Sending
User Review
0 (0 votes)

واشر و گسکت

واشر نسوز ساده

واشر نسوز ساده : واشرها جزو اتصالات بسیار پر کاربردی هستند که در انواع مختلف تولید می شوند . واشر در واقع برای عایق کردن نقاط مختلف و  پیوند دادن لوله ها , لوله کشی های مخازن و پروژه های مربوط به آب بندی  کاربرد بسیار دارند . واشر ها در انواع مختلف فلزی و پلاستیکی ساخته شده است . واشر نسوز ساده یکی از انواع این محصول پر فروش است که در صنعت کاربرد های زیادی دارد .

 واشر نسوز ساده  واشرها جزو اتصالات بسیار پر کاربردی هستند که در انواع مختلف تولید می شوند . واشر در واقع برای عایق کردن نقاط مختلف و  پیوند دادن لوله ها , لوله کشی های مخازن و پروژه های مربوط به آب بندی  کاربرد بسیار دارند . واشر ها در انواع مختلف فلزی و پلاستیکی ساخته شده است . واشر نسوز ساده یکی از انواع این محصول پر فروش است که در صنعت کاربرد های زیادی دارد .

برای دریاف لیست قیمت انواع واشر و گسکت از طریق واتس اپ سایت پیغام دهید.

 

واشر و گسکت

واشر لاستیکی : واشر و گسکت به منظور آب بندی سطح بین دو فلنج فلزی و جلوگیری از نشت جریان در شرایط عملکردی مختلف و فشار و دماهای مختلف به کار می رود.
گسکت که در اصطلاح به آن واشر و یا درزبند نیز گفته می شود، برای آب بند کردن بین دو جسم قرار می گیرد.
برای جلوگیری از نشتی در سیستم ها از گسکت (gasket) بین فلنج ها استفاده می شود که با سفت کردن پیچ های فلنج تعادل بین آن ها برقرار می شود.
واشر نسوز ساده واشر نسوز ساده

برای انتخاب یک گسکت به موارد زیر باید توجه کرد:

تا چه دمایی را باید تحمل کند

تعداد دفعات مورد استفاده گسکت

محل مورد قرار گیری گسکت

نوع سیالی که قرار است از داخل خط عبور کند

تعداد پیچ ها و نوع فلنج که قرار است به هم وصل شود

مقدار فشاری که گسکت باید تحمل کند

مواردی که باعث از بین رفتن گسکت می گردد:

  • وجود ارتعاشات در سیستم
  • وجود ضربه قوچی در سیستم
  • قرارگیری نامناسب گسکت
  • در مسیر گرمایش قرار گرفتن
  • خزش گسکت (تغییر شکل تدریجی و کند آن تحت تاثیر نیروی ثابت با تنش مداوم)
  • فشار غیر یکنواخت از طرف فلنج های نگه دارنده گسکت
  • پائین بودن قدرت تحمل گسکت
  • پایین بودن قدرت استحکام پیچ ها

گسکت های لاستیکی قطعات آبندی میباشند که بین دو سطح جهت جلوگیری از نشتی مورد استفاده قرار میگیرند
و در هر سیال جنس کائوچوی لاستیک باید مطابق با نوع سیال انتخاب گردد به عنوان مثال در اسید سولفوریک با غلظت ۲۰ درصد الاستومر epdm گزینه مطمئنی میباشد ولی در صورت بالا رفتن غلظت اسید تا ۷۰ درصد کائوچوی وایتون میتواند این درصد اسیدیته را مقاومت کند.

این نوع محصول در واقع به معنی درزگیر و درزبند نیز هست که وظیفه پر کردن فضای خالی بین قطعات را برای جلوگیری از نشتی اب به عهده دارد . واشر نسوز ساده , قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد که می تواند در برابر اب , بخار اب , روغن , گاز , الکل , اسید و مواد نفتی و فشار بالا تحمل و مقاومت کند . این محصول با توجه به جنس و برند تولید کننده , درانواع قیمت ها ساخته شده و برای مشتریان به بازار عرضه می شود .

 

برای دریاف لیست قیمت انواع واشر و گسکت از طریق واتس اپ سایت پیغام دهید.

 

سیر تا پیاز واشر کلینگریت

واشر یا گسکت  (gasket) اصطلاحا به درزبند اطلاق می شود که مابین فضای خالی دو شی یا اتصال قرار میگیرد تا باعت اتصال و مانع نشت مایعات یا گاز شود.

واشرها در آببندی صنایع مختلف کاربرد زیادی دارد و انواع متفاوتی بر حسب اندازه،جنس،ساختار و … تقسیم می شود.واشر های آببندی بسته به نوع جنس عبارت است از؛واشر کلینگریت یا همان واشر نسوز(Non-Metallic/Compressed Gasket)،   واشر لاستیکی(Rubber Gasket)، واشر تفلونی (Ptfe gasket)،واشر فیبری (phenolic sheet gasket)،واشر کربنی یا گرافویل(Geraphoil Gasket)،واشر گرافیتی(graphite gasket)،واشر نمدی(felt industrial gasket)،واشر ویکتوری یا ویکتوریا(vegetable fiber gasket)، واشر چوب پنبه(Rubber Cork gasket) و … که اینجا به واشر کلینگریت می پردازیم و در پست های اتی به هر کدام از این واشر ها به طور مفصل پرداخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *