Sending
User Review
0 (0 votes)

لوله استیل ۳۰۴

لوله استیل ۳۰۴ یک ماده همه کاره است که از یک آلیاژ فولاد و درصد کمی کروم تشکیل شده است – افزودن کروم به مقاومت در برابر خوردگی مواد می افزاید، ویژگی که نام استیل را به خود اختصاص داده است. از آنجایی که استیل نیز کم تعمیر و نگهداری است، مقاوم در برابر اکسیداسیون است و بر فلزات دیگری که در تماس با آنها است تأثیر نمی‌گذارد، اغلب در طیف وسیعی از کاربردها، به ویژه در ساخت لوله‌ها، لوله‌ها و اتصالات استفاده می‌شود. بر اساس استفاده نهایی از لوله، لوله های استیل به چند دسته تقسیم می شوند.

معرفی لوله استیل ۳۰۴

برای کاربردهای لوله و لوله کشی، استیل نوع ۳۰۴ یک انتخاب متداول است زیرا در برابر مواد شیمیایی و خوردگی بسیار مقاوم است. با این حال، استیل نوع ۳۰۴ با کاربردهایی که دما بین 800 تا 1640 درجه فارنهایت (F) کاهش می‌یابد، سازگار نیست، زیرا مستعد بارش کاربید است که نتیجه محدودیت محتوای کربن 0.08 درصدی مواد است. استیل نوع 304 L این مشکل را دور می زند زیرا محدودیت محتوای کربن کمتری دارد و بنابراین می تواند در معرض جوشکاری و کاربردهای دمای بالاتر قرار گیرد. انواع دیگر استیل اغلب دارای مواد افزودنی (مانند نیکل یا مولیبدن) هستند که صفات مطلوب را در کاربردهای خاص تقویت می کنند.
لوله های استیل برای مقاومت در برابر خوردگی عمومی
این دسته کلی از فولاد برای کاربردهایی که به مقاومت در برابر خوردگی بالاتر از سایر صفات نیاز دارند مناسب است. انواع فولاد فریتی و مارتنزیتی (آنهایی که با بیشترین کروم ساخته شده اند) برای عملیات حرارتی یا آنیل ساخته می شوند. فولاد استیل آستنیتی (آنهایی که محتوای کروم و نیکل بالایی دارند) مقاومت بیشتری دارند و می‌توانند تحت شرایط عمومی مشابه انواع فریتی و مارتنزیتی استفاده شوند.

لوله ها در صنعت خدمات با دمای بالا استفاده می شوند. با توجه به افزودن تیتانیوم و مولیبدن در ترکیب، لوله استیل ASTM A312 Tp۳۰۴ استحکام بیشتری دارد و همچنین در برابر خوردگی مقاوم است. لوله های ASTM A312 Tp۳۰۴ Efw ما جوشکاری شده الکتریکی هستند و کمتر در برابر خوردگی موضعی آسیب پذیر هستند. مواد A312 Tp۳۰۴ دارای کربن، منگنز، فسفر، گوگرد، سیلیکون و تیتانیوم است. این مخلوط باعث می شود که لوله های A312 Tp304 Smls در کاربردهای صنعتی منحصر به فرد مورد استفاده قرار گیرند.

لوله A312 Tp۳۰۴ یا فشار داده می‌شود یا کشیده می‌شود تا شکلی از معمولاً یک شمش گرد از مواد خام ایجاد کند. این لوله نسبت به لوله استیل معمولی ۳۰۴ در برابر خوردگی مقاوم تر است. لوله بدون درز فولاد ضد زنگ ۳۰۴ ما دارای محتوای کربن کم است که آن را بسیار جوش پذیر و شکل پذیر می کند. لوله جوشی فولاد ضد زنگ ۳۰۴ می تواند در اشکال مختلفی مانند لوله گرد SS ۳۰۴ یا لوله مربعی SS ۳۰۴ باشد. لوله SS۳۰۴ Efw در کاربردهای شیمیایی و صنعتی طولانی مدت استفاده می شود. برنامه های مختلفی مانند لوله SS ۳۰۴ Sch 40 وجود دارد. محصولات ما با کیفیت برتر ساخته شده اند و قیمت رقابتی بالایی در بازار دارند.

ویژگی ها لوله استیل ۳۰۴

لوله های استیل به طور گسترده در کاربردهایی که نیاز به ویژگی های مقاومت در برابر خوردگی، دمای بالا و/یا فشار بالا دارند استفاده می شود. انواع لوله های مکانیکی، لوله ها و لوله های ساختاری استیل درجه استیل ۳۰۴ همه با این ویژگی ها فرموله شده اند. گرید ۳۰۴ یک استیل آستنیتی است که معمولاً حاوی حداقل 18٪ کروم و حداقل 8٪ نیکل است و اغلب به عنوان 18-8 شناخته می شود. Boyer Steel, Inc. انواع مختلفی از لوله و لوله فولادی را در اندازه های متعددی تولید می کند که مطابق با استانداردهای بین المللی شناخته شده از جمله ASTM International و ASM International (به عنوان مثال: ASTM: A-312 جوش داده شده و بدون درز، A-269 بدون درز و جوش داده شده است. ، جوش داده شده A249 و بدون درز A511) که مقاومت در برابر خوردگی را برای اکثر انواع اسیدهای اکسید کننده به جز انواع شور ایجاد می کند.

استیل نام خود را از توانایی آن در مقاومت در برابر زنگ زدگی به لطف تعامل بین اجزای آلیاژی آن و محیطی که در معرض آن هستند گرفته شده است. انواع مختلفی از فولاد ضد زنگ اهداف مختلفی را انجام می دهند و بسیاری از آنها همپوشانی دارند. تمام فولادهای ضد زنگ حداقل از 10٪ کروم تشکیل شده اند. اما همه ای استیل ها یکسان نیستند.

درجه بندی استیل

هر نوع استیل معمولاً در یک سری درجه بندی می شود. این سری ها انواع مختلف استیل را از 200 تا 600 طبقه بندی می کنند و دسته بندی های زیادی در بین آنها وجود دارد. هر کدام دارای ویژگی های متمایز هستند و در خانواده هایی قرار می گیرند که عبارتند از:
ویدیوی ویژه
تفاوت بین اسیدها و بازها چیست؟
آستنیتی: غیر مغناطیسی
فریتی: مغناطیسی
دوبلکس
سخت شدن مارتنزیتی و بارشی: استحکام بالا و مقاومت خوب در برابر خوردگی

در اینجا، تفاوت بین دو نوع رایج موجود در بازار – ۳۰۴ و ۳۰۴L را توضیح می دهیم.

نوع استیل ۳۰۴

نوع ۳۰۴ پرمصرف ترین استیل زنگ نزن آستنیتی است. همچنین به دلیل ترکیبات آن که شامل 18٪ کروم و 8٪ نیکل است، به استیل “18/8” نیز معروف است. استیل نوع ۳۰۴ دارای خواص شکل دهی و جوشکاری خوب و همچنین مقاومت در برابر خوردگی و استحکام قوی است.
این نوع استیل نیز کشش خوبی دارد. می توان آن را به اشکال مختلف درآورد و بر خلاف استیل نوع 302، بدون بازپخت، عملیات حرارتی که فلزات را نرم می کند، قابل استفاده است. کاربردهای رایج استیل نوع ۳۰۴ در صنایع غذایی یافت می شود. برای دم کردن، فرآوری شیر ایده آل است. همچنین برای خطوط لوله، مخمرها، مخازن تخمیر و مخازن ذخیره سازی مناسب است
استیل نوع ۳۰۴ همچنین در سینک ها، رومیزی ها، قهوه جوش ها، یخچال ها، اجاق ها، ظروف و سایر وسایل آشپزی یافت می شود. این می تواند در برابر خوردگی که می تواند ناشی از مواد شیمیایی مختلف موجود در میوه ها، گوشت و شیر باشد، مقاومت کند. سایر زمینه های استفاده شامل معماری، ظروف شیمیایی، مبدل های حرارتی، تجهیزات معدن، و همچنین مهره های دریایی، پیچ و مهره ها و پیچ ها می باشد. نوع ۳۰۴ همچنین در معدن و سیستم های تصفیه آب و در صنعت رنگرزی استفاده می شود.

لوله استیل ۳۰۴L

لوله استیل ۳۰۴L یک نسخه کم کربن آلیاژ  استیل ۳۰۴ است. محتوای کربن کمتر در ۳۰۴L رسوب کاربید مضر یا مضر در نتیجه جوشکاری را به حداقل می رساند. بنابراین، ۳۰۴L را می توان “به عنوان جوش” در محیط های خوردگی شدید استفاده کرد و نیاز به بازپخت را از بین می برد.
این درجه دارای خواص مکانیکی کمی کمتر از درجه استاندارد ۳۰۴ است، اما به دلیل تطبیق پذیری آن همچنان به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. مانند فولاد ضد زنگ نوع ۳۰۴، اما همچنین برای اهدافی فراتر از صنایع غذایی مانند ظروف شیمیایی، معدن و ساخت و ساز استفاده می شود. برای استفاده در قطعات فلزی مانند مهره ها و پیچ ها که در معرض آب نمک هستند ایده آل است.
لوله استیل ۳۰۴ مقاوم در برابر خوردگی

لوله های استیل لوله های توخالی و طولانی هستند که برای طیف گسترده ای از کاربردهای صنعتی استفاده می شوند. آنها با دو روش مجزا تولید می شوند که منجر به یک لوله جوشی یا بدون درز می شود. لوله استیل آلیاژی ۳۰۴ استحکام و مقاومت در برابر خوردگی را افزایش می دهد و می تواند برای انواع فرآیندهای ساخت، به ویژه آنهایی که در شرایط محیطی در فضای باز قرار دارند، استفاده شود.

فرق لوله استیل۳۰۴ در مقابل 316

محصولات لوله استیل ۳۰۴ و آلیاژی 316 مترادف با مقاومت در برابر خوردگی هستند. هر دو گرید به دلیل داشتن برخی از بهترین خواص مقاوم در برابر خوردگی در دنیای فلز شناخته شده اند. علاوه بر این، هر گرید آلیاژی لوله SS خواص منحصر به فرد خود را حفظ می کند و تغییراتی را ارائه می دهد که امکان استفاده از استیل 316 و ۳۰۴ را برای کاربردهای صنعتی مشابه و متمایز می دهد.
مزایای لوله های استیل ۳۰۴
لوله فولادی ضد زنگ ۳۰۴ مقاومت در برابر خوردگی را افزایش می دهد و به راحتی ضدعفونی می شود و برای طیف گسترده ای از کاربردها در صنایع مختلف ایده آل است. از آنجایی که ساخت آن ارزان تر و آسان تر است، لوله ضد زنگ ۳۰۴ پرمصرف ترین محصول لوله استیل زنگ نزن آستنیتی در جهان است. مزایای لوله استیل ۳۰۴ عبارتند از:
مقاومت در برابر خوردگی عالی
در برابر مواد شیمیایی آلی مقاوم است
مقاوم در برابر ضربه
ارزش زیبایی شناختی افزایش یافته است
به راحتی قابل بازیافت است

تاریخچه تولید لوله استیل ۳۰۴

لوله استیل ۳۰۴ از زمان توسعه بیش از صد سال پیش، به یکی از محبوب ترین و همه کاره ترین مواد در جهان تبدیل شده است و اکنون در صنایع مختلف ضروری است. این شامل تعدادی از کاربردها به طور خاص برای لوله های فولادی ضد زنگ است که از خواص مثبت فراوان فلز بهره می برند.
در حالی که فولاد قرن‌هاست که وجود داشت، در برابر خوردگی آسیب‌پذیر بود و دارای معایب دیگری بود که باعث شد دانشمندان به دنبال آلیاژهای جایگزینی باشند که در شرایط سخت بهتر عمل کنند. در اوایل دهه 1800 مشخص شد که ترکیب آهن و کروم مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی دارد، اما یک قرن دیگر طول کشید تا سرانجام آنها به فرمول مناسب دست پیدا کردند.
سرانجام، در سال 1912، هری بر لی از آزمایشگاه تحقیقاتی Brown-Firth یک آلیاژ استیل مارتنزیتی را کشف کرد. آنها ماده جدید را Staybrite نامگذاری کردند و با شروع سایبان ورودی هتل ساوی در لندن،استیل به سرعت در تعدادی از صنایع متحول شد.
آلیاژهای استیل از چه چیزی ساخته شده اند؟
طبق تعریف، استیل یک آلیاژ آهن است که حداقل 10.5 درصد کروم دارد. تنوع فوق العاده ای در انواع آلیاژهای موجود در بازار وجود دارد و هر کدام از نظر ترکیب شیمیایی دقیق متفاوت هستند. عناصر آلیاژی مانند نیکل، مولیبدن، تیتانیوم، کربن، نیتروژن و مس می توانند استحکام، شکل پذیری و سایر خواص استیل را افزایش دهند.
برای واجد شرایط بودن به عنوان استیل، باید دستورالعمل های مقاومت در برابر خوردگی در یک محیط خاص را رعایت کند. این مقاومت از لایه بیرونی اکسید کروم فلز ناشی می شود. این لایه میکروسکوپی سطحی به عنوان لایه غیرفعال نامیده می شود زیرا به طور طبیعی با اکسیژن موجود در هوای اطراف واکنش می دهد و از خوردگی بیشتر جلوگیری می کند. علاوه بر این، لایه می تواند در صورت دریافت هرگونه آسیبی مانند خط و خش، خود را ترمیم کند.

خواص مفید استیل ۳۰۴ چیست؟

بدیهی است که ویژگی اصلی استیل مقاومت در برابر خوردگی آن است. آلیاژهای مختلف سطوح مختلفی از مقاومت را ارائه می دهند. به عنوان مثال، استیل ۳۰۴، احتمالاً محبوب ترین آلیاژ استیل جهان، سطح بسیار خوبی از مقاومت در برابر خوردگی را ارائه می دهد. با این حال، وقتی صحبت از یک محیط دریایی می شود،۳۰۴ به خوبی مناسب نیست، زیرا به ویژه در معرض قرار گرفتن در معرض کلرید است که قطعاً در آب دریا وجود دارد. در عوض، برنامه‌ای که در محیط‌های دریایی قرار می‌گیرد احتمالاً باید به آلیاژی مانند 316 روی آورد که دارای مزایای اضافی 2 درصد مولیبدن است.
استیل مزایای دیگری نیز دارد. در مقایسه با فولاد معمولی، آلیاژهای استیل چقرمگی برودتی بیشتر، نرخ سخت شدن کار بالاتر، افزایش استحکام و سختی، شکل پذیری بیشتر، ظاهر جذاب تر و هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش می دهند. با همه اینها، جای تعجب نیست که  استیل در صنایع مختلف، از جمله لوله کشی، بسیار محبوب است.
از آنجایی که هر آلیاژ رفتار متفاوتی دارد، مهم است که بتوان بین آنها تمایز قائل شد. آلیاژهای استیل به پنج خانواده مختلف تقسیم می شوند که هر کدام با ویژگی های خاص خود مشخص می شوند. پنج خانواده آستنیتی، فریتی، مارتنزیتی، دوبلکس و سخت شدن بارندگی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خانواده های مختلف فولاد ضد زنگ و اینکه کدام یک برای شما مناسب است،

کاربردهای لوله استیل ۳۰۴ برای لوله کشی چیست؟

مزایای فلز مقاوم در برابر خوردگی در مورد لوله ها باید کاملاً واضح باشد. به همین دلیل است که استیل یک انتخاب رایج برای کاربردهای لوله کشی است. از آنجایی که لوله‌ها و لوله‌ها در اشکال و اندازه‌های بسیار متنوعی هستند، تشخیص بین آنها ممکن است دشوار باشد. به همین دلیل، ما به طور کلی لوله ها را بر اساس عملکرد آنها طبقه بندی می کنیم.
استیل گرید ۳۰۴ یکی از رایج ترین آلیاژهایی است که برای لوله ها استفاده می شود. این به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و سایر مزایای آن است. ۳۰۴ همچنین مقاومت شیمیایی قوی را ارائه می دهد، یک امتیاز اضافی برای موادی که در معرض مقادیر زیاد آب هستند، به ویژه در محیط های صنعتی.
با این حال، هنگامی که دمای بالای 800 درجه فارنهایت را مدیریت می کنید، ۳۰۴ مناسب نخواهد بود، زیرا در برابر بارش کاربید حساس می شود. در چنین مواردی، استیل ۳۰۴L مناسب تر خواهد بود.
یکی از کاربردهای خاص لوله کشی به عنوان لوله فشار استیل شناخته می شود. این درجه از استیل از کروم جامد یا مخلوط کروم و نیکل ساخته شده است. آلیاژهای مناسب برای این نوع لوله ها عموماً از خانواده فریتی و آستنیتی می آیند. کاربردها عبارتند از لوله بدون درز، لوله جوش داده شده، لوله جوش داده شده با همجوشی الکتریکی و لوله جوش داده شده با قطر بزرگ. این نوع لوله می تواند برای کاربردهای خورنده یا با دمای بالا و همچنین محیط های پرفشار مفید باشد.
یکی دیگر از کاربردهای محبوب برای لوله کشی از جنس استنلس استیل در لوله های بهداشتی است. به عنوان مثال، بهداشت یکی از موارد مهم در صنعت غذا و نوشیدنی و تجهیزات پزشکی است.

لیست اتصالات استیل پایپ اتصال

اتصالات استیل 304

اتصالات استیل 316

اتصالات استیل

2 دیدگاه برای “لوله استیل ۳۰۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *