Sending
User Review
0 (0 votes)

pvc pipe

لوله پی وی سی چیست

لوله پی وی سی به صورت عمده و تکی در پایپ اتصال به فروش می رسد این لوله ها با برندهای مختلف به فروش می رسد که می توان به لوله گلپایگان و سمنان اشاره کرد این لوله ا در سایزهای مختلف تولید می شود از 1/2 تا 24 اینچ این لوله ها در فشارهای مختلف تولید می گردد معمولی نیمه قوی و فشارقوی برای دریافت بهترین قیمت و لیست قیمت محصولات پی وی سی با ما در تماس باشید 02166311159

لوله پی وی سی یکی از انواع لوله های پلاستیکی پرکاربرد است لوله‌های پی وی سی سال‌هاست که کاربردهای زیادی در بخش‌های مختلف بازار ارائه می‌کنند این لوله ها از ماده ای به نام پلی وینیل کلراید ساخته شده اند لوله های پی وی سی دارای استحکام خوب و با دوام بالا با خواص مقاومت در برابر خوردگی بسیار خوب هستند آنها مقرون به صرفه، مستحکم هستند و در اندازه های مختلف با طیف وسیعی از اتصالات لوله عرضه می شوند این لوله را می توان هم برای کاربردهای آب گرم و هم برای آب سرد استفاده کرد لوله پی وی سی به راحتی در بازار موجود است در توزیع آب و کاربردهای بهداشتی .

لوله پی وی سی برای چه مواردی استفاده می شود؟

لوله های پی وی سی برای ساخت لوله های فاضلاب، آبیاری و شبکه های آب استفاده می شودلوله های پی وی سی دارای خواص بسیار طولانی مدت هستند نصب آسان محکم، سبک وزن بادوام و به راحتی قابل بازیافت هستند از این رو آنها را مقرون به صرفه و پایدار می کند سطح صاف لوله های وی سی به دلیل اصطکاک کم در مقایسه با لوله های فلزی یا بتنی جریان آب را سریع تر می کند این لوله ها همچنین می توانند در طول ها، قطرها و ضخامت دیواره های مختلف بر اساس استانداردهای بین المللی مانند DIN 8061 و ASTM D1785 تولید شوند برخی از برنامه های معمولی دیگر عبارتند از:

لوله کشی آبپاش آتش نشانی
گرمایش از کف تابشی
لوله کشی داخل استخر
سیستم های آب سرد
ذوب یخ

لوله های پی وی سی چگونه ساخته می شوند؟

واکنش شیمیایی:

منشاء این لوله ها گاز شیمیایی معروف به وینیل کلرید است. این وینیل کلرید در معرض نور خورشید قرار می گیرد و یک واکنش شیمیایی را ایجاد می کند که به عنوان پلیمریزاسیون شناخته می شود که به یک ماده جامد سفید رنگ تبدیل می شود. در دستیابی به شکل و استحکام لوله پی وی سی، مواد شیمیایی به یکدیگر معرفی می شوند. گاز طبیعی برای ایجاد اتیلن گرم می شود. این فرآیند به عنوان کراکینگ شناخته می شود. سپس با استفاده از الکترولیز کلرید سدیم تشکیل می شود که منجر به کلر و هیدروکسید سدیم می شود.

پیوند مولکولی:

مونومر وینیل کلرید با معرفی کلر و اتیلن ساخته می شود. سپس مولکول ها از انتهای هر مولکول به هم متصل می شوند و در نتیجه یک زنجیره طولانی از پلیمر PVC ایجاد می شود. از این رو، پلاستیک ایجاد می شود. این پلاستیک پلیمریزه که به پودر پی وی سی ترموپلاستیک معروف است ذوب شده و در لوله ها قالب گیری می شود. این منجر به یک لوله از پلاستیک PVC می شود. به دلیل فرآیند شیمیایی، پی وی سی بسیار جامد و سفت می شود و در هنگام زلزله کمتر شکسته می شود و بنابراین می تواند فشارهایی را تحمل کند که هر فلزی نمی تواند تحمل کند، به همین دلیل است که پلی وینیل کلراید (PVC) ماده ترجیحی مورد استفاده برای لوله کشی و سیم کشی زیرزمینی است.

تولید لوله های پی وی سی

لوله های پی وی سی با استفاده از دستگاهی به نام اکسترودر در اندازه های کوچک 16 میلی متر و بزرگ 630 میلی متر تولید می شوند. پلاستیک  وی سی از طریق یک اکسترودر ساقه دو پیچ یا یک پیچ دوقلو مخروطی هدایت می شود. ضخامت دیواره شلنگ PVC با قالب گیری تعیین می شود. اکسترودر لوله پی وی سی به ایجاد قطر لوله کمک می کند. اکسترودر لوله وی سی استاندارد دارای سرعت تولید حدود بیست متر در دقیقه می باشد. شیلنگ از طریق پمپ خلاء عبور می کند. در انتهای خط مونتاژ، یک دستگاه برش حلقه استفاده می شود تا لوله های پی وی سی را به بخش هایی از لوله های جداگانه تقسیم کند که سپس سرد و قفسه بندی می شوند. لوله های  وی سی تکمیل شده برای برچسب گذاری، بازرسی نهایی و حمل به انبار ارسال می شود.

مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش لوله های PVC

لوله PVC تحت اکسیداسیون سطحی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید قرار می گیرد. رنگ لوله از خاکستری به سفید تغییر می کند و به همین دلیل بیشتر در معرض آسیب ضربه قرار می گیرد اما از استحکام لوله کاسته نمی شود. با اعمال یک پوشش ضخیم از رنگ لاتکس می توان محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را فراهم کرد.

مزایای لوله های پی وی سی

لوله پی وی سی محصولی با تکنولوژی مدرن است که خدمات قابل اعتماد و بادوام را به کاربران مختلف از جمله پیمانکاران، مهندسان، اپراتورها، صنایع، تاسیسات و مناطق آبیاری ارائه می دهد. تعدادی از مزایای عملکرد به این معنی است که لوله های پی وی سی اکنون جایگزین بسیاری از مواد سنتی می شوند.

سبک وزن

لوله های پی وی سی مزیت وزن فوق العاده ای نسبت به مواد لوله کشی جایگزین دارند. وزن نسبتاً کم لوله های وی سی به این معنی است که نصاب ها کمتر آسیب می بینند، و در حالی که ممکن است تیمی از کارگران یا بالابرهای مکانیکی برای حمل بخش بزرگی از لوله فلزی نیاز داشته باشند، لوله وی سی آنقدر سبک است که یک نفر به راحتی می تواند حرکت کند. یک قطعه بلند این بدان معناست که به نصاب های کمتری نیاز است و افرادی که استخدام می شوند می توانند لوله ها را نسبتاً سریعتر از آهن یا فولاد نصب کنند.

وزن کمتر همچنین به معنای حمل و نقل ارزان تر است زیرا اکثر شرکت های حمل و نقل بر اساس وزن هزینه می کنند. این همچنین محموله های بزرگتر (لوله های بیشتر) بارگیری می شود.

انعطاف پذیری

مقاومت لوله پی وی سی در برابر شکست یک مزیت عملکردی بسیار مهم است. در حالی که لوله های پی وی سی از ترکیب پی وی سی سفت و سخت ساخته شده اند، لوله  وی سی خود این توانایی را دارد که تحت بارگذاری بدون شکستگی تسلیم شود. لوله های  وی سی را می توان با موفقیت در جایی استفاده کرد که سطح در معرض بارگذاری خارجی مانند ترافیک جاده* است.

مدول الاستیسیته لوله های پی وی سی یک مزیت عمده برای کاربردهای مدفون است، به ویژه در جاهایی که حرکت یا لرزش خاک پیش بینی می شود. در کاربردهای فشار، مدول الاستیسیته PVC نیز باعث کاهش بزرگی نوسانات فشار یعنی چکش آب می شود. لوله های PVC-O نسبت به سایر انواع لوله های تحت فشار مقاومت بیشتری در برابر چکش آب دارند.

مفاصل ضد آب

یکی از نیازهای اصلی برای همه کاربردهای لوله کشی سفتی اتصال است. لوله های پی وی سی با درج عمیق، اتصالات سیمانی با واشر یا حلال در دسترس هستند. اتصالات لوله پی وی سی واشر دار به طور مداوم از محصولات لوله سنتی در خدمات واقعی بهتر عمل می کند. لوله‌های  وی سی هم‌اکنون با اتصالات فیوژن در دسترس هستند تا یک خط لوله کاملاً مهر و موم شده یکپارچه را فراهم کنند که مخصوصاً برای تأسیسات بدون ترانشه و مکان‌های آلوده مناسب است.

ضریب اصطکاک

هنگامی که سیستم های لوله کشی طراحی می شوند یکی از نگرانی های اصلی میزان جریان و فشار است. لوله های پی وی سی سطوح دیواری صاف تری را فراهم می کنند که اصطکاک سیال و مقاومت در برابر جریان را کاهش می دهد.

این صافی هیدرولیکی از تجمع لجن در فاضلاب جلوگیری می کند و عملاً سل و پوشش در شبکه های توزیع آب را از بین می برد. نتایج نهایی هزینه های تعمیر و نگهداری به میزان قابل توجهی کمتر، طراحی خط لوله اولیه کارآمدتر و عملکرد برتر در طول عمر لوله PVC است.

مواد ایمن

لوله پی وی سی ماده ای غیر سمی و ایمن است که بیش از نیم قرن از آن استفاده می شود. همچنین این پلاستیک مورد تحقیق و آزمایش قرار گرفته است.

طول های بیشتر

لوله پی وی سی معمولاً در طول 6 متر عرضه می شود، اما در صورت نیاز می توان آن را در طول های دیگر نیز عرضه کرد. این باعث کاهش تعداد اتصالات مورد نیاز در مقایسه با سایر محصولات لوله می شود.

اتصالات کمتر امکان نصب سریعتر و کارآمدتر، اصطکاک هیدرولیکی کمتر و فرصت های کمتری برای نشتی را فراهم می کند.

مقاومت در برابر شعله

مشتعل شدن لوله پی وی سی دشوار است و در غیاب منبع احتراق خارجی به سوختن ادامه نخواهد داد. دمای احتراق خود به خود 450 درجه سانتیگراد است.

تطبیق پذیری طراحی

ویژگی‌های فیزیکی لوله‌های پی وی سی به طراحان و تعیین‌کننده‌ها در هنگام طراحی محصولات جدید و توسعه راه‌حل‌هایی که PVC به‌عنوان ماده جایگزین یا نوسازی عمل می‌کند، آزادی بالایی را در اختیار طراحان و مشخصات قرار می‌دهد.

تطبیق پذیری آن در طیف گسترده ای از کاربردها مانند لوله ها، کابل ها، قاب پنجره ها، پوشش های کف و سقف و همچنین بسته بندی، طراحی داخلی، لباس، تابلوهای تبلیغاتی، دریایی، تجهیزات ایمنی و محصولات پزشکی منعکس می شود.

لیست قیمت لوله پی وی سی 

لیست قیمت لوله پی وی سی هر روز در فروشگاه بزرگ پایپ اتصال بروز می شود این لوله در مدلهای معمولی نیمه قوی و فشارقوی موجود می باشد و به فروش می رسد برندهای در حال حاضر موجود در انبار لوله پی وی سی گلپایگان و لوله پی وی سی سمنان می باشد این لوله ها دارای استاندارد ملی می باشند که مشخصات کامل این محصولات در روی لوله حک شده است این لوله در سایزهای مختلف موجود می باشد که می توان از سایز 63 میلیمتر تا 600 میلیمتر اشاره کرد که هر کدام کارایی خودش را دارد که برای فاضلاب کشاورزی هواکش ها مورد استفاده قرار می گیرد این لوله ها در قیمت های مختلف عرضه می شود که لوله گلپایگان قیمت بالاتری نسبت به لوله سمنان دارد برای دریافت بروزترین قیمت لوله پی وی سی در ساعات های اداری با فروشندگان پایپ اتصال در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *