Sending
User Review
5 (1 vote)

معرفی لوله پلی اتیلن در پایپ اتصال

لوله پلی اتیلن شما مشتریان عزیز می توانید قیمت لوله پلی اتیلن را این روزها از سایتهای اینترنتی دریافت نمایید با پیشرفت علم و حضور اینترنت در خانه ها شرکت ها کارخانجات دیگر نیازی نیست که شما به بازار مراجعه نمایید و خرید لوله انجام دهید با مراجعه به سایتهای اینترنتی خرید را انجام دهید پایپ اتصال هم در کنار فروشندگان لوله و اتصالات فروش آنلاین لوله اتصالات را انجام میدهد و بهترین قیمت این لوله را انجام می دهد پایپ اتصال قیمت ان محصول با برندهای مختلف را عرضه می نماید برندهای موجود لوله پلی ران پلی رود حافظ رزاقی قیمت این لوله با فشار کاری 4 بار 6 بار 10 بار 16 بار عرضه می گردد این لوله ها همگی داری استاندارد ملی می باشند و در روی لوله تمامی مشخصات لوله حک شده است که می توان سایز لوله فشار لوله تاریخ ساخت لوله و استاندارد لوله را مشاهده کرد قیمت این لوله با آلیاژ های مختلف به فروش می سد که بیشتر مصرف این محصول آلیاژ pe63 pe80 pe100 می باشد که تمامی این محصولات در پایپ اتصال موجود می باشد این لوله ها در شاخه های 6 متری و 12 متری عرضه می گردد در بعضی از سایزها و فشار در کلاف های 50 متری و 100 متری عرضه می گردد شما مشتریان عزیز می توانید همه روزه قیمت لوله پلی اتیلن را از فروشندگان پایپ اتصال دریافت نمایید لیست قیمت لوله پلی اتیلن هر روز در پایپ اتصال بروز می شود.

لوله پلی اتیلن

لوله  (PE) یک ماده پلاستیک است که از پلیمریزاسیون اتیلن تولید می شود. لوله پلاستیکی پلی اتیلن با اکستروژن در اندازه های مختلف از ½ “تا 63” تولید می شود پلی اتیلن در کویل های نورد با طول های مختلف یا در طول های مستقیم تا 40 فوت موجود است. معمولاً قطرهای کوچک سیم پیچی هستند و قطرهای بزرگ (> 6 اینچ) در طول مستقیم هستند. لوله در انواع مختلفی از ضخامت دیواره بر اساس سه سیستم اندازه گیری مجزا موجود است لوله مزایای متمایزی را به عنوان مواد لوله کشی ارائه می دهد موارد استفاده و کاربردها:سبک وزن.انعطاف پذیری.مقاومت شیمیایی.سختی کلی.طول عمراین مزایا آن را به یک ماده لوله‌کشی ایده‌آل برای کاربردهای متنوعی از جمله خدمات یا خطوط توزیع آب آشامیدنی، توزیع گاز طبیعی، آب پاش‌های چمن، فاضلاب، دفع زباله و خطوط زهکشی تبدیل می‌کند. مواد پلی اتیلن به طور کلی در برابر اکثر مواد شیمیایی معمولی مقاوم هستند.

پلی اتیلن را می توان در دماهای پایین بدون خطر شکست شکننده استفاده کرد. بنابراین، یک کاربرد عمده برای فرمول‌بندی‌های خاص لوله پلی‌اتیلن برای کاربردهای انتقال حرارت در دمای پایین مانند گرمایش از کف تابشی، ذوب برف، زمین‌های یخ و لوله‌کشی پمپ حرارتی منبع زمین گرمایی است لوله pe به عنوان لوله کشی قابل قبول برای خدمات آب، زهکشی و کاربردهای فاضلاب در اکثر کدهای لوله کشی مدل شناخته می شود. تأیید پذیرش و نصب سیستم‌های لوله‌کشی پلی‌اتیلن با مراجع قانونی محلی که صلاحیت دارند.

فیلم تولید لوله پلی اتیلن

در این ویدیو شما نحوه تولید لوله با سایز بالا مشاهده می کنید که از صفر تا 100 تولید پلی اتیلن می باشد که سایزهای مختلفی دارد که از سایز 1/2 تا 16 اینچ تولید می شود و در فروشگاه پایپ اتصال موجود می باشد این لوله ها مصارف گوناگونی دارد که می توان به ابرسانی کشاورزی فاضلاب گازرسانی اشاره کرد که در الیاژهای مختلفی تولید می شود که می توان پر مصرفترین ها را pe100 pe80 pe63 اشاره کرد شما می توانید برای خرید و استعلام قیمت با همکاران ما در پایپ اتصال تماس حاصل نمایید با نوسان ارز قیمت لوله پلی اتیلن تغییر میکند لطفا در صورت خرید همان روز قیمت خود را ثبت نمایید.

لوله پلی اتیلن کشاورزی

لوله پلی اتیلن کشاورزی

بسیاری از صنایع کشاورزی به لوله پلی اتیلن کشاورزی به عنوان وسیله ای برای تامین آبیاری کافی روی می آورند. لوله پلی اتیلن کشاورزی می تواند تا 10 درصد افزایش آب را نسبت به مواد سنتی مانند پلیکا، در نتیجه نشت آب کمتر، به محصولات کشاورزی برساند. لوله و اتصالات  پلی اتیلن با استفاده از فرآیندهای لب به لب یا الکتروفیوژن با هم ذوب می شوند و پس از تکمیل یک سیستم همگن واحد برای تغذیه محصولات با آب شیرین فراهم می کنندبسیاری از تولیدکنندگان کشاورزی، به ویژه کشاورزان زغال اخته، اکنون از لوله‌های پلیکا و آلومینیومی به لوله‌های اتیلن  کشاورزی با چگالی بالا روی آورده‌اند و شاهد بازگشت سرمایه فوری و یک دوره بازپرداخت کوتاه هستند، در نتیجه کاهش هزینه های مربوط به نصب و مدیریت سیستم های آبیاری افزایش حجم و فشار آب تمیزتر را سریعتر به محصولات کشاورزی می رساندکاهش اتلاف آب به دلیل عدم تلفات یا نشت آب در مقایسه با سیستم های لوله کشی سنتی افزایش بهره وری تجهیزات و کارکنان به دلیل توانایی کشیدن لوله ها، راندن روی لوله ها کاهش خطر خرابی باعث تولید بیشتر، به ویژه در طول فصل رشد کوتاه می شود کاهش هزینه ها… مشتریان ما خودشان لوله ها را فریز می کنند، ماشین های فیوژن ما را می خرند و سیستم های آبیاری خودشان را فریز می کنند که هزینه های آنها را پایین نگه می دارد و سود آنها را افزایش می دهد.

لوله پلی اتیلن قیمت

لوله پلی اتیلن قیمت

لوله پلی اتیلن قیمت برای PE100 و PE80 که برای انواع پروژه ها مانند سیستم های آتش نشانی قابل استفاده است. شبکه فاضلاب؛ شبکه آب؛ تاسیسات خانگی؛ خطوط آبیاری در مناطق روستایی؛ کابل برق، سیم، کابل سیگنال و مجراهای خط فیبر نوری؛ خطوط آب طوفان و زهکشی؛ و شبکه گاز لوله پلی اتیلن قیمت مطابق با نسبت ابعاد استاندارد است که عبارتند از SDR 9، SDR 11، SDR 13.6، SDR 17 و SDR 21. هر SDR دارای رتبه بندی فشار اسمی متناظر است که PN 20، PN 16، PN 12.5، PN 10، PN 8 و تمامی قیمت های درج شده طول استاندارد متداول برش لوله برای اندازه های بزرگتر 6 متر و برای اندازه های کوچکتر 50/60 متر است.

درپایپ اتصال، لوله پلی اتیلن قیمت ها همیشه به راحتی به دست می آید، بنابراین ما برخی از قیمت های شاخص را به نفع شما فهرست کرده ایم. هزینه ها بسته به در دسترس بودن، مکان، کمیت، رنگ و درجه فشار متفاوت است، اما در آلیاژ ها و سایزهای لوله پلی اتیلن قیمت فرق میکند در لوله های اتیلن آلیاژ لوله ها فرق دارد و قیمت آن بالا پایین می باشد مثال لوله اتیلن قیمت p100 ارزانترین لوله اتیلن می باشد به خاطر این که سبک تر از آلیاژهای دیگر می باشد بعد از لوله پلی اتیلن p110 لوله p80 وجود دارد که به نسبت گرانتر از p100 می باشد در میان این دو لوله پلی اتیلن قیمت p63 بیشتر این دو می باشد که آلیاژ سخت تری دارد و سنگین ترین پلی اتیلن می باشد لوله ها در سایزها قیمت آن فرق می کند و هر چه به سایزهای بالاتر میرویم قیمت بیشتر میشود لوله های زیادی در ایران تولید می شود و قیمت های متفاوتی دارند که می توان به بیشترین قیمت ها به لوله های پی ران و پلی رود اشاره کرد که داری استاندارد ملی و جهانی می باشد

لوله پلی اتیلن فشار قوی

لوله پلی اتیلن فشار قوی

لوله پلی اتیلن فشار قوی یک ماده ترموپلاستیک است که خواص بسیار متعادلی دارد و به همین دلیل خود را به عنوان ماده استاندارد در ساخت لوله‌ها هم برای تامین آب و هم برای توزیع فشار کم و متوسط ​​گاز تثبیت کرد. با این حال، تا کنون استفاده از خط لوله پلاستیکی در محدوده فشار بالا ممکن نبوده است زیرا استحکام آن در مقایسه با مواد فلزی پایین است. یک استثنا، لوله تقویت شده با الیاف RTP (لوله ترموپلاستیک تقویت شده) است. الیاف با استحکام بالا یکپارچه شده در دیواره لوله اتیلن فشار قوی عملیاتی بسیار بالایی را ایجاد می کند. یک رویکرد جدید استفاده از لوله اتیلن فشار قوی خود تقویت شده است که به عنوان تک کامپوزیت شناخته می شوند و از 100% پلی اتیلن تشکیل شده اند. راز ساختار تک کامپوزیت یک لایه یکپارچه از نوارهای پلی اتیلن با جهت گیری بالا است. این اجازه می دهد تا فشار کاری دو برابر بیشتر از لوله های پیش پلی اتیلن معمولی باشد. استحکام فشار حداقل 40 بار را برای ساختار لوله پلی اتیلن فشار قوی افزایش یافته ثابت کرده است که در مقایسه با یک لوله استاندارد PE 100 با ضخامت دیواره یکسان دو برابر شده است. اگر فشار بالاتری برای برخی کاربردهای خاص مورد نیاز باشد، استحکام ساختار لوله را می توان با افزایش نسبت پلی اتیلن جهت دار در ساختار دیوار تقویت کرد. فشارهای تا 70 بار با آزمایش های تک فشار ثابت شده است. از آنجایی که لوله های تک کامپوزیت فقط از پلی اتیلن تشکیل شده است، می توان آن را با تکنیک های جوشکاری معمولی تا آنجایی که برای فشار عملیاتی مناسب هستند وصل کرد، اما همچنین می توان از جفت های مکانیکی استفاده کرد. انتهای لوله پلی اتیلن فقط در کنار و در کارخانه قابل بازیافت است که این لوله را بسیار دوستدار محیط زیست می کند. کاربردهای معمول برای لوله پلی اتیلن فشار قوی جدید آنهایی هستند که سبک وزن، جوش پذیری آسان، انعطاف پذیری بالا و پایداری در برابر خوردگی پلی اتیلن را دوست دارند و برای فشار عملیاتی بالاتر مانند لوله های گاز یا آب فشار بالا، ماشین آلات برفی یا کاربردهای صنعتی به استحکام بیشتر نیاز دارند.

لوله پلی اتیلن آبرسانی

لوله پلی اتیلن آبرسانی

لوله پلی اتیلن آبرسانی برای تامین آب برای ساخت سیستم های تامین آب استفاده می شود و از پلی اتیلن با چگالی بالا، PE80، PE100 و PE100-RC مطابق با SRPS EN 12201 (MRS ≥ 8 MPa، یعنی MRS ≥ 10 MPa) تا یک استاندارد کیفیتی که مقاومت در برابر فشار را حتی پس از 50 سال استفاده تضمین می کندلوله های پلی اتیلن آبرسانی برای سیستم های تامین آب عمومی، خصوصی و صنعتی از جمله ساخت خطوط لوله زیرزمینی، زیر آب و سطحی و سیستم های آب داخل و خارج ساختمان ها استفاده می شود محدودیت بار حرارتی دائم و موقت به ترتیب 60 درجه سانتیگراد و 80 درجه سانتیگراد است لوله ها در برابر دماهای پایین مقاوم هستند، به دلیل مقاومت شیمیایی برجسته HDPE، این ماده در برابر اسیدها و بازهای قوی بسیار مقاوم است علاوه بر این، لوله ها در برابر اکسیدان های ملایم و عوامل کاهنده مقاوم هستند مزایای لوله های اتیلن آبرسانی تولید شده از مواد PE80 و PE100 عبارتند از این ماده کاملاً غیر سمی است و در تماس با آب کاملاً بی اثر است بدون تاثیر بر بو و طعم آب هیچ رسوبی از آهک تشکیل نمی شود و در نتیجه گیج عبور آب در استفاده طولانی مدت باریک نمی شود مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش و مقاوم در برابر دمای -30 درجه سانتیگراد تا +60 درجه سانتیگراد افت فشار بسیار کم به دلیل ضریب اصطکاک 10 برابر کمتر از لوله فولادی،مونتاژ آسان حمل و نقل و جابجایی آسان لوله های ساخته شده از PE100-RC برای نصب در زمین های سنگی در نظر گرفته شده اند که نیازی به بستر ماسه ای یا پر کردن ترانشه ها ندارند. مزایای لوله های ساخته شده از PE100-RC عبارتند از مقاومت در برابر نقاط فشار مقاومت در برابر گسترش و گسترش سریع شقاق بالاترین سطح اطمینان محصول سازگاری با لوله های پلی اتیلن کلاسیک لوله ها پلی اتیلن ابرسانی از یک لایه ماده تشکیل شده اند که سطح مقطع همگن دیوار و سطوح داخلی و خارجی صاف است. رنگ لوله ها مشکی با خطوط اکستروژن طولی آبی است.

لوله پلی اتیلن چیست؟

لوله پلی اتیلن چیست؟

تاریخچه لوله پلی اتیلن (PE)

با تلاش های تمدن اولیه برای یافتن یک وسیله حمل و نقل مناسب که بتواند آب و سایر سیالات را از مکانی به مکان دیگر منتقل کند، آغاز می شود. بر کسی پوشیده نیست که پلاستیک به عنوان یک ماده لوله کشی یک بچه نسبتاً جدید در بلوک است. بتن به هر شکلی از زمان آشوری ها، بابلی ها و مصری ها وجود داشته است، در حالی که فولاد برای اولین بار در سال 1855 به ثبت رسیده است. زمانی که برای زهکشی بهداشتی استفاده شد. پلی اتیلن اولین بار در سال 1933 به عنوان یک پوشش انعطاف پذیر، با چگالی کم و مواد عایق برای کابل های برق ساخته شد. در طول جنگ جهانی دوم نقش کلیدی ایفا کرد – ابتدا به عنوان پوشش کابل زیر آب و سپس به عنوان یک ماده عایق حیاتی برای کاربردهای نظامی حیاتی مانند عایق رادار. به دلیل وزن کم، حمل تجهیزات راداری در هواپیما آسان‌تر بود، که به هواپیماهای متفقین اجازه می‌داد بمب‌افکن‌های آلمانی را در شرایط سختی مانند شب هنگام و رعد و برق شناسایی کنند با این حال، پلی اتیلن با چگالی بالا با پلی اتیلن مورد استفاده در دهه 1930 کمی متفاوت است پلی اتیلن کم چگالی در سال 1935 کشف شد و تا شانزده سال بعد در سال 1951 بود که پلی اتیلن با چگالی بالا در صحنه ظاهر شد.

پلی اتیلن چیست؟

هنگامی که هوگان و بنکس برای اولین بار واکنشی بین اتیلن و بنزآلدئید با استفاده از دو هزار اتمسفر فشار داخلی ایجاد کردند، آزمایش آنها به دلیل نشتی در محفظه آزمایش، به شکلی نامفهوم پیش رفت. وقتی لوله را باز کردند، آنها متوجه شدند که یک ماده مومی سفید رنگ که بسیار شبیه به نوعی پلاستیک است، حیرت زده شدند. پس از تکرار آزمایش متوجه شدند که افت فشار به هیچ وجه به دلیل نشتی نبوده، بلکه در نتیجه فرآیند پلیمریزاسیون بوده است. رزین پلی اتیلن باقیمانده (PE) یک ماده سفید شیری و نیمه شفاف بود که از اتیلن (CH2=CH2) مشتق شده بود. پلی اتیلن با چگالی کم یا زیاد تولید شد.

پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE) دارای چگالی بین 0.91 تا 0.93 g/cm3 (0.60 تا 0.61 oz/cu in) است. مولکول های LDPE دارای یک ستون فقرات کربنی با گروه های جانبی چهار تا شش اتم کربن هستند که به طور تصادفی در امتداد ستون فقرات اصلی متصل شده اند. LDPE بیشترین استفاده را در بین تمام پلاستیک ها دارد، زیرا ارزان، انعطاف پذیر، بسیار سخت و مقاوم در برابر مواد شیمیایی است. LDPE در بطری ها، کیسه های پوشاک، بسته های مواد غذایی منجمد و اسباب بازی های پلاستیکی قالب گیری می شود.

پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) دارای چگالی است که از 0.94 تا 0.97 گرم بر سانتی متر مکعب (0.62 تا 0.64 oz/cu in) متغیر است. مولکول های آن دارای ستون فقرات کربنی بسیار طولانی و بدون گروه های جانبی هستند. در نتیجه، این مولکول‌ها در ترتیبات فشرده‌تری قرار می‌گیرند و چگالی بالاتر HDPE را به‌حساب می‌آورند. HDPE نسبت به پلی اتیلن کم چگالی سفت تر، قوی تر و شفاف تر است. HDPE به کیسه های مواد غذایی، مخازن سوخت خودرو، بسته بندی و البته لوله کشی تبدیل می شود.

لوله پلی اتیلن گازی

لوله پلی اتیلن گازی

لوله پلی اتیلن گازی لوله ای است که در کاربردهای لوله تحت فشار PE100، خطوط گاز طبیعی زیرزمینی، تولید شده از لوله های پلی اتیلن گازی  با چگالی بالا که امروزه استفاده می شود، استفاده می شود. گاز طبیعی برای خانه ها و مشاغل از سال 1960 در PE100 فشار بالا و مقاوم در برابر ضربه و مقاوم در برابر مواد شیمیایی است زیرا می توان با خیال راحت از آن استفاده کرد. با توجه به ماندگاری و کارایی بالا در سراسر جهان نیاز به لوله های گاز طبیعی افزایش می یابد. بنابراین 95 درصد میزان استفاده است. اتیلن گازی به کار بسیار ظریفی نیاز دارند و اهمیت حیاتی فناوری پیشرفته و زندگی انسان نباید اشتباهی باشد تا در خطر لوله بودن قرار نگیرد لوله pe گازی نشان دهنده مقاومت بالایی در برابر ضربه حتی در دماهای پایین است، بنابراین مقدار زیادی پلی اتیلن و در نتیجه منبع بسیار مهمی مانند گاز طبیعی را در توزیع گسترده استفاده می کند.لوله پلی اتیلن گازی Pe100 10827 TS، ISO 4437 و لوله تولید شده مطابق با استانداردهای تولید و بیشترین محدوده 1555 Ø25-500 میلی متر.

لوله پلی اتیلن جوشی

لوله پلی اتیلن جوشی

این روش ها شامل اتصالات مکانیکی و طیف وسیعی از روش های همجوشی حرارتی است. ماهیت مواد لوله پلی اتیلن جوشی استفاده از سیستم های مبتنی بر چسب را ممنوع می کند فرایندهای همجوشی حرارتی همجوشی حرارتی شامل حرارت دادن مواد پلی اتیلن در سطح اتصال، به هم رساندن سطوح مذاب تحت فشارهای کاملاً کنترل شده و نگه داشتن سطوح در کنار هم تا زمانی که اتصال سرد شوددر تمام فرایندهای همجوشی حرارتی، اتصال لوله های میدانی فقط باید توسط اپراتورهای همجوشی آموزش دیده با استفاده از ماشین های همجوشی به درستی نگهداری و کالیبره شده انجام شود فیوژن لب به لب به طور کلی برای لوله های پلی اتیلن در محدوده اندازه 90 میلی متر تا 1000 میلی متر برای اتصالات روی لوله ها، اتصالات و عملیات انتهایی اعمال می شود. همجوشی لب به لب یک اتصال همگن با خواص مشابه مواد لوله و اتصالات و توانایی مقاومت در برابر بارهای طولی را فراهم می کندماشین های همجوشی لب به لب باید به اندازه کافی قوی باشند تا انتهای لوله را در تلرانس های نزدیک تراز و تحت فشار قرار دهند و سطوح اتصال دهنده را در محدوده تحمل پارامترهای مورد نیاز گرم و تحت فشار قرار دهند فرآیند همجوشی لب به لب شامل مراحل زیر است که به طور اصولی در شکل نشان داده شده است لوله‌ها باید در دستگاه جوش نصب شوند و انتهای آن با الکل غیر رسوب‌کننده تمیز شود تا همه کثیفی‌ها، گرد و غبار، رطوبت و لایه‌های چرب از ناحیه‌ای تقریباً 75 میلی‌متر از انتهای هر لوله، هم در قطر داخلی و هم از بیرون پاک شود. چهره ها انتهای لوله ها با استفاده از یک برش چرخان برای حذف تمام انتهای ناهموار و لایه های اکسیداسیون بریده می شوند. وجوه انتهایی بریده شده باید مربع و موازی باشند. انتهای لوله های پلی اتیلن با تماس تحت فشار بر روی صفحه بخاری گرم می شود. صفحات بخاری باید تمیز و عاری از آلودگی باشند و در محدوده دمای سطح مشخص شده نگهداری شوند. تماس تا زمانی که گرمایش یکنواخت در اطراف انتهای لوله برقرار شود حفظ می شود و سپس فشار تماس به مقدار کمتری به نام فشار خیساندن حرارت کاهش می یابدسپس تماس تا زمان خیساندن حرارتی مناسب حفظ می شود سپس انتهای لوله های گرم شده جمع شده و صفحه بخاری برداشته می شودسپس انتهای پلی اتیلن گرم شده به هم نزدیک می شوند و به طور یکنواخت تحت فشار قرار می گیرند تا مقدار فشار جوشکاری شود سپس این فشار برای مدتی حفظ می شود تا فرآیند جوشکاری انجام شود و اتصال ذوب شده تا دمای محیط خنک شود و از این رو استحکام کامل اتصال را ایجاد کند در طول این دوره خنک کننده، اتصالات باید دست نخورده و تحت فشار باقی بمانند به هیچ وجه نباید مفاصل را با آب سرد اسپری کرد.

لوله پلی اتیلن فاضلابی

لوله پلی اتیلن فاضلابی

لوله پلی اتیلن فاضلابی با چگالی بالا پلی اتیلن در دهه های اخیر به یک راه حل ایده آل برای لوله کشی برای سیستم های فاضلاب و فاضلاب عمومی و خصوصی تبدیل شده است. در حالی که مواد سنتی تر مانند بتن، چدن انعطاف پذیر یا پی وی سی در معرض خوردگی، خستگی و حملات شیمیایی هستند، لوله پلی اتیلن فاضلابی بهداشتی پلی اتیلن این مشکلات را حل می کند و دارای عمر مفید 100 سال است و آن را به سرمایه گذاری ایده آل و کم تعمیر و نگهداری تبدیل می کند. هر مالک فاضلاب شهری یا خصوصی

مزایای لوله پلی اتیلن فاضلابی برای سیستم های فاضلاب و فاضلاب

لوله پلی اتیلن فاضلابی در مقایسه با سایر مواد رایج سیستم لوله کشی فاضلاب، مانند PVC، چدن داکتیل یا بتن، مزایای قابل توجهی را ارائه می دهد. برخی از این موارد عبارتند از:

مقاومت شیمیایی. خوردگی گاز سولفید هیدروژن (H2S) یک تهدید جدی برای خطوط فاضلاب معمولی مانند بتن و چدن شکل‌پذیر است و عمر مفید آن‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. لوله پلی اتیلن HDPE WL Plastics توسط H2S مورد حمله، خوردگی یا تخریب قرار نمی گیرد و عمر مفید 100 سال را تضمین می کند.

خواص ضد خوردگی. سیستم‌های لوله‌کشی پلی اتیلن فاضلابی در برابر اثرات مضر خوردگی و سل، عوامل رایجی که عمر عملیاتی سیستم‌های فاضلاب بتنی و آهن شکل‌پذیر را کاهش می‌دهند، مصون هستند. پلی اتیلن فاضلابی همچنین در برابر سایر عوامل خورنده یا مضر از جمله پوسته پوسته شدن و مواد آلی مانند قارچ ها، باکتری ها و سایر آلاینده های میکروبی مقاومت می کند.

بدون نشتی. پلی اتیلن فاضلابی از طریق همجوشی حرارتی به یکدیگر متصل می شود و بر خلاف اتصالات زنگی و اسپیگوت معمولی، یک اتصال جوشی و بدون نشتی ایجاد می کند. این اتصالات بدون نشتی از نفوذ و خروج جلوگیری می کند و آن را به یک سیستم لوله کشی واقعاً بهداشتی تبدیل می کند.

ماندگاری. پلی اتیلن فاضلابی در برابر خستگی ناشی از چکش آب و حوادث موج در شبکه های فاضلاب مقاوم است. لوله پلی اتیلن فاضلابی همچنین در برابر سایش مقاوم است و اطمینان می دهد که جریان آب و دوغاب به لوله در طول عمر مفید آن آسیب نمی رساند.

سبک وزن. پلی اتیلن فاضلابی در مقایسه با آهن داکتیل یا بتن جایگزین وزن بسیار سبک تری دارند که حمل و نقل و نصب را به طور قابل توجهی آسان تر و ایمن تر می کند.

مقرون به صرفه بودن. لوله پلی اتیلن فاضلابی قابل رقابت با سایر گزینه های لوله فاضلاب است. پلی اتیلن فاضلابی به دلیل طول برش طولانی تر و فیلم برداری خطی تر در هر کامیون، نصب سریع تر، آسان تر و ایمن تر است، که به طور قابل

لوله پلی اتیلن 63

لوله پلی اتیلن 63

لوله پلی اتیلن 63 یکی از پرکاربرد ترین و پرمصرف ترین محصولات پلی اتیلن می باشد که کارایی زیادی در کشاورزی آبرسانی فاضلاب گازرسانی

دارد این لوله در فشارهای مختلف تولید میگردد که می توان به فشار 4 بار 6 بار 10 بار 16 بار و فشارهای بالاتر که با سفارش مشتری تولید می

گردد این لوله در متراژهای 6 متری و 12 متری و کلاف 50 و 100 متری تولید می گردد این لوله در آلیاژهای مختلف تولید می گردد و هر کدام کارایی

خودش را دارد این لوله با آلیاژ p63 pe80 pe100 تولید می گردد که بیشترین مصرف را مدل pe100 دارد که نسبت به مدل های دیگر سبک تر و

پرمصرف تر است لوله پلی اتیلن 63 در فشار 4 بار در شاخه های 6 متری تولید می گردد ولی در فشارهای 8 بار 10 بار و 16 بار در کلاف های 50

متری و 100 متری تولید میگردد که بیشتر مصارف کشاورزی و آبرسانی دارد لوله پلی اتیلن 63 در ایران برندهای مختلفی دارد که می توان به لوله

پلی اتیلن پلی ران پلی رود حافظ رزاقی و برندهای معتبر دیگر اشاره کرد این محصولات همگی داری استاندارد ملی می باشند و تمامی مشخصات

لوله بر روی لوله حک شده است که می توان سایز فشار کار تاریخ تولید آلیاژ لوله و برند لوله را مشاهده کرد لوله پلی اتیلن داری بیمه پنجاه ساله

می باشد که تضمین می شود که هیچ مشکلی برایشان پیش نمی آید لوله پلی اتیلن عمر تا 100 سال را دارد پلی اتیلن قیمت پایین تری نسبت

به لوله های آهنی و لوله های گالوانیزه دارد و مقرون به صرفه می باشد شما می توانید قیمت لوله پلی اتیلن 63 را هرو از فروشندگان پایپ اتصال

استعلام نمایید و بهترین قیمت این لوله را دریافت نمایید.

جدول پلی اتیلن لوله

جدول لوله پلی اتیلن

جدول فنی وزن لوله های پلی اتیلن و اندازه لوله های Pe

محاسبه اندازه لوله پلی اتیلن با ضریب محاسبه حجم سیلندر توخالی در چگالی لوله پلی اتیلن برای محاسبه وزن لوله پلی اتیلن محاسبه می شود. لوله های پلی اتیلن به دلیل عملیات حرارتی در طول تولید لوله خاصیت انبساط را نشان می دهند. به همین دلیل، هنگام تهیه جدول اندازه لوله pe باید مقادیر تلرانس در نظر گرفته شود.

وزن لوله اچ دی پی

اندازه گیری های لوله پلی اتیلن مانند ضخامت دیواره لوله قطر لوله وزن لوله بر اساس مقادیر تلرانس ذکر شده محاسبه می شود. پلی اتیلن (لوله PE) بر اساس استحکام طبقه بندی شده بر اساس تراکم پیشرفت های تکنولوژیکی قبلی رتبه بندی می شوند. Hdpe Pn4-Pn32 بین ساخت سیستم لوله فشار و لوله تولید ویژه با قطر و اندازه دلخواه قابل انجام است. طبقات فشار لوله به ویژه در حین حمل و نقل آب آشامیدنی تحت آزمایش های زیادی قرار گرفته اند در نتیجه آزمایشات لوله تمام گزارشات مثبت است هیچ اثر مضری بر زندگی انسان وجود ندارد.

پلی اتیلن گرید لوله

پلی اتیلن گرید لوله

چگونه می توانم پلی اتیلن گرید لوله مورد استفاده برای ساخت لوله را بررسی کنم؟

استانداردهای ملی و بین المللی ایجاب می کند که لوله به وضوح با درجه پلی اتیلن تولید شده در سطح بیرونی لوله همراه با سایر اطلاعات از جمله: نام سازنده یا علامت تجاری مشخص شود. قطر لوله؛ اندازه گیری فشار؛ و تاریخ و کد مربوط به ساخت. این اطلاعات امکان ردیابی را از طریق سیستم تضمین کیفیت سازنده لوله برای تعیین جزئیات بیشتر مواد خام مورد استفاده در صورت لزوم فراهم می کند.

علاوه بر این، برای برنامه های خاص، به عنوان مثال. توزیع گاز و آب آشامیدنی، برخی استانداردها نیاز دارند که لوله در محدوده رنگی خاصی تولید شود تا از لوله های در نظر گرفته شده برای کاربردهای دیگر متمایز شود. به طور معمول رنگ ها عبارتند از:

گاز: لوله زرد

لوله سیاه با نوارهای زرد

آب: لوله آبی

لوله مشکی با راه راه آبی

قابلیت ردیابی بخشی جدایی ناپذیر از سیستم های مدرن، پیچیده و تضمین کیفیت است که برای شبکه های پلی اتیلن استفاده می شود. سیستم های موجود و اجباری در بسیاری از کاربران نهایی، امکان ردیابی را در کل فرآیند، از دسته رزین در تولید کننده پلی اتیلن، از طریق اکستروژن لوله، شرکت برق و عملیات پیمانکار نصب، فراهم می کند. همه تاسیسات را می توان به دسته رزینی که از آن تولید شده است، با اطلاعات کامل در مورد تاریخچه لوله و اتصالات در هر مکانی ردیابی کرد.

استاندارد AS/NZS 4130 شامل نامگذاری مواد پلی اتیلن بر اساس حداقل تنش مورد نیاز (MRS) است و به عنوان PE80 و PE100 طبقه بندی می شود. زمانی که لوله‌ها با ابعاد یکسان، اما از مواد پلی‌اتیلن با رتبه‌بندی متفاوت ساخته می‌شوند، لوله‌ها دارای درجه‌بندی فشار متفاوتی خواهند بود. رابطه بین ابعاد لوله ها، طبقه بندی مواد پلی اتیلن و درجه فشار کاری مطابق جدول زیر است. برای سادگی، ابعاد لوله بر اساس نسبت ابعاد استاندارد (SDR) ذکر شده است که در آن: SDR = قطر بیرونی / ضخامت دیوار.

انواع پلی اتیلن:

هنگام تقسیم‌بندی لوله پلی اتیلن معمولاً آنها را به دو دسته لوله های تک جداره (که به اختصار لوله پلی‌اتیلن نامیده می‌شود) و دو جداره (که به نام لوله کاروگیت شناخته می‌شود) تقسیم می‌کنند. اما این دسته‌بندی بسیار کلی است. آنچه به عنوان لوله پلی اتیلن تک جداره می‌شناسیم خود به چندین نوع لوله مختلف با کاربردهای متفاوت تقسیم می‌شود :

لوله پلی اتیلن (PE) بلک ۱۰۰

لوله بلک ۱۰۰ از انواع لوله پلی اتیلن فشرده (H.D.PE) است که با رزین سیاه رنگ شده است. این محصول مقاومت بسیار خوبی در برابر ترک‌خوردگی ناشی از فشار محیط دارد و دارای ویژگی‌های مقاومت در برابر ضربه و سختی بالایی است. بلک ۱۰۰ را می‌توان در سیستم‌ لوله‌های تحت فشار، توزیع گاز و آب و سیستم‌های فاضلاب و زهکشی استفاده کرد.

لوله پلی اتیلن بلو ۱۰۰

لوله بلو ۱۰۰ لوله پلی اتیلن فشرده‌ای است که با رزین آبی رنگ شده است. این محصول مقاومت بسیار خوبی در برابر ترک‌خوردگی ناشی از فشار محیط، قدرت هیدرواستاتیک بلندمدت خوب و مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد و بسیار پردازش‌پذیر است. مهم‌ترین مصرف این نوع لوله در سیستم‌‌های توزیع آب آشامیدنی است.

لوله پلی اتیلن اورنج ۱۰۰

لوله اورنج ۱۰۰ یکی دیگر از انواع لوله پلی اتیلن فشرده است که با رزین نارنجی رنگ شده است. این محصول مقاومت بسیار خوبی در برابر ترک‌خوردگی ناشی از فشار محیط و قدرت هیدرواستاتیک بلندمدت بسیار خوبی دارد. علاوه براین، اورنج ۱۰۰ مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد و بسیار پردازش‌پذیر است. مهم‌ترین مصرف این نوع لوله در سیستم‌‌های توزیع آب آشامیدنی است.

لوله پلی اتیلن H.E.3490-LS

لوله BorSafe H.E.3490-LS لوله پلی اتیلن فشرده سیاهرنگ و دو حالته‌ای است که به عنوان یک PE100 توسط فناوری پیشرفته Borstar تولید شده است. توزیع بسیار مناسب کربن این لوله را در مقابل اشعه ماوراء بنفش بسیار مقاوم کرده است. ثبات بلندمدت لوله نیز توسط سیستم تثبیت بهبودیافته‌ای تضمین شده است. استفاده از این لوله به عنوان لوله تحت‌فشار در سیستم‌های توزیع آب آشامیدنی و گاز طبیعی، فاضلاب‌های تحت‌فشار، لوله‌گذاری مجدد، خروجی آب دریا و سیستم‌های لوله‌گذاری صنعتی توصیه می‌شود. طراحی این محصول به گونه‌ای است که تولید انواع لوله با قطرهای بزرگتر و دیواره‌های ضخیم‌تر را ممکن می‌کند، اما به هر حال تولید آن با هر قطری امکان‌پذیر است. HE3490-LS مقاومت بسیار خوبی در برابر گسترش ترک‌خوردگی دارد و ترک‌ها به کندی در آن رشد می‌کنند.

لوله پلی اتیلن P6006

P6006 از انواع لوله فشرده است که در کلاس MRS10-PE100 قرار می‌گیرد. این لوله دارای توزیع دو حالته جرم مولکولی است. P6006 مخصوص کاربردهای لوله‌های تحت‌فشار طراحی شده و مقاومت خوبی در برابر ترک‌خوردگی بر اثر فشار محیط و قدرت هیدرواستاتیک بلندمدت بسیار خوبی دارد. از کاربردهای این محصول می‌توان به سیستم‌های توزیع آب آشامیدنی، سیستم‌های آبیاری، سیستم‌های توزیع گاز طبیعی و سیستم‌های لوله‌کشی فاضلاب اشاره کرد.

لوله پلی اتیلن NPP بلک

یکی دیگر از انواع لوله پلی اتیلن فشرده NPP بلک است که با رزین سیاه رنگ شده است. این نوع لوله ویسکوزیته ذوب بسیار بالایی دارد و رزین مناسبی برای انفصال (اکستروژن) لوله‌های بدون فشار است. این محصول در سیستم‌های بدون فشار، مانند لوله‌های ورقی و فاضلاب مصرف می‌شود.

انواع لوله‌ پلی‌اتیلن (PE)

لوله‌ پلی‌اتیلن  (لوله PE)، بر اساس دانسیته مواد مورد استفاده به سه گروه اصلی تقسیم می‌شود: لوله‌ پلی‌اتیلن با دانسیته بالا (HDPE)، لوله‌ پلی‌اتیلن با دانسیته متوسط (MDPE) و لوله‌ پلی‌اتیلن با دانسیته پایین (LDPE)

لوله‌ پلی‌ اتیلن با دانسیته بالا (HDPE)

چگالی این نوع لوله پلی‌اتیلن ۰.۹۴۱ گرم بر سانتی‌ متر مکعب یا بیشتر است. به دلیل درجه پایین انشعاب، HDPE دارای نیروهای بین مولکولی قدرتمند و قدرت کششی بالاست. انشعاب لوله با استفاده از انواع کاتالیست و نیز کنترل شرایط کاهش می‌یابد. ویژگی‌های HDPE، که رنگ طبیعی آن سفید است، عبارتند از:

  • مقاومت شیمیایی عالی
  • مقاومت خوب در برابر شرایط آب و هوایی
  • مقاومت بالا در برابر پارگی و فشار
  • مقاومت بالا در برابر ترک‌خوردگی ناشی از تنش
  • مقاومت در برابر خوردگی
  • اصطکاک اندک
  • عایق گرما و الکتریسیته
  • انعطاف‌پذیری بیشتر نسبت به LDPE

این ویژگی‌ها باعث شده است که این نوع لوله برای سیستم‌های انتقال آب و سیستم‌های تحت‌فشار بسیار مناسب باشد. سختی و قدرت HPDE از LDPE بیشتر است و به همین دلیل بهتر می‌تواند در برابر فشار آب مقاومت کند. لوله پلی‌اتیلن HDPE بهترین انتخاب برای سیستم‌های آبیاری است.

لوله‌ پلی‌اتیلن  (لوله PE) با دانسیته متوسط (MDPE)

چگالی مواد در این نوع لوله پلی‌اتیلن بین ۰.۹۲۶ تا ۰.۹۴۰ گرم بر سانتی‌ متر مکعب است و به ازای هر سانتی‌متر از ضخامت خود فشار کمتری را نسبت HDPE به تحمل می‌کند. برخی از ویژگی‌های MDPE، که رنگ طبیعی و معمول آن آبی است، عبارتند از:

  • مقاومت شیمیایی بسیار بالا
  • پایداری در دمای اتاق
  • مقاومت بسیار خوب در برابر ضربه
  • حساسیت کمتر نسبت به HDPE
  • مقاومت بالاتر در برابر ترک‌خوردگی ناشی از تنش نسبت به HDPE

به دلیل این ويژگی‌ها، از MDPE در برخی از بخش‌های سیستم‌های لوله‌کشی گاز و انتقال آب آشامیدنی سرد استفاده می‌شود. MDPE کمترین میزان کاربرد را در میان انواع لوله‌های پلی‌اتیلن دارد. این نوع لوله بیش از هرجا در کشور انگلستان و برای اتصال خانه‌ها به سیستم لوله‌کشی آب شهری استفاده می‌شود.

لوله پلی‌اتیلن (لوله PE) با دانستیه پایین (LDPE)

چگالی مواد در این نوع لوله پلی‌اتیلن کمتر از ۰.۹۲۶ گرم بر سانتی‌متر مکعب است. برخی از ویژگی‌های این نوع لوله عبارتند از:

  • مقاومت در برابر شکست ناشی از فشار
  • سختی بالا
  • انبساط‌پذیری
  • مقاومت شیمیایی خوب (اما کمتر از HDPE)
  • مقاومت حرارتی کم
  • استحکام اندک

بیشترین مورد کاربرد لوله پلی‌اتیلن LDPE در سیستم‌های آبیاری قطره‌ای است، هرچند می‌توان از آن در سیستم‌های فاضلاب، بهداشتی، خطوط تولید صنعتی، لوله‌گذاری کشاورزی و سیستم‌های دیگری که در برابر فشارها یا درجه حرارت‌های بالا قرار نمی‌گیرند نیز استفاده کرد. این نوع لوله می‌تواند فشار کمتر از ۳ بار را تحمل کند. LDPE از این نظر که بیشتر برای نصب رو زمینی مناسب است با انواع دیگر لوله‌های پلی‌اتیلن متفاوت است. در این نوع لوله اتصالات در داخل قرار می‌گیرند و به دلیل انعطاف‌پذیری کمتر، هنگام نصب باید در گوشه‌ها از رابط‌های خواص استفاده کرد.

لوله های پلی اتیلنی در ضخامت های مختلف

1- لوله پلی اتیلن 63 یا همان لوله 2 اینچ:

لوله اتیلن 63 یا همان لوله 2 اینچ پرکاربرد ترین نوع لوله می باشد که در کشاورزی بسیار کاربرد دارد. لوله 6 بار 63 نیز از لوله اتیلن 10 بار 2 اینچ پر کاربرد تر است. اتصالات این لوله برای آبیاری تحت فشار، بارانی و قطره ای کامل است. اتصالات این لوله رزوه ای می باشد. بسته بندی به صورت کلاف 100 متری و 200 متری می باشد.

2- لوله پلی اتیلن 90 یا لوله 3 اینچ:

لوله اتیلن 90 یا لوله 3 اینچ هم از پرمصرف های صنعت لوله اتیلن می باشد البته بیشتر کاربرد این لوله در صنعت آبرسانی می باشد نا صنایع دیگر. لوله 90 که ضخامت آن 4 میلیمتر است از بقیه پر مصرف تر است.بسته بندی به صورت کلاف 100 متری می باشد.

3- لوله پلی اتیلن 110 یا لوله 4 اینچ:

لوله پلی اتیلن 110 یا لوله اتیلن 4 اینچ هم مثل 2 اینچ بسیار پر مصرف است. در واقع خط لوله اصلی در آبیاری تحت فشار و بارانی لوله اتیلن 4 اینچ است که 2 اینچ را از آن انشعاب می گیرند و به شیر خودکار متصل می شود.لوله اتیلن 110 6 بار که وزن هر کلاف آن 177 کیلوگرم می باشد از بقیه لوله های 4 اینچ کاربرد بیشتری دارد. لوله 110 را به صورت کلاف 100 یا 50 متری بسته بندی می کنند و رابط و کمربند و اتصالات آن بصورت کامل موجود است.

4- لوله پلی اتیلن 5 اینچ یا لوله 125 :

لوله پلی اتیلن 5 اینچ یا لوله اتیلن 125 که البته در فشار 10 بار از 6 بار پر مصرف تر است و در صنعت کشاورزی کاربرد بیشتری دارد این لوله هم مثل لوله اتیلن 4 اینچ به عنوان شاه لوله استفاده می شود و لوله 2 اینچ یا 3 اینچ را از آن انشعاب می گیرند. قیمت لوله پلی اتیلن 5 اینچ مناسب و معمولا مورد پسند مشتریان است. این لوله به صورت کلاف ضخامت بیشتری دارد و به صورت شاخه 6 متری هم تولید می شود.

5- لوله پلی اتیلن 160 یا لوله 6 اینچ:

لوله پلی اتیلن 160 یا لوله 6 اینچ که در بعضی مواقع به آن 6 می گویند ولی باید دقت شود با لوله پلی اتیلن 63 اشتباه گرفته نشود. این لوله بیشتر برای انتقال آب استفاده می شود بصورت 10 بار و 6 بار برای تحت فشار بصورت لوله اتیلن 160 میلیمتر 4 بار برای انتقال آب استفاده می شود. این لوله ها بصورت شاخه 6 و 12 متری می باشد. نحوه نصب این سایز لوله اتیلن و همچنین لوله 8 اینچ و 10 اینچ و 12 اینچ بصورت رینگ و فلنج و پیچ و مهره می باشد.

6- لوله پلی اتیلن 8 اینچ با قطر 200 میلیمتر:

سایز 8 اینچ با قطر 200 میلیمتر یا 20 سانتیمتر از مهمترین لوله های انتقال آب هستند که به اسم 8 اینچ شناخته می شود. اتصالات و شیر فلکه این لوله بسیار پر مصرف و مهم است اتصالات چدنی برای این لوله و لوله سایزهای 6 اینچ و 10 اینچ استفاده می شود برای انتقال آب آشامیدنی، کشاورزی،جمع آوری آب و هدایت آب های کشاورزی می باشد.

7- لوله پلی اتیلن 250 میلیمتر یا 10 اینچ:

سایز 250 میلیمتر یا 10 اینچ بسیار پر مصرف در صنعت نفت و گاز و آب و پتروشیمی و شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی از این سایز لوله استفاده می کنند، این لوله نباید با لوله 10 یا 110 اشتباه شود. سایز این لوله 25 سانتیمتر است . شیرآلات و اتصالات چدنی این لوله پر مصرف است . فروش لوله اتیلن 250 در فشار 6 بار و 10 بار پرمصرف است. رینگ و فلنچ برای نصب این نوع لوله در فشار 6 بار و 10 بار موجود است

8- لوله پلی اتیلن 12 اینچ یا لوله 315:

لوله پلی اتیلن 12 اینچ یا لوله اتیلن 315 برای پرورش ماهی، صنعت شیلات و صنعت کشاورزی و همچنین برای صنایع مختلف در شهرک های صنعتی برای آب صنعتی استفاده می شود. نحوه اتصالات در این سایز لوله با الکتروفیوژن یا رینگ و فلنچ و پیچ م و مهره می باشد. سایز 315 میلیمتر با فشار 6 بار و 10 بار با ضخامت های 12 میلیمتر تا 24 میلیمتر پر کاربرد تر هستند.

طبقه‌بندی پلی اتیلن‌ها بر اساس دانسیته آنها صورت می‌گیرد که در مقدار دانسیته اندازه زنجیر پلیمری و نوع و تعداد شاخه‌های موجود در زنجیر دخالت دارد.

HDPE ( اتیلن با دانسیته بالا ) این اتیلن دارای استحکام کششی بیشتر نسبت به بقیه اتیلن‌ها است.

LDP  (  ‌اتیلن با دانسیته پایین )

این  اتیلن دارای استحکام کششی کمی است. از دیگر خصوصیات این پلیمر ، انعطاف‌پذیری و امکان تجزیه بوسیله میکروارگانیسمها است.

LLDPE اتیلن خطی با دانسیته پایین )

این پلی ‌اتیلن یک پلیمر خطی با تعدادی شاخه‌های کوتاه است و معمولا از کوپلیمریزاسیون اتیلن با آلکن‌های بلند زنجیر ایجاد می‌شود.

MDPE

پلی اتیلن با دانسیته متوسط است.

انواع پلی اتیلن مورد استفاده در صنعت لوله

در ساخت  عموماً از دو نوعِ مختلف پلی اتیلن به نامهای PE80 و PE100 استفاده می شود.

عدد مشخصة نوع ماده MRS گفته می شود که عبارت است از حداقل مقاومت مورد نیاز بعد از ۵۰ سال کارکرد در دمای سیال۲۰ درجه سانتیگراد.

بالاتر رفتن عدد نشان دهنده بهبود بیشتر کیفیت محصولات تولیدی میباشد .

بر این اساس است که در بسیاری از کشورها تلاش های زیادی  برای جایگزینی PE100 بجای PE80 صورت گرفته است.

مزایای PE 100 نسبت به  PE 80 :

١ـ داشتن مقاومت بالاتر در فشارهای کاری بالا

٢ـ داشتن مقاومت بالاتر و ضخامت کمتر

٣ـ صرفه جویی در هزینه با توجه به وزن کمتر در فشارهای کاری بالا

۴ـ توانایی انتقال حجم بالاتر سیال به دلیل سطح مقطع جریان بیشتر

بر این اساس می توان گفت که هر چند قیمت مواد اولیه PE100 نسبت به دو نوع دیگر بیشتر است

اما با توجه به ویژگیها و امکاناتی که از خواص این محصول حاصل می گردد

می توان خروجی مورد نظر را در هر متر لوله  با قیمت یکسان و با کیفیت برتر بدست آورد.

مزایای لوله های پلی اتیلن آبرسانی

١ـ قابلیت اتصال آسان

٢ـ انعطاف پذیری بالا

٣ـ نصب آسان و کم هزینه

۴ـ عمر طولانی، دوام و کاهش هزینه ها

۵ ـ مقاومت در مقابل خوردگی و اثر مواد شیمیایی

۶ـ کاربرد آسان

٧ـ ضریب اصطکاک کم پلی اتیلن و ثابت بودن آن در طول کاربرد

مقایسه با دیگر انواع مواد:

امروزه لوله اتیلنی جایگاه خود را در کاربردهای تحت فشار به خوبی یافته اند.

این مسأله خصوصاً در مواردی که قطر لوله مورد نظر کمتر از ۳۰۰ میلیمتر است به خوبی قابل مشاهده است.

زیرا کارفرمایان و مشاورین پروژه ها اغلب با در نظر گرفتن هزینه مواد اولیه و خصوصیات مورد نظرشان از لوله به این جمع بندی می رسند که لوله های پلی اتیلنی بهترین انتخاب ممکن در مقایسه با سایر انواع لوله هستند.

اما با افزایش قطر لوله خطوط انتقال، اکثر مشاورین با در نظر گرفتن تنها قیمت مواد ، به این نتیجه میرسند که استفاده از پلی اتیلن غیر اقتصادی بوده و بیشتر به سراغ چدن داکتیل می روند.

در واقع چدن داکتیل رقیب اصلی پلی اتیلن در سایزهای بالا بوده و مشاورین تنها در صورت وجود شرایط ویژه به سراغ پلی اتیلن می روند.

علی رغم تفکر حاکم بر بازار، باید به این نکته تاکید داشته باشیم که صرف توجه به قیمت بالاتر پلی اتیلن نسبت به چدن در لوله های با سایز بالا،

در بسیاری از موارد صحیح نبوده و باید مسائل دیگری نیز نظیر هزینه های نصب ، اتصال ، نگهداری و تعمیر و … در انتخاب جنس لوله مدنظر قرار گیرد.

با در نظر گرفتن خواص بی نظیر و منحصر به فرد پلی اتیلن که قبلاً ذکر شده است،

هر مصرف کننده‌ای به این نتیجه خواهد رسید که در فشار کاریهای کمتر از ۲۵ بار بهترین انتخاب پلی اتیلن است.

انواع لوله های پلی اتیلن

نوع اول داشتن چگالی ، مقاومت حرارتی پایین و قابلیت انعطاف خوب از مزایای این نوع می باشد نوع دوم دارای چگالی متوسط و اندکی سخت تر از نوع اول هستند و در دمای بالا مقاومت آن بیشتر بوده و قابلیت انبساط بهتری دارند نوع سوم بسیار سنگین تر از نوع قبلی و چگالی بیشتری دارند و برترین خواص فیزیکی از نظر مقاومت، قابلیت انبساط، درجه سختی، ضریب زبری را دارا هستند و از این رو کاربرد وسیعی در گازرسانی و آبرسانی دارندنکته ۱ : اتصال لوله های PE به روشهای مختلف دنده ای، فلنجی، بستی، اورینگی و نر و مادگی با روش اتصال جوش حرارتی و جوش سر به سر انجام می شود نکته ۲ اتصال دنده ای در مورد کلیه لوله های پلاستیکی سنگین و ۴ اینچ به پایین قابل اجرا است .

موارد استفاده از لوله های پلی اتیلن

۱- پروژه های آتش نشانی

۲- آبرسانی

۳- گاز

۴- فاضلاب

۵- زهکش

۶- انتقال آب دریا

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *