Sending
User Review
0 (0 votes)

کاربرد لوله های پلی اتیلن

کاربردهای لوله پلی اتیلن

کاربرد لوله پلی اتیلن در پلیمریزاسیون اتیلن، پلی اتیلن (PE)، یک ماده ترموپلاستیک به دست می آید. به صورت کویل های نورد شده یا در طول های مستقیم تا 40 فوت، پلی اتیلن را می توان به دست آورد. سیم پیچی برای قطرهای کوچکتر (6 اینچ OD) بیشتر از طولهای متوالی رایج است. لوله های پلی اتیلن در طیف گسترده ای از ضخامت دیوار بر اساس سه سیستم مختلف اندازه گیری در دسترس هستند:

اندازه لوله آهنی قطر داخلی، IPS-ID (SIDR)
ابعاد لوله تعیین شده توسط یک قطر خارجی ثابت (DR)
اندازه لوله مسی قطر بیرونی (CTS)
اتصالات لوله پلی اتیلن چیست؟
در سیستم های لوله استفاده از اتصالات یا آداپتور برای اتصال قطعات مستقیم لوله یا لوله، تغییر شکل یا اندازه خط یا لوله و تنظیم (یا اندازه گیری) جریان سیال رایج است.

اتصالات لوله ساخته شده از پلی اتیلن (PE) اتصالات لوله پلی اتیلن هستند. اکثر محصولات تولید کنندگان اتصالات مکانیکی برای اتصال لوله های پلی اتیلن به لوله های ساخته شده از مواد دیگر ارائه می دهند. برای اتصال لوله ها می توانید از اتصال دهنده های فلنج یا دوبیتی های انتقالی استفاده کنید.

ویژگی های لوله پلی اتیلن

سبک وزن

به دلیل سهولت نصب، سبک وزن و حمل و نقل، به سرعت از سهم بازار لوله های سنتی مانند لوله های سفالی و سیمانی پیشی گرفته است.

انعطاف پذیری

انعطاف پذیری زیادی با لوله پلی اتیلن وجود دارد. بسته به ضخامت دیواری که در آن قرار دارد، می توانید آن را تا شعاع حدود 30 برابر قطر اسمی آن یا کمتر خم کنید. برای مثال، می توانید یک لوله پلی اتیلن 12 اینچی را به شعاع 32 فوتی در میدان تبدیل کنید. . بسیاری از اتصالات مورد نیاز برای تغییر جهت سیستم های لوله کشی را حذف می کند. علاوه بر این، نصب را ساده می کند.

مقاومت شیمیایی

لوله پلی اتیلن در برابر زنگ زدگی، پوسیدگی، سوراخ شدن، خوردگی، سل و رشد بیولوژیکی مقاوم است. به دلیل مقاومت شیمیایی فوق العاده آن، در بسیاری از شرایط شیمیایی متخاصم ماده انتخابی است.

سختی کلی

اتصالات همجوشی حرارتی پلی اتیلن اتصالات ضد نشتی به اندازه لوله، اگر قوی تر نباشد، ایجاد می کند. برای کاربردهای شهری، اتصالات ذوب شده محل‌های نشتی احتمالی را که در هر 10 تا 20 فوت ایجاد می‌شود، در هنگام استفاده از مواد لوله‌کشی دیگر مانند PVC یا چدن داکتیل کاهش می‌دهند.

طول عمر

نصب لوله پلی اتیلن به دلیل کیفیت فیزیکی لوله، اتصالات بدون نشتی و نیازهای کم تعمیر و نگهداری، مقرون به صرفه بوده و مزایای هزینه طولانی مدت را به همراه دارد. صنعت لوله پلی اتیلن عمر مفید لوله پلی اتیلن را بین 50 تا 100 سال تخمین می زند در صورتی که سیستم به طور مناسب مطابق با استانداردهای صنعت و توصیه های سازنده طراحی، ساخته و اجرا شود.

با در نظر گرفتن تمام این مزایا

به راحتی می توان فهمید که چرا PEX یک ماده لوله کشی عالی برای طیف گسترده ای از وظایف، از جمله تامین و توزیع آب آشامیدنی، توزیع گاز طبیعی، و حتی آب پاش چمن، فاضلاب و دفع زباله است. پلی اتیلن در برابر طیف وسیعی از مواد شیمیایی رایج مقاوم است.

دمای پایین برای پلی اتیلن مشکلی ایجاد نمی کند زیرا شکننده نیست. در نتیجه، کاربردهای انتقال حرارت در دمای پایین، مانند گرمایش از کف تابشی، ذوب برف، پیست های یخ، و لوله های پمپ حرارتی منبع زمین گرمایی زمین برای فرمولاسیون لوله های پلی اتیلن خاص ضروری هستند.

کاربرد لوله گاز پلی اتیلن

برنامه های کاربردی لوله پلی اتیلن
لوله پلی اتیلن برای تامین آب
جنس: PE 80 یا PE 100

دمای کاری بین 20- تا 40 درجه سانتی گراد و حداکثر فشار کاری کمتر از 0.7 مگاپاسکال شرایط قابل قبولی برای استفاده از لوله های آب پلی اتیلن است.

لوله تامین آب پلی اتیلن دارای چندین مزیت است:

با وجود اندازه کوچک آن، حمل و نقل و اتصال آن آسان است.
دارای دیواره داخلی صاف با مقاومت اصطکاکی کم است.
در برابر خوردگی مقاوم است.
ایمن و سالم است.
در واقع عمر مفید آن 50 سال است.
معمولاً در تأمین آب مدفون شهری، تأمین آب ساختمانی، آبیاری کشاورزی، محله‌های مسکونی و سیستم‌های تأمین آب تحت فشار گیاهان زمانی که درجه حرارت 40 درجه فارنهایت باشد، استفاده می‌شود.

لوله گاز پلی اتیلن

کاربرد لوله پلی اتیلن

جنس: PE 80 یا PE 100

لوله‌های گاز پلی‌اتیلن، مانند لوله‌های معدن، باید بتوانند فشارهای مشخصی را در حین استفاده تحمل کنند، درست مانند لوله‌های استخراج. رزین HDPE برای استفاده در خطوط لوله گاز تایید شده است. یک خط لوله گاز به دلایل ایمنی باید چندین مزیت داشته باشد، از جمله یک تماس قابل اعتماد و پایدار

استحکام ضربه و مقاومت ریالی

می تواند در برابر مواردی مانند زنگ زدگی، پیری و سایر مواردی که اتفاق می افتد مقاومت کند. سیستم های لوله HDPE در بسیاری از کاربردها بهتر از لوله های فلزی هستند زیرا ارزان تر هستند و عمر طولانی تری دارند. برای لوله های گاز، حداکثر فشار کاری 0.7 مگا پاسکال در دماهای پایین و در طول زمان مناسب است.

نتیجه

برای سالیان متمادی، کاربردهای بالای زمینی به طور قابل توجهی از استفاده از لوله پلی اتیلن سود برده اند.

لوله پلی اتیلن به دلیل وزن سبک متمایز، یکپارچگی مشترک و دوام کلی آن در کاربردهای مختلف معدن، نفت، گاز و توزیع شهری در سطح زمین مورد استفاده قرار گرفته است. در بسیاری از موقعیت‌ها، این سیستم‌ها برای سال‌های متمادی بدون نشان دادن نشانه‌های ساییدگی و پارگی عملکرد تحسین‌برانگیزی داشته‌اند.

هنگامی که صحبت از مهندسی شهری می شود، لوله پلی اتیلن یک انتخاب محبوب است.

به دلیل فشار بالا و مقاومت عایق خوب، لوله پلی اتیلن می تواند برای رزوه کاری برق نیز مورد استفاده قرار گیرد. لوله های پلی اتیلن (PE) همچنین می توانند برای کاربردهای مختلفی مانند خطوط لوله بیوگاز و لوله های گرمایش برای آب گرم و سرد استفاده شوند. لوله پلی اتیلن طیف گسترده ای از کاربردها را دارد که با مواد دیگر قابل مقایسه نیست و انتظار می رود که در آینده نیز توسعه یابد.

پروژه ای که روی آن کار می کنید و اتصال PE که می خواهید هیچ تفاوتی ندارد. اگر از لوله های پلی اتیلن با کیفیت بالا استفاده نکنید، پروژه شما شکست خواهد خورد. اگر به دنبال لوله های پلی اتیلن با کیفیت بالا هستید، شرکت تامین لوله LESSO انتخاب خوبی است. این سازمان سال هاست که فعالیت دارد و می تواند بهترین خدمات ممکن را به مشتریان خود ارائه دهد. آنها همچنین طیف گسترده ای از خطوط را برای انتخاب شما دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *