Sending
User Review
0 (0 votes)

Types of steel pipes

طبقه بندی لوله استیل

انواع لوله استیل لوله استیل یک فولاد گرد توخالی است که به طور گسترده در نفت، مواد شیمیایی، پزشکی، مواد غذایی، صنایع سبک، ماشین آلات و ابزار دقیق و سایر خطوط لوله حمل و نقل صنعتی و قطعات ساختاری مکانیکی استفاده می شود. علاوه بر این، هنگامی که مقاومت خمشی و پیچشی یکسان باشد، وزن سبک تر می شود، بنابراین در ساخت قطعات مکانیکی و سازه های مهندسی و همچنین مبلمان، ظروف آشپزخانه و غیره نیز کاربرد زیادی دارد.

لوله های استیل

طبقه بندی ساده لوله استیل

انواع لوله استیل

استنلس استیل را می توان به طور تقریبی به سه دسته تقسیم کرد: سری 200، سری 300 و سری 400 که در این میان سری 300 پرکاربردترین آنهاست، سری 200 و سری 400 تا حدی جایگزین سری 300 هستند و سری 400 نامیده نمی شود. فولاد ضد زنگ به طور دقیق. ، آهن ضد زنگ نامیده می شود، چون نیکل ندارد، توسط آهنربا جذب می شود. سری 200 و سری 300 دارای نیکل هستند بنابراین مغناطیسی نیستند و جذب آهن نمی شوند.

304 رایج ترین نوع در سری 300 است، بنابراین به طور کلی روند قیمت کل استیل را می توان از تغییر قیمت استیل 304 قضاوت کرد. سری 200 حاوی نیکل کمتری، سری 400 حاوی نیکل نیست و سری 300 حاوی بیشترین نیکل است. بنابراین سری 300 بیشترین تاثیر را از قیمت نیکل می گیرد.

سری 300 را می توان به 304، 304L، 316، 316L، 321، 309S، 310S و غیره تقسیم کرد. این تمایز بر اساس محتوای عناصر فلزی مختلف است و ویژگی های استیل با محتوای متفاوت متفاوت است. تفاوت بین 304 و 304L در محتوای کربن (C) متفاوت است. آن با L به معنای محتوای کربن کم است که به آن کم کربن نیز می گویند. تفاوت بین 316 و 316L یکسان است.

طبقه بندی شکل استیل

انواع لوله استیل

استیل را می توان به پنج دسته کلاف، صفحه، پروفیل، لوله و قطعات فولادی تقسیم کرد که مهمترین آنها کویل و صفحه است. پروفیل ها موادی با اشکال مختلف هستند که از صفحات ساخته شده اند، از جمله فولاد زاویه دار، فولاد تخت، تیر I و فولاد کانال. لوله فولادی عمدتاً به لوله فولادی بدون درز اشاره دارد. نقطه مقابل لوله فولادی بدون درز، لوله جوشی است. تفاوت در این است که آیا در یک زمان تشکیل شده است. قطعات عمدتا به آرنج و فلنج و سایر چیزهای کوچک اشاره دارد.

کلاف و صفحه در واقع یکسان هستند و شکل تحویل متفاوت است. کلاف یکی یکی رول می شود و صفحه یکی یکی است. اگر کارخانه بشقاب باشد به آن پلاک اصلی نیز می گویند. به طور کلی یک صفحه ضخیم است زیرا بسیار ضخیم است. اگر باشد، نمی توان آن را نورد کرد، عموماً اگر بیش از 16 میلی متر باشد، نمی توان آن را نورد کرد.

قیمت کلاف و صفحه نیز متفاوت است. اگر کویل خریداری شده باشد با توجه به وزن واقعی محاسبه می شود. بنابراین قیمت آن بالاست. بشقاب طبق تئوری محاسبه می شود و قیمت آن پایین است. دلیل آن این است که یک تفاوت وجود دارد، مانند امکان واقعی ضخامت 10 میلی متر. 9.6 میلی متر است، تفاوت قیمت بین آنها وجود خواهد داشت.

مشخصات و کاربرد انواع اصلی استیل

انواع لوله استیل

استیل 304

به عنوان یک فولاد پرکاربرد، دارای مقاومت در برابر خوردگی خوب، مقاومت در برابر حرارت، استحکام دمای پایین و خواص مکانیکی، کارایی گرم خوب مانند مهر زنی، خمش و غیره، بدون پدیده سخت شدن عملیات حرارتی، غیر مغناطیسی، دمای عملیاتی است. -193 درجه سانتی گراد ~ 800 درجه سانتی گراد.
موارد استفاده: ظروف غذاخوری، ظروف آشپزخانه، آبگرمکن، دیگ بخار، قطعات خودرو، تجهیزات پزشکی، ماشین آلات مواد غذایی، ذخیره سازی شراب، مخازن تحت فشار (ماشین آلات شیمیایی، تجهیزات شیمیایی).

استیل 304L

به عنوان یک فولاد 304 کم کربن، به طور کلی، مقاومت در برابر خوردگی آن شبیه به 304 است، اما پس از جوشکاری و کاهش تنش، مقاومت خوردگی بین دانه ای خوبی دارد و می تواند خوردگی بین دانه ای خوبی را بدون عملیات حرارتی حفظ کند. مقاومت در برابر خوردگی معمولاً در دمای 400 درجه سانتیگراد استفاده می شود.
موارد استفاده: صنایع پتروشیمی، مصالح ساختمانی.

استیل 321

انواع لوله استیل

عنصر 321 Ti به فولاد 304 اضافه می شود تا از خوردگی بین دانه ای جلوگیری شود. این مناسب برای زیر مثبت 430 ° C ~ 900 ° C، غیر مغناطیسی است.
موارد استفاده: اگزوز خودرو، مبدل های حرارتی، ظروف و سایر محصولاتی که پس از جوشکاری تحت عملیات حرارتی قرار نمی گیرند، به دلیل افزودن عنصر Ti برای تجهیزات پردازش مواد غذایی مناسب نیستند.

استیل 316

316 دارای کربن کم و عنصر MO اضافه شده است، بنابراین مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر خوردگی اتمسفر و عملکرد مقاومت در دمای بالا به ویژه خوب است. در شرایط سخت قابل استفاده است و برای استفاده در دمای زیر 900 درجه سانتی گراد مناسب است. غیر مغناطیسی است.
موارد استفاده: تجهیزات مورد استفاده در آب دریا، مواد شیمیایی، رنگ، کاغذ، اسید استیک، کود و سایر تجهیزات تولید، صنایع غذایی و تاسیسات ساحلی، محصولات با الزامات ویژه برای مقاومت در برابر خوردگی بین بلوری.

استیل 309S/310S

انواع لوله استیل

دو ماده 309S/310S دارای مقادیر نسبتا بالایی از نیکل و کروم هستند. در عین حال، محتوای Si افزایش می‌یابد تا مقاومت در برابر دمای بالا و مقاومت در برابر خوردگی داشته باشد. در میان آنها، 309S می تواند گرمای مکرر زیر 980 درجه سانتیگراد را تحمل کند و دمای استفاده از 310S به 1200 درجه سانتیگراد می رسد. ، دمای استفاده مداوم می تواند 1150 درجه سانتیگراد، غیر مغناطیسی باشد.
موارد استفاده: مناسب برای قطعات کلیدی مانند تجهیزات کوره الکتریکی با دمای بالا، تجهیزات خشک کردن، مواد کوره، هوانوردی، پتروشیمی، برق و غیره.

سری 200 مشابه 304 است که ارزان و مقرون به صرفه است.

انواع لوله استیل

موارد استفاده: ظروف پردازش مواد غذایی، تجهیزات آشپزخانه، تجهیزات پردازش مواد غذایی، فیلترها، مخازن شیر، کالاهای مصرفی بادوام، لوازم جانبی ماشین لباسشویی، آبگرمکن، مبلمان فولادی، دکوراسیون ساختمان، دکوراسیون. از نظر مقاومت در برابر خستگی، سختی 201 بیشتر است، اما چقرمگی آن به خوبی 304 نیست، اما استحکام خستگی 304 بهتر است.

ویژگی های استیل:

1. مواد استیل دارای خواص فیزیکی و شیمیایی پایدار، بدون آلودگی به کیفیت آب است و کیفیت آب را تمیز و بهداشتی تضمین می کند.
2- ظاهر زیبا، وزن نسبتا سبک و ردپای کوچک.
3. عمر سرویس طولانی است، یک سرمایه گذاری تقریباً برای تمام عمر قابل استفاده است و نصب آن ساده است.
4. طیف وسیعی از زمینه های کاربردی. این یک انتخاب با کیفیت بالا برای استخرهای شنا، پارک های آبی و چشمه های آب گرم است.
5. مقاومت در برابر خوردگی قوی، آب بندی خوب، بدون نشتی، محافظت از منبع آب در برابر آلودگی ثانویه، و مقاومت در برابر ضربه بسیار.
6. تمیز کردن آسان، نصب آسان و عمر طولانی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *