Sending
User Review
0 (0 votes)

شیر گازی پی وی سی 1

شیر گازی پی وی سی ، قیمت شیر گازی پی وی سی ،شیر توپی پی وی سی ،شیر گازی پلی اتیلن، شیر توپی پلی اتیلن،

قیمت شیر گازی پلی اتیلن ،قیمت شیر یو پی وی سی ،شیر توپی پلیمری ، شیر توپی پلاستیکی، شیرآلات پلی اتیلن ،

قیمت شیر گازی توپی پلاستیکی، قیمت شیر گازی توپی پلاستیکی،شیر گازی پلیمری، قیمت شیر گازی پلیمری،

شیرفلکه گازی پلی اتیلن، شیرآلات پی وی سی ،قیمت شیر توپی پلی اتیلن ، شیرآلات پلیمری ،

شیر گازی پی وی سی چیست

دریچه های شیر گازی پی وی سی که معمولاً در محوطه سازی استفاده می شوند، به شما این امکان را می دهند که جریان مایعات را به سرعت روشن و خاموش کنید و در عین حال یک مهر و موم ضد آب ایجاد کنید. این شیرهای خاص برای استخرها، آزمایشگاه ها صنایع غذایی و آشامیدنی، تصفیه آب، کاربردهای علوم زیستی و کاربردهای شیمیایی به خوبی کار می کنند. این دریچه ها دارای یک توپ در داخل هستند که بر روی یک محور 90 درجه می چرخد. یک سوراخ در مرکز توپ به آب اجازه می دهد تا زمانی که شیر در وضعیت “روشن” است، جریان آزادانه داشته باشد، در حالی که وقتی دریچه در وضعیت “خاموش” است، جریان را به طور کامل متوقف می کند.

شیر گازی پی وی سی را می توان از مواد مختلفی ساخت

اما پی وی سی بیشترین انتخاب را دارد. چیزی که اینها را بسیار محبوب کرده است دوام آنها است. این مواد ضد زنگ و بدون تعمیر و نگهداری هستند، بنابراین می‌توان از آن‌ها در برنامه‌های کاربردی در فضای باز که اغلب به آنها نیاز نیست استفاده کرد، اما زمانی که به آن‌ها نیاز است، بسیار مهم است که به درستی کار کنند. آنها همچنین می توانند در کاربردهای اختلاط شیمیایی مورد استفاده قرار گیرند، جایی که خوردگی یک مشکل جدی است. مقاومت فشار بالای PVC همچنین باعث محبوبیت آن برای کاربردهایی می شود که مایع با فشار بالا جریان دارد. هنگامی که شیر باز است، کمترین افت فشار وجود دارد، زیرا اندازه دهانه توپ تقریباً با درگاه لوله یکسان است.

شیر گازی پی وی سی دارای طیف وسیعی از قطرها هستند.

ما دریچه هایی در اندازه های 1/2 اینچ تا 6 اینچ حمل می کنیم، اما در صورت نیاز ممکن است گزینه های بزرگتری در دسترس باشد ما برای پاسخگویی به طیف وسیعی از نیازها، شیر گازی پی وی سی فشرده اتحادیه واقعی و فشرده را حمل می کنیم دریچه‌های یونیون واقعی محبوبیت خاصی دارند زیرا امکان حذف قسمت حامل شیر را بدون خارج کردن کل شیر از سیستم فراهم می‌کنند بنابراین تعمیر و نگهداری ساده است همه دارای دوام پی وی سی هستند تا چندین سال از آن استفاده کنید.
شیرهای توپی یکی از پرکاربردترین شیرهای پی وی سی در بازار لوله کشی می باشد دریچه های توپی برای متوقف کردن جریان رسانه در سیستم لوله کشی PVC استفاده می شود دو نوع رایج از شیر گازی پی وی سی وجود دارد شیر توپی فشرده و شیر توپی اتحاد واقعی شیرهای توپی فشرده شیرهای توپی یک تکه هستند که با چسب یا انتهای رزوه ای تولید می شوند.

دریچه های توپی یونیون

واقعی دارای انتهای اتصال در اتصالات سوکتی یا رزوه ای هستند و بیشتر در کاربردهای صنعتی استفاده می شوند. دریچه‌های توپی یونیون واقعی به دلیل اتصال انتهایی که با آن تولید می‌شوند، امکان تعمیر آسان یا تعویض شیرهای خطی را فراهم می‌کنند. شیر گازی پی وی سی در بسیاری از کاربردها محبوب هستند زیرا کار با آنها آسان است و برای استفاده با رسانه های مختلف محکم هستند. شیر گازی پی وی سی مجهز به دسته ای هستند که به یک چهارم چرخش اجازه می دهد تا جریان را در سیستم لوله کشی خاموش یا روشن کند. شیرهای توپ PVC ما همچنین در شیرهای توپی صنعتی PVC، CPVC، CPVC صنعتی، تک اتحادیه و دریچه‌های توپ فعال می‌شوند. شیر گازی پی وی سی برای تحمل 150 PSI فشار مایع مورد آزمایش قرار می گیرند و می توانند دمایی را تحمل کنند که تا 140 درجه فارنهایت برای PVC یا 200 فارنهایت برای CPVC می رسد.

شیرهای توپی پی وی سی

(پلی وینیل کلراید) دریچه های قطع کننده پلاستیکی پرمصرف هستند. دریچه حاوی یک توپ چرخشی با سوراخ در مرکز است. با چرخاندن توپ یک چهارم دور، سوراخ را می توان به صورت خطی یا عمود بر لوله تراز کرد تا جریان رسانه ها باز یا مسدود شود. شیرهای پی وی سی بادوام، مقرون به صرفه هستند و برای طیف وسیعی از رسانه ها از جمله آب، هوا، مواد شیمیایی خورنده، اسیدها و بازها استفاده می شوند. در مقایسه با شیرهای توپی برنجی یا فولادی ضد زنگ، مقاومت در برابر دما و فشار کمتر و استحکام مکانیکی کمتری دارند. آنها با اتصالات لوله کشی مختلف مانند سوکت های حلال (اتصال چسب)، انواع فلنج های مختلف یا رزوه های لوله در دسترس هستند. دریچه های اتصال دوبل یا اتصال واقعی دارای انتهای اتصال لوله مجزا هستند که توسط یک اتصال رزوه ای به بدنه شیر ثابت شده اند یک شیر توپی اتصال واقعی با سوکت و دسته دستی رایج ترین است سوپاپ را می توان به راحتی برای تعویض بازرسی و تمیز کردن جدا کرد.

خواص شیر گازی پی وی سی 

سبک، بادوام و عمر طولانی
قابل بازیافت و تاثیر نسبتا کم بر محیط زیست در مقایسه با سایر پلاستیک ها
بدون خوردگی
در برابر بسیاری از مواد شیمیایی، اسیدها و بازها مقاوم است
اغلب برای کاربردهای بهداشتی مانند آب آشامیدنی استفاده می شود. پی وی سی ماده مهمی است که برای نگهداری یا انتقال محصولات غذایی استفاده می شود.
اکثر شیرهای توپ PVC تا DN50 دارای حداکثر فشار فشار PN16 (16 بار در دمای اتاق) هستند.
ساخت و طراحی

شیر توپی دو طرفه پی وی سی

یک شیر گازی پی وی سی مستقیم با 2 پورت، یک ورودی و یک خروجی است. رسانه در چنین دریچه هایی فقط در یک جهت جریان دارد و آنها در راستای بقیه مجموعه در نظر گرفته می شوند. این شیرها می توانند باز یا بسته باشند. ویژگی چرخش یک چهارم سوپاپ ها استفاده از آن و تشخیص باز یا بسته بودن شیر را آسان تر می کند. اگر دسته دریچه ها موازی با لوله یا شیلنگ باشد، شیر باز است و رسانه ها از ورودی، از سوراخ توپ ها و خروجی خارج می شوند. اگر دسته عمود بر لوله یا شیلنگ باشد، دریچه بسته می شود و جریان رسانه قطع می شود.

تولید پلی وینیل کلراید

PVC مخفف PolyVinyl Chloride است و سومین پلیمر مصنوعی پرمصرف بعد از PE و PP است. از واکنش 57 درصد گاز کلر و 43 درصد گاز اتیلن تولید می شود. گاز کلر از الکترولیز آب دریا به دست می آید و از تقطیر نفت خام گاز اتیلن به دست می آید. در مقایسه با سایر پلاستیک‌ها، تولید PVC به نفت خام کمتری نیاز دارد (PE و PP به حدود 97٪ گاز اتیلن نیاز دارند). کلر و اتیلن واکنش می دهند و اتان دی کلر را تشکیل می دهند که سپس به مونومر وینیل کلر تبدیل می شود. علاوه بر این، این ماده برای تشکیل PVC پلیمریزه می شود. در نهایت، برخی از افزودنی ها برای تغییر خواص مانند

سختی و کشش. به دلیل فرآیند تولید نسبتاً ساده و در دسترس بودن زیاد مواد خام، PVC ماده ای مقرون به صرفه و نسبتاً پایدار در مقایسه با سایر پلاستیک ها است. پی وی سی در برابر نور خورشید، مواد شیمیایی و اکسیداسیون آب مقاومت بالایی دارد.

معیارهای انتخاب
معیارهای انتخاب زیر باید قبل از انتخاب شیر توپ PVC برای برنامه شما در نظر گرفته شود:

طراحی سوراخ شیر گازی پی وی سی

شیر گازی پی وی سی می تواند مستقیماً دو طرفه باشد یا دارای طراحی سوراخ سه طرفه T-port یا L-port باشد. برای جریان مستقیم، شیر دو طرفه ترجیح داده می شود. برای کاربردهایی مانند اختلاط، توزیع یا انحراف، از شیر سه طرفه استفاده می شود.
رسانه جریان: دریچه‌های PVC برای محیط‌های خورنده مانند آب دریا، اسیدها، بازها، محلول‌های نمکی و حلال‌های آلی مناسب هستند. با این حال، PVC در برابر هیدروکربن های معطر و کلردار مقاوم نیست.
دما: PVC دارای نقطه نرمی و ذوب نسبتاً پایینی است. دارای محدوده دمایی 15- تا 60 درجه سانتی گراد است.
فشار: پی وی سی نسبت به شیرهای برنجی یا فولادی ضد زنگ امتیاز فشار پایینی را ارائه می دهد.
هزینه: شیرهای توپ PVC مقرون به صرفه ترین جایگزین در مقایسه با شیرهای توپی برنجی و فولادی ضد زنگ هستند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب صحیح شیر توپی برای برنامه خود، مقاله فنی انتخاب شیر توپی ما را بخوانید!

برنامه های کاربردی شیر گازی پی وی سی

شیر گازی پی وی سی به شدت در طیف گسترده ای از کاربردهای تجاری و مسکونی استفاده می شوند. لیستی از بازارهای معمولی که در آن از شیرهای توپ PVC استفاده می شود عبارتند از:

آبیاری خانگی / حرفه ای
تصفیه آب
آب نماها و فواره ها
آکواریوم ها
محل های دفن زباله
استخرهای شنا
پردازش شیمیایی
فرآوری مواد غذایی

شیر توپی پی وی سی یا پلی وینیل کلراید

یک دریچه روشن و خاموش پلاستیکی است که دارای یک توپ چرخشی با سوراخ است که چرخاندن توپ در یک چهارم دور می تواند جریان سیال را متوقف کند. آنها بسیار بادوام، مقرون به صرفه هستند و می توان از آنها برای کنترل جریان آب، هوا، مواد شیمیایی خورنده، اسیدها و بازها استفاده کرد. شیر گازی پی وی سی دارای مقاومت استثنایی در برابر دما و فشار پایین با استحکام مکانیکی پایین تر هستند. مانند تمام شیرهای توپی، شیرهای توپ PVC با چرخش 90 درجه یک توپ جریان را متوقف می کنند.

در قلب دریچه های توپ PVC یک توپ دوار وجود دارد که به آن توپ چرخشی گفته می شود. یک ساقه در بالای توپ مکانیزم چرخاندن توپ است که بسته به طراحی دریچه می تواند به صورت دستی یا خودکار انجام شود. هنگامی که دسته موازی با لوله است، شیر باز است و زمانی که دسته عمود بر لوله باشد، بسته است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *