Sending
User Review
0 (0 votes)

لوله گالوانیزه سبک

لوله گالوانیزه سبک

لوله گالوانیزه سبک به خاطر پوششی که دارد زنگ نمیزد و مقاومت زیادی در برابر رطوبت دارد ، از همین رو برای مصارف آب رسانی در ساختمان ها و در دستگاههای تهویه مطبوع کاربرد دارد.

لوله گالوانیزه از جنس آهن سفید نورد شده است که درز آن توسط دستگاه های درز جوش، جوش داده می شود .

سپس آن را جهت افزایش مقاومت در برابر اسیدها و زنگ زدگی ها در یک وان آبکاری روی اندود (گالوانیزه) قرار می دهند.

لوله گالوانیزه عموما به دو صورت سبک و متوسط تولید می شوند. استفاده اصلی لوله گالوانیزه برای انتقال آب و گاز  در گلخانه می باشد.

لوله گالوانیزه سبک یا لوله گالوانیزه صنعتی، لوله‌ای سبک و صنعتی است که بمنظور افزایش مقاومت آن نسبت به خوردگی جداره‌های داخلی و خارجی آن با فلز روی پوشش داده شده.
لوله گالوانیزه سبک در واقع همان لوله مبلی یا سبک است که فرآیند گالوانیزاسیون روی آن انجام شده. این  فرآیند پوشش‌دهی به دو روش گالوانیزاسیون گرم و گالوانیزاسیون سرد انجام می‌شود.

گالوانیزاسیون گرم :

در این روش “فلز روی” را ذوب کرده و لوله را در آن فرو میبرند تا سطح داخل و خارج لوله کاملا به “روی” آغشته شود. این روش کمی گرانتر است ولی کیفیت، دوام و مقاومت در برابر خوردگی بسیار بالایی دارد.

گالوانیزاسیون سرد:

در این روش با استفاده از جریان الکتریسیته و مایع الکترولیت، یک لایه فلز “روی” بر روی لوله نشانده می‌شود. این روش ارزانتر است ولی کیفیت گالوانیزاسیون گرم را ندارد .

تولید کنندگان لوله گالوانیزه سبک

لوله های گالوانیزه سبک در برند شرکت هایی همچون گروه صنعتی درپاد تبریز ، لوله و پروفیل سپنتا ، نورد و پروفیل ساوه به صورت گالوانیزه گرم تولید می شود که لوله اولیه آن لوله سیاه درزدار می باشد و به منظور عملکرد مناسب در محیط های خورنده و اسیدی پوششی از روی(Zn) به سطح آن داده می شود و در سایزهای 1/2 تا 4 اینچ در سایت پایپ اتصال موجود می باشد. ضخامت لوله گالوانیزه سبک از ضخامت لوله گالوانیزه سنگین کمتر بوده و مقاومت فشاری آن نیز پایین تر است.

ورق گالوانیزه چیست ؟

لوله های فولادی نیز برای حفاظت از این لوله ها در برابر خوردگی و آسیب پذیری پوششی از فلز روی بر روی آن قرار می دهند که به آن ها لوله گالوانیزه گفته می شود.

لوله گالوانیزه آهنی چیست ؟

لوله گالوانیزه آهنی عموما به رنگ خاکستری و تیره می باشد و اکثرا به دو نوع متوسط و سبک تقسیم بندی می شوند. لوله ی گالوانیزه از جنس آهن سفید نورد شده بوده. به لوله ی گالوانیز آهنی، لوله با درز نیز گفته می شود.

لوله گالوانیزه فولادی چیست ؟

لوله گالوانیزه فولادی عموما برای تهویه استفاده می گردد و هم چنین در تخلیه فاضلاب ها نیز از این نوع لوله ی گالوانیزه استفاده می گردد. لوله گالوانیزه فولادی از جنس فولاد نرم می باشد.

روش تولید لوله گالوانیزه به چه صورت است ؟

در روش گالوانیزه گرم لوله ی گالوانیزه در وان مذاب روی غوطه ور شده و پس از آن حرارت داده می شود.در روش گالوانیزه سرد نمک های روی در داخل یک محلوله آبی الکترولیز گردیده و پس از آن این محصول تولید می گردد

قیمت لوله گالوانیزه

قیمت لوله گالوانیزه بسته به ضخامت آن متفاوت می باشد. لوله ای است که به منظور محافظت از خوردگی و آسیب پذیری فلزات، یک لایه روی را طبق روش گالوانیزاسیون ،پوشش آن قرار می دهند.این لوله ها به دلیل مقاومت بالا، کاربرد بسیاری در صنعت دارند.

لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه گروه صنعتی درپاد تبریز

کالا

سایز

ضخامت قیمت
لوله گالوانیزه 1/2 اینچ ضخامت 2 درپاد تبریز

1/2

2

تماس بگیرید
لوله گالوانیزه 1/4 1 اینچ ضخامت 2.5 درپاد تبریز

1/4 1

2.5

تماس بگیرید
لوله گالوانیزه 1/2 1 اینچ ضخامت 3 درپاد تبریز

1/2 1

3

تماس بگیرید
لوله گالوانیزه 1/2 2 اینچ ضخامت 3 درپاد تبریز

1/2 2

3

تماس بگیرید
لوله گالوانیزه 3/4 اینچ ضخامت 2 درپاد تبریز

3/4

2

تماس بگیرید
لوله گالوانیزه 1 اینچ ضخامت 2.5 درپاد تبریز

1

2.5

تماس بگیرید
لوله گالوانیزه 2 اینچ ضخامت 3 درپاد تبریز

2

3

تماس بگیرید
لوله گالوانیزه 3 اینچ ضخامت 4 درپاد تبریز

3

4

تماس بگیرید
لوله گالوانیزه 4 اینچ ضخامت 4 درپاد تبریز

4

4

تماس بگیرید

لوله گالوانیزه گروه صنعتی سپاهان

کالا

سایز

ضخامت قیمت
لوله گالوانیزه 1/2 اینچ ضخامت 2 سپاهان

1/2

2

تماس بگیرید
لوله گالوانیزه 1/4 1 اینچ ضخامت 2 سپاهان

1/4 1

2

تماس بگیرید
لوله گالوانیزه 1/4 1 اینچ ضخامت 2.5 سپاهان

1/4 1

2.5

تماس بگیرید
لوله گالوانیزه 1/2 1 اینچ ضخامت 2 سپاهان

1/2 1

2

تماس بگیرید
لوله گالوانیزه 1/2 1 اینچ ضخامت 2.5 سپاهان

1/2 1

2.5

تماس بگیرید
لوله گالوانیزه 3/4 اینچ ضخامت 2 سپاهان

3/4

2

تماس بگیرید
لوله گالوانیزه 1 اینچ ضخامت 2 سپاهان

1

2

تماس بگیرید
لوله گالوانیزه 1 اینچ ضخامت 2.5 سپاهان

1

2.5

تماس بگیرید
لوله گالوانیزه 2 اینچ ضخامت 2 سپاهان

2

2

تماس بگیرید

لوله گالوانیزه شرکت لوله و پروفیل سپنتا

کالا

سایز

ضخامت

قیمت
لوله گالوانیزه 1/4 1 اینچ ضخامت 2.5 سپنتا

1/4 1

2.5

تماس بگیرید
لوله گالوانیزه 1/2 1 اینچ ضخامت 3 سپنتا

1/2 1

3

تماس بگیرید
لوله گالوانیزه 3/4 اینچ ضخامت 2 سپنتا

3/4

2

تماس بگیرید
لوله گالوانیزه 1 اینچ ضخامت 2.5 سپنتا

1

2.5

تماس بگیرید
لوله گالوانیزه 2 اینچ ضخامت 3 سپنتا

2

3

تماس بگیرید
لوله گالوانیزه 3 اینچ ضخامت 3 سپنتا

3

3

تماس بگیرید
لوله گالوانیزه 4 اینچ ضخامت 3.5 سپنتا

4

3.5

تماس بگیرید

لوله گالوانیزه گلخانه ای

کالا سایز ضخامت قیمت
لوله گالوانیزه گلخانه ای 1/2 2 تماس بگیرید
لوله گلخانه ای 3/4 2 تماس بگیرید
لوله گلخانه ای 1 2 تماس بگیرید
لوله گلخانه ای 1-1/4 2 تماس بگیرید
لوله گلخانه ای 1-1/2 2 تماس بگیرید
لوله گلخانه ای 2 2 تماس بگیرید
لوله گلخانه ای 1/2 2.5 تماس بگیرید
لوله گلخانه ای 3/4 2.5 تماس بگیرید
لوله گلخانه ای 1 2.5 تماس بگیرید
لوله گلخانه ای 1-1/4 2.5 تماس بگیرید
لوله گلخانه ای 1-1/2 2.5 تماس بگیرید
لوله گلخانه ای 2 2.5 تماس بگیرید

کاربرد لوله های گالوانیزه :

این نوع لوله گالوانیزه گاهی برای تخلیه فاضلاب لوازم بهداشتی کوچک به کار برده می شود ولی مورد استفاده اصلی آنها برای انتقال آب و گاز یا در گلخانه ها می باشد. جنس لوله گالوانیزه از فولاد نرمی است که در ساختن آن ورقه فولاد را با فشار داخل قالب عبور داده درز آن را جوش می دهند و سپس آنها را جهت افزایش مقاومت در برابر اسیدها و زنگ زدگیها در یک وان آبکاری روی اندود (گالوانیزه) می کنند. این نوع لوله ها نسبت به نوع آهنی در برابر اسیدها مقاومت کمتری دارند و کلیه اسیدهایی که برای چدن مضر می باشند فولاد گالوانیزه را هم خراب می کنند. کلیه لوله های فولادی و آهنی گالوانیزه در شاخه های ۶ متری و دو سر دنده با قطر۱ اینچ تا ۸ اینچ تولید می گردند.

قطر لوله گالوانیزه

قطر این لوله ها معمولاً‌ قطر اسمی است که بزرگتر از قطر داخلی و کوچکتر از قطر خارجی است. همچنین در بازار این لوله ها را بر اساس نمره می شناسند. لوله های گالوانیزه نیز به وسیله دنده پیچی به یکدیگر وصل و توسط مواد مناسب آب بندی می شوند. نکته: از اتصال این لوله ها به روش جوشکاری باید پرهیز نمود زیرا بر اثر حرارت ناشی از جوشکاری و سوختن روکش گالوانیزه (آلیاژ روی) دود غلیظ و سفیدی تولید می شود که محیط کار را آلوده می نماید و تنفس آن ایجاد مسمومیت کرده و موجب آسیب دیدن دستگاه تنفسی می شود.

لوله گالوانیزه سبک یا لوله گالوانیزه صنعتی

لوله گالوانیزه سبک یا لوله مبلی لوله‌ای سبک و صنعتی است که به‌منظور افزایش مقاومت آن نسبت به خوردگی جداره‌های داخلی و خارجی آن پوشش دهی با فلز روی به دو روش گالوانیزاسیون گرم و گالوانیزاسیون سرد انجام شده است.

لوله گالوانیزه سبک از انواع لوله‌های پر مصرف در صنایع مختلف بوده و به دلیل قیمت مناسب و ارزان‌تر نسبت به لوله با ضخامت بالاتر و همچنین تنوع در ضخامت این لوله‌ها و دست‌های متفاوت از کاربری بیشتری در ساخت انواع سازه‌های فلزی برخورداراست.

تولید لوله‌های گالوانیزه سبک به‌صورت تولید لوله مبلی از ورق و به‌صورت درزدار (درز جوش مستقیم) می‌باشد که پس از تولید و تمیزکاری جهت گالوانیزه به وان مذاب روی منتقل گردیده و پس از ماندگاری به مدت معین،و با مقدار پوشش حداقل ۷۰ میکرون آماده بسته بندی و فروش می‌شود.

لوله گالوانیزه چیست ؟

لوله گالوانیزه فولادی لوله‌ای از فولاد کربنی است که با یک لایه محافظ روی پوشش داده شده است. لایه گالوانیزه به عنوان یک لایه قربانی عمل می‌کند و عملکرد ضد خوردگی لوله‌های فولادی را تقویت می‌کند، بدین صورت که قبل از فولاد کربن که در زیر آن قرار دارد این پوشش دچار خورگی و زنگارمی شود. این لوله‌های فولادی به دو شیوه مختلف تولید می شوند: گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد فولادی.

انواع لوله گالوانیزه 

لوله گالوانیزه گرم 

لوله‌های گالوانیزه گرم فولادی، به طور گسترده‌ای در ساخت و سازها، ماشین آلات، زغال سنگ، شیمیایی ، برق، وسایل نقلیه راه آهن، صنعت خودرو، بزرگراه‌ها، پل‌ها، ظروف، امکانات ورزشی، ماشین آلات کشاورزی، ماشین آلات نفتی، ماشین آلات معدن و سایر صنایع تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوله گالوانیزه گرم با غوطه‌ور شدن لوله فولادی در حمام مذاب روی تولید می‌شود. آبکاری روی می‌تواند مقاومت به خوردگی لوله‌های فولادی را افزایش داده و عمر آنها را طولانی‌تر کند.

مخزن آبکاری داغ لوله گالوانیزه گرم دارای مزایای آبکاری یکنواخت، چسبندگی قوی و ماندگاری طولانی است. پایه لوله فولادی گالوانیزه گرم

و محلول آبکاری مذاب تحت واکنش‌های فیزیکی و شیمیایی پیچیده‌ای قرار می‌گیرند تا یک ساختار مقاوم آلیاژ روی-آهن در برابر خوردگی تشکیل دهند. لایه آلیاژ با لایه روی خالص و پایه لوله فولادی یکپارچه شده است، بنابراین از مقاومت در برابر خوردگی قوی برخوردار است.

لوله گالوانیزه سرد

لوله گالوانیزه سرد که به روش الکت رو گالوانیزه عملیات گاوانیزه آهن انجام می‌شود و مقدار کمی از پوشش گالوانیزه، در حدود تنها ۱۰-۵۰ گرم در متر مربع بر سطح فلز می‌نشیند لایه روی به سادگی به پایه لوله فولادی متصل شده و به راحتی از بین می‌رود. بنابراین، مقاومت در برابر خوردگی آن بسیار ضعیف تراز لوله گالوانیزه گرم است.

تولید کنندگان عمده لوله‌های گالوانیزه، برای اطمینان از کیفیت، اکثر آنها از الکت رو گالوانیزه (آبکاری سرد) استفاده نمی‌کنند. فقط شرکت‌های کوچک با تجهیزات کوچک و تجهیزات قدیمی از فولاد الکت رو گالوانیزه استفاده می‌کنند البته باید توجه داشت که قیمت لوله گالوانیزه سرد نسبت به گرم نسبتاً ارزان‌تر است.

لیست انواع اتصالات گالوانیزه 

اتصالات گالوانیزه 

اتصالات گالوانیزه توپی برزیل 

اتصالات گالوانیزه مک براند

اتصالات گالوانیزه چینی

اتصالات گالوانیزه جورج فیشر

درپوش گالوانیزه

چپقی گالوانیزه

روپیچ توپیچ گالوانیزه

بوشن گالوانیزه

مهره ماسوره گالوانیزه

مغزی گالوانیزه

تبدیل گالوانیزه

سه راهی تبدیلی گالوانیزه

سه راهی مساوی گالوانیزه

زانو 45 درجه گالوانیزه

زانو 90 درجه گالوانیزه

لوله-گالوانیزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *