Sending
User Review
0 (0 votes)

روش از بین بردن زنگ زدگی استیل

از بین بردن زنگ زدگی استیل استیل آلیاژی از آهن که حاوی ده درصد کروم است، یک ماده بسیار مقاوم است که در طیف وسیعی از محصولات خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. در برابر زنگ زدگی و کدر شدن به دلیل لایه کرومی روی سطح آن مقاوم است. اگر این لایه کروم جدا شود، ظرف شروع به زنگ زدن می کند. استیل نه تنها در محصولات خانگی مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه در طیف گسترده ای از سازه های معماری نیز به دلیل مقاومت قوی آن در برابر خوردگی که می تواند ناشی از تغییرات در شرایط جوی باشد، استفاده می شود. قابلمه ها و تابه های استیل به راحتی نگهداری می شوند، بنابراین همیشه جذاب به نظر می رسند. در صورتی که ظروف استیل ضد زنگ شما زنگ زده است، این دستورالعمل ها را برای پاک کردن آن دنبال کنید.

1 قاشق غذاخوری جوش شیرین را در 2 فنجان آب مخلوط کنید.

از بین بردن زنگ زدگی استیل

محلول جوش شیرین را با استفاده از مسواک روی لکه زنگ بمالید. جوش شیرین غیر ساینده است و به آرامی لکه زنگ زدگی را از استیل پاک می کند. همچنین به دانه های استیل آسیب نمی رساند.
محل را با دستمال کاغذی مرطوب بشویید و پاک کنید. زنگ زدگی روی دستمال کاغذی را خواهید دید خودتان انجامش دهید
در اینجا چند نکته کلی در مورد از بین بردن زنگ زدگی از استیل وجود دارد:

هرگز از پودرهای ساینده قوی استفاده نکنید، زیرا سطح را خراش داده و سطح را از بین می برند.
هرگز از پشم فولادی استفاده نکنید، زیرا سطح را خراش می دهد.
هر پودر ساینده ای را در گوشه ای از ظروف امتحان کنید، جایی که چندان قابل توجه نباشد، و ببینید آیا سطح آن را خراش می دهد

نحوه انجام و نکات سریع

چگونه زنگ زدگی را از لوازم، سینک‌ها و ظروف استیل ضد زنگ پاک کنیم
اجازه ندهید زنگ زدگی در آشپزخانه براق ضد زنگ شما بیداد کند. با این روش‌های مطمئن با لکه‌های مزاحم مبارزه کنید، میزها و لوازم خانگی شما به زودی دوباره می درخشند.

چگونه زنگ زدگی را از استیل پاک کنیم

از بین بردن زنگ زدگی استیل

در بهترین حالت، آشپزخانه ای مبله شده با وسایل و سطوح براق استیل ضد زنگ، تصویر فضایی بکر و حرفه ای است. اما وقتی فلز ضخیم و به ظاهر غیر قابل نفوذ سینک، پیشخوان ها و قابلمه ها و تابه های آشپزخانه شما شروع به زنگ زدن می کند، زیبایی گران قیمت آن بدتر از آن به نظر می رسد که واقعاً آسیب دیده باشد.

صاحبان خانه هایی که با این لک ها سر و کار دارند ممکن است بپرسند: آیا قرار است استیل، خوب، ضد زنگ نباشد؟ اگرچه نام آن تا حدودی گمراه کننده است، اما هر وسیله ای که از فلز کروم تشکیل شده باشد، اگر به درستی از آن مراقبت نشود، به راحتی می تواند خورده شود. خوشبختانه لکه ها به راحتی از بین می روند.

اگر به‌طور تصادفی ظروف یا ماهیتابه‌ها را در سینک آشپزخانه بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید خیس کرده‌اید، هنوز برای از بین بردن لکه‌های ناخوشایند سطح دستمال نزنید. در واقع، راه‌حل‌ها – بله، تعداد کمی وجود دارد – آنقدر ساده هستند که اگر در آشپزخانه باشید، احتمالاً مستقیماً به صورت شما خیره می‌شوند.

در مورد نحوه از بین بردن زنگ زدگی از استیل در سراسر آشپزخانه و خانه بخوانید.

روش 1: از جوش شیرین برای مالش زنگ استفاده کنید
تدارکات
– جوش شیرین

– پارچه نرم

– برس موی نرم

– دستمال توالت

نحوه از بین بردن لکه های زنگ زدگی کوچک روی استیل

مرحله 1: یک خمیر جوش شیرین را مخلوط کنید.
زمانی که تنها چند لکه ناخوشایند را از کنار تابه یا جلوی ماشین ظرفشویی خود پاک می کنید، خمیری از 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین و 2 فنجان آب را مخلوط کنید. (برای نقاط زنگ زدگی بزرگتر، به مجموعه مراحل بعدی بروید.)

جوش شیرین یک ساینده بسیار ملایم است، بنابراین می‌توانید خیالتان راحت باشد که می‌دانید در حال غلبه بر خوردگی به روشی کاملاً بدون مواد شیمیایی هستید که زنگ‌زدگی استیل را بدون خراش پاک می‌کند.

مرحله 2: خمیر را به دانه های استیل بمالید.

با استفاده از یک پارچه نرم و تمیز، خمیر را روی سطح استیل خود در جهت دانه ها بمالید.

مرحله 3: بشویید و پاک کنید.

در انتها با یک حوله کاغذی مرطوب ناحیه آسیب دیده را بشویید و به آرامی پاک کنید.

چگونه زنگ زدگی را از استیل پاک کنیم

چگونه زنگ زدگی را از سینک استیل یا هر منطقه بزرگی پاک کنیم

مرحله 1: بشویید و با جوش شیرین بپوشانید.

از بین بردن زنگ زدگی استیل

سطح بزرگتر را به طور کامل بشویید – خواه حوض سینک باشد یا قسمتی از کانترهای استیل – تا هر گونه زباله را از بین ببرید و سطح را مرطوب کنید. بلافاصله پس از آن، یک لایه جوش شیرین را روی سطح بپاشید و مطمئن شوید که تمام منطقه زنگ زده را پوشانده است.

مرحله 2: بگذارید بنشیند.

بگذارید لایه جوش شیرین بین 30 دقیقه تا یک ساعت بماند.

مرحله 3: زنگ زدگی را تمیز کنید.

آستین ها را بالا بزنید و شروع به تمیز کردن کنید! می‌توانید با یک برس نرم تمیز کنید، یا – اگر تازه از مسواک‌های تمیز کردن خارج شده‌اید – از یک مسواک قدیمی استفاده کنید که ممکن است برای این نوع تمیز کردن ذخیره کرده باشید.

مرحله 4: سطح را بشویید و خشک کنید.

سینک یا سایر سطوح استیل را با دستمال کاغذی بشویید و با دقت خشک کنید.

روش 2: زنگ زدگی را با یک پاک کننده حاوی اگزالیک اسید پاک کنید

از بین بردن زنگ زدگی استیل

اگر تابه‌حال گلدان‌های چدنی را در سینک ظرفشویی رها کرده‌اید، احتمالاً با منظره خطرناک زنگ‌زدگی که یک سینک استیل ضد زنگ کاملاً لاک‌شده بود، از خواب بیدار شده‌اید. این واقعاً یک گاف قابل بخشش است. اما چگونه آن را درمان می کنید؟ ممکن است بخواهید مهمات پاک کننده خود را با استفاده از یک پاک کننده حاوی اگزالیک اسیدفرم پودری اسید اگزالیک که می تواند با آب مخلوط شود، جمع کنید.

درست است که همه استیل رفتار یکسانی ندارند. بنابراین هنگامی که حمام جوش شیرین کار را برای رضایت شما انجام نمی دهد، پاک کننده های مبتنی بر اسید اگزالیک یک روش جایگزین بسیار موثر برای از بین بردن زنگ زدگی و تمیز کردن لکه ها ارائه می دهند.

بهترین (و بدترین) روش ها برای از بین بردن زنگ زدگی از استیل

از بین بردن زنگ زدگی فلز نیاز به تمیز کردن دارد. با این حال شما انتخاب می‌کنید که زنگ‌زدگی را از استیل پاک کنید، از پشم فولادی، برس‌های فولادی، یا هر پاک‌کننده‌ای که حاوی فلوئور، کلر، برم یا ید است دوری کنید. به یاد داشته باشید، کلریدها آنقدر ساینده هستند که سطح “ضد زنگ” را آسیب می بینند و آن را مستعد خوردگی می کنند. علاوه بر این، پاک کننده‌های زنگ‌زدگی که برای فلزات دیگر یا پاک‌کننده‌های خشن و لنت‌های مالش‌دهنده مانند پشم فولادی در نظر گرفته شده‌اند، می‌توانند باعث ایجاد خراش‌های مخرب شوند یا بدتر از آن، ذرات آزاردهنده‌ای باقی بمانند که می‌تواند منجر به زنگ زدگی ناخوشایند دیگری شود.

چگونه زنگ زدگی را از استیل پاک کنیم

از بین بردن زنگ زدگی استیل

البته، برای جلوگیری از زنگ زدگی در آینده، بهتر است رطوبت اطراف هر وسیله استیل ضد زنگ را به حداقل برسانید. اگر در مناطق ساحلی با هوای مملو از نمک زندگی می کنید، یا اگر در آشپزخانه با انگشتان کوچک و بی حوصله فراوانی که تمایل به ریختن مایعات به گوشه ها و سوراخ های یخچال شما دارند، آشپزخانه را به اشتراک می گذارید، یخچال ها آسیب پذیر هستند. اگر متوجه پاشیدگی یا ریختن آن شدید، به خود نگویید که بعداً به آن خواهید رسید – یک دستمال کاغذی یا دستمال کاغذی جاذب بردارید و دست به کار شوید. آشپزخانه درخشان شما که از استیل ساخته شده است بعداً از شما تشکر خواهد کرد.

برای تمیز کردن و نگهداری روزمره – و برای حفظ آن درخشش درخشان در آشپزخانه خود – لکه ها و اثر انگشت را به طور منظم با آب گرم مخلوط با صابون ملایم یا مواد شوینده ظرف پاک کنید. سپس این سطوح استیل را با یک پارچه مرطوب شده با آب شیرین سریع بشویید و در خشک شدن کوتاهی نکنید.

آب ایستاده یا قطرات باقیمانده را با یک پارچه تمیز دیگر بردارید و می توانید قبل از شروع چرخه مشکل ساز رطوبت را از بین ببرید.

نحوه حذف زنگ از استیل

پیشگیری بهترین راه برای حفظ زنگ زدگی سطوح استیل است. به همین ترتیب، تعمیر و نگهداری منظم می تواند این سطوح را در شکل خوبی نگه دارد، بنابراین درک خوب نحوه تمیز کردن استیل مفید است. هنگامی که زنگ زدگی ظاهر شد، با مواد اولیه مانند جوش شیرین، سرکه و یک پارچه نرم شروع کنید. یا پاک کننده و ضد زنگ از جنس استنلس استیل (با اسید اگزالیک برای بهترین نتیجه)، یک پارچه نرم و آرنج خود را آماده کنید.

وقتی زنگ زدگی، حتما سطح را با آب گرم بشویید و خشک کنید. اگر مقداری زنگ زدگی باقی بماند، ممکن است مجبور شوید این روند را تکرار کنید. هنگام زدودن زنگ از استیل، حتما از پاک کننده ها و پارچه ها یا اسکرابرهای مناسب استفاده کنید. برخی مواد شیمیایی و مواد سخت (مانند پشم فولادی) می توانند به استیل آسیب بزنند. اولین گام این است که توصیه‌های سازنده را برای حذف زنگ‌زدگی از وسایل فولادی ضد زنگ بررسی کنید.

سوالات متداول در مورد از بین بردن زنگ از استیل

از بین بردن زنگ زدگی استیل

بسیاری از محصولات خانگی و برخی پاک کننده های تخصصی که به راحتی پیدا می شوند وجود دارند که زنگ زدگی را از استیل پاک می کنند. در زیر سوالات متداول در مورد استفاده از وسایل خانه به همراه پاسخ های ما آمده است.

 آیا سرکه زنگ زدگی استیل را از بین می برد؟

می‌توانید از سرکه برای از بین بردن لکه‌های سبک زنگ‌زدگی روی برخی از روکش‌های فولاد ضد زنگ استفاده کنید، و این یک نقطه شروع مفید است، با یک احتیاط: برخی از فولادهای زنگ نزن دارای روکش اولئوفوبیک یا دفع کننده روغن برای مقاومت در برابر اثر انگشت هستند. از سرکه روی استیل با این روکش استفاده نکنید. سرکه می تواند پوشش را از بین ببرد.

همچنین برای تاثیر بیشتر سرکه را با جوش شیرین مخلوط کنید. فقط بدانید که احتمالاً نمی توانید تمام زنگ زدگی را با سرکه از بین ببرید، حتی روی سطوح ضد زنگ بدون این پوشش.

 آیا خمیر دندان زنگ زدگی را از بین می برد؟

خمیر دندان یک محلول تمیز کننده مفید است و ممکن است برخی از نقاط زنگ زدگی کوچک را از بین ببرد، مانند کارد و چنگال های استیل، اگر با جوش شیرین مخلوط شود. با این حال، به اندازه یک پاک کننده تجاری موثر نیست، به خصوص در سطوح بزرگتر مانند سینک های استیل.

آیا لیمو زنگ زدگی را از بین می برد؟

لیمو همچنین می تواند مقداری زنگ زدگی روی فولاد ضد زنگ را حل کند، به خصوص زمانی که روی نمک درشت پاشیده شده ریخته شود یا با سرکه مخلوط شود. آهک دارای خواص اسیدی مشابهی است. بگذارید یک یا دو ساعت بماند و باقی مانده را با پوست لیمو بمالید، سپس بشویید و خشک کنید. با این حال، بدانید که آب لیمو که برای مدت طولانی روی استیل می نشیند می تواند به سطح آسیب برساند.

 آیا سفید کننده زنگ زدگی را از بین می برد؟

از استفاده از سفید کننده روی استیل خودداری کنید. محلول قوی می تواند سطح را لکه دار و آسیب برساند. سفید کننده لایه بیرونی استیل را به خطر می اندازد و در واقع آن را مستعد زنگ زدگی یا لکه شدن می کند.

زنگ زدگی را بدون تمیز کردن پاک می کنید؟

از بین بردن زنگ زدگی استیل

تمیز کردن با برس های ساینده یا پشم فولادی می تواند فولاد ضد زنگ را خراش دهد و در واقع آن را در برابر زنگ زدگی در آینده مستعدتر می کند. بهترین راه درمان یک انس پیشگیری است – عاری از آب راکد و لکه‌های سطحی و تمیز کردن آن با پاک‌کننده‌های ملایم و پارچه‌ها یا برس‌ها.پایپ اتصال

می توانید اقلام کوچک مانند کارد و چنگال را در سرکه یا محلول ضد زنگ خیس کنید و آبکشی کنید. سینک‌ها و سایر سطوح احتمالاً برای از بین بردن لکه‌های زنگ‌زدگی به کمی گریس آرنج نیاز دارند، با این حال، و مالش دادن فرآیند زدودن زنگ را سرعت می‌بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *