Sending
User Review
5 (1 vote)

لوله و اتصالات پلیکا

 

 

لوله و اتصالات پلیکا : لوله PVC یا لوله پلیکا از نوع لوله های پلیمری است که کاربردهای فراوانی در صنعت ساختمان دارد. از لوله پلیکا برای لوله کشی فاضلاب ، انتقال کابل و انتقال اسیدها و بازها استفاده می شود و علت آن این است که قیمت لوله پلیکا ارزان می باشد و دارای قابلیت انعطاف پذیری زیادی است. پی وی سی (PVC) یا پلی وینیل کلراید، نوعی پلاستیک است که در صنایع پتروشیمی تولید و برای موارد مختلف از آن استفاده می شود. در حال حاضر بیشترین مورد استفاده PVC در صنعت ساختمان است.

زیرا به سادگی می توان آن را به اشکال مختلف تولید نمود که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد. در ساخت لوله PVC، پیشرفت های زیادی در سالهای اخیر صورت گرفته است. این پیشرفت ها هم در زمینه دستگاه های تولید لوله پلیکا و هم در مواد اولیه این لوله ها بوده است. اگر در فرمولاسیون لوله های PVC استانداردهای لازم بکار گرفته شود، می توان از این لوله ها برای لوله کشی آب آشامیدنی نیز استفاده کرد.

لوله پلیکا دارای طول عمر زیاد است و به این آسانی ها صدمه نمی بیند. با پیشرفت تکنولوژی و فرآیندهای تولید و همچنین دستاوردهای جدید در صنعت پلیمر، لوله های PVC در انواع مختلفی تولید می شوند که نصب و اجرای آن بسیار ساده تر از گذشته شده و در سایزهای مختلف برای مصارف گوناگون عرضه می گردند.

برای مشاوره و خرید تماس بگیرید

02166311159

مزایای لوله پلیکا

  • مقاومت در برابر ساییدگی و خراشیدگی
  • مقاوم در برابر ضرب
  • میزان زبری خیلی کم
  • مقاوم در برابر حرارت و شعله
  • مقاومت در برابر هر گونه خوردگی
  • وزن سبک و دارای استحکام زیاد نسبت به وزن
  • اتصالات آب بند
  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی بالا
  • انعطاف پذیری بالا
  • استحکام کششی زیاد و طولانی مدت
  • قیمت مقرون به صرفه

لوله پلیکا

لوله پلیکا چیست ؟

لوله پلیکا در واقع همان لوله U-PVC است که اولین تولیدکننده این لوله ، پلیکا نام داشت و به همین نام در ایران شناخته شد و عامه مردم نام پلیکا را برای لوله های U-PVC خاکستری رنگ انتخاب کردند و نام پلیکا بر روی این جنس لوله ماند.

لوله پلیکا تمامی خواص مواد U-PVC را دارد و به سختی صدمه می بیند و عمر طولانی دارد . این نوع لوله زنگ نمی زند و پوسیده نمی شود . به همین جهت لوله PVC در سیستم های آبی ، سیم کشی زیرزمینی و خطوط فاضلاب کاربرد فراوانی دارد .

U-PVC پس از پلی اتیلن یکی از پر مصرف ترین مواد پلیمری است .

انواع لوله‌های پلیکا PVC

 

۱- Pushfit PVC كه تازه ترین و جدیدترین سیستم شبکه فاضلاب در دنیا از این لوله ها استفاده می کنند. طول عمر زیاد، نصب راحت و آسان و کارایی فوق العاده باعث شده تا این نوع لوله پی وی سی به مرور جایگزین سیستم های قدیمی که از لوله های چدنی برای انتقال فاضلاب استفاده می کردند، شود. سیستم لوله PVC پوش فیت علاوه بر خصوصیاتی همچون راحتی و سهولت در نصب باعث شده تا نسبت به نشست های ساختمانی از خود انعطاف پذیری نشان دهد و از نشتی جلوگیری نماید. استفاده از لوله های پی وی سی به دلیل فشردگی و مقاومت بالا موجب تضمین طول عمر زیاد این لوله ها می گردد.

۲- لوله PVC یا لوله پلیکا چسبی : این لوله های پی وی سی معمولی که در رنگ های خاکستری، سفید و … تولید می شوند، ساده ترین نوع لوله های PVC هستند. این لوله پلیکا در فرآیند تحت فشار تولید می گردند و می توان از آنها برای انتقال سیالاتی که فشار بالایی دارند استفاده کرد. تنوع لوله و اتصالات پلیکا باعث شده که بتوان از آن در جاهای متعددی استفاده کرد که خود مزیت ویژه ای به حساب می آید. سطح صیقلی و صافی که داخل لوله ها دارد، اصطکاک را به حد صفر رسانده و باعث می شود که سیالات به راحتی و سریع از آن عبور کنند. این مسئله موجب می شود رسوبات ناشی از فاضلاب و همچنین رسوبات کلسیمی آب به جداره لوله ها نچسبد و ایجاد گرفتگی نکند.

 

قیمت لوله و اتصالات پلیکا

عواملی که بر قیمت روز لوله PVC تاثیر می گذارد

  • قیمت مواد اولیه داخلی که توسط پتروشیمی ها تولید می گردد
  • قیمت موادی که توسط تولیدکنندگان داخلی از مواد وارداتی تامین می شود
  • قیمت حمل و نقل مواد اولیه داخلی و وارداتی
  • هزینه های که باید در بنادر کشورهای مبدا برای مواد اولیه وارداتی پرداخت شود
  • هزینه ترخیص از گمرک برای مواد اولیه وارداتی
  • هزینه های تخلیه مواد اولیه و همچنین بارگیری در بنادر ایران و کشورهای مبدا
  • هزینه های حامل های انرژی
  • حقوق و دستمزد پرسنل
  • هزینه های سربار
  • هزینه های جزئی دیگر

قیمت روز لوله پلیکا

قیمت روز لوله یو پی وی سی بر اساس معیار طول محاسبه می گردد. اینکه شما لوله پلیکا با چه قطری خرید کرده اید برای کارخانه تولید کننده ملاک نیست، هر مقدار که از مواد اولیه برای ساخت یک متر لوله PVC استفاده شده باشد قیمت آن نیز بالاتر می رود. فشار کاری مورد استفاده برای لوله پلیکا رابطه مستقیمی با قیمت لوله و وزن آن دارد. هرچه این فشار بیشتر باشد باعث می شود قیمت آن گران تر و وزن لوله پلیکا سنگین تر گردد. همچنین می توانید با جستجو در اینترنت جهت سفارش اینترنتی لوله و اتصالات پلیکا اقدام نمایید.

برای خرید لوله و اتصالات پلیکا باید از نمایندگانی خرید نمایید که اعتبار و شهرت خوبی در بازار داشته باشند. همچنین محصولات خود را از کارخانجاتی که لوله و اتصالات پلیکا با کیفیت تولید می کنند ارائه دهند.

 

 پی وی سی چیست؟

پی وی سی یا پلی وینیل کلراید تقریباً در هر خانه یا محل کاری، در صدها کاربرد مختلف یافت می شود. به دلیل ماهیت بدنی این پلاستیک شگفت انگیز، می تواند سفت، انعطاف پذیر، مقاوم در برابر آب و هوا، مقاوم در برابر ضربه، ضخیم یا نازک باشد و هر رنگی را از آن می توان تصور کرد. عمده کاربردهای PVC در صنایع زیر است: پزشکی، خودرو، الکترونیک، اسباب بازی، بسته بندی و ساخت و ساز. بیش از ¾ ترکیبات PVC تولید شده در آمریکای شمالی با کالاهایی مانند لوله (مجرا)، قاب های پنجره، سقف، عایق سیم و کابل، کفپوش، پوشش های دیواری، ناودانها، آسترهای دفن زباله، کف سازی، شمشیربازی و لوله کشی وارد صنعت ساخت و ساز می شوند. از بین این محصولات، لوله کشی بزرگترین کاربرد رزین پی وی سی است.

در حال حاضر، لوله های PVC بیش از 70٪ توزیع آب تازه دفن شده و 75٪ از سیستم های فاضلاب بهداشتی تازه نصب شده در آمریکای شمالی را تشکیل می دهند. چرا؟ از آنجا که نصب آن با دوام، آسان و ایمن، سازگار با محیط زیست و مقرون به صرفه است.

یک مولکول ساختاری نسبتاً ساده و رزین که می تواند برای تشکیل یک پلیمر واکنش نشان دهد را مونومر گویند، در مورد پی وی سی وینیل کلراید مونومر مورد استفاده در ساخت PVC است. همانطور که میدانید ماده ای متشکل از مولکول ها که با تکرار یک یا چند نوع در واحد های مونومر مشخص می شوند را پلیمر گویند. PVC پلیمری است که از پلیمریزاسیون مونومر وینیل کلراید ساخته شده است.

 

قیمت اتصالات پلیکا قیمت اتصالات پلیکا قیمت اتصالات پلیکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *