Sending
User Review
0 (0 votes)

تفاوت لوله گالوانیزه و لوله اهنی

تفاوت لوله گالوانیزه و لوله اهنی

تفاوت لوله گالوانیزه و لوله اهنی اگر واقعاً به آن نگاه کنید، لوله های سیاه رنگ نیز از نوعی فولاد ساخته شده اند. با این حال، دلیل اینکه آنها در محدوده لوله‌های اهنی قرار نمی‌گیرند این است که لوله‌های لوله اهنی دارای ترکیب کمی متفاوت از مواد هستند که آن را کمی انعطاف‌پذیرتر از لوله‌های فولادی دیگر می‌کند. اگرچه آنها دارای چند ویژگی مشترک هستند، اما آب لوله های اهنی را در مقایسه با لوله های اهنی به راحتی خورده می کند.

بعد، بیایید به عملکرد آنها برویم. لوله های اهنی و سیاه هر دو معمولاً برای خطوط آب استفاده می شوند. اما در زمان‌های اخیر، به نظر می‌رسد که روند به سمت لوله‌های PVC برای خانه‌ها تغییر کرده است. همچنین می‌توانید لوله‌های آهنی مشکی را پیدا کنید که برای خطوط گاز استفاده می‌شوند، و واقعاً دیگر گزینه‌ای برای خطوط آب نیستند زیرا به راحتی خورده می‌شوند. برای خطوط گاز از نوک لوله های مشکی، رزوه های لوله گاز مشکی و سایر اتصالات آهنی مشکی استفاده می شود.

با استفاده از لوله های فولادی گالوانیزه می توانید در نصب سیستم های خطوط آب استفاده کنید. لوله های فولادی گالوانیزه به سادگی یک راه حل کلی و بسیار متنوع تر از لوله های اهنی سیاه هستند.

رزوه های لوله گاز آهن مشکی مانند رزوه های فولادی گالوانیزه عمدتاً یا نورد یا برش می شوند.

تفاوت های عمده لوله گالوانیزه و اهنی

تفاوت لوله گالوانیزه و لوله اهنی یکی از تفاوت های عمده لوله های گالوانیزه و اهنی در نحوه ساخت آنهاست. لوله های گالوانیزه به هم جوش داده می شوند، در حالی که لوله های اهنی به صورت تکه تکه می شوند، بنابراین دارای درزهایی با اتصال دهنده هایی هستند که آنها را به هم می چسبانند. دلیل ترجیح پی وی سی بر لوله های گالوانیزه و مشکی این است که به طور کلی کار با آن بسیار ساده تر از لوله های اهنی یا لوله های فولادی گالوانیزه است. حتی برای افراد حرفه ای و افرادی که برای مدت طولانی در این صنعت بوده اند، کار با PVC بسیار راحت تر است.

در مورد هزینه ها، لوله اهنی سیاه بسیار ارزان تر از لوله گالوانیزه است زیرا برخلاف لوله گالوانیزه با روی پوشش داده نمی شود. اما اگر از من بپرسید، من لوله‌های گالوانیزه را ترجیح می‌دهم، زیرا اگرچه هزینه اولیه بالاتر است، اما در درازمدت مقداری انرژی و منابع را برای شما صرفه‌جویی می‌کند.

تعمیر لوله های آهنی مشکی نیز بسیار سخت تر است که آنها را برای استفاده در کاربردهای مختلف نامناسب می کند. لوله‌های آهنی مشکی نیز بیشتر مستعد نشتی هستند، زیرا اتصالاتی از آن‌ها عبور می‌کند. در مورد لوله های فولادی گالوانیزه، این مشکل چندان بزرگی نیست زیرا لوله های فولادی به هم جوش داده می شوند و با اتصال دهنده ها وصل نمی شوند. این امر همچنین تعمیر لوله های اهنی را بسیار آسان می کند و بنابراین بیشتر از لوله های آهنی مشکی ترجیح داده می شود.

موارد استفاده از لوله آهنی و لوله گالوانیزه

تفاوت لوله گالوانیزه و لوله اهنی تعداد کمی از چیزهایی که هر خانه به آن نیاز دارد، گاز و آب کافی برای کار راحت است. نه فقط خانه، داشتن گاز و آب در بیشتر مکان‌ها زندگی را بسیار آسان‌تر می‌کند.

به غیر از لوله های پی وی سی، لوله های گالوانیزه و لوله های اهنی مشکی دو مورد از رایج ترین لوله های امروزی در بازار هستند.

لوله های اهنی مشکی علاوه بر استفاده برای خطوط آب و گاز، به دلیل مقاومت بسیار زیاد در برابر حرارت، برای سیستم های اسپرینکلر آتش نشانی نیز استفاده می شوند. انتقال آب گرم یا سرد به مبدل های حرارتی نیز با کمک لوله های آهنی مشکی انجام می شود.

دلیل اینکه نمی‌توانید از لوله‌های گالوانیزه برای سیستم‌های خطوط گاز استفاده کنید این است که روی که با آن پوشانده شده‌اند، می‌تواند شروع به مسدود کردن خطوط کند. با این حال، کاربردهای بسیار دیگری برای لوله های گالوانیزه وجود دارد. شما می توانید آن را در نرده های بیرونی، نرده ها، فاضلاب ها، داربست ها و غیره استفاده کنید. همچنین برای پروژه های ساختمانی بزرگتر بسیار مناسب است زیرا تا 20 سال طول عمر دارد.

در حالی که راه حل های دیگری وجود دارد، راه حل هایی بهتر از لوله های گالوانیزه و اهنی، اما همچنان از آنها در خانه ها و ساختمان ها استفاده می شود.
لوله اهنی سیاه مانند لوله گالوانیزه از فولاد ساخته شده است. تفاوت این است که لوله گالوانیزه با روی پوشش داده می شود، در حالی که لوله اهنی سیاه اینطور نیست. … لوله اهنی سیاه بهتر است برای خطوط گاز استفاده شود نه برای خطوط آب زیرا به راحتی زنگ می زند در حالی که لوله گالوانیزه ایمن تر برای استفاده در خطوط آب است اما نمی توان از آن برای انتقال گاز استفاده کرد.

آیا لوله اهنی قویتر از لوله گالوانیزه است؟

تفاوت لوله گالوانیزه و لوله اهنی لوله فولادی مشکی با لوله گالوانیزه متفاوت است زیرا بدون روکش است. … این لوله بدون درز تولید می شود که آن را به لوله ای قوی تر و ایمن تر برای حمل گاز تبدیل می کند. لوله اهنی مشکی همچنین برای سیستم های اسپرینکلر آتش نشانی استفاده می شود زیرا در برابر آتش مقاوم تر از لوله گالوانیزه است.

آیا می توانید از لوله گالوانیزه با لوله اهنی استفاده کنید؟

لوله اهنی سیاه در خطوط زهکشی، لوله کشی گرمایش و لوله کشی گاز طبیعی استفاده می شد. تا زمانی که سیستم لوله کشی برای آب آشامیدنی نباشد، می توان از لوله سیاه به جای لوله گالوانیزه استفاده کرد. از آنجایی که هر دو لوله اساساً مواد مشابهی دارند، به راحتی در کنار هم قرار می گیرند.

لوله گالوانیزه یا اهنی ارزان تر چیست؟

به طور کلی لوله های اهنی مشکی ارزان تر از لوله های گالوانیزه هستند. این به دلیل پوشش روی روی لوله های گالوانیزه و فرآیند ساخت است. اتصالات گالوانیزه نیز به دلیل نیاز به نگهداری هزینه بیشتری نسبت به اتصالات مورد استفاده در فولاد سیاه دارند.

تفاوت فولاد گالوانیزه با اهنی چیست؟

لوله اهنی مشکی بدون روکش و بدون بخار ساخته می شود و به همین دلیل برای انتقال گاز مانند پروپان و گاز طبیعی به ساختمان های مسکونی و تجاری کاربرد زیادی دارد. لوله گالوانیزه دارای روی روی سطح است بنابراین مواد معدنی با گذشت زمان پوسته پوسته می شوند و لوله را مسدود می کنند. این منجر به انفجار خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *