Sending
User Review
5 (1 vote)

لوله-استیل-بدون-درز-1

لوله استیل بدون درز چیست

لوله استیل بدون درز به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد: مقاومت در برابر خوردگی و اکسیداسیون، مقاومت در برابر دماهای بالا، تمیزی و هزینه های نگهداری پایین و حفظ خلوص موادی که با ضد زنگ در تماس هستند. ویژگی‌های ذاتی استیل طراحی سیستم‌های لوله‌کشی دیوار نازک را بدون ترس از شکست زودهنگام ناشی از خوردگی امکان‌پذیر می‌سازد دارای لوله استیل بدون درز است که می تواند آنیل، ترشی، آسیاب و یا صیقل شود.

الیاژهای لوله استیل بدون درز
304/304 لیتر
316/316 لیتر
304H
316H
309
310S
317 لیتر
321/321H
347/347H
904 لیتر
DUPLEX 2205 / SUPER DUPLEX 2507
سایزها و مشخصات زمان بندی
محدوده سایز ها: 2 تا 24 اینچ

رده ها : 10S، STD، XH، 40، 80، 100، 120، 160، XXH

ASTM A312 چیست؟

ASTM A312 مشخصات لوله استیل بدون است که می تواند در برابر دماهای بالا و محیط های خورنده مقاومت کند. نمرات رایج برای این مشخصات 304/304L و 316/316L می باشد.

کاربردهای استیل بدون درز 304
نوع 304 ضد زنگ پرکاربردترین آنالیز برای کاربردهای لوله و لوله مقاوم در برابر خوردگی است. در کارخانه های شیمیایی، پالایشگاه ها، کارخانه های کاغذسازی و صنایع تبدیلی مواد غذایی استفاده می شود. نوع 304 دارای حداکثر محتوای کربن 0.08٪ است. برای استفاده در محدوده دمایی بین 800 درجه فارنهایت و 1650 درجه فارنهایت به دلیل بارش کاربید در مرزهای دانه که می تواند منجر به خوردگی بین دانه ای و شکست زودرس تحت شرایط خاص شود، توصیه نمی شود.

کاربردهای لوله استیل بدون درز 316
نوع 316 به طور گسترده در صنعت کاغذ سولفیت و برای ساخت دستگاه های کارخانه های شیمیایی، تجهیزات عکاسی و پلاستیک استفاده می شود. نوع 316L، مانند 304L، دارای حداکثر محتوای کربن 0.03٪ است. این اجازه استفاده از آن را در مجموعه های جوش داده شده بدون نیاز به عملیات حرارتی نهایی می دهد. این به طور گسترده برای مجموعه های لوله با اتصالات جوشی استفاده می شود.

صنایع ارائه شده
پایپ اتصال به عنوان تامین کننده لوله های بدون درز استیل، لوله های بدون درز استیل را برای کاربردهای پتروشیمی، نفت و گاز و صنعتی عرضه می کند. زمینه های دیگری که در آن لوله و لوله استیل بدون درز استفاده می شود عبارتند از:

هواپیمایی
الکترونیک
خودرو
برودتی
دریایی
تهویه مطبوع و گرمایش
پزشکی
معماری
منسوجات
خدمات ارزش افزوده
در پایپ اتصال موجودی لوله استیل بدون  ما را می توان مطابق با نیازهای شما کاهش داد. شرکت ما همچنین خدمات ارزش افزوده زیر را برای محصولات لوله استیل بدون درز ارائه می دهد:

نخ زنی
ساخت
پوشش

لوله استیل بدون درز چیست و چه مزایایی دارد؟

لوله های بدون درز از جنس استنلس استیل لوله های بدون بدون درز جوش طولی هستند. ساخت لوله های بدون به مکانیزمی نیاز دارد که سوراخ را به داخل بیلت فشار دهد.

سوراخ کردن و نورد چرخشی رایج ترین روش برای تولید لوله استیل بدون امروزه است. این فرآیند با یک میله گرد فولادی مطبوع شروع می شود که گرم می شود، سوراخ می شود و کار می شود. میله طوری ساخته می شود که در اطراف یک نقطه سوراخ کننده جریان یابد تا یک شمش توخالی تشکیل شود. داخل لوله با سنبه یا پلاگین پشتیبانی می شود در حالی که غلتک شمش کشیده است. اندازه لوله فولادی با نورد اضافی در قطر خارجی به دست می آید.

لوله استیل بدون درز به دلیل نداشتن درز جوشی، 20 درصد فشار کاری ASME (انجمن مهندسین مکانیک آمریکا) در مقایسه با لوله های جوشی با مواد و اندازه مشابه دارند. لوله های جوش داده شده و کشیده شده همچنین می توانند درز قابل مشاهده ای داشته باشند که ممکن است کاربران نهایی را نگران کند.

یکی دیگر از مزایای لوله استیل بدون این است که می تواند مقاومت بالایی در برابر خوردگی داشته باشد زیرا پتانسیل کمی برای ناخالصی ها دارد. استفاده از لوله استیل بدون به شما امکان می دهد از احتمال نقص و تفاوت در چکش خواری که ممکن است با ناحیه جوش در لوله های جوشی مرتبط باشد، جلوگیری کنید. بر خلاف لوله های درزدار لوله استیل بدون درز نیازی به آزمایش یکپارچگی جوش ندارند.

لوله استیل بدون درز و درزدار جوش شده باید استانداردهای فشار را رعایت کنند

ASTM A269 مشخصات استاندارد بین المللی ASTM برای لوله های استیل نزن آستنیتی بدون درز و جوش داده شده برای خدمات عمومی است. این استاندارد مستلزم انطباق با مشخصات ترکیب شیمیایی آن و جزئیات الزامات سختی برای درجات مختلف لوله است.

ASTM A269 همچنین به یک آزمایش الکتریکی غیر مخرب یا یک آزمایش هیدرواستاتیکی برای آزمایش فشار تمام لوله استیل بدون و جوشی داده شده نیاز دارد. این استاندارد شامل محدودیت‌های تنش کششی برای لوله‌ها با قطرهای خارجی متغیر و ضخامت دیواره است.

بسیاری از استانداردهای ASTM دیگر وجود دارد که می توان آنها را برای لوله های فولادی ضد زنگ بدون درز یا جوش داده شده و کشیده اعمال کرد.

آیا باید لوله استیل بدون درز یا یا درزدار را انتخاب کنید؟

لوله استیل هنگام انتخاب لوله های درزدار یا بدون درز، باید با مشخصات پروژه شما مطابقت داشته باشد. اگر مشخصات به نوع خاصی از لوله نیاز ندارد، باید شرایطی را در نظر بگیرید که در نهایت لوله در آن استفاده خواهد شد. عامل دیگری که باید در نظر گرفت این است که بدون درز را می توان جایگزین لوله های جوشی کرد اما لوله های جوش داده شده ممکن است به دلیل درز جوش نتوانند جایگزین بدون درز شوند. نمودار زیر یک مرجع سریع برای کمک به شما در فرآیند تصمیم گیری است:
دانش اساسی در مورد تفاوت بین لوله/لوله استیل بدون درز و درزدار
درزدار در مقابل بدون درز
لوله استیل یکی از چند وجهی ترین مواد آلیاژی فلزی است که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. به طور عمده دو نوع لوله وجود دارد، لوله بدون درز و لوله درزدار . از درخواست‌های پروژه‌ها و بودجه‌های مشتری، ما مشخص خواهیم کرد که از کدام نوع استفاده کنیم. دو نوع لوله معمولی بدون درز و جوشی هستند. تصمیم گیری بین لوله های بدون درز یا جوش داده شده در درجه اول به نیازهای کاربردی محصول بستگی دارد. در انتخاب بین این دو به این نکته توجه داشته باشید که اولاً لوله باید با مشخصات پروژه شما مطابقت داشته باشد و ثانیاً شرایطی را داشته باشد که در نهایت از لوله استفاده می شود.

لیست اتصالات استیل پایپ اتصال 

اتصالات استیل 304

اتصالات استیل 316

اتصالات استیل

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *