Sending
User Review
0 (0 votes)

شیرفلکه فولادی

قیمت شیرفلکه فولادی : اگر بخواهیم از ابتدا توضیح دهیم، شیر فلکه کشویی از جمله شیرهایی است که برای قطع و وصل جریان استفاده می شود. این نوع شیرها دارای فلکه ای هستند که با چرخش آن بصورت پاد ساعتگرد و ساعتگرد عمل باز و بسته شدن انجام می شود .شیر فلکه کشویی بیشتر در محل هایی به کار می روندکه بخواهند جریان سیال را به طور کامل بسته یا باز نمایند. از خواص این شیر میتوان به کم بودن افت فشار در طول آن اشاره نمود. به همین دلیل در سر راه لوله های با طول زیاد از شیر فلکه کشویی استفاده می‌شود.

شیر فلکه کشویی فولادی کلاس 150 از انواع پر مصرف در کلیه مصارف صنعتی بشمار می‌رود .این ولوها در سایزهای مختلف بسته به مکان مورد استفاده موجود هستند. اتصال این شیرها به صورت فلنجی انجام می‌پذیرد و آببندی توسط واشر گسکسیت میانی به راحتی انجام می‌پذیرد و در نهایت به وسیله STAD BOLT یا همان پیچ و مهره به یکدیگر متصل و محکم میگردند.
به طور کلی شیر آلات فولادی فلنجدار جهت انتقال سیالات عموما مایع مورد استفاده قرار می گیرند و هر کدام بسته به نوع سیال ورودی دارای آلیاژهای متفاوتی از یکدیگر می باشند به عبارتی میزان خورندگی سیال , دما و برودت در انتخاب نوع متریال مصرفی در شیرآلات فولادی فلنجدار متفاوت از یکدیگر می باشند و برای دوام و ماندگاری شیر آلات مورد استفاده قرار میگیرند.

این نوع از شیرها را می‌توانید در سایت ولوسند با دو کلاس 150 و 300 خریداری کنید.

شیر فلکه فولادی

شیر فلکه کشویی فولادی کلاس ۱۵۰

شیر فلکه فولادی کلاس ۱۵۰ از انواع پر مصرف شیرآلات فولادی میباشد.

در مقولاه های مختلف منجمله نفت ,گاز و پتروشیمی از استقبال ویژه ای برخوردار میباشد .

شیرآلات فولادی کلاس ۱۵۰ در گریدهای مختلف بسته به شرایط و نوع دما و سیال ورودی  مورد نظر مورد استفاده قرار میگیرند از عمده متریالهای مصرفی در این گونه شیرالات متریال A 216  میباشد که یکی از پر مصرفترین متریالها در شیرآلات فولادی فلنجدار کلاس ۱۵۰ میباشد .شیرآلات فولادی کلاس ۱۵۰ به صورت فلنجدار در سایزهای بین ۱/۲ اینچ الی ۴۸ اینچ مورد مصرف قرار میگیرند .

شیر فلکه فولادی

شیر فلکه ها معمولا به شیر های فولادی با زبانه فلزی و یاسیت داخل شیر فلکه که به صورت گشوتین بالا و پایین میروند شناخته میشوند .و معمولا این شیرها را تحت عنوان شیرآلات تدریجی به لحاظ باز و بسته شدن میشناند .زبانه و یا  به عبارتی سیت داخل این شیرها را با الیاژهای مختلف میتوان تولید نمود اما بیشتر این زبانه ها از نوع  cr 13  یا به عبارتی ۱۳ درصد کروم ساخته میشوند . شیر فلکه های فولادی دارای شفت داخلی از جنس استیل میباشند علت اینکه این شفتها از نوع استیل ساخته میشوند این است که چون شفت وظیفه باز و بسته شدن شیر را به عهده دارد لا میبایست از متریالی ساخته شود که مرور زمان وردگی و زنگ زدگی پیدا نکند تا بتوان مدت زمان بیشتری را جهت استفاده بهینه از این شیرها بدست آورد .

شیرفلکه فولادی

شیر فلکه فولادی از نظر آببندی به انواع مختلف زیر تقسیم می شوند:

  1. شیرهای کشویی گوه ای
  2. شیرهای کشویی زبانه لاستیکی
  3. شیرهای کشویی موازی
  4. شیرهای کشویی چاقویی

ازشیرهای کشویی ردیف های ۱و ۲ بیشترین مصرف را در شبکه ها و خطوط انتقال آب دارند.

ردیف ۳ بیشتر در مواردی که مواد معلق شن و ماسه زیاد بوده و یا سرعت عبور سیال زیاد باشد،

مورد استفاده قرار گرفته و ردیف ۴ عمدتاً در سامانه های فاضلاب استفاده می شود.

قیمت شیرفلکه فولادی کلاس ۱۵۰

قیمت شیرفلکه فولادی کلاس ۱۵۰ بسته به نوع سایز و کشور سازنده اعم از آسیایی و یا اروپایی در بازار متفاوت از یکدیگر میباشند .

شیر آلات فولادی در متریالهای مختلف که در بالا ذکر شد تولید میگردند.

این مسئله میتواند در قیمت تمم شده ی محصول که شیر فلکه فولادی کلاس ۱۵۰ میباشد تاثیر گذار باشد .

علی رقم تمام این مسایل مبحث موجودیه جنس در بازار نیز تعیین کننده است.

البته به صورت کلی قیمت شیر کشویی فولادی کلاس ۱۵۰ چندان دستخوش تغییرات نمیگردد .

آین مسئله به نوع عرضه و تقاضای کالا برمیگردد که به نسبت اقلا موجود در بازار مانند پلیمرها منجمله لوله های پلی اتیلن از مصرف بالایی برخوردار نمیباشند .

این مسئله مانع از افزایش بی رویه قیمت این شیر آلات میگردد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *