Sending
User Review
0 (0 votes)

لوله مانیسمان سبک

لوله مانیسمان سبک

لوله مانیسمان سبک : لوله مانیسمان سبک نوعی از لوله های بدون درز جوش بوده وعمدتا در مصارف خانگی، لوله کشی گاز ساختمان و همچنین برای گاز کشی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. لوله های بدون درز مانیسمان با سایز نامی قطر(NPS) و رده ضخامت(SCHEDULE) شناخته می شوند و معمولا در شاخه های 6 متری تولید می شوند.معمولا در بازار به رده های 20،10و30 این لوله ها به دلیل ضخامت کم آنها اصطلاحا لوله های مانیسمان سبک گفته می شود و می توان از لوله های بدون درز سبک به عنوان جایگزین لوله های درز دار، هنگامی که فشار کاری افزایش می یابد، استفاده کرد.

هزینه تولید لوله سیاه بدون درز سبک نسبت به سایر رده های لوله سیاه بدون درز کمتر بوده و وزن کمتری دارد.

لوله های مانیسمان سبک در سایت پایپ اتصال در برند لوله سبک اهواز و لوله مانیسمان چینی و از سایزهای 1/2 اینچ تا 16 اینچ موجود می باشد.

استاندارد آلیاژی این لوله ها طبق ASTM A106 و ASTM A53و API 5L بوده و همچنین استاندارد ابعادی لوله مانیسمان مطابق ASME B36.10 , ASME B36.19 می باشد.

سایز ضخامت وزن شاخه قیمت
لوله مانیسمان 1/2 اینچ 2/5 5/5 تماس بگیرید
لوله مانیسمان 3/4 اینچ 2/5 8 تماس بگیرید
لوله مانیسمان 1 اینچ 2/6 12 تماس بگیرید
لوله مانیسمان 11/4 اینچ 2/8 16 تماس بگیرید
لوله مانیسمان 11/2 اینچ 2/8 18 تماس بگیرید
لوله مانیسمان 2 اینچ 3 24 تماس بگیرید
لوله مانیسمان 21/2 اینچ 3 33 تماس بگیرید
لوله مانیسمان 3 اینچ 3/2 45 تماس بگیرید
لوله مانیسمان 4 اینچ 4/5 75 تماس بگیرید
لوله مانیسمان 5 اینچ 4 100 تماس بگیرید
لوله مانیسمان 6 اینچ 5 125 تماس بگیرید
لوله مانیسمان 8 اینچ 6.35 190 تماس بگیرید
لوله مانیسمان 10 اینچ 6.35 240 تماس بگیرید
لوله مانیسمان 12 اینچ 6.35 290 تماس بگیرید

لوله مانیسمان رده 80

کاربرد لوله مانیسمان سبک

لوله مانیسمان لوله ای است که برای تولید آن به شیوه مخصوص و به صورت یک تکه از فولاد خام گرم در کارخانه انجام می شود

معمولا در بازار به رده های ۲۰،۱۰و۳۰ لوله مانیسمان به دلیل ضخامت کم آنها اصطلاحا لوله های مانیسمان سبک گفته می شود

لوله مانیسمان سبک نوعی از لوله های بدون درز جوش می باشد که عمدتا در مصارف خانگی، لوله کشی گاز ساختمان و همچنین برای گاز کشی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

می توان از لوله های بدون درز سبک به عنوان جایگزین لوله های درزدار، هنگامی که فشار کاری افزایش می یابد، استفاده کرد

انواع لوله مانیسمان سبک وارداتی، چینی، اروپایی، اهواز، دقیق کاوه، لوله گستر اسفراین موجود بوده قابل عرضه می باشند

برای ساخت لوله فلزی بدون درز یا لوله مانیسمان از استاندارد ASTM به شماره A106 و A53 ، استاندارد NACE MR 0175 و همچنین استاندارد جهانی نفت و گاز API 5L استفاده می شود

کشورهای عمده تولید کننده لوله مانیسمان چین، روسیه، اسپانیا، آلمان و اوکراین است.

لوله گاز خانگی که بصورت تو کار مورد استفاده قرار میگیرد حتما باید به علت عبور گاز با فشار بدون درز باشد تا دچار خوردگی نشود و عمر بیشتری داشته باشد.

کاربردهای لوله مانیسمان

در صنایعى مانند ســاخت مخازن تحت فشار، انتقال سیالهای پر فشار و…

  لوله‌های نفتی (OTCG)

  انتقال و توزیع سیالات مانند نفت، گاز، بخار، اسیدها، دوغاب‌ها

  لوله‌های فرایندی برای تصفیه نفت و گاز

   کاربردهای لوله‎کشی عمومی در زمینه تأسیسات

لوله مانیسمان

لوله مانیسمان ،نوعی لوله فولادی بدون درز است که پر کاربرد ترین و مطمعن ترین نوع لوله در صنایع برای نصب در سیستم های لوله کشی و تأسیسات مورد استفاده قرار می گیرد.

برای تولید لوله فولادی بدون درز  بر خلاف سایر انواع لوله فلزی و لوله های فولادی درزدار، از روش جوشکاری استفاده نمی شود. تولید این لوله ها به شیوه مخصوص یک تکه از فولاد خام گرم در کارخانه انجام می شود.

این دسته از لوله های فولادی کاربردهای وسیعی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی خطوط انتقال ، سیستم های بخار ،گرمایشی و همچنین آتش نشانی و اطفاء حریق  دارند.
برای ساخت لوله فلزی بدون درز یا لوله مانیسمان از استاندارد ASTM به شماره A106 و A53 ، استاندارد NACE MR 0175 و همچنین استاندارد جهانی نفت و گاز API 5L استفاده می شود در برخی از روش های تولید این لوله ها، عملیات حرارتی خاصی باید به کار رود و  انتخاب روش تولید لوله مانیسمان بر اساس نیازهای منطقه ای و امکانات کارخانه سازنده نیز تعیین می شوند.
برای تولید لولهفولادی بدون درز ، شمش فولادی تا دمای مشخصی حرارت داده می شود و پس از اینکه به دمای لازم رسید، توسط یک سمبه گلوله ای شکل به درون آن فشار معینی وارد شده و شمش فولادی داغ به شکل لوله در می آید.

لوله مانسمان سبک چین

قیمت لوله مانسمان سبک چین, لیست قیمت لوله مانسمان سبک چین, نمایندگی لوله مانسمان سبک چین, نمایندگی فروش لوله مانسمان سبک چین

لوله های مانیسمان که با نام های بدون درز نیز شناخته میشوند در اصطلاح علمی به آنها سیمی لس گفته میشود؛به آن دسته از لوله های فولادی گفته میشود که در فرآیند تولید آنها از انواع روشهای جوش فلرات استفاده نمیشود و تفاوت دیگر آنها در ماده اولیه محصولات میباشد اما در لوله ای درزدار فرآیند تولید از برش ورق و شکل دهی و جوش و سرانجام غلطک استفاده میشود ولی در تولید لوله های مانیسمان از مقاطع فولادی به شکل شمش و از طریق حرارت و کشش و غلطک و عبور از زره و همچنین نیروهای گریز از مرکز استفاده میشود که در صنایع مختلف به لحاظ متریال و مواد اولیه سازنده آن بالاتر و با کیفیت بهتر و همچنین یکنواختی بیشتر را به همراه دارد و عدم جوش و آسیب پذیری و عمل فشار بیشتر مورد استفاده فراوان قرار میگیرد

انواع لوله های درزدار و بدون درز ( مانیسمان ) از 1/2 اینچ الی 120 اینچ در صنعت نفت , گاز , پتروشیمی , پالایشگاهی , نیروگاهی , کشاورزی , آبرسانی و ….
بورس لوله مانیسمان در رده های STD , 40 , 80 , 160
بورس لوله مانیسمان رومانی , اکراین , اهواز , روس , چین

مشاهده لیست قیمت لوله مانیسمان از انواع لوله فلزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *