Sending
User Review
0 (0 votes)

فلنج استیل کور 304

تعریف فلنج استیل کور

فلنج استیل کور نوعی اتصال لوله است که از استیل ساخته شده است. انواع مختلفی از فلنج ها از جنس های مختلف ساخته شده اند. درجه مواد با خواص مکانیکی فلنج ها مطابقت دارد. فلنج کور یک نوع خاص از فلنج است که دو قطعه لوله را به هم متصل نمی کند بلکه اتصال را در یک انتهای لوله خاتمه می دهد. فلنج‌های BLRF، فلنج‌هایی با چهره کور برجسته هستند.
فلنج استیل کور یک دیسک جامد است که برای مسدود کردن خط لوله یا ایجاد توقف استفاده می شود. به همان روشی که یک فلنج معمولی با سوراخ های نصب در اطراف محیط و حلقه های آب بندی واشر در سطح جفت گیری ماشینکاری می شود. تفاوت این است که فلنج استیل کور هیچ منفذی برای عبور سیال ندارد. فلنج کور را می توان بین دو فلنج باز قرار داد و برای جلوگیری از جریان مایع از طریق خط لوله استفاده کرد.
اغلب زمانی که نیاز به تعمیر بیشتر از خط لوله باشد، فلنج کور در خط لوله قرار می گیرد. این اجازه می دهد تا فلنج های پایین جریان بدون ترس از دست دادن مایع جدا شوند. بسیاری از مواقع از این نوع انسداد هنگام افزودن خط دیگری به خط لوله موجود یا زمانی که یک شیر جدید اضافه می شود استفاده می شود. این بلوک همچنین برای خاموش کردن یک خط در زمانی که دیگر به آن نیاز نیست استفاده می شود.

استاندارد فلنج استیل کور

فلنج استیل کور ASME B16.5 متعلق به محدوده فلنج های با قطر ½ اینچ تا 24 اینچ است. در این استاندارد کلاس های فشار از 150 تا 2500 وجود دارد. فلنج‌های کور فولاد کربنی در کاربردهای لوله‌های فولادی کربنی نیز استفاده می‌شوند.
فلنج های کور، بر خلاف سایر فلنج های همتای خود، فاقد هسته توخالی هستند. وظیفه اصلی فلنج کور، آب بندی یا خاموش کردن سیستم لوله کشی است. علاوه بر این که در اندازه استاندارد ساخته شده است، ابعاد فلنج کربن فولادی BLRF می تواند برای برآورده کردن نیازهای خریدار سفارشی شود. رایج ترین ماده ای که برای ساخت فلنج کور ASME B16.5 بسیار مورد تقاضا است، فولاد ضد زنگ و فولاد کربنی است. از نظر خصوصیات، هر دو فلنج کور فولادی ضد زنگ با فولاد کربنی متفاوت است. این فقط به دلیل شیمی آنها است. در حالی که فولادهای کربنی فقط از کربن و آهن به عنوان محتوای آلیاژی خود استفاده می کنند، فلنج کور رزوه ای فولاد ضد زنگ ANSI B16.5 حاوی آلیاژهای متعددی است که به طور موثر خواص مکانیکی آن را افزایش می دهد.

فلنج استیل کور 304

استیل درجه 304 یک استیل استاندارد “18/8” است که درجه آستنیتی دارد. گرید 304 SS یکی از همه کاره ترین و پرکاربردترین گریدهای استیل. لیست قیمت فلنج استیل کور را در پایپ اتصال را بررسی کنید. برخی از مهمترین ویژگی های استیل درجه 304 ویژگی های عالی شکل دهی و جوشکاری آن است.
فاز ریز ساختار آستنیتی متعادل گرید 304 آن را قادر می سازد تا بدون بازپخت میانی به شدت عمیق کشیده شود. استیل درجه 304 به میل خود ترمز می شود یا به صورت رول به اجزای مختلف تبدیل می شود. از این رو می توان از آن برای کاربردها در زمینه های صنعتی، معماری و حمل و نقل استفاده کرد. اگرچه استیل درجه 304 ویژگی های جوشکاری برجسته ای دارد، اما در هنگام جوشکاری مقاطع نازک نیازی به عملیات آنیلینگ پس از جوش نیست. برای آشنایی بیشتر با لیست قیمت فلنج ss 304 با فروشندگان پایپ اتصال تماس بگیرید اتصالاتی مانند فلنج های ساخته شده از گرید 304 SS دارای خواص شکل دهی خوب و همچنین قابلیت جوش هستند. لیست قیمت فلنج های استیل را بررسی کنید.

فلنج استیل کور 316

گرید 316 استیل استاندارد دارای مولیبدن است که از نظر اهمیت پس از 304 در میان گریدهای فولادهای زنگ نزن آستنیتی در رتبه دوم قرار دارد. این بر پایه مولیبدن در مقایسه با گرید 304 به طور کلی خواص مقاوم در برابر خوردگی درجه 316 را ارائه می دهد. درجه 316 به ویژه به دلیل مقاومت بالاتر در برابر خوردگی حفره ای و شکافی در محیط های کلرید شناخته شده است. 316 SS ویژگی های شکل دهی و جوشکاری عالی دارد. برای کاربرد در زمینه‌های صنعتی، معماری و حمل‌ونقل به آسانی ترمز یا رول به قطعات مختلف تبدیل می‌شود. مشابه 304ss، درجه 316 نیز دارای ویژگی های جوشکاری برجسته است. در حین جوشکاری مقاطع نازک، آنیل پس از جوش برای 316 SS مورد نیاز نیست.

کاربرد فلنج استیل کور

فلنج کور یک دیسک خالی با سوراخ برای پیچ و مهره است. فلنج های کور اغلب در ترکیب با نوع دیگری از فلنج ها استفاده می شوند، زیرا فلنج های کور بیشتر به عنوان وسیله ای برای جداسازی سیستم لوله کشی استفاده می شوند. یا یک فلنج کور نیز می تواند برای پایان دادن به لوله کشی به عنوان انتهای استفاده شود. یکی دیگر از کاربردهای فلنج کور این است که می توان از آن به عنوان پوشش منهول در کشتی نیز استفاده کرد. درباره فلنج کور فولادی ضد زنگ بیشتر بدانید.
فلنج لوله معمولی در انواع مختلف موجود هستند، به عنوان مثال، آنها در اشکال مختلف مانند – رزوه ای، گردن جوش، کور، اتصال لبه، جوش سوکتی و غیره در دسترس هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فلنج لوله استیل اینجا را کلیک کنید.

فلنج استیل کور به انتهای لوله متصل می شود

بدون Blind Flange انجام تعمیرات یا تعمیرات روی خط لوله دشوار خواهد بود. جریان باید در نزدیکترین شیر، که می تواند مایل ها از منطقه تعمیر فاصله داشته باشد، قطع شود. سوپاپ ها نیز بسیار گران هستند و مستعد چسبندگی هستند. فلنج کور روشی بسیار مقرون به صرفه برای آب بندی لوله است.
فلنج کور صفحه گردی است که دارای تمام پیچ و مهره های مربوطه است اما سوراخ مرکزی ندارد و به همین دلیل از این فلنج برای بستن انتهای سیستم لوله کشی و دهانه مخازن تحت فشار استفاده می شود. همچنین امکان دسترسی آسان به داخل یک خط یا کشتی را پس از مهر و موم شدن می دهد و باید دوباره باز شود. فلنج های کور معمولاً در پتروشیمی، مهندسی لوله، خدمات عمومی و کارهای آب استفاده می شوند.
 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *