Sending
User Review
0 (0 votes)

اتصالات جوشی مانیسمان

اتصالات جوشی

قیمت انواع اتصالات جوشی ::اتصالات جوشی اتصالاتی از جنس فولاد یک تکه هستند که از روش جوشکاری برق برای اتصال آن ها به یکدیگر یا یک لوله استفاده می شود.از اتصالات جوشی عمدتا برای لوله کشی گاز و اسکلت ساختمان استفاده میشود که انواع گازی آن شامل  دو نوع درزدار و مانسمان می باشد.

اتصالات جوشی در انواع مختلفی مانند سه راهی جوشی،زانویی جوشی،سردنده جوشی،تبدیل جوشی وکپ جوشی موجود می باشند. اتصالات جوشی مورد استفاده در لوله کشی گاز با استفاده از دستگاه جوش (موتورجوش) و قلم جوشکاری ،با تولید جریان بالای الکتریکی در نقطه جوش ، ذوب شده و به یکدگیر متصل میگردد

 

برای دریافت لیست قیمت اتصالات جوشی از طریق واتس اپ سایت پیغام دهید

 

اتصالات جوشی مانیسمان از انواع اتصالات جوشی می باشند که به صورت فورج و یک تکه بدون کوچکترین درز جوش در انواع زانو , سراه , تبدیل تولید و عرضه می شوند .اتصالات مانیسمان دارای ضخامتها و انداز های مختلفی می باشند.

کلیه اتصالات مانیسمان در انواع ایرانی محصول کارخانجات معتبر با رعایت استاندارد کامل و اتصالات وارداتی که در سایز های ۱/۲ اینچ الی ۵۶ اینچ موجود میباشد.در اتصال دادن اتصالات جوشی به یکدیگر از جوش برق استفاده می شود و هم چنین اتصالات جوشی دارای ضخامت ها و متریال های مختلفی می باشند.

قیمت انواع اتصالات جوشی

اتصالات جوشی از جمله اتصالاتی است که قابلیت جوش به انواع لوله‌ها را دارد. خاصیت مهم این اتصالات، تغییر مسیر جریان سیال به شاخه‌های دیگر است. اتصالات صنعتی همچنین سبب کاهش اندازه لوله‌ها می‌گردند و با اتصال به دیگر تجهیزات، تسهیل‌کننده فرآیند لوله ‌کشی می‌شوند.

انواع اتصالات جوشی در شکل و شمایل مختلفی چون زانویی، کروی، کلاهکی هستند که قابلیت تنظیم میزان جریان و کاهش و افزایش آن را دارند. اتصالات جوشی از شایع‌ترین و رایج‌ترین اتصالات هستند که در اندازه‌های مختلف برای لوله‌ها موجودند.

اتصالات جوشی با استفاده از لوله‌های یک پارچه یا بدون درز ساخته می‌شوند. برای ساختن اتصالات جوشی از مواد اولیه و مصنوعی با کیفیت استفاده می‌شود که در فرآیندهای مختلف تبدیل به اتصالات زانویی، کلاهکی و کروی می‌گردند. شکل گیری و ساخت اتصالات جوشی طی یک فرآیند فشرده و قوی اتفاق میافتد که سبب شکل گیری و فرم مخصوص اتصالات می‌شود. ماده اولیه این اتصالات صنعتی لوله یا شلنگی است که به صورت طولی برش داده می‌شود و در قالب مشخصی شکل و فرم می‌یابد و در آخر تحت عملیات حرارتی، انسجام یافته و شکل آن ثابت می‌ماند. اتصالات جوشی از زانوهای با شعاع بلند ساخته شده‌اند که به عنوان تنظیم‌گرهای درونی و بیرونی لوله‌ها فعالیت می‌کنند. اتصالات جوشی کروی شکل، بیشترین کاربرد را برای تنطیم جریانات دارند. اتصالات جوشی یکی از مهمترین بخش‌های صنعت لوله کشی به حساب می‌آیند.

اتصالات جوشی استیل

اتصالات جوشی از جنس استیل اتصالات صنعتی رایج‌‌تری هستند که دلیل آن، کم هزینه بودن این نوع از اتصالات است. اتصالات Sch 10 نیز در اتصالات جوشی استیل رایج هستند. اتصالات جوشی به دو صورت اتصالات جوشی فولادی و اتصالات جوشی استیل تولید و در صنایع آب و فاضلاب، گاز، بخار، هوا و صنایع مختلف مورد استفاده قرا می‌گیرند.
هر کدام از این اتصالات جوشی نیز به دو نوع درزدار و مانیسمان تقسیم‌شده که بر اساس فشار، کارکرد خطوط، نوع سیال و ضخامت لوله انتخاب می‌گردد.

انواع اتصالات جوشی:

اتصالات استیل جوشی درز دار

اتصالات استیل جوشی مانیسمان

اتصالات فولادی جوشی درز دار

اتصالات فولادی جوشی مانیسمان

از جمله مهمترین کارکردهای این اتصالات صنعتی در سیستم لوله‌کشی، تغییر جهت جریان و خنثی کردن فشار وارد شده است. اتصالات جوشی به صورت مکانیکی به تجهیزات کمکی متصل می‌شوند تا عملیات را کنترل و تنطیم کنند. اتصالات جوشی که به عنوان اتصالات لوله جوشی نیز نام برده می‌شوند، می‌توانند از جنس استیل کربنی و استیل ضد زنگ باشند که مزایای بسیاری در مقایسه با اتصالات رشته‌ای یا سوکتی دارند.

انواع اتصالات جوشی

اتصالات جوشی بر حسب موقعیت قطعات متصل شونده به یکدیگر به صورت زیر دسته بندی می شوند.

اتصال لب به لب

اغلب برای متصل کردن انتهای ورق های مسطح با ضخامت های نسبتاً مساوی به کار می رود.

در این روش قبل از جوشکاری لبه ی قطعات را آماده می کنند و در صورت لزوم پخ می زنند.

سپس آن ها را به دقت در یک راستا قرار داده، از جوش شیاری با نفوذ کامل استفاده می شود .

اتصال روی هم

از معمول ترین نوع اتصال می باشد

مزایای این اتصال عبارتند از :

  • -۱ سادگی جف و جور کردن: ساخت این گونه اتصالات نیاز به دقت زیادی نسبت به سایر اتصالات جوشی ندارد. قطعات می توانند روی هم جابه جا شوند تا خطاهای کوچک ساخت را پوشش دهند.
  • -۲ سادگی اتصال دادن :لبه های قطعاتی که متصل می شوند نیاز به آماده سازی خاصی ندارند و اغلب با برش عادی بریده می شوند.
  • -۳ اتصال روی هم صفحات با ضخامت های متفاوت

قیمت  انواع اتصالات جوشی قیمت انواع اتصالات جوشی قیمت انواع اتصالات جوشی

اتصال سپری

در ساخت نیم رخ های مرکب به شکل T و I ، تیر ورق ها، لچکی ها و به طور کلی قطعاتی که تحت زاویه با هم جفت و جور می شوند به کار می رود .

اتصال گوشه گونیا

در ساخت مقاطع جعبه ایی مستطیل شکلی که به صورت تیر یا ستون ساخته می شوند، کاربرد دارد .

اتصال پیشانی

این اتصال نقش باربری ندارد و بیشتر برای نگه داشتن دو یا چند صفحه در یک امتداد به کار می رود .

اتصالات جوشی

انواع اتصالات جوشی

اتصالات جوشی بخشی از سیستم لوله کشی خانگی یا صنعتی هستند.

در موارد تغییر مسیر ، شاخه گذاری و یا برای تغییر سایز لوله استفاده می‌شوند.

اتصالات با توجه به نوع اتصال در سیستم لوله کشی و یا کاربرد به سه نوع اصلی به شرح ذیل تقسیم میشوند:

  • اتصالات لب جوش (BW) که ابعاد و تلرنس آنها با توجه به استاندارد طراحی ساختار مطابق با ASME B16.9و در برخی موارد با خوردگی کم بر اساس MSS SP43 میباشد.
  • اتصالات سوکت ولد (SW) که در کلاس های 3000-6000-9000 بر اساس استاندارد طراحی ASME B16.11 تولید میگردند.
  • اتصالات رزوه ای (THD) که در کلاس های 2000-3000 و6000 بر اساس استانداردASME B16.11 طراحی و تعریف میشوند.
قیمت انواع اتصالات جوشی قیمت انواع اتصالات جوشی قیمت انواع اتصالات جوشی

انواع اصلی اتصالات در 10 مورد پر کاربرد به شرح ذیل میباشد :

  • زانویی 90درجه (LR)
  • زانویی 90درجه (SR)
  • زانویی 45 درجه
  • زانویی 180 درجه (LR)
  • زانویی 180 درجه (SR)
  • سه راهی هم اندازه (Equal Tee)
  • سه راهی کاهنده ( Reducing Tee )
  • تبدیل کاهنده هم مرکز(Concentric Reducer)
  • تبدیل کاهنده غیر هم مرکز (Eccentric Reducer)
  • درپوش (Cap)

مشاهده لیست قیمت اتصالات مانیسمان از انواع اتصالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *