Sending
User Review
0 (0 votes)

لوله داربستی چیست؟

لوله داربستی چیست؟

لوله داربستی چیست داربست از ابتدای تمدن بشری برای ساختن ساختمان های بلند مورد استفاده قرار گرفته است. حدس زده می شود که اهرام باستانی مصر با استفاده از داربست های چوبی ساخته شده اند.

داربست چوبی تا سال 1922 به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت. در این زمان لوله های فلزی ساخته شده از فولاد شروع به جایگزینی تیرهای چوبی کردند.

امروزه داربست های فلزی امری عادی است. داربست لوله از دهه 1950 استاندارد صنعت بوده است. این سبک وزن بدون کاهش قدرت است. داربست لوله ای بدون نیاز به مهره و پیچ و مهره سریع و آسان جمع می شود. فلزات مورد استفاده برای داربست معمولا فولاد یا آلومینیوم هستند.

داربست های فولادی استحکام و دوام بالایی دارند. در عین حال دارای خاصیت ارتجاعی است که به جلوگیری از ترک خوردن کمک می کند. فولاد می تواند بارهای بسیار سنگین را تحمل کند و کارگران می توانند از آن برای حمل تجهیزات و لوازم سنگین استفاده کنند. برای سازه های بلند، فولاد یک ضرورت است زیرا وزن داربست به خودی خود نیازمند استحکام ساختاری است که فقط فولاد می تواند آن را تامین کند.

با استفاده از داربست فلزی، کارگران می توانند با خیال راحت به مکان های مرتفع و دوردست دسترسی داشته باشند. با استفاده از مهاربندهای مورب می توان سازه هایی با پایداری زیاد ساخت.

سازه های داربست فلزی دارای سه عنصر اساسی هستند:

لوله داربستی چیست

استانداردها
دفتر کل
تبدیل می کند
استانداردها لوله‌های عمودی هستند که در کل ساختار اجرا می‌شوند و آن را صاف نگه می‌دارند. آنها وزن سازه را از طریق یک صفحه پایه مربعی به زمین منتقل می کنند که بار را پخش می کند.

دفترچه ها لوله های افقی هستند که استانداردها را به هم متصل می کنند تا سازه را در جای خود نگه دارند و ثبات را تضمین کنند.

ترانسوم ها لوله های افقی هستند که در عرض و عمود بر دفترچه ها قرار می گیرند تا به سازه استحکام بیشتری بدهند و برای سکوها در هر سطح از داربست پشتیبانی کنند.

کاربردهای داربست فلزی

لوله داربستی چیست

داربست فلزی در ساخت، نگهداری و تعمیر استفاده می شود. داربست لوله است به کارگران این امکان را می دهد که به مکان های بلند و دور از هر ساختمان دسترسی داشته باشند.

لوله داربستی بسته به پروژه ای که در دست دارند می توانند اشکال مختلفی داشته باشند.

داربست ساپورت شده رایج ترین نوع داربست است. این از پایه ساخته شده است و معمولاً در اکثر سایت های ساختمانی دیده می شود. این ساده ترین، راحت ترین، ایمن ترین و مقرون به صرفه ترین ساختار داربست است. اگر سازه بسیار بالا باشد یا اگر بارهای بسیار سنگینی باید حمل شود، می توان تکیه گاه اضافی اضافه کرد.

داربست های معلق معمولاً از پشت بام ساختمان آویزان می شوند. این یک گزینه خوب برای شرایطی است که در آن امکان ساخت یک پایه وجود ندارد، یا جایی که الزامات دسترسی محدود به سطوح بالایی است و ساخت داربست از ابتدا غیرعملی است.

داربست های نورد از نظر ساختار مشابه داربست های تکیه گاه هستند. تفاوت این است که به جای ترکیب یک پایه پایدار، از چرخ های کرچک برای امکان تحرک استفاده می شود. در صورتی که نیاز به انجام کار در طول ساختمان باشد، این گزینه گزینه خوبی است. برای اطمینان از ایمنی همه افراد در مجاورت، هر زمان که کارگران یا موادی روی داربست وجود دارد، چرخ ها را قفل کنید.

وسایل داربست فلزی

لوله داربستی چیست

لوله ها
کوپلرها
تخته یا عرشه
لوله ها معمولا از فولاد یا آلومینیوم ساخته می شوند. نوع فولاد مورد استفاده معمولا فولاد نورد گرم است. در شرایط خاص که خطر کابل های برق بالاسری زنده وجود دارد، می توان از لوله های فیلامنتی از فیبر شیشه ای در یک زمینه نایلونی یا پلی استر استفاده کرد.

تفاوت اصلی فولاد و آلومینیوم در وزن آن است: فولاد تقریباً 3 برابر سنگین تر از آلومینیوم است.

لوله های فلزی توسط کوپلرها به هم متصل می شوند. سه نوع اصلی وجود دارد: کوپلرهای زاویه راست، کوپلرهای پوتلوگ و کوپلرهای چرخشی. علاوه بر این، می‌توان از پین‌های مفصلی (اسپیگوت) یا جفت‌کننده‌های آستین برای اتصال لوله‌های انتها به انتها در صورت لزوم استفاده کرد.

کف سازه داربست می تواند از تخته های چوبی یا عرشه ساخته شده از فولاد یا آلومینیوم باشد. در جایی که از تخته های چوبی استفاده می شود، انتهای آنها توسط صفحات فلزی به نام آهن حلقه ای یا صفحه میخ محافظت می شود.

لوله های داربست

لوله های فولادی سبک، بادوام و با استحکام بالا هستند. این لوله های فولادی به راحتی مونتاژ می شوند و در انواع پروژه های داربست استفاده می شوند. این لوله‌ها معمولاً از فولاد گالوانیزه گرم ساخته شده‌اند و مقاومت طولانی‌مدت در برابر خوردگی دارند. این بدان معنی است که محصول در شرایط عادی تا سخت دچار پوسیدگی، خرد شدن، شکافتن، متورم شدن، سوختن، جذب رطوبت و خوردگی نمی شود. ویژگی مقاومت ساده آن را بسیار بادوام و مقرون به صرفه می کند. لوله های داربست فولادی با توانایی سبک وزن و فوق العاده قوی خود، سقف سفت، جهشی و سکوی پایداری را ارائه می دهند.

مطابق با استانداردهای صنعتی کیفیت در کلاس های ملایم، متوسط ​​و سنگین و طول برش مورد نیاز در رنگ دلخواه موجود می باشد.

داربست دارای استحکام کششی بالایی است و به طور گسترده در کاربردهای داربست مورد تقاضا است. ما لوله های داربست با کیفیت بالا را در پاکستان ارائه می دهیم که از فولاد یا آلومینیوم ساخته شده اند.

کاربرد لوله های داربست

لوله داربستی چیست

لوله های داربست همانطور که از نامشان پیداست لوله های فولادی هستند که ساختار داربست را می سازند. داربست ها در ساخت و ساز سکوهای موقتی هستند که برای بالا بردن و پشتیبانی کارگران و مصالح استفاده می شوند. معمولاً در هنگام ساخت، تعمیر یا تمیز کردن سازه، داربست های چوبی رایج است. با این حال، برای یک پروژه ساختمانی بزرگتر یا هدف صنعتی، داربست ساخته شده از لوله فولادی با طول های مختلف، سازه های ساختمان را پشتیبانی می کند. این لوله ها یک ساختار سکوی قوی برای داربست بدون جهش ایجاد می کنند. آنها را به گزینه ای عالی برای عملیات مداوم تبدیل کنید. شما می توانید داربست لوله ای را در هر شکل، اندازه و طولی نصب کنید. برای ارائه صحنه‌سازی بسیار متحرک، می‌توانید انتخاب‌هایی را روی چرخ‌گیرها قرار دهید.

سایر کاربردهای لوله داربست ما عبارتند از:

نرده ها
ستون ها و پست ها
پوشش
کولورت ها
ضربه گیر و مهاربندی
پست های پارکومتر
برج ها و غلتک های پشتیبانی
مشخصات فنی
لوله های داربست به دلیل استحکام کششی بالا، تقاضای زیادی برای کاربردهای داربست دارند. ما می توانیم طبق درخواست مشتری یک قطعه برش به طول ارائه دهیم. ویژگی های محصول ما عبارتند از:

لوله فولادی با مقاومت کششی بالا
بادوام، سبک و قوی
به صورت برش به طول در صورت درخواست موجود است
برجسته یا چاپ شده در طول (اختیاری)
مقاومت در برابر زنگ زدگی، سوختگی، شکافتن و رطوبت.
انطباق تضمین شده با استانداردهای بین المللی
ضخامت / وزن / طول
موجود در طول کامل (7.3152 متر) و گالوانیزه طبق نیاز طبق BS EN 10240 و در قطر 48.3 میلی متر (نوع 2،3 و 4) موجود است.
جرم پوشش روی و مطابقت با BS EN 39:2001
به طور کامل برای خم شدن، مسطح شدن و انبساط آزمایش شده است.
تعداد لوله تضمینی در هر بسته نرم افزاری و سازگار با محیط زیست
گواهینامه ها: استانداردهای ISO 9001، 14001، ISO 45001 و CE

مزایای استفاده از لوله های داربست

لوله داربستی چیست

صرفه جویی طولانی مدت در هزینه
استحکام و قابلیت مقاومت بالا این لوله های داربست را بسیار مقرون به صرفه می کند. سازه های داربست ساخته شده با این لوله ها در برابر سایش و خوردگی مقاوم هستند تا برای مدت طولانی بایستند. آنها در طول پروژه به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارند و قابل استفاده مجدد هستند.

ظرفیت حمل بار

این لوله های داربست سازه داربستی بسیار بادوام با ظرفیت حمل بار قابل توجه تری را ایجاد می کنند – هندسه داربست و ساختار آن با مشخصات در شرایط عادی مرتبط است.

مونتاژ آسان

با نصب انعطاف پذیر، داربست به راحتی جمع آوری و جدا می شود. تنظیم طول لوله با اتصال سریع و مستقیم بست آسان است. این مزیت کاربرد آن را در سازه های مختلف مسطح و نما با داربست امکان پذیر می کند.

دوام

لوله های فولادی مورد استفاده در داربست ها دوام سکو را در مقایسه با سکوهای چوبی با طول عمر بیشتر فراهم می کنند. آنها می توانند برای مدت طولانی بدون شکستگی یا زنگ زدگی کار کنند.

سایتی که خریدار لوله داربست می باشد که می توانید لوله های داربستی را بخرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *