Sending
User Review
0 (0 votes)

انواع لوله فولادی

لوله فولاد کربن چیست؟

انواع لوله فولادی لوله های کربن فولادی از فولادی ساخته می شوند که کربن عنصر شیمیایی اصلی آن است و میزان ویژگی های فیزیکی فلز مانند استحکام و چقرمگی را تعیین می کند. در فرآیند تولید لوله فولادی کربن، تولیدکنندگان کربن را به آهنی اضافه می کنند تا فلز حاصل را سخت و محکم کند.

کاربرد لوله های کربن فولادی

لوله های کربن استیل

انواع لوله فولادی

لوله‌های کربن فولادی در اشکال و اندازه‌های مختلف و در مناطق مختلف، از زیرساخت‌ها، ابزار، ساختمان‌ها، پل‌ها، راه‌آهن‌ها، کشتی‌ها، خودروها گرفته تا ماشین‌آلات و لوازم خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در اینجا برخی از رایج ترین کاربردهای لوله فولادی کربنی در زندگی واقعی آورده شده است.

انتقال آب و فاضلاب به زیر زمین

لوله های فولادی کربنی که تحت تاثیر شوک یا لرزش ناشی از نوسان آب قرار نمی گیرند، برای انتقال آب، فاضلاب و سایر سیالات ایده آل هستند. آنها همچنین انتخاب غالب در هنگام قرار دادن خطوط لوله آب در زیر جاده ها هستند.

در عملیات صنعتی با دمای بالا استفاده می شود

لوله فولادی کربنی به دلیل توانایی مقاومت در برابر گرمای زیاد، معمولاً در صنایع گرمایش و میعانات و در انتقال گازهایی مانند بخار استفاده می شود. لوله ها همچنین پس از آزمایش دقیق در سیستم های گرمایش تحت فشار یا هوای فشرده استفاده می شوند.

برنامه های کاربردی دیگر

لوله فولادی کربن نیز به طور گسترده در زمینه های دیگر مانند فرآوری شیمیایی، داربست فولادی و صنعت ساختمان، سیستم های آبیاری بارانی و و همچنین صنعت خودرو استفاده می شود.

مزایا و معایب لوله فولادی کربنی

مزایای لوله فولاد کربنی

مقرون به صرفه

انواع لوله فولادی

همانطور که در بالا ذکر شد، لوله‌هایی که از فولاد کربنی ساخته می‌شوند یک انتخاب اقتصادی هستند زیرا اغلب به عنوان ارزان‌ترین نوع لوله فولادی برای فروش در بازار جهانی رتبه‌بندی می‌شوند. لوله های کربن استیل به دلیل دوام خود می توانند به شما در صرفه جویی در هزینه های مورد نیاز برای تعمیر یا تعویض کمک کنند. علاوه بر این، این نوع لوله فولادی را می توان به راحتی خم کرد و برای هر مشخصاتی که نیاز دارید، شکل داد. بنابراین، این لوله‌ها انتخاب هوشمندانه‌ای برای هر کسب‌وکار، سازنده یا پیمانکاری، به‌ویژه آن‌هایی که بودجه‌شان کم است یا مقرون به صرفه هستند، ارائه می‌کند.

ایمن و بادوام

لوله های کربن فولادی برای کار یا کار با آنها بی خطر هستند، زیرا نیازی به استفاده از مواد نگهدارنده مانند چسب یا آفت کش ندارند. اشتعال پذیری و آسیب ناپذیری آنها در برابر آفات آنها را به گزینه ای محبوب برای ساخت خانه و راه سازی تبدیل می کند. همچنین، آنها در برابر خوردگی و بلایای طبیعی مانند طوفان، زلزله یا گردباد حساس نیستند، که این نوع لوله فولادی را به طور مداوم بادوام می کند.

سازگار با محیط زیست

فولاد کربنی به راحتی بازیافت می شود و تولید فولاد کربنی دوستدار محیط زیست است. تحقیقات نشان داده است که سالانه 70 درصد از کل فولاد در آمریکای شمالی بازیافت می شود و تقریباً نیمی از فولاد در تأسیسات با استفاده از مواد تشکیل دهنده ایمن برای محیط زیست تولید می شود. این ویژگی باعث می شود که لوله فولادی کربن در اولویت پروژه هایی باشد که به حفاظت از سیاره اهمیت می دهند.

معایب لوله فولادی کربنی

عملکرد فراگیر ضعیف

یکی از بزرگترین نقاط ضعف لوله های کربن فولادی این است که اطمینان از عملکرد خوب در کل برای آنها بسیار سخت تر است. هنگامی که استحکام بالا تضمین می شود، سختی کم است و برعکس، برای بهبود چقرمگی، باید بپذیرید که استحکام کمتری دارند. این از این واقعیت ناشی می شود که فولاد کربنی نسبت به سایر مواد ناپایدار است.

شکننده

محتوای کربن بالا باعث می شود لوله فولادی کربنی در مقایسه با سایر فلزات سخت تر، شکننده تر و استحکام کمتری داشته باشد. احتمال شکستگی یا ترک خوردن آن زیاد است و کمتر در فشار زیاد خم می شود.

جذابیت کمتری دارد

در مقایسه با سایر مواد مورد استفاده در ساخت لوله فولادی کربنی، فولاد کربنی از نظر ظاهری جذابیت کمتری دارد زیرا در برابر زنگ زدگی کاملا آسیب پذیر است. اگر جذابیت زیبایی شناسی را به طور جدی در نظر بگیرید، ممکن است لازم باشد این عامل را در نظر بگیرید.

لوله استیل مقاوم ترین لوله فولادی لوله پنج لایه

مشابه لوله های فولادی کربن، لوله استیل در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان تقاضای زیادی دارند. این نوع لوله فولادی به دلیل مقاومت قابل توجه در برابر خوردگی به طور گسترده ای شناخته شده است. این لوله ها
در اندازه ها و شکل ها متفاوت است و در زمینه های مختلف از ابزار جراحی، لوازم اصلی تا ساختمان و ساخت و ساز استفاده می شود.

لوله فولادی ضد زنگ چیست؟

لوله استیل که با نام لوله فولادی اینوکس نیز شناخته می شود از فولاد حاوی آهن، کربن و حداقل 10.5 درصد کروم ساخته شده است که عنصر اصلی آن کروم است. در لوله های فولادی ضد زنگ، کروم با اکسیژن واکنش می دهد و یک لایه غیرفعال ایجاد می کند که به محافظت از فلز در برابر زوال کمک می کند.

کاربرد لوله های استیل

ساخت و ساز

در صنایع ساختمانی، لوله استیل اغلب در ساخت خانه ها، ساختمان ها، پل ها و داربست ها استفاده می شود. آنها هم به دلایل تجربی و هم به دلایل زیبایی شناختی انتخاب خوبی ارائه می دهند. بسیاری از کارهای ساختمانی به دلیل استحکام و دوام هنوز ظاهر اصلی خود را حفظ کرده اند. بسیاری از ساختمان‌های معروفی که با لوله‌های فولادی ضد زنگ ساخته شده‌اند.

انتقال مایعات

لوله استیل در حمل و نقل مایعات، به ویژه آب گرم، گاز، گوگرد، نفت، مواد شیمیایی و غیره بسیار استفاده می شود. آنها در پردازش نفت و گاز، سیستم های فاضلاب و تاسیسات تصفیه آب نیز محبوب هستند.

برنامه های کاربردی دیگر

لوله های ساخته شده ازاستیل همچنین در صنایع خودروسازی، داروسازی، معماری مدرن، فرآوری لبنیات و مواد غذایی و برای ساخت تجهیزات گرمایشی و تهویه مطبوع استفاده می شود.

لوله فولادی کربنی با توجه به نسبت کربنی که با آهن – عنصر پایه فولاد – مخلوط می شود، طبقه بندی می شود. معمولاً پنج کلاس فولاد کربنی وجود دارد که عبارتند از:

بسیار بالا با 1.00 – 2.00 درصد محتوای کربن

با کربن 0.60 تا 0.99 درصد

متوسط ​​شامل 0.30 – 0.59٪ کربن

حاوی 0.16 تا 0.29 درصد کربن

ملایم شامل 0.05 تا 0.15 درصد کربن

مزایا و معایب لوله استیل

مزایای لوله فولاد کربنی

بسیار مقاوم در برابر خوردگی

لوله استیل به دلیل مقاومت قابل توجهی که در برابر تغییر شکل، خوردگی و شکستگی دارند به خوبی شناخته شده اند. آنها می توانند در برابر جریان بسیار بالا که بیش از 40 متر بر ثانیه است مقاومت کنند. بنابراین، لوله استیل به دلیل کیفیت عاری از زنگ زدگی، حتی زمانی که مجبور هستند دائماً مایعات را حمل کنند، می توانند ظاهر جذابی در دوره های زمانی طولانی داشته باشند. همچنین، آنها آب تمیزتر و شیرین تر را به خانه ها و سایر ساختمان های تجاری تحویل می دهند.

سازگار با محیط زیست

لوله استیل نیز مزایای زیست محیطی زیادی را به همراه دارد. این نوع فولاد را می توان به طور کامل بازیافت کرد. نصب لوله استیل سالم و تمیز است و به کاهش زمان شستشو کمک می کند و باعث آلودگی سیستم نمی شود. علاوه بر این، ایجاد یک شیار یا اتصال در لوله استیل نیازی به حرارت ندارد، بنابراین می توان خطرات آتش سوزی را به حداقل رساند.

مقرون به صرفه

حتی اگر هزینه های اولیه استفاده از لوله استیل ممکن است بیشتر از بسیاری از مواد دیگر باشد، مزایای اقتصادی آنها در طول زمان افزایش می یابد. طول عمر این لوله ها تا 50 سال بیشتر از سایر موادی است که برای تولید لوله ها استفاده می شود. علاوه بر این، هیچ پوشش و نگهداری اضافی در طول فرآیند نصب و پس از آن لازم نیست، بنابراین به کاهش هزینه‌های زیادی کمک می‌کند.

معایب لوله فولادی کربنی

نسبتا گران است

اگر لوله استیل را به عنوان هزینه اولیه خود در نظر می‌گیرید و قصد خرید آن‌ها را در خرده‌فروشی دارید، ممکن است مجبور شوید به انواع دیگر لوله‌ها روی بیاورید، زیرا فرآیند ساخت لوله استیل با استفاده از ماشین‌آلات و تکنیک‌های بالاترین تکنولوژی، قیمت آن را نسبتاً بالا می‌برد. هزینه پرداخت نهایی و تکمیل این نوع لوله ها نیز بسیار بالاست.

مستعد فرورفتگی و خراش

اگرچه لوله های استیل هستند، اما ضد خش و لکه نیستند. اگر اجسام نوک تیز به لوله‌ها برخورد کنند، حتی با نیروی کمی، به راحتی می‌توانند بر روی سطح آن فرورفتگی یا خراش ایجاد کنند. این نوع فولاد لکه‌های کثیفی، لکه‌ها و اثر انگشت را به وضوح بیش از سایر مواد لوله نشان می‌دهد، حتی با کوچک‌ترین لمس. بنابراین، شما باید زمان بیشتری را صرف تمیز کردن لوله های ساخته شده از استیل کنید.

امکان اتصال آهنربا وجود ندارد

چسباندن آهنربا به استیل دشوار است. از این رو، اگرچه این فقط یک ایراد جزئی است، ممکن است لازم باشد قبل از خرید لوله های ساخته شده از این ماده، آن را در نظر بگیرید.

لوله فولادی سیاه پایدارترین لوله فولادی

لوله استیل مشکی نیز یکی از پرطرفدارترین انواع لوله فولادی برای فروش در بازارهای جهانی می باشد. آنها به دلیل راحتی و پایداری بالا، مزایای مختلفی را در زمینه های مختلف به ارمغان می آورند.

لوله فولادی سیاه چیست؟

لوله فولادی سیاه که به لوله فولادی خام یا لخت نیز معروف است از فولادی ساخته شده است که کاور نیست
با هر نوع پوششی مانند روی یا رنگ پوشیده شده است. نام آن از پوشش اکسید آهن تیره رنگی گرفته شده است که در طول فرآیند ساخت روی سطح آن تشکیل شده است.

کاربرد لوله فولادی سیاه

لوله فولادی سیاه در مواردی که نیازی به فولاد گالوانیزه نیست استفاده می شود. با توجه به کیفیت اجزای فولاد، این لوله ها به طور گسترده در مناطقی که نیاز به پایداری بالایی دارند به شرح زیر استفاده می شود:

حمل آب و گاز

لوله های ساخته شده از فولاد خام بسیار قوی هستند به طوری که برای انتقال پروپان و گاز طبیعی به خانه ها و ساختمان های تجاری در مناطق روستایی و شهری و برای انتقال بخار و هوا با فشار بالا ایده آل هستند. آنها همچنین می توانند برای سیستم های اسپرینکلر آتش نشانی، توزیع گاز در داخل و خارج ساختمان ها و سیستم های فاضلاب استفاده شوند.

حمل و نقل نفت و نفت

انواع لوله فولادی

صنعت نفت و نفت از مزایای بسیار زیادی از لوله های فولادی سیاه بهره می برد زیرا به نگهداری بسیار کمی نیاز دارند. مردم اغلب از این نوع لوله ها برای حمل مقادیر زیادی از این مایعات در مکان های دور استفاده می کنند.

برنامه های کاربردی دیگر

علاوه بر دو کاربرد اصلی بالا، لوله های فولادی سیاه به طور گسترده در صنعت ساخت و ساز، به ویژه در ساخت نرده ها و داربست ها استفاده می شود.

لوله های فولادی مشکی را می توان از نظر شکل آنها دسته بندی کرد. در بین این دسته بندی ها، پرطرفدارترین لوله های استیل مشکی برای فروش عبارتند از: گرد، مربع، مستطیل و بیضی. علاوه بر این، برخی از لوله های فولادی سیاه شکل خاص نیز وجود دارد.

لوله های فولادی مشکی

گرد اغلب در صنایع ساختمانی و خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرند و در بیشتر موارد برای انتقال آب و گاز بسیار مناسب هستند. لوله های فولادی سیاه مربعی به طیف گسترده ای از صنایع مانند پل سازی، راه آهن و بزرگراه، لوازم خانگی و صنایع کشاورزی کمک زیادی می کند. در همین حال، لوله فولادی مستطیلی مشکی برای زیبایی شناسی معماری و کاربردهای مکانیکی استفاده می شود و لوله فولادی سیاه بیضی شکل به عنوان یک انتخاب ایده آل برای قطعات و لوازم جانبی خودرو عمل می کند.

مزایا و معایب لوله فولادی سیاه

انواع لوله فولادی

مزایای لوله فولادی مشکی

مقاوم در برابر فشار بالا

به دلیل ساختار بسیار پایدار، لوله های فولادی سیاه همچنان می توانند تحت فشار بالا هم از سطح داخلی یا خارجی و هم در محیط های شدید عملکرد خوبی داشته باشند. مواد لخت لوله فولادی با استانداردهای بالایی طراحی شده اند که باعث افزایش استحکام کششی و بهره وری آنها می شود. بنابراین، فشارهای نوسانی یا فشارهای شوک نمی توانند آنها را خم یا تجزیه کنند. به عبارت دیگر این لوله ها در حمل و نقل و در سرویس نشکن هستند.

ظرفیت حمل عالی

لوله فولادی سیاه ظرفیت حمل بیشتری نسبت به سایر مواد با قطر خارجی مشابه دارد. از این رو، این لوله ها را می توان تحت فشار خاصی نازک تر ساخت. یکی دیگر از مزایایی که در اینجا باید ذکر شود این است که این نوع لوله های فولادی به زمان و تلاش کمتری برای تعمیر و نگهداری نیاز دارند، بنابراین می توانند به صرفه جویی در هزینه کمک کنند.

معایب لوله فولادی مشکی

انواع لوله فولادی
غیر مقاوم در برابر خوردگی

لوله فولادی مشکی به دلیل نداشتن پوشش روی سطح، مانند سایر لوله ها در برابر خوردگی مقاوم نیست. با مقاومت در برابر خوردگی کم، نمی توان از آنها در انتقال آب خالص استفاده کرد.

از نظر ظاهری جذابیت کمتری دارد

لوله استیل مشکی به دلیل گالوانیزه نشدن یا روکش روی یا رنگ، ظاهر جذابی مانند سایر انواع لوله ها ندارد. همچنین به دلیل عدم مقاومت فولاد در برابر خوردگی، لوله ها مستعد زنگ زدگی هستند که باعث می شود آنها جذابیت کمتری داشته باشند، مخصوصاً زمانی که برای مدت طولانی استفاده می شوند.

لوله فولادی گالوانیزه بادوام ترین لوله های فولادی

انواع لوله فولادی

لوله فولادی گالوانیزه به عنوان جایگزینی برای لوله های مبتنی بر سرب، رایج ترین نوع لوله های مورد استفاده برای انتقال آب در قرن نوزدهم اختراع شد. در دهه 1950 تا 1960، لوله گالوانیزه به طور گسترده برای خطوط آبرسانی و ساختمان های خانگی استفاده می شود. لوله‌های فولادی گالوانیزه با وجود اینکه امروزه به اندازه آن زمان محبوب نیستند، هنوز هم جزو پرطرفدارترین لوله‌های فولادی در بازار هستند.

لوله فولادی گالوانیزه چیست؟

لوله های فولادی به لوله های گالوانیزه گفته می شود که از فولادی ساخته شده باشند که با چندین لایه محافظ روی مذاب برای جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی لوله ها پوشانده شده است. هنگام نصب برای اولین بار از نظر رنگ شبیه نیکل هستند.

برای تشخیص لوله فولادی گالوانیزه، می توانید به سادگی از یک پیچ گوشتی سر صاف و یک آهنربای قوی استفاده کنید. پیچ گوشتی را روی سطح لوله خراش دهید، اگر رنگ خاکستری نقره ای روی سطح خراشیده شده ظاهر شود، می توان گفت که لوله از فولاد گالوانیزه است. همچنین آهنربای قوی به لوله گالوانیزه می چسبد.

کاربرد لوله فولادی گالوانیزه

انواع لوله فولادی

لوله فولادی گالوانیزه بیشتر به عنوان مصالح انتقال آب (گرم و سرد) و مصالح ساختمانی شناخته می شود. آنها به طور یکسان کاربردهای داخلی و خارجی زیادی دارند. لوله های گالوانیزه به طور گسترده در موارد زیر کاربرد دارند:

صنایع ایلدینگ و سازه

– صنایع اتوماتیک و مهندسی عمومی

– ساخت بدنه اتوبوس و بوگی راه آهن

 

مزایا و معایب لوله فولادی گالوانیزه

مزایای لوله فولادی گالوانیزه

لوله های فولادی گالوانیزه به لطف پوشش محافظ روی دارای مزایای بی شماری هستند که فولاد را در شرایط مختلف پیشرفته تر، مستحکم تر و مطلوب تر می کند.

با دوام بالا

بزرگترین مزیت لوله فولادی گالوانیزه متوسط ​​طول عمر بالای آن است که در مناطق روستایی و دورافتاده تا 40 یا 50 سال می رسد. در شرایط سخت، مکان های آسیب دیده یا در مناطق شهری، عمر آنها می تواند بیش از 25 سال باشد. علاوه بر این، آلیاژهای روی و آهن داخلی سخت‌تر از فولاد پایه هستند، بنابراین فولاد گالوانیزه مقاومت بالایی در برابر فرسایش و ضربه خواهد داشت. همچنین، تولید فولاد گالوانیزه معمولاً نیازی به نگهداری یا نگهداری در طول عمر آنها ندارد.

ارزان تر

انواع لوله فولادی

فرآیند گالوانیزه معمولاً به اندازه سایر روش‌های رایج محافظت از لوله‌ها هزینه ندارد، زیرا گالوانیزه کردن چندان کار سختی ندارد در حالی که روش‌های دیگر اغلب به کار یقه آبی بیشتری نیاز دارند. بنابراین لوله های فولادی گالوانیزه هزینه اولیه بسیار کمتری دارند. علاوه بر این، همانطور که در بالا ذکر شد، از آنجایی که طول عمر بالایی دارند، نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارند یا حتی بدون نیاز به نگهداری هستند که به صرفه جویی در زمان و هزینه کمک می کند.

آسان برای بررسی و جمع آوری

این یکی دیگر از مزایای بزرگ لوله های فولادی گالوانیزه است. تولید کنندگان و ارائه دهندگان پیشرو لوله های فولادی گالوانیزه اغلب اطلاعات دقیقی در مورد محصولات به مشتریان ارائه می دهند. فرآیند بازرسی روکش های گالوانیزه آسان و بی نیاز است، می توانید با چشم غیرمسلح آن ها را کاملا بررسی کنید و ضخامت آن ها را با روش های مستقیم و غیر مخرب آزمایش کنید.

معایب لوله فولادی گالوانیزه

خوردگی داخلی

اگرچه لایه محافظ روی سطح لوله گالوانیزه می تواند از اکسید شدن برای مدت معینی جلوگیری کند، اما این لوله ها همچنان به دلیل قرار گرفتن مداوم در معرض رطوبت به طور اجتناب ناپذیر خورده می شوند. فرسایش روی اغلب از داخل به بیرون لوله‌ها رخ می‌دهد که مطمئناً جریان آب را محدود می‌کند، بنابراین فشار آب را کاهش می‌دهد و در نهایت می‌تواند منجر به نشتی یا حتی شکستگی لوله شود. علاوه بر این، فرسودگی معمولاً به‌طور نابرابر صورت می‌گیرد که منجر به توزیع نابرابر آب در خانه‌ها و ساختمان‌ها می‌شود.

تغییر رنگ آب

انواع لوله فولادی

خوردگی لوله های فولادی گالوانیزه می تواند مواد و سرب را آزاد کند که به منبع آب نشت می کند. این می تواند در نهایت منجر به تغییر رنگ و آلودگی آب شود. با مشاهده رنگ لوله ها می توانید این موضوع را تشخیص دهید.

لوله فولادی جوش داده شده – یکی از کارآمدترین لوله های فولادی برای فروش

آخرین اما نه کم اهمیت، لوله های فولادی جوش داده شده به دلیل خواص برجسته بی شماری که می توانند در بسیاری از زمینه ها استفاده شوند، بیشتر و بیشتر در بازار جهانی مورد توجه قرار می گیرند.

لوله فولادی درزدار چیست؟

انواع لوله فولادی

لوله های فولادی درزدار یا لوله های فولادی که با جوش تولید می شوند، محصولات لوله مانندی هستند که از صفحات مسطح ساخته شده اند.
به عنوان اسکله که ساختار یافته، خم شده و برای جوشکاری آماده می شوند. لوله های فولادی جوش داده شده در اندازه ها و خواص مختلف فولاد موجود است.

کاربردهای لوله فولادی درزدار

کاربردهای لوله فولادی درزدار را می توان به شرح زیر ذکر کرد:

– صنایع خودروسازی: قطعات ماشین آلات خودرو، لوله های تخلیه شده برای اتومبیل، کامیون، اتوبوس و کانتینر.

– صنایع سازه ای: داربست ها، خانه ها و ساختمان ها.

– کشتی سازی؛

– کشاورزی: ​​آبیاری

– ماشین آلات: ماشین های کشاورزی، کپسول های آتش نشانی، مبدل های حرارتی، لوله های سیم، آسیاب.

– صنایع غذایی: نگهداری و جابجایی غلات، نصب حمل و نقل برای محصولات دانه ای، پودری و مایع و غیره.

– انتقال مایعات: آب، فاضلاب، گاز، هوا، گرمایش، بخار و سایر سیالات کم فشار.

لوله های فولادی درزدار به انواع مختلفی از نظر فرآیند تولید طبقه بندی می شوند. در اینجا برخی از رایج ترین آنها در میان آنها آورده شده است.

لوله فولادی جوش داده شده با مقاومت الکتریکی (ERW).

انواع لوله فولادی

این محبوب ترین نوع لوله فولادی درزدار در بین مشتریان برای انتقال سیالات کم فشار است. فرآیند تولید ERW که به عنوان جوش تماسی نیز شناخته می شود، با شکل دادن سرد یک صفحه فولادی کلاف با ضخامت و عرض مناسب به شکل دایره ای شروع می شود. سپس یک جریان الکتریکی به لبه های صفحات دایره ای می پیوندد تا محصول نهایی را ایجاد کند.

این نوع لوله فولادی هم در مصارف خانگی و هم تجاری کاربرد رایجی دارد. این لوله ها را می توان به زیر مجموعه هایی مانند لوله های عمومی، لوله های گالوانیزه، لوله های متریک، لوله های غلتکی، لوله های خودرو تقسیم کرد.

مزایا و معایب لوله فولادی درزدار

مزایای لوله فولادی درزدار

مزایای لوله فولادی درزدار کاملاً به هر نوع بستگی دارد (همانطور که در بالا ذکر شد)، اما به طور کلی آنها دارای دقت بالا، ضخامت دیواره ثابت و روشنایی بالا در داخل و خارج لوله هستند. علاوه بر این، فرآیند تولید لوله‌ها با بهره‌وری بالا و هزینه کم، بدون پیچیدگی است. همچنین سطح داخلی لوله ها قبل از تولید به راحتی قابل بررسی است.

معایب لوله فولادی درزدار

انواع لوله فولادی

مانند سایر انواع لوله ها، لوله های فولادی درزدار علاوه بر مزایا، دارای معایب اجتناب ناپذیری نیز هستند. ابتدا فولاد جوش داده شده لایه لایه می شود یعنی ضخامت دیواره در سطح مقطع لوله ها به دو لایه جدا می شود. لایه ها ممکن است از شکاف های طولی که روی سطح لوله ها ظاهر می شود، رنج ببرند. ثانیاً این لوله ها نمی توانند به طور کامل از ترک های خط جوش خودداری کنند. در نهایت، ممکن است در بین شیار جوش داده شده، جوشکاری صاف و اتصالات لوله مقداری دررفتگی وجود داشته باشد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *