Sending
User Review
0 (0 votes)

تفاوت لوله استیل با لوله مسی و پلیکا

لوله های استیل

تفاوت لوله استیل با لوله مسی و پلیکا

گاهي اوقات ممکن است تعيين اينکه آيا لوله فولادي براي کاربرد خاص شما مناسب است يا خير دشوار باشد. انواع مختلف، درجه ها و استانداردهاي مختلفي براي لوله استیل وجود دارد و انتخاب بهترين آنها براي استفاده مورد نظر مي تواند چالش هاي مختلفي را ايجاد کند. فرآيندهاي ديگر، مانند جوشکاري، مجموعه‌اي از متغيرهاي خاص خود را ارائه مي‌دهند، همانطور که محيط فيزيکي برنامه را نشان مي‌دهد. به عنوان مثال، آيا لوله در داخل يا خارج از منزل، در معرض مواد شيميايي يا شرايط آب و هوايي سخت است؟ دانستن پاسخ اين سوالات انتخاب لوله مناسب را بسيار آسان مي کند.

لوله استیل به طور معمول و به طور گسترده در بسياري از صنايع استفاده مي شود که در آن استحکام و مقاومت در برابر خوردگي آن بسيار ارزشمند است. همچنين در مواردي که مقاومت حرارتي و شيميايي، تميزي و هزينه هاي نگهداري کمتر اهميت دارد، استفاده مي شود. چه شما يک طراح اولين بار باشيد يا يک مهندس ساختمان با تجربه بالا که به دنبال نوع بهتري از مواد هستيد، صنعتي که در آن کار مي کنيد به احتمال زياد به درجه خاصي از ضد زنگ براي استفاده نياز دارد.

تفاوت لوله استیل با لوله مسی و پلیکا

هنگام تلاش براي تعيين اينکه آيا لوله استیل براي کاربرد انتخابي شما مناسب هستند، چندين مزايا و معايب وجود دارد. بيشتر اين موارد به نيازهاي صنعت شما (در صورت وجود) براي لوله، علاوه بر الزامات خاصي که برنامه شما بايد برآورده کند، مربوط مي شود. به عنوان مثال، صنعت پزشکي به دليل نيازهاي استريليزاسيون، ايمپلنت و دستگاه، الزاماً داراي الزاماتي خواهد بود که با صنعت پتروشيمي متفاوت است. انتخاب براي مواد لوله کشي مي تواند متعدد باشد، به خصوص با ده ها درجه موجود در هر نوع مواد. محدود کردن همه اينها مي تواند بسيار استرس زا باشد، بنابراين مزايا و معايب اين مواد واقعا مفيد خواهد بود.

مزاياي بسياري براي هر ماده صرف نظر از کاربرد مورد نظر، از جمله استحکام، وزن، تطبيق پذيري و البته هزينه وجود دارد. برخي از مزاياي استفاده از لوله فولادي به جاي مواد ديگر، استحکام، تطبيق پذيري و عدم واکنش پذيري به برخي مواد شيميايي است. لوله استیل نيز معمولاً قبل از هر مونتاژ به زمان آماده سازي کمتري نياز دارد. فولاد کربني معمولاً قبل از حمل و نقل به عنوان محافظ پوشش داده مي شود و اين پوشش محافظ بايد قبل از هر گونه مونتاژ يا جوشکاري برداشته شود.لوله استیل نيز به عنوان لوله هاي جوشي موجود هستند که معمولاً ارزان تر و سريعتر از لوله هاي بدون درز در دسترس هستند، اما الزامات کاربرد ممکن است استفاده از لوله هاي جوش داده شده را ممنوع کند زيرا درز به عنوان يک منطقه ضعيف در لوله در نظر گرفته مي شود. با بهبود تکنيک‌هاي ساخت در چند سال اخير، درز جوش بسيار کمتر از آنچه قبلا بود، مشکل‌ساز شده است. هميشه ايده خوبي است که قبل از انتخاب بين لوله استیل جوش داده شده و بدون درز، هرگونه نياز مربوط به فشار يا ساير مسائل مربوطه را بررسي کنيد.

لوله مسی

تفاوت لوله استیل با لوله مسی و پلیکا
لوله مسي به دليل طول عمر زياد و توانايي آن در تحمل طيف وسيعي از دماها به طور سنتي براي لوله کشي استفاده مي شود. از طرف ديگر، مس گران است و معمولاً هنگام لوله کشي کل خانه هزينه زيادي ندارد. همچنين در هنگام مونتاژ لوله مسي به مهارت زيادي نياز دارد زيرا براي جلوگيري از نشتي بايد لحيم کاري انجام شود و بسياري از دست سازان به سادگي سطح مهارت لازم را براي لحيم کاري لوله مسي که ممکن است در خانه آنها باشد ندارند. فولاد گالوانيزه در گذشته براي لوله کشي استفاده مي شد، اما هزينه و تمايل آن به نشتي در اطراف اتصالات رزوه اي منجر به توقف استفاده از آن شده است. در اين نوع سناريو، لوله استیل بهترين گزينه نيست.

لوله های پلیکا

تفاوت لوله استیل با لوله مسی و پلیکا

امروزه پلاستيک هاي مختلف در کاربردهاي زيادي مورد استفاده قرار مي گيرند. لوله هاي پلیکا به دليل سهولت استفاده و هزينه کمتر در مقايسه با بسياري از فلزات ارزشمند است، اما آنها همچنين داراي محدوديت هاي خاص خود هستند. استحکام کمتر پلاستيک ها قابليت استفاده از آنها را زماني که کاربرد يا پروژه مستلزم درجه بالاتري از استحکام و دوام باشد از بين مي برد. بنابراين لوله استیل در اين موارد انتخاب بهتري است. در حالي که برخي از لوله‌ پلیکا را مي‌توان در فضاي باز و حتي مدفون استفاده کرد، در برابر فشارهاي داخلي و خارجي نيز آسيب‌پذير است که مي‌تواند باعث ترک خوردن و احتمالاً شکستن آن شود. لوله استیل به طور قابل توجهي قوي تر است و مي تواند فشار و دماي بالاتر را به راحتي تحمل کند. هنگامي که استحکام و دوام مهم هستند، لوله ضد زنگ گزينه بهتري براي شما خواهد بود. اگر پروژه شما مستلزم اين است که شيلنگ بتواند خم شود
آزادانه، سپس لوله‌ پلیکا بسته به نوع پلاستيک بهتر کار خواهد کرد.

تفاوت لوله استیل با لوله مسی و پلیکا

اکنون که اصول اوليه پوشش داده شده است، اجازه دهيد مزايا و معايب استفاده از لوله استیل را براي کاربرد خاص شما مرور کنيم. از مزاياي استفاده از لوله ضد زنگ مي توان به استحکام، دوام، هزينه نسبي، جوش پذيري و مقاومت در برابر خوردگي اشاره کرد. همچنين در محيط هاي با دماي بالا انتخاب خوبي است و در برابر اشعه UV مقاوم است. اين ويژگي ها باعث مي شود که steelpipe براي بسياري از صنايع انتخابي آشکار باشد. عمليات تکميلي را مي توان براي مقاوم ساختن لوله ضدزنگ در برابر رشد ميکروبي انجام داد و آن را به يک انتخاب بسيار جذاب (و معمولاً مورد نياز) براي صنايع غذايي و آشاميدني و همچنين تجهيزات تصفيه فاضلاب تبديل کرد زيرا هيچ واکنشي با مواد غذايي ندارد و به راحتي تميز مي شود. و استريل شده است. تجهيزات استیل همچنين ارزش فروش مجدد خود را در صورت تغيير نيازهاي عملياتي شما حفظ مي کند.

معایب لوله استیل

معايب اوليه استفاده از لوله استیل شامل وزن و گاهي اوقات هزينه بسته به مقدار لوله فولادي مورد نياز است. اگر رسانايي حرارتي بخش ضروري پروژه شما است، لوله استیل راه حلي نيست. اگر فولاد در معرض غوطه ور شدن در استخر قرار نگيرد يا سطح کلر به درستي کنترل نشود، چندين نوع فولاد ضد زنگ نيز در برابر خوردگي ناشي از کلريدها (مانند مناطق استخر) آسيب پذير هستند. هنگام انتخاب لوله استیل براي محيط هايي که داراي کلريد بالا هستند، بايد انتخاب هاي دقيقي انجام شود.

عليرغم معايب نسبتا کمي فولاد ضد زنگ در مقايسه با ساير مواد، لوله استیل تقريباً هميشه يک انتخاب عالي براي اکثر کاربردها در صنايع مختلف است. تعداد زياد انواع و گريدهاي استیل به اين معني است که تقريباً هر پروژه اي از استفاده از آن سود خواهد برد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *