Sending
User Review
0 (0 votes)

لوله کربن استیل چیست؟

لوله کربن استیل چیست فولاد یک آلیاژ است.آلیاژ مخلوطی از حداقل دو عنصر است که یکی از آنها باید فلزی باشد.فولاد در ساده ترین شکل خود دو عنصر است که با هم مخلوط شده اند: آهن و کربن.اگرچه کربن ماده آلیاژی اصلی برای آهن است، برخی از عناصر دیگر مانند تنگستن، کروم، منگنز نیز می توانند برای این منظور استفاده شوند.این “فولاد کربن” نامیده می شود.
هرچه کربن بیشتری در فولاد وجود داشته باشد، در هنگام گرم شدن قوی تر می شود. این باعث می شود که فولاد انعطاف پذیری کمتری داشته باشد. تفاوت فولاد و فولاد کربنی در میزان کربن موجود در مواد است. مقدار کربن در فولاد نرم از 0.16٪ تا 0.3٪ متغیر است. لوله فولاد کربن آلیاژی از فولاد است که حاوی کربن از 0.12٪ تا 2٪ است. درصد آلیاژ موجود در فولاد کربنی بر جوش پذیری، فرآیند سخت شدن و مقاومت در برابر خوردگی تأثیر می گذارد.

لوله کربن استیل چیست ؟
لوله کربن استیل چیست قیمت لوله کربن استیل

کاربرد لوله کربن استیل 

لوله های کربن فولادی به دلایل اصلی به طور گسترده در تعدادی از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند:
لوله های کربن استیل ایمن و بادوام هستندلوله های کربن استیل دارای دوام هستند که می توان با افزودن پوشش هایی که از زنگ زدگی جلوگیری می کند، پیشرفت کرد. این باعث افزایش طول عمر لوله می شود. این لوله در برابر ضربه و لرزش بسیار مقاوم است که به آن اجازه می دهد هنگام حمل و نقل ایده آل باشد. این استحکام، علاوه بر خاصیت ارتجاعی، امکان استفاده ایمن از آن را در شرایط فشار بالا فراهم می کند. لوله فولادی خم نمی شود و نمی شکند.
لوله های کربن فولادی از مواد سازگار با محیط زیست ساخته شده اند.لوله فولادی کربن قابل بازیافت است. هر سال فولاد بیشتری نسبت به ترکیب کاغذ، آلومینیوم یا پلاستیک بازیافت می شود.

قیمت لوله کربن استیل 

لوله های کربن فولادی مقرون به صرفه هستند. لوله‌های فولادی کربنی به دلیل استحکام و هزینه پایین آن به عنوان یک ماده ترجیحی سابقه طولانی داشته است.
لوله های کربن فولادی همه کاره هستند. لوله‌های فولادی کربنی را می‌توان در ابعاد مختلف، خمیده و در هر جایی که نیاز به استفاده دارد، درآورد. اتصالات، شیرها و سایر اتصالات لوله فولادی کربنی به طور گسترده در دسترس هستند. بسیاری از تامین کنندگان و تکنسین ها به طور معمول با لوله های فولادی کربنی کار می کنند. اتصال تکنیک‌هایی مانند فلنج، رزوه‌ کاری، جوشکاری و شیار کاری که امکان نصب سریع‌تر و کم‌ هزینه‌ تر را فراهم می‌کند زیرا امکان اتصالات کمتری را فراهم می‌کند.
لوله های کربن فولادی در برابر ضربه مقاوم هستند. لوله کربن فولادی مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه و لرزش دارد.به نظر می رسد فولاد کربنی در هنگام قرار گرفتن در زیر جاده ها بهتر از لوله های دیگر مقاومت می کند.

انواع لوله کربن استیل 

سه دسته کلی فولاد کربنی وجود دارد: فولاد پر کربن، فولاد کربن متوسط ​​و فولاد کم کربن. محتوای کربن موجود در این انواع فولاد تعیین کننده استفاده در فرآیندهای تولید است. فولاد پر کربن با 0.60٪ – 0.99٪ بیشترین میزان کربن را دارد و سخت ترین فولاد کربنی است. فولاد پر کربن استحکام کششی بسیار بهتری دارد، بنابراین معمولاً برای ساخت ابزارهای برش، تیغه ها، قالب های پانچ، فنرها و سیم های با استحکام بالا استفاده می شود.

الیاژ لوله کربن استیل 

محتوای کربن متوسط ​​0.30٪ – 0.59٪ است. فولاد کربن متوسط ​​برای ماشین کاری آسان تر است، افزودن سیلیکون و منگنز کیفیت کلی کربن را بهبود می بخشد. معمولاً از نظر ساختاری در ساختمان ها، پل ها، محورها، چرخ دنده ها، ریل ها، شفت ها، اتومبیل ها، یخچال ها، ماشین های لباسشویی و خطوط لوله استفاده می شود. فولاد کم کربن با 0.16%-0.29% کمترین میزان کربن را دارد و نرم ترین فولاد کربنی است.فولاد کم کربن به ورق ها و نوارهای نورد مسطح ساخته می شود که سپس برای کشتی سازی، سیم، بدنه وسایل نقلیه و لوازم خانگی استفاده می شود.همچنین برای نرده ها، دروازه ها و نرده ها استفاده می شود زیرا سخت است اما خیلی شکننده نیست.

بهترین کربن استیل

فولاد فوق کربنی نیز وجود دارد که کمتر شکننده و بسیار سخت است.این برای ساخت قطعات بسیار سخت مانند تیغه ها، ابزارهای برش، قطعات بزرگ ماشین آلات، رادیاتورهای آب گرم، ریخته گری های صنعتی و پایه های لامپ فلزی استفاده می شود.فولاد فوق کربن را “چدن” نیز می نامند که برای ساخت دیگ های پخت و پز نیز استفاده می شود.

معایب لوله کربن استیل چیست 

لوله‌های فولادی کربنی یک عیب عمده دارند، اکسید آهن (معروف به زنگ).آهن موجود در فولاد از نظر شیمیایی با اکسیژن اتمسفر واکنش داده و اکسید آهن ایجاد می کند.اکسید آهن یا زنگ، عامل خوردگی است. اکسید آهن فولاد را ضعیف می کند. در صورت عدم درمان، لوله در نهایت از کار می افتد. خوردگی فولاد کربنی معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که رطوبت نسبی هوا بین 70 تا 80 درصد و دمای هوا بالای 32 درجه فارنهایت باشد. برای جلوگیری از خوردگی فولاد، لوله ها اغلب با نوعی بازدارنده زنگ پوشانده می شوند.این می تواند لاک سیاه آسیاب، لاک الکل، اپوکسی باند همجوشی، بازدارنده زنگ زدگی مبتنی بر آب یا سایر درمان های مختلف باشد. به ندرت لوله فولادی لخت را می بینید.

کدام نوع لوله کربن استیل بهتر است؟

یکی بهتر از بقیه نیست. این فقط به درخواست شما و بودجه شما برای فولاد بستگی دارد. در مقایسه با سایر فولادها که خواص متفاوتی دارند، مشخصات و درجه های متفاوتی برای فولاد کربنی وجود دارد.
لوله های کربن استیل کاربردهای گسترده ای دارند. به عنوان مثال، آنها برای انتقال آب، فاضلاب، روغن و سایر سیالات ایده آل هستند زیرا در برابر ارتعاشات ناشی از تغییر فشار آب و همچنین فشار ضربه ناشی از چکش آب مقاوم هستند. فولاد کربن
لوله های l، به ویژه لوله های فولادی کربن گالوانیزه داخلی، در سیستم های بارانی، سیستم های آبیاری و چاه های آب استفاده می شوند. آنها همچنین برای اجرای خطوط لوله آب در زیر جاده ها استفاده می شوند. لوله‌های فولاد کربنی نیز در صنعت خودروسازی، عمدتاً برای لوله‌های لنسی و تسمه‌نقاله‌های بی‌حرکتی برجسته هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *