Sending
User Review
0 (0 votes)

انواع مختلف فولاد ضد زنگ

انواع فولاد ضد زنگ فولاد ضد زنگ آلیاژی از چندین نوع مختلف فلز است که در صورت ترکیب، قوی تر و بادوام تر از زمانی است که جدا هستند. با افزودن و تفریق عناصر مختلف به فولاد ضد زنگ، مهندسان توانسته اند انواع مختلفی از آلیاژ را ایجاد کنند که هر کدام ویژگی ها و کاربردهای خاص خود را دارند. فولاد ضد زنگ یک فلز همه کاره است و می تواند برای بسیاری از موارد مختلف از ساخت و ساز تا تجهیزات آشپزخانه استفاده شود. انواع مختلفی از گریدهای فولاد ضد زنگ در موسسات خدمات غذایی استفاده می شود و هر نوع مزایا و معایب خاص خود را دارد. برای تصمیم گیری آگاهانه هنگام خرید تجهیزات فولاد ضد زنگ درجه مواد غذایی، باید عناصر اصلی آلیاژ، سیستم های مختلف درجه بندی و انواع اصلی فولاد ضد زنگ را بدانید.

شرایط و عناصر مهم

هنگام توصیف انواع مختلف فولاد ضد زنگ درجه مواد غذایی و خواص آنها، چند اصطلاح و عنصر کلیدی وجود دارد که به طور مرتب مطرح می شوند. در اینجا تعاریفی از معنای آن عبارات و نوع تأثیر آن عناصر بر روی فولاد وجود دارد.

مقررات:

انواع فولاد ضد زنگ

فولاد ضد زنگ: فولاد ضد زنگ یک فلز بادوام و مقرون به صرفه است که برای اهداف مختلف استفاده می شود. این قوی است، آن را برای اهداف ساخت و ساز عالی می کند، و در برابر خوردگی مقاوم است، بنابراین می تواند مدت طولانی بدون تعویض یا شکستن دوام بیاورد.
خوردگی: خوردگی فرآیند طبیعی را توصیف می کند که در آن فولاد ضد زنگ به شکل شیمیایی پایدارتر تجزیه می شود. رایج ترین و شناخته شده ترین شکل خوردگی زنگ زدگی است. فولاد ضد زنگ ذاتاً نسبت به سایر فلزات در برابر خوردگی مقاوم‌تر است، اما در نهایت دچار خوردگی می‌شود. عواملی مانند قرار گرفتن در معرض نمک، رطوبت بیش از حد یا اسیدهای خشن نیز می توانند خوردگی را تسریع کنند.

فولاد ضد زنگ

آلیاژ: آلیاژ فلزی است که از ترکیب چند نوع فلز با هم ساخته می شود. به عنوان مثال، فولاد ضد زنگ به طور طبیعی یافت نمی شود، اما از ترکیب آهن، کربن و فلزات مختلف دیگر ساخته می شود.
عنصر: “عنصر” یک اصطلاح شیمی است که به اتم هایی اطلاق می شود که تعداد پروتون های یکسانی دارند. عناصر اساسی ترین شکل مواد هستند و برای تشکیل یک آلیاژ با هم ترکیب می شوند. برخی از عناصر رایجی که ممکن است درباره آنها شنیده باشید عبارتند از: اکسیژن، کربن، نیتروژن و آهن.

عناصر:

کروم: کروم یک عنصر ضروری برای فولاد ضد زنگ است و به مقاوم شدن فولاد در برابر لکه، کدر شدن و همچنین خوردگی کمک می کند.
نیکل: هنگامی که نیکل به فولاد ضد زنگ اضافه می شود، ثبات و استحکام را برای فلز به ارمغان می آورد. یکی دیگر از مزایای افزودن نیکل به فولاد ضد زنگ درجه مواد غذایی این است که فولاد را براق و براق می کند که یک کیفیت ضروری برای ظروف تخت است.
کربن: افزودن کربن به فولاد ضد زنگ باعث سختی و استحکام فولاد می شود و سایش را کاهش می دهد. فولاد ضد زنگ درجه مواد غذایی با سطوح بالای کربن اغلب برای ساخت چاقوهای سرآشپز استفاده می شود، زیرا چاقوها باید قوی، بادوام و قادر به حفظ لبه باشند.

انواع فولاد ضد زنگ

مزایای فولاد ضد زنگ درجه غذایی در صنعت خدمات غذایی

1. مقاومت در برابر خوردگی: فولاد ضد زنگ در مقایسه با سایر فلزات به ویژه در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم است که آن را برای استفاده در آشپزخانه عالی می کند. فولاد ضد زنگ درجه مواد غذایی اغلب برای تجهیزات آشپزخانه استفاده می شود که تعویض آن گران است. اما، از آنجایی که بیشتر گریدهای فولاد ضد زنگ بسیار مقاوم در برابر خوردگی هستند، لازم نیست نگران تعویض مکرر تجهیزات خود باشید.

فولاد ضد زنگ

2. استحکام: فولاد ضد زنگ درجه مواد غذایی قوی است و یک ماده عالی برای استفاده در تجهیزات سنگین یا در قفسه بندی برای مکان های ذخیره سازی است.

3. سهولت در تمیز کردن: سایر مواد مانند چوب یا پلاستیک دارای شیارها یا منافذی هستند که باکتری ها می توانند در آنها نفوذ کرده و رشد کنند. فولاد ضد زنگ صاف است و مکانی برای پنهان شدن باکتری ها فراهم نمی کند و به شما این امکان را می دهد که آنها را به راحتی تمیز کنید که یک مزیت ضروری برای سرویس غذا است.

4. سطح غیر واکنش: فولاد ضد زنگ یک فلز غیر واکنشی است، به این معنی که می توانید از آن برای پخت غذاهای اسیدی مانند مرکبات، گوجه فرنگی و سرکه استفاده کنید. سایر فلزات مانند آلومینیوم و آهن واکنش پذیر هستند و پختن غذاهای اسیدی در این فلزات بر طعم و مزه آن تأثیر می گذارد و به سطح فلز آسیب می رساند.

انواع فولاد ضد زنگ

سیستم های برای گریدهای فولاد ضد زنگ

انواع مختلفی از فولاد ضد زنگ وجود دارد و تفاوت ها بین انواع مختلف می تواند بسیار متفاوت باشد. برای تمایز بهتر بین انواع مختلف فولاد ضد زنگ، آنها را به گریدها تقسیم می کنند. سیستم های درجه بندی مختلفی وجود دارد که توسط کشورهای مختلف و در شرایط مختلف استفاده می شود. برای صنعت خدمات غذایی، دو گرید فولاد ضد زنگ وجود دارد که باید به خوبی آن ها را بدانید که درجات SAE و درجه های ظروف تخت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *