Sending
User Review
0 (0 votes)

استیل مواد غذایی چیست

استیل در تولید مواد غذایی

در تولید مواد غذایی، نظافت و نظافت از اهمیت بالایی برخوردار است. وقتی صحبت از تجهیزات می شود، مهم است که بدانید از چه موادی استفاده کنید و چگونه انتخاب می تواند بر طراحی ساخت و مراقبت های آینده تأثیر بگذارد.

تولیدکنندگان از طیف وسیعی از مواد برای ذخیره، انتقال و فرآوری محصولات غذایی استفاده می کنند. فلزات، به ویژه، خواص استحکام استثنایی لازم برای حجم بالای محصول را ارائه می دهند. اما قدرت تنها عاملی نیست که باید در نظر گرفت. بهترین مواد باید تا حد امکان غیر خورنده و بی اثر باشند.

مقاومت در برابر خوردگی

استیل مواد غذایی چیست رایج ترین شکل خوردگی، اکسیداسیون است جایی که اکسیژن با یک فلز، معمولاً در حضور آب، واکنش می دهد تا مواد غیر واکنش پذیرتری مانند زنگ تولید کند. برای فلزات آهنی، آهن و فولاد، زنگ کیفیت سطح و در نهایت ثبات ساختاری را خراب می کند. با این حال، برای سایر انواع فلزات، اکسیداسیون مفید است.

استیل به طور گسترده ای در تولید مواد غذایی استفاده می شود، و دلیل خوبی دارد. با افزودن کروم مشخص می شود – حداقل 10.5 درصد از ترکیب کل. کروم به محیط های اکسیژن بسیار واکنش نشان می دهد و به سرعت یک مانع غیرفعال قوی در سطح بیرونی خود ایجاد می کند. این سد بسیار انعطاف پذیر است و سازه های داخلی را از خوردگی بیشتر محافظت می کند.

دو نوع فولاد ضد زنگ رایج ترین هستند:

استیل مواد غذایی چیست استیل 304 حاوی 16 تا 24 درصد کروم و همچنین آلیاژهایی مانند نیکل، کربن و منگنز است. استیل 304 دارای خواص ضد خوردگی عالی است و برای اکثر محصولات غذایی مناسب است. با این حال، وجود کلریدها می تواند سطوح غیرفعال شده را به خطر بیندازد و باعث ایجاد حفره شود.
استیل 316 مشابه فولاد ضد زنگ 304 است اما با افزودن 2 تا 3 درصد مولیبدن برای افزایش انعطاف پذیری در برابر کلریدها، آن را برای محصولات گوشتی و غذاهای با محتوای نمک ملایم مناسب تر می کند.
هر دو استیل 304 و 316 آستنیتی هستند، به این معنی که بسیار قوی و آسان برای ساخت هستند.

فولادهای فریتی با محتوای کروم بالا همچنین می توانند برای کاربردهایی استفاده شوند که مقاومت در برابر خوردگی کمتر نگران کننده است مانند محفظه ها و محفظه ها. استیل دوبلکس برای غذاهای شور یا نمک راکد یا با حرکت آهسته رایج هستند به خصوص در جاهایی که دماهای بالاتر استفاده می شود.

ساخت فولاد ضد زنگ

سطوح تمیز و صاف و عاری از ترک و شکاف به آسانی تمیز می شوند. سطوح غیرصاف اجازه تجمع‌هایی را می‌دهند که ممکن است از باکتری‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها در برابر کشتن یا حذف در اثر حرارت یا کاربرد شیمیایی محافظت کنند.

هنگام طراحی و نصب تجهیزات استیل باید به جلوگیری از خراشیدگی و فرورفتگی توجه ویژه ای داشت. برای عناصر سازه‌ای، لوله‌های گرد یا مربعی کاملاً محصور با جوش‌های شکسته‌نشده مناسب‌تر از قطعات زاویه یا کانال هستند – که گوشه‌های تیز یا مناطق مرده دارند که تمیز کردن آنها دشوار است. به طور کلی باید از خم شدن تیز و گوشه های سخت اجتناب کرد، به خصوص برای حفره های داخلی، زیرا می توانند مستعد ایجاد انباشته شدن و ترک خوردن استرس باشند.

محافظت از سطوح فولادی ضد زنگ

نظافت صنعتی معمولاً ممکن است شامل آب، بخار، شستشوی مکانیکی، مواد ساینده و عوامل شیمیایی باشد. مهم است که سطوح تجهیزات به اندازه کافی سخت باشند تا در برابر تغییر شکل مقاومت کنند. همچنین مهم است که بدانید چه محصولاتی می توانند کیفیت سطح را کاهش دهند.

استیل در برابر سایش مکانیکی بسیار مقاوم تر از مواد نرم تر مانند آلومینیوم هستند. آنها همچنین با بسیاری از مواد شوینده و ضد عفونی کننده سازگار هستند. با این حال، هیپوکلریت‌ها، مانند سفیدکننده، می‌توانند به غیرفعال شدن آسیب وارد کنند و باید حداقل تماس با سطوح فولادی ضد زنگ داشته باشند و/یا کاملاً شسته شوند. محلول های اسید نیتریک، ید و آمونیوم معمولاً برای ضدعفونی بی خطرتر هستند.

هنگام ساخت، استیل نباید به فلزات غیر استنلس استیل چسبانده شود. تماس با فولاد کربنی می تواند استیل را آلوده کند که منجر به خوردگی نقطه ای می شود. حتی جرقه های حاصل از جوشکاری یا سنگ زنی در نزدیکی سطوح در معرض آلودگی و زنگ زدگی را ایجاد می کند. تماس طولانی‌مدت با فلزات دیگر مانند آلومینیوم نیز می‌تواند منجر به واکنش‌های گالوانیکی شود که سطوح را خراب می‌کند.

عملیات آگاهانه

برنامه ریزی صحیح بدون مراقبت مداوم بی فایده خواهد بود. اگر کارکنان آگاه نباشند، حتی بهترین طراحی‌شده‌ترین امکانات نیز در خطر آلودگی هستند. رویه ها و آموزش مناسب برای اطمینان از عملیات موثر بسیار مهم هستند.

6 دلیل برای استفاده از فولاد ضد زنگ در صنایع غذایی چیست؟

استیل مواد غذایی چیست

آسان تمیز میشود
مقاوم در برابر مواد شیمیایی و خوردگی
دوام
پایداری
سازگار با گرما
ساخت آسان مواد
مواد با مواد غذایی خنثی می ماند

استیل یکی از فلزات رایجی است که در بسیاری از موارد مانند مس و آلومینیوم برای ساخت، حمل و نقل و کاربردهای ارائه استفاده می شود. استیل بسته به درجه مواد انتخابی که توسط تامین کنندگان فولاد ضد زنگ آزمایش شده است، به طور گسترده در صنایع فرآوری مواد غذایی و نوشیدنی استفاده می شود. بسیاری از تولیدکنندگان فرآوری مواد غذایی و نوشیدنی ها از استیل در روش های تولید خود استفاده کردند. در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا استیل شما در صنعت فرآوری مواد غذایی انتخاب محبوبی دارد.

آسان تمیز میشود

استیل مواد غذایی چیست تمیز کردن موثر در حفظ کیفیت مواد و فرآیند آن ضروری است که به جلوگیری از خوردگی در آینده کمک می کند. لوازم جانبی استیل به راحتی استریل می شوند و مواد ماندگاری بیشتری دارند، برخلاف فلزات دیگر، هیچ منافذی وجود ندارد که بتواند میکروب و باکتری را در خود جای دهد. به راحتی می توان آن را از آلودگی پاک کرد و به راحتی در برابر باکتری ها حساس نیست. کارگران مواد غذایی به دلیل نگهداری کم آن می توانند به راحتی کار کنند. تمیز کردن شکاف ها و سطوح عاری از ترک ساده ترین راه برای حفظ تمیزی و صاف بودن  است.

مقاوم در برابر مواد شیمیایی و خوردگی

استیل مواد غذایی چیست انواع مختلفی از انواع استیل وجود دارد و هر درجه به شما می گوید که چگونه به مواد شیمیایی و خوردگی واکنش نشان می دهد. این بدان معنی است که حتی سفید کننده های سنگین و سایر پاک کننده های استیل را می توان روی لوازم جانبی و تجهیزات ضد زنگ بدون شکستن مواد استفاده کرد.استیل مقاومت فوق العاده ای در برابر خوردگی و حمله از طیف گسترده ای از مواد شیمیایی دارد. گریدهای مختلف 304، 316 و 409 به دلیل مقاومت عالی در برابر مواد شیمیایی و خوردگی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

دوام

استیل مواد غذایی چیست استیل ذاتاً یکی از بادوام ترین مواد موجود در بازار است. به دلیل نگهداری کم آن که در بسیاری از مصارف تجاری ترجیح داده می شود، مورد علاقه است. مستعد آسیب بوده و در برابر خوردگی نیز مقاوم است. اگر مراقب باشید، استیل به احتمال زیاد تحت چند تعمیر تعمیر و نگهداری حرفه ای قرار می گیرد. استیل مطمئناً یک ماده قوی برای تحمل فشارهای کمی است بدون اینکه آسیب قابل توجهی از خود نشان دهد. استیل می تواند در طول زمان پایدار باشد و در عین حال خواص و زیبایی خود را حفظ کند و هیچ تاثیری در محیط اطراف خود ایجاد نکند. در حالی که سایر مواد ممکن است در طول زمان کارایی خود را از دست بدهند، استیل می تواند عملکرد و ظاهر را در مدت زمان طولانی حفظ کند.

پایداری

محصولات استیل بهترین ارزش را در طولانی مدت دارند و خوبی استفاده از مواد آن 100٪ قابل بازیافت است. بسیاری از شرکت‌های تولیدی نگران اثرات زیست‌محیطی هستند و استفاده از فولاد ضد زنگ یکی از راه‌های کاهش برخی از اثرات در طول فرآیند است. اکثر محصولات سازگار با محیط زیست مقاوم در برابر خوردگی و دوام استثنایی هستند و استیل معیارهای آن را در ارائه عمر طولانی و کاهش اتلاف منابع برآورده می کند.

سازگار با گرما

استیل یک ویژگی مفید نه تنها در صنایع غذایی، بلکه کار با ماشین آلات سنگین در صنایع مختلف است. این می تواند فشارهای دمای بالاتر را بدون تغییر به روش های مختلف در حالی که همچنان شکل خود را حفظ می کند، نگه دارد. رایج ترین دلیل استفاده از استیل به دلیل خواص دمای بالا آن است که در آن اکسیداسیون در دمای بالا ضروری است و سایر کاربردها مورد نیاز است که باعث می شود مقاومت و استحکام در دمای بالا در دماهای بالا مفید باشد.

ساخت آسان مواد

با شکل‌پذیری و جوش‌پذیری آسان، راه‌های زیادی برای ساخت آسان فولاد ضد زنگ وجود دارد. برای جلوگیری از خراش یا فرورفتگی نیاز به توجه ویژه دارد. با تکنیک های مناسب، می توان آن را به راحتی برش داد، جوش داد و به اشکال مختلف به خصوص با روش های مدرن تر فلزکاری درآورد، به همین دلیل است که استیل درجه مواد غذایی برای ساخت ابزارهای کوچک برای وسایل مختلف مانند چاقوها و کفگیرهای حرفه ای، مواد غذایی مناسب ساخته شده است. میکسرها، کیک های آبجو و اجاق های صنعتی مورد استفاده در صنایع غذایی.

مواد با اقلام غذایی خنثی می ماند

یکی از مزایایی که چرا تولید کنندگان مواد غذایی و نوشیدنی ها استیل را در تولید خود انتخاب می کنند این است که ضد زنگ نسبت به مواد غذایی خنثی می ماند. رنگ، طعم و بوی هیچ غذا یا نوشیدنی تغییر نمی کند. از آلودگی جلوگیری می کند و تازگی مواد غذایی را حفظ می کند. گرید رایج فولاد مورد استفاده در کاربردهای فرآوری و بسته بندی مواد غذایی، گرید 316 یا Food Grade Stainless است به این معنی که محتوای کربن پایینی دارد و در برابر قرار گرفتن در معرض نمک برای هر فرآیندی که به نمک یا آب شور در محصولات آنها نیاز دارد، مقاوم است. همه مواد فولادی درجه مواد غذایی نیستند، بنابراین حتما دکل را انتخاب کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *