Sending
User Review
0 (0 votes)

لوله و اتصالات پلیمری

از مهمترین انواع لوله و اتصالات پلیمری می توان به لوله های پلی اتیلن پنج لایه، لوله و اتصالات تک لایه، پلی اتیلن جوشی، پلی اتیلن پیچی، پوش فیت و پلیکا اشاره کرد. از لوله های پلی اتیلن عمدتا در آبرسانی و فاضلاب ساختمان ها، خطوط انتقال آب، کشاورزی، انتقال مایعات شیمیایی و از لوله های پوش فیت و پلیکا در شبکه های آبرسانی و انتقال فاضلاب های خانگی استفاده می شود.قیمت لوله و اتصالات پلیمری

فروش لوله پلیمری

برای دریافت لیست قیمت انواع لوله و اتصالات پلیمری از طریق واتس اپ سایت پیغام دهید 

 

  • لوله و اتصالات تک لایه

 

  • لوله و اتصالات پوش فیت

 

  • لوله و اتصالات پلی اتیلن جوشی

 

 

کاربرد لوله و اتصالات پلیمری

لوله و اتصالات پلیمری الزامات گسترده ای را برآورده می کنند. این الزامات به طور دقیق در استانداردهای مختلف و مختص هر کاربرد بیان شده اند. برای مثال :

  • انتقال آب آشامیدنی: الزامات بهداشتی
  • انتقال گاز: الزامات ایمنی
  • لوله های پلاستیکی برای گرمایش تابشی و گرمایش از کف : مقاومت دمایی بالا
  • انتقال فاضلاب : مقاومت شیمیایی بالا

اتصالات پلیکا

برای دریافت لیست قیمت انواع لوله و اتصالات پلیمری از طریق واتس اپ سایت پیغام دهید 

مزایای لوله و اتصالات پلیمری

  • لوله و اتصالات پلیمری انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سایر لوله ها دارند و به همین دلیل کمتر دچار شکستگی می شوند. این لوله ها بدلیل انعطاف پذیر بودن در صورتی که در خاک مدفون شوند تنش های فشاری کمتری را تحمل می کنند. اگر چه فشارهای وارده به این نوع لوله ها نباید از حد مجاز بیشتر شود. بنابراین انعطاف پذیری بیشتر این لوله ها و اتصالات، ایمنی و ضریب اطمینان بیشتری را به سیستم لوله کشی می دهد. لوله های پلیمری به دلیل انعطاف پذیری به اتصالات کمتری نیاز دارند و می توانند در سطوح شیب دار و ناهموار به راحتی اجرا شوند و فضای کمتری را نیز اشغال کنند.
  • لوله و اتصالات پلیمری قریب به 50 سال سابقه کاربرد موفق در تاسیسات ساختمانی و خطوط انتقال را دارند. مطالعات و تجربه های زیاد مصداقی بر این موضوع است. لوله های سیمانی معمولا طول عمری 15 ساله دارند در حالی که لوله های پلیمری طول عمری بین 50 تا 100 سال دارند.
  • لوله و اتصالات پلیمری هزینه کمتری نسبت به انواع فلزی داشته و همینطور هزینه ی نگهداری کمتری به دنبال دارد.

  • قابلیت بازیافت ویژگی مثبت دیگری است که لوله و اتصالات پلیمری داشته و بدین ترتیب اثرات منفی کمتری بر محیط زیست می گذارد.
  • افت فشار کمتر در سیستم های لوله کشی، ذخیره انرژی، نصب آسان از مزایای دیگر این لوله ها و اتصالات است که باعث کاربرد زیاد آن در تاسیسات آبرسانی و فاضلاب شهری و ساختمانی می شود.
  • لوله و اتصالات پلیمری به دلیل آب بندی مناسب هزینه نگهداری کمتری دارند.
  • این لوله ها مقاومت زیادی در برابر خوردگی دارند. در صورتی که لوله های سیمانی با قرار گرفتن در معرض محلول های آب نمک طی مدت 3 سال خورده می شوند.
  • لوله و اتصالات پلیمری نسبت به سایر لوله ها سبک تر بوده و به راحتی نصب می شوند.

معایب لوله و اتصالات پلیمری

در کنار مزایای بیان شده، لوله و اتصالات پلیمری معایبی نیز دارند:

  • بعضی از لوله و اتصالات پلیمری مانند لوله های پی وی سی تنش های کششی کمتری را تحمل می کنند و همچنین با وارد شدن ضربه شکسته می شوند.
  • بعضی از انواع این لوله ها در دمای بالا نرم می شوند و به راحتی تغییر شکل داده و دفرمه می شوند. تولید کنندگان برای افزایش دمای قابل تحمل این لوله ها اقدام به تغییر ساختار شیمیایی آنها می کنند اما این کار باعث می شود سایر ویژگی های این لوله ها مانند مقاوت ضربه ای، مقاومت کششی و استحکام آنها کاهش یابد.

لوله و اتصالات پنج لایه

شاید بتوان لوله ها و اتصالات پنج لایه را از به روزترین محصولات در صنعت لوله کشی به حساب آورد. این لوله ها به راحتی اجرا و نصب شده و بدون شکستن خم می شوند . لوله های پنج لایه از کنار هم قرار گرفتن دو لایه پلی اتیلن، دو لایه چسب و یک لایه میانی آلومینیوم ساخته می شوند.

ترکیب شیمیایی پلی اتیلن و لایه فلزی به کار رفته باعث قابلیت های مناسب این لوله ها مانند تحمل دما و فشار بالا می شود و می توان گفت این لوله ها ویژگی ها و مزایای لوله های پلاستیکی و فلزی را با هم دارند. لوله و اتصالات پنج لایه کاربرد زیادی در سیستم های لوله کشی آب آشامیدنی، سیستم های گرمایشی مانند گرمایش از کف و لوله کشی رادیاتور و فن کویل ها دارند. لوله ها و اتصالات پنج لایه پلیمری را در دسته بندی های لوله های پنج لایه در سایز 16 تا 110 میلی متر و اتصالات پرسی، کوپلی و دنده ای در سایزهای 16 تا 63 میلی متر و در برندهای سوپرپایپ و نیوپایپ به مشتریان پیشنهاد می دهد.

مزایای لوله های پنج لایه PEX/AL/PEX

مزایای استفاده از لوله های پنج لایه پلی اتیلن مشبک عبارت است از :

1. انعطاف پذیری لوله های پنج لایه مشبک

پلی اتیلن به کار رفته در این نوع لوله ها به دلیل انعطاف بالا عاملی متقاعد کننده برای استفاده از آنها در سیستم لوله کشی است. این لوله ها قابلیت خم شدن در شعاع های کوچک و بزرگ را داشته و نیاز کمتری به اتصالات زانویی دارند. البته در صورتی که نیاز به تغییر جهت های 90 درجه تند باشد لازم است از زانویی 90 درجه استفاده شود.

2. استفاده کمتر از اتصالات در لوله های پنج لایه

ویژگی دیگر لوله های پنج لایه نیاز کمتر آنها به اتصالات است. اتصالات استفاده شده در لوله کشی غالبا ضعیف بوده، آب بندی مناسبی ندارند و علاوه بر اینکه هزینه بالایی داشته و باعث افت فشار سیستم نیز می شود. بنابراین می توان اتصال بین منبع آب تا تجهیز مورد نظر را به وسیله لوله های پنج لایه و با اتصالات موجود در دو انتهای خط اجرا کرد.

3. قابلیت استفاده فشار بیشتر در تجهیزات متصل به لوله های پنج لایه

از آنجایی که در لوله کشی با استفاده از لوله های پنج لایه تغییر جهت های تند کمتری استفاده می شود در صورت نیاز می توان فشار آب بیشتری را در دوش حمام، توالت و … استفاده کرد.

4. نصب آسان لوله های پنج لایه

نصب لوله های PEX/AL/PEX به انرژی کمتری نیاز دارد و با وجود این لوله ها دیگر نیازی به فعالیت هایی مثل جوشکاری، لحیم کاری یا استفاده از چسب نمی باشد. هنگامی که از لوله های پنج لایه استفاده کنید شاید کار کردن با انواع دیگر لوله ها امری خوشایند نباشد. اتصالات پنج لایه نیز با استفاده از ابزارهایی مانند پرس و آچار قابل تنظیم به راحتی تجهیزات را به یکدیگر وصل می کند.

5. زیبایی در نصب روکار و قابل اطمینان در نصب توکار لوله و اتصالات پنج لایه

از لوله های پنج لایه می توان در هر دو حالت توکار و روکار استفاده کرد چراکه علاوه بر قابلیت اطمینان و دوام مناسب ظاهر زیبایی دارند.

6. خورده نشدن در برابر رطوبت

لوله های پنج لایه برخلاف لوله های فلزی در برابر رطوبت و مواد معدنی خورده نمی شوند.

7. عدم خطر آتش سوزی در نصب لوله های پنج لایه مشبک

در نصب لوله های پنج لایه از فعالیت هایی مانند جوشکاری یا شعله آتش استفاده نمی شود.

بنابراین خطر آتش سوزی نیز کاهش می یابد.

8. قابلیت اتصال لوله های پنج لایه به لوله های با جنس دیگر

اتصالات 5 لایه موجود در بازار باعث می شود بتوان به راحتی لوله های پنج لایه را در کنار سایر لوله ها از جمله لوله های فلزی استفاده شود.

9. طول عمر زیاد لوله های پنج لایه

ویژگی های منحصربفرد پلی اتیلن مشبک باعث می شود لوله های پنج لایه جایگزینی مناسب برای لوله های فلزی و ترموپلاستیک بخصوص در کاربردهای با عمر زیاد باشند. عمر لوله های پنج لایه مشبک PEX/AL/PEX به 50 سال می رسد.

10. لوله های پنج لایه مناسب برای انتقال سیالات گرم و سرد

ویژگی های لوله پنج لایه مشبک باعث می شود بتوان بدون هیچ نگرانی از آن برای انتقال سیالات گرم و سرد استفاده کرد.

11. شکسته نشدن ناشی از یخ زدگی آب

انجماد آب باعث افزایش حجم آن شده و باعث ترکیدگی لوله هایی مانند پی وی سی می شود.

در حالی که لوله های پنج لایه در اثر یخ زدگی آب شکسته و پاره نمی شوند.

12. قابلیت استفاده از عایق در لوله های پنج لایه

در صورت لزوم و برای جلوگیری از یخ زدگی می توان از متریال های عایق کننده مانند فوم به همراه لوله های پنج لایه استفاده کرد.

لوله پنج لایه

برای دریافت لیست قیمت انواع لوله و اتصالات پلیمری از طریق واتس اپ سایت پیغام دهید 

لوله و اتصالات تک لایه

لوله تک لایه – بوشن تک لایه – بوشن تبدیلی تک لایه – زانو 90 درجه تک لایه – زانو 45 درجه تک لایه

-سه راهی مساوی تک لایه -سه راهی تبدیلی تک لایه – لوله خمدار تک لایه – پل بست دار تک لایه

چهارراه تک لایه – زانو دیواری بوشن فلزی تک لایه  – زانو دیواری مغزی فلزی تک لایه – بوشن یکسر فلز تک لایه 

مغزی یکسر فلز تک لایه – زانو یکسر بوشن فلزی تک لایه – زانو یکسر مغزی فلزی تک لایه – مهره ماسوره

مهره ماسوره مغزی فلزی تک لایه – سه راهی بوشن فلزی تک لایه – سه راهی مغزی فلزی تک لایه

انواع شیرآلات و متعلقات – انواع بست تک لایه – انواع درپوش تک لایه – شابلون فلنج و آداپتور تک لایه – ابزارآلات

لوله و اتصالات پلی اتیلن پیچی

اتصالات پلی اتیلن به سه نوع کلی جوشی، پیچی و فشاری تقسیم می‌شوند. از اتصالات پلی اتیلن پیچی در پروژه‌های کوچک و با خطوط لوله سایز پایین استفاده می‌شود. هر چند اتصالات جوشی قیمت بسیار پایین‌تری دارند و مقرون به صرفه هستند، اما در پروژه‌های کوچک، حمل و نقل یا کرایه دستگاه جوش پلی اتیلن و استخدام نیروی ماهر برای کار با آن مقرون به صرفه نیست. لذا در پروژ‌ها این‌چنینی از اتصالات پلی اتیلن پیچی استفاده می‌شود. همچنین استفاده از این اتصالات به خاطر نحوه بستن آنها به لوله پلی اتیلن، در سایزهای بزرگ امکان‌پذیر نمی‌باشد. نگه داشتن لوله و جلوگیری از حرکت آن در اتصالات پلی اتیلن پیچی، وظیفه اسپیلت است. این اتصالات شامل موارد زیر است:

  1. اتصال ماده
  2. اتصال نر
  3. اتصال فلنچدار
  4. رابط پلی اتیلن
  5. تبدیل پلی اتیلن
  6. سه راه مساوی
  7. زانو مساوی
  8. زانو ماده
  9. زانو نر
  10. سه راه ماده
  11. سه راه نر
  12. درپوش انتهائی
  13. سه راه تبدیل

لوله و اتصالات پوش فیت

پوش فیت سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمانی است که هریک از اتصالات و لوله ها در یک سو دارای سوکتی می باشد. که در آن یک حلقه آب بندی جای دارد و می توان انتهای بدون سوکت آن را به راحتی و با اندکی فشار به درون سوکت لوله و یا اتصال بعدی وارد نمود. با توجه به ماهیت وصل شدن قطعات به یکدیگر این سیستم پوش فیت (Push Fit) نامیده شده است.

پوش فیت سیستم جدید فاضلاب ساختمانی است که فاقد محدودیت های اجرائی و کاربردی سیستم های قبلی بوده و در عین حال دارای امتیازات جدیدی است که برای اولین بار یک شرکت انگلیسی موفق گردید چنین سیستمی را طراحی و تولید نماید.

سیستم پوش فیت را این روزها دست اندرکاران و خبرگان امور ساختمانی در سراسر کشور تائید میکنند و در پروژه‌های ساختمانی بکار میبرند. دلیل این مقبولیت و پذیرش عمومی ویژگیهایست که این محصول (پوش فیت)را منحصر بفرد ساخته است.

ویژگیهای سیستم پوش فیت

عمر مفید طولانی به دلیل مقاوم بودن لوله ، اتصالات و حلقه های آب بندی در برابر ضربه، تنش های مکانیکی و حرارتی و مواد شیمیایی

سرعت و سهولت بسیار زیاد درامر نصب واجرا و در نتیجه صرفه جویی در وقت و هزینه های نگه داری و تعمیرات می شود .

عدم تحمیل بارهای اضافی به ساختمان به دلیل کمی وزن و نبود نیاز به تقویت بخش های پذیرنده بار در ساختمان ، ایمنی در شرایط آتش سوزی به دلیل دارا بودن ویژگی Flame Rerardant منطبق با استاندارد DIN 4102-B1 

♦  عدم نیاز به چسب ، جوش دادن و نظائر آن و کاسته شدن از هزینه های اجرایی آب بندی پایدار و قابل اعتماد حتی در شرایط نشست ساختمان و لرزش های غیر مخرب به دلیل خصوصیات فیزیکی اجزای متشکله سیستم

قابلیت انطباق و متصل نمودن اجزاء سیستم به لوله و اتصاات سایر سیستم های قدیمی اعم از پلیمری و آلیاژی

امکان اجرای سریع و ساده سیستم و نت به صورت کامل و افزودن هرچه بیشتر به عمر مفید سیستم

بهره گیری از پیشرفته ترین تکنولوژی روز جهان

انواع لوله و اتصالات

برای دریافت لیست قیمت انواع لوله و اتصالات پلیمری از طریق واتس اپ سایت پیغام دهید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *