Sending
User Review
0 (0 votes)

مزایای انواع لوله ها

لوله پی وی سی لوله استیل لوله مسی لوله فلزی لوله گالوانیزه لوله بدون درز لوله فولادی

مزایای انواع لوله

مزایای انواع لوله اگر در حال ارتقا يا تعويض سيستم لوله کشي خود هستيد، با گزينه استفاده از لوله فلزي يا پلاستيکي روبرو خواهيد شد. ممکن است تعجب کنيد که مزايا و معايب هر روش چيست و چه چيزي براي شما و نيازهاي شما مناسب تر است. در اينجا در فروشگاه بزرگ پایپ اتصال ما مي توانيم در مورد سيستم لوله کشي تجاري و مسکوني به شما کمک کنيم تا مطمئن شويد که انتخاب درستي براي برنامه ها و بودجه خود داريد.

مزاياي لوله هاي فلزي

مزایای انواع لوله
لوله کشي فلزي اغلب لوله کشي سنتي تر است که توسط صاحبان خانه در سيستم هاي لوله کشي خود استفاده مي شود. اين به اين دليل است که ماندگاري فوق العاده طولاني دارد و به طور کلي بادوام ترين گزينه است. يک لوله فلزي از مس، برنج، چدن يا فولادی تشکيل شده است. هر گزينه مزايا و محدوديت هاي خاص خود را دارد. يکي از معايب اصلي استفاده از لوله هاي فلزي اين است که اين لوله ها به مرور زمان خورده مي شوند و مي توانند زنگ بزنند و باعث زنگ زدگي آب لوله کشي شوند. با اين حال، فلزات خاصي مانند مس يک گزينه عالي هستند، زيرا مي توانند در برابر زنگ زدگي مقاومت کنند و نسبت به ساير مواد عمر بيشتري داشته باشند. همچنين لوله‌کشي فلزي معمولاً در مقايسه با لوله‌کشي پلاستيکي که امروزه کاربرد گسترده‌تري دارد، گزينه گران‌تري است.

مزاياي لوله کشي پی وی سی

مزایای انواع لوله
لوله هاي پی وی سی به طور کلي کار کردن با آنها راحت تر و هزينه کمتري براي نصب دارند. آنها به اندازه سنگين يا محکم نيستند و بنابراين کار کردن با آنها سخت نيست برش و قرار دادن پلاستيک در قسمت‌هاي تنگ نيز آسان است و به دليل محبوبيت آن، معمولاً راحت‌تر مي‌توان قطعات عجيب و غريب يا غيرعادي را پيدا کرد که متناسب با آنچه شما به دنبال آن هستيد اگرچه اين مزيت اصلي است، اما پلاستيک به اندازه فلز بادوام نيست زيرا در برابر حرارت مقاوم نيست و بايد بيشتر از لوله هاي فلزي تعويض شود. همچنين محدوديت هايي براي استفاده از لوله هاي پلاستيکي وجود دارد زيرا معمولاً نمي توان از آن در مناطقي از سيستم هاي لوله کشي که آب آشاميدني يا آب را تحت فشار بالا حمل مي کنند استفاده کرد.

لوله پی وی سی

اگر مي خواهيد از لوله هاي پی وی سی در اين مناطق استفاده کنيد، بايد از پلي بوتيلن يا پلي وينيل کلريد کلردار (CPVC) ساخته شده باشد در لوله CPVC کلر اضافه شده است که مقاومت حرارتي را افزايش مي دهد و آن را براي آب آشاميدني مناسب مي کند و عايق خوبي را ايجاد مي کند PEX (پلي اتيلن متقاطع) همچنين مي تواند يک گزينه خوب و بادوام براي استفاده در خطوط آب آشاميدني باشد اما در صورت استفاده براي آبگرمکن آب گرم، بايد توسط يک لوله مسي متصل شود لوله هاي پي وي سي را مي توان به راحتي و کارآمد براي تخليه قطعات سيستم لوله کشي استفاده کرد.

يکي ديگر از مزاياي مهم لوله هاي پلاستيکي اين است که برخلاف لوله هاي فلزي زنگ نمي زند يا خورده نمي شود اتصال لوله هاي پی وی سی آسان است زيرا چندين روش مختلف براي نصب وجود دارد و نيازي به جوشکاري نيست که باعث صرفه جويي در تلاش مي شود.

 

 مزایای لوله هاي برنجی و استیل

مزایای انواع لوله
اگر به لوله‌کشي فلزي متمايل هستيد ممکن است گزينه‌هاي خود را در مورد بهترين نوع فلز براي استفاده در نظر بگيريد لوله‌کشي برنجی هنوز هم امروزه مورد استفاده قرار مي‌گيرد اگرچه از ساير انواع فلز قديمي‌تر است. تا زماني که بدون سرب باشد، بايد براي استفاده در خطوط آب آشاميدني ايمن بوده و کاملاً بادوام و در برابر خوردگي مقاوم باشد. استیل يکي ديگر از گزينه هاي ممکن است که بسيار قوي، مقاوم و نگهداري آسان است.

مزایای لوله گالوانيزه

مزایای انواع لوله
فولاد گالوانيزه که معمولاً در لوله کشي استفاده مي شود داراي روکش روي است که در برابر زنگ زدگي مقاومت مي کند و آن را به گزينه اي بادوام و بادوام تبديل مي کند فولاد گالوانيزه نيز به عنوان جايگزين ارزان‌تري براي لوله‌هاي فولادي شناخته مي‌شود نقطه ضعف اصلي اين نوع فلز اين است که مي تواند جريان آب را محدود کند و به طور بالقوه باعث ساير مشکلات لوله کشي شود.

لوله هاي مسي

مزایای انواع لوله
همانطور که قبلا ذکر شد، لوله هاي مسي گزينه اي عالي براي طول عمر و کيفيت بالا هستند آنها مدرن سودمند در نظر گرفته مي شوند و بسيار محبوب مي شوند، زيرا کيفيت آب عالي و عاري از آلاينده ها را ارائه مي دهند سطوح مس ذاتا ضد ميکروبي هستند و مي توانند به از بين بردن باکتري هاي مضر کمک کنند. اين لوله‌ها همچنين قابل اعتماد هستند و زنگ نمي‌زنند که آن‌ها را به گزينه‌اي اصلي براي بسياري تبديل مي‌کند.

برای خرید انواع لوله با فروشندگان پایپ اتصال در تماس باشید و تمامی لوله ها را از ما استعلام نمایید 02166311159

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *