Sending
User Review
0 (0 votes)

 اتصالات بنکن به صورت جوش خوردن از طریق روش Buttweld کاملا تولید میشوند و اجزایش به هم اتصال پیدا می کنند. کیفیت ساخت و تولید در این اتصالات بسیار بالا می باشد.این محصولات تحت عنوان محصولات جوشی بنکن یاد برده می شوند.البته لبه ها و سر اتصال های این بخش های جوش خورده به شکل Beveled یا plain هستند سایز این اتصالات جوشی بنکن 4/3 – 24 اینچ می باشد که انتخاب را برای مصرف کنندگانش کاملا راحت تر نموده است.استاندارد تولید اتصالات بنکن رده 40 از نوع ASME B16.9 می باشد.

اتصالات مانیسمان بنکن  رده 40 اصلا درز جوش در بدنه و دیواره های اتصالات مانیسمان ندارد و بدون هیچ درز جوشی ساخته می شود و کاملا مشابه با نحوه تولید خود لوله های مانیسمان هست. در واقع اتصالاتی هم وجود دارد که داخلشان درز وجود دارد که این اتصالات نسبت به اتصالات مانیسمان بنکن تحمل دمای بسیار پایین تری را دارند پس قیمت این اتصالات جوشی بنکن نسبت به اتصالات درزدار هم بالاتر می باشد.

لیستقیمت اتصالات بنکن رده 40

متریال ها و مواد تشکیل دهنده ساختار اتصالات بنکن رده 40:

جنس اتصالات مانیسمان بنکن از نوع آلیاژ کربن استیل هست و تولید این اتصال ها و در بدنه اتصالات مانیسمان به کوچکترین جزئیات در طراحی و ساخت این محصول دقت و توجه شده است. این اتصالات با توجه به استاندارد ASME B16.9 هست

مزیت های اتصالات بنکن رده 40:

اتصالات بنکن رده 40 بسیار مقاوم هستند ساختار آلیاژ فلز به کار رفته در این اتصالات یکدست هست که کلا سیستم لوله کشی را نیز مقاوم خواهد کرد همینطور جوش کاری در این اتصالات راحت هست و کاربر به راحتی میتواند انشعاب گیری در لوله کشی را انجام دهد.همانطور که گفته شد این اتصالات هیچگونه درز جوشی داخلش وجود ندارد و در مقابل دما و حرارت و فشار مقاوم می باشد و ریسک پذیری بسیار کم تری دارد. تنوع گسترده ابعاد این اتصالات باعث سهولت در انتخاب مصرف کننده می شود.

انواع اتصال ها در اتصالات مانیسمان بنکن رده STD را نام ببرید ؟

انواع اتصال ها در اتصالات مانیسمان بنکن رده STD را نام ببرید ؟

انواع اتصالات مانیسمان بنکن بر اساس کاربرد : اتصالات لب جوش(BW) ، اتصالات ساکت ولد (SW)،اتصالات رزوه ای (THD) که مهم ترین و کاربردی ترین آنها سه راهی ،تبدیلات ،انواع زانویی ودرپوش Cap  است

  • انواع سه راهی ها: راهی جوشی،ساکت ولد و دنده ای
  • انواع تبدیلات: تبدیل کاهنده هم مرکز ، تبدیل کاهنده غیر هم مرکز ،تبدیل هم مرکز و تبدیل کج
  • انواع زانویی: زانویی 45 درجه (LR)، 180 درجه(SR) ، زانویی 90 درجه(LR)، زانویی 90 درجه(SR)
  • انواع درپوش(Cap):بوشن، نیم بوشن، تردولت و ساکولت، چهارراه، مهره ماسوره، مغزی، ولدولت، نیپل ،کت و …

 

سه راهی جوشی اتصالات بنکن رده 40 (ButtWeld Tee):

داخل سه راهی جوشی بنکن رده 40 سه مسیر” انشعاب” وجود دارد که با استفاده از آن می توان به سادگی جهت جریان در لوله کشی را تغییر داد. این سه راهی خارق العاده در دو نوع سه راهی مساوی بنکن و سه راهی تبدیلی بنکن به دست تولید می رسد و شکل کلی آن T  شکل هست در شبکه هایی مثل لوله کشی های انتقال دهنده مایعات یا حتی بعضا سیالات از این سه راهی ها استفاده می شود البته سه راهی های جوشی بنکن رده 40 از نظر اتصال هایش به دسته بندی راهی جوشی،ساکت ولد و دنده ای تقسیم می شود و از نظر جنس متریال های به کار رفته در آن  به سه دسته کربن استیل،آلیاژی،استنلس استیل تقسیم می شوند در واقع سه راهی بنکن از متریال های کربن استیل ساخته می شود. دوعدد از سه راهی های برابر قطرهای برابری هم دارند.

تبدیلات جوشی بنکن رده 40: (BUTTWELD REDUCER)

از تبدیل های جوشی بنکن رده 40 به جهت تغییر ابعاد یا سایز در سیستم لوله کشی استفاده می شود و این تبدیلات بسیار پر کاربردند.

زانویی بنکن رده 40(Butt weld elbow):

از زانویی بنکن رده 40 معمولا تحت عنوان اتصالاتی که می شود در آنها جوش کاری کرد استفاده می شود علی الخصوص لوله هایی که مواد داخلش با فشار بالا در جریان هستند استفاده از زانویی بنکن گزینه مناسبی برایشان است.اتصالات جوش بنکن از لوله های مانیسمان استفاده می شود که در نوع خود بهترینند.

درپوش مانیسمان رده40 بنکن:

هنگامی که نیاز به انسداد و بسته شدن و کیپ کردن لوله هایی در لوله کشی داریم این در پوش را به انتهای لوله جوش می دهیم.این درپوش به لحاظ شماتیک در انوع نیم کره و بیضی و کروی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *