نیز می گویند.

زانو گالوانیزه

این زانو که در دو نوع با زاویه های مختلف ۹۰ و ۴۵ درجه تولید می شود، به شما کمک می کند تا بتوانید لوله کشی خود را با زوایای مختلف و به راحتی انجام دهید.

چپقی گالوانیزه

چپقی کاربردی همانند اتصال زانو را دارد با این تفاوت که اگر دو لوله گالوانیزه که می خواهیم به هم متصل کنیم یکی از آنها از داخل دنده دار شده باشد و دیگری خارج آن دنده دار شده باشد آنوقت از چپقی گالوانیزه استفاده می کنیم. چپقی گالوانیزه مانند زانوی گالوانیزه در دو زاویه ۹۰ و ۴۵ درجه تولید و عرضه می گردد.

بوشن گالوانیزه

بوشن گالوانیزه در دو نوع معمولی و تبدیل تولید و عرضه می گردد.

از بوشن گالوانیزه معمولی برای اتصال دو لوله گالوانیزه که قطر آن ها با هم برابر است استفاده می شود.

بوشن گالوانیزه تبدیل نیز برای اتصال دو لوله گالوانیزه که قطر آنها با هم برابر نیست بکار برده می شود.

مغزی گالوانیزه

مغزی گالوانیزه از انواع اتصالات گالوانیزه است که دو سر آن رزوه می گردد یعنی دنده دار می شود که برای اتصال دو لوله گالوانیزه که به صورت مادگی، دنده دار شده اند بکار می رود. اگر مغزی گالوانیزه از نوع تبدیل باشد از آن جهت تغییر قطر یا دهانه لوله به قطر کوچکتر یا بزرگتر استفاده می گردد. این مغزی ها به دو صورت سرد و گرم تولید می شود و دو رنگ سیاه و سفید دارد.

مهره ماسوره گالوانیزه

در لوله کشی گالوانیزه، از مهره ماسوره به عنوان اتصالی که می توان آن را جدا کرد استفاده می گردد.

شاید بتوان گفت بیشترین موارد استفاده از مهره ماسوره گالوانیزه در مدارات بسته لوله کشی گالوانیزه و اتصال لوله گالوانیزه به یک دستگاه ثابت است.

تبدیل گالوانیزه

این اتصال گالوانیزه برای وصل کردن دو لوله گالوانیزه با قطرهای متفاوت به کار می رود.

همچنین اگر زاویه دار باشد باعث تغییر مسیر لوله گالوانیزه می گردد.

روپیچ توپیچ گالوانیزه

این اتصال گالوانیزه همانند بوشن است یک سر آن از داخل و سر دیگر از بیرون دنده دار شده است.

کاربرد روپیچ توپیچ گالوانیزه در جایی است که بخواهیم طول لوله گالوانیزه را به میزان خیلی اندک زیاد کنیم.

درپوش گالوانیزه

از درپوش گالوانیزه برای بستن انتهای مسیر لوله گالوانیزه و مسدود نمودن آن استفاده می شود.

 

قیمت لوله و اتصالات گالوانیزه

قیمت لوله گالوانیزه به قطر و ضخامت و مواد اولیه آن مرتبط است. لوله های گالوانیزه در قطرهای مختلف تولید می شوند که از یک دوم اینچ تا هشت اینچ است. وزن و فشار کاری لوله گالوانیزه رابطه مستقیمی با قیمت لوله گالوانیزه دارد. برای فشار کاری بالاتر، قیمت لوله گالوانیزه و وزن آن افزایش می یابد.

قیمت انواع لوله گالوانیزه

با در نظر گرفتن تنوع زیادی که در لوله های گالوانیزه از لحاظ سایز و فشار کاری وجود دارد، تهیه لیست قیمت لوله گالوانیزه و جداول مربوط به آن کار پیچیده ایست. برای خرید اینترنتی لوله گالوانیزه میتوانید از طریق واتس اپ و یا تماس با کارشناسان ما لیست قیمت را دریافت کنید.

قیمت انواع اتصالات گالوانیزه

محاسبه قیمت اتصالات گالوانیزه نسبت به قیمت لوله گالوانیزه کمی پیچیده تر است. به خاطر تنوع بیشتر اتصالات گالوانیزه در نوع و جنس آنها، قیمت های مختلفی برای آنها محاسبه می گردد. لازم به ذکر است همه عواملی که بر روی قیمت لوله گالوانیزه خصوصا مواد اصلی آن تاثیر می گذارد، در قیمت اتصالات گالوانیزه هم موثر می باشد و به همین جهت پیشنهاد می کنیم با کارشناسان ما در پایپ اتصال  تماس حاصل فرمایید.

لیست قیمت اتصالات گالوانیزه

اتصالات گالوانیزه

1 دیدگاه برای “قیمت لوله و اتصالات گالوانیزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *