Sending
User Review
0 (0 votes)

استیل صنایع غذایی

استیل صنایع غذایی چگونه به صنعت غذا و نوشیدنی کمک می کند؟
ظروف نگهداری از استیل صنایع غذایی در مراحل مختلف فرآوری با فلزات در تماس هستند. برای جلوگیری از هر گونه انتقال عناصر مضر از فلزات به مواد غذایی، شناخت نوع برهمکنش این دو و همچنین انتخاب فلز مناسب برای جابجایی بسته به فرآیند غذا ضروری است. شوراهای متعددی در سراسر جهان تأثیر فلزات و آلیاژهای مختلف مورد استفاده در مراحل مختلف فرآوری مواد غذایی را بررسی می کنند. مقادیر قابل اندازه‌گیری عناصر فلزی موجود در آلیاژ ممکن است از آماده‌سازی و پختن غذا در مواد غذایی آزاد شود که منجر به بلع انسان می‌شود.

استیل صنایع غذایی چیست

استیل صنایع غذایی به دلیل مقاومت ذاتی در برابر خوردگی در صنایع غذایی کاربرد فراوانی دارند. می توان آن را به اشکال پیچیده تبدیل کرد. استیل مواد غذایی را می توان بدون خراب شدن تمیز و استریل کرد. همچنین هیچ رنگ و طعمی به غذا نمی دهد و آن را برای صنایع غذایی ایده آل می کند.
اکثر استیل صنایع غذایی مورد استفاده در کاربردهای غذایی حاوی کروم در محدوده 16 تا 18 درصد است زیرا مشخص شده است که مقاومت بهینه در برابر خوردگی در طیف وسیعی از مواد غذایی و نوشیدنی دارد. از گریدهای آستنیتی در ساخت کارد و چنگال، ظروف توخالی و ظروف آشپزخانه استفاده می شود. از دیگر کاربردها می توان به کشتی های آبجو، تانکرهای شیر اشاره کرد. نمرات آستنیتی با آلیاژ بالا برای نگهداری، حمل و نقل مواد غذایی و نوشیدنی های خورنده استفاده می شود. گریدهای حاوی مولیبدن به ویژه در برابر مواد غذایی حاوی نمک مقاوم هستند. 316L / 1.4404 به دلیل استفاده متنوع در صنایع غذایی به عنوان “گرید مواد غذایی” شناخته می شود. به طور مشابه 304L / 1.4307 نیز یک درجه بسیار محبوب برای استفاده در کاربردهای صنایع غذایی است.

ویژگی خاص استیل صنایع غذایی فریتی

مغناطیسی بودن آن است. در تولید لوازم خانگی (ماشین ظرفشویی، یخچال، فر) استفاده می شود. درجه 430 / 1.4016 مقاومت در برابر خوردگی کافی را برای چند کاربرد که مقاومت در برابر خوردگی بالا لازم نیست ارائه می دهد. یکی دیگر از مزایای این گرید مقرون به صرفه بودن آن است. قیمت 1.4016 به طور قابل توجهی کمتر از گریدهای آستنیتی است، بنابراین آن را به یک انتخاب مقرون به صرفه تبدیل می کند. آنها به ویژه در محیط های بسیار اکسید کننده (مانند اسید نیتریک) خوب هستند و مقاومت بسیار خوبی در برابر ترک خوردگی ناشی از استرس دارند. Stainless Steelبا این حال شکل پذیری ضعیف و توانایی جوش استفاده را محدود می کند.
گریدهای مارتنزیتی دارای سطح بالایی از کربن هستند. این نوع استیل مواد غذایی با عملیات حرارتی قابل سخت شدن است. این درجه در کاربردهایی که مقاومت در برابر سایش بالا مورد نظر است استفاده می شود. 420 / 1.4021 یک درجه محبوب برای ساخت تیغه های چاقو است. برای چاقوهای با کیفیت برتر که تیزی را حتی پس از استفاده طولانی مدت حفظ می کنند، می توان از درجه 1.4116 استفاده کرد.
گریدهای دوبلکس برای دست زدن به مواد غذایی خورنده ترجیح داده می شوند زیرا مقاومت بالایی در برابر خوردگی ناشی از محلول های نمکی در دماهای بالا دارند. گریدهای دوبلکس نسبت به گریدهای آستنیتی مقاومت بیشتری در برابر خوردگی تنشی، ترک خوردگی، شکاف و حفره دارند. کاربردها عبارتند از تهیه کاستارد و سرکه، ساخت سس، لبنیات پنیر و کارخانه های کنسرو ماهی.
نتیجه
انتخاب فلزات و آلیاژهای مورد استفاده در صنایع غذایی و آشامیدنی یک تصمیم بسیار مهم است زیرا هزینه های زیادی از نظر تهیه و راه اندازی دارد. درجه مناسب ضد زنگ عمر مفید تجهیزات را افزایش می دهد و در نتیجه هزینه کلی چرخه عمر را کاهش می دهد. بیش از 150 درجه از استیل صنایع غذایی در پیشنهاد وجود دارد. هر درجه دارای ویژگی های خاص خود است که آن را از سایرین متمایز می کند. تصمیم گیری برای یک درجه خاص باید بر اساس کاربرد و مناسب بودن درجه برای محیط خاص باشد.

اتصالات استیل صنایع غذایی

اتصالات استیل صنایع غذایی در ایران به فراوانی تولید می شود و استاندارد می باشد در کنار تولید داخلی محصولات خارجی هم سهمی در بازار ایران دارد ایت اتصالات را می توان به اتصالات استیل 304 معمولی و اتصالات استیل 304L اشاره کرد از این اتصالات می توانن به نوع زانویی سه راهی بوشن مهرماسوره مغزی درپوش اشاره کرد این اتصالات در صنایع غذایی مانند کنسروها محصولات لبنی این اتصالات به صورت رزوه ای و جوشی به فروش می رسد اتصالات جوشی داری ضخامت های مختلف می باشد که می اوان به رده 10 رده 40 رده 80 اشاره کرد که مصرف بیشتری به اتصالات دیگر دارند. این اتصالات لوله استیل با لوله استیل به فروش می رسد که لوله استیل هم مانند اتصالات  الیاژ 304 در صنایع غذایی مورد استفاده قرار میگیرد در فروشگاه پایپ اتصالات لوله اتصالات استیل صنایع غذایی در تمامی سایزها از 1/2 تا 32 اینچ موجود می باشد برای دریافت قیمت خوب با همکاران ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *