Sending
User Review
0 (0 votes)

لوله پنج لایه

لوله پنج لایه چیست

لوله های پنج لایه یا لوله های PEX AL PEXدر واقع نسل جدیدی از لوله ها هستند که از فلز و پلیمر ترکیب شده اند و کاربرد خاص خود را در صنعت دارند. به طور کلی  از یک لایه آلومینیومی ساخته شده است که بین دو لایه قرار می گیرد. این دو لایه چسبنده در واقع به قسمت فلزی لوله پلاستیکی داخلی و خارجی متصل می شوند. لایه فلزی در امتداد طول لوله به عنوان یک مانع عمل می کند و سبب کاهش نیروی ضربه های محکم و ناگهانی می شود. از این رو دارای کاربرد بیشتری برای استفاده در ساختمان ها و سایر انواع لوله کشی هستند. رشد روز افزون تکنولوژی که تاثیری شگفت انگیز در ساخت انواع تجهیزات ساختمانی دارد از دلایل تولید لوله های محکم  و بادوام است.قیمت لوله پنج لایه لوله نیو پایپ لوله سوپر پایپ

Five-layer-pipe- لوله پنج لایه - لوله نیو پایپ

برای دریافت لیست قیمت انواع لوله و اتصالات پلیمری از طریق واتس اپ سایت پیغام دهید 

قیمت لوله پنج لایه

به لوله های تلفیقی گفته می‌شود که به طور معمول از دو لایه درونی و بیرونی ساخته شده از پلاستیک و سان بکس که مرکب از فلز آلومینیوم در لایه میانی می‌باشد. این لوله‌ها به دو دسته اصلی 5 لایه و سه لایه تقسیم می‌شود.

لایه میانی در لوله‌های سه لایه از جنس کوپلیمر اتیلن – وینیل الکل (EVOH) و در لوله‌های پنج لایه از فلز آلومینیوم مقاوم قابل جوشکاری و مقاوم در برابر نفوذ اکسیژن می‌باشد.

تولید لوله پنج لایه

به طور کلی می توان گفت این لوله از نسل جدید لوله های به تولید رسیده است که جایگزین مناسبی برای لوله های بی کیفیت و انواع فلزی می باشد. لوله  را می توان نمونه ای کامل و با کیفیت از تجهیزات صنعتی دانست که با استفاده از دستگاه های مدرن به تولید می رسد. استحکام و طول عمر مفید لوله های پنج لایه موجب کاهش خرید لوله های کم دوام فلزی شده است. طول عمر مفید و قیمت مناسب برای خرید لوله پنج لایه موجب رضایت مندی مصرف کنندگان و کاربرد بیشتر این محصول در صنایع مختلف شده است.

لوله و اتصالات نیوپایپ

نیو پایپ نامی آشنا در صنعت لوله و اتصالات آب و فاضلابی در کشور است و می توان آنها را جزء قدیمی ترین تولید کنندگان لوله و اتصالات آب و فاضلاب در کشور به شمار آورد. نیوپایپ در واقع نام یکی از برند های صنعتی شرکت گیتی پسند می باشد که اقدام به تولید لوله های پنج لایه می کند و این روز ها به عنوان بهترین لوله و مناسب ترین لوله برای ساختمان ها شناخته می شود.

لوله نیو پایپ لوله نیو پایپ لوله نیو پایپ لوله نیو پایپ لوله نیو پایپ

لوله و اتصالات ایزی پایپ

ایزی پایپ را می توان یکی از بنیانگذاران لوله و اتصالات ساختمانی در ایران دانست. فعالیت این گروه محدود به لوله و اتصالات ساختمانی نیست و انواع شیرآلات ساختمانی نیز توسط گروه ایزی پایپ تولید می شود. این برند معتبر همواره توانسته تا با تولید محصولاتی با کیفیت و البته با قیمت مناسب، پاسخ اعتماد و اطمینانی که خریداران به آنها داشته اند را بدهد و تبدیل به یکی از برند های محبوب لوله و اتصالات در ایران شود.

لوله و اتصالات سوپرپایپ

بدون شک در هر ساختمانی که کیفیت نقش اول را دارد و پروژه آنقدر از اهمیت بالایی برخوردار است که کارفرما جای هیچ گونه ریسک را جایز نمی بیند، لوله و اتصالات سوپرپایپ حرف اول را خواهند زد. بسیاری از کارشناسان و متخصصین تاسیسات در کشور، سوپر پایپ را به عنوان یک قطب بسیار قوی و کاملا متفاوت در این صنعت می شناسند و حساب ویژه ای روی آن باز می کنند. کیفیت ممتاز، اطمینان، ایمنی و راحتی بیشتر از ویژگی های لوله و اتصالات سوپر پایپ به شمار می آید.

لوله سوپر پایپ لوله سوپر پایپ لوله سوپر پایپ لوله سوپر پایپ لوله سوپر پایپ

مزایای استفاده از لوله های پنج لایه

این لوله ها به سادگی قابل نصب هستند و اتصال آنها نیز راحت می باشد.

لوله های پنج لایه به شکل مناسبی عایق بندی شده اند.

در برابر خوردگی دارای مقاومت مناسبی هستند.

این لوله  دارای وزنی سبک بوده و در نهایت انعطاف پذیر می باشند.

تحمل دمایی و تحمل فشار مناسبی برای لوله ها وجود دارد.

عدم نفوذ اکسیژن به داخل لوله و افت فشار کم به دلیل سطح نرم داخل لوله به عنوان یک ویژگی مطلوب در این لوله ها محسوب می شود.

در لوله های پنج لایه  نقص های موجود در هر یک از لوله های فلزی و پلیمری حذف شده است.

حمل و نقل این نوع لوله  بسیار راحت است.

لوله دارای طول عمر مناسب هستند و دوام زیادی هم دارند.

لایه های تشکیل دهنده لوله  شامل دو قسمت خارجی و داخلی است.

این لایه ها به وسیله آلمینیوم به کار گرفته شده در آن دارای قدرت مقاومتی بالا در برابر حرارت و فشار زیاد می باشند.

از جمله ویژگی های لوله 5 لایه می توان نصب آسان آن در سیستم های موتورخانه ها و بخش های مختلف صنعتی، امکان برش و خم شدن لوله، مقاومت و  استحکام کافی، طول عمر طولانی را نام برد.

کاربرد لوله های پنج لایه

قابل استفاده در سیستم های بهداشتی با آب سرد و گرم

قابل استفاده در سیستم های تهویه مطبوع

قابلیت استفاده در سیستم های گرمایشی

مناسب برای استفاده در سیستم گرمایش کف

این  لوله  از جمله لوله های بی عیب و نقص و پرکاربرد در صنایع مختلف به شمار می روند.

لوله های پنج لایه به دلیل کیفیت ساخت بالا می توانند انتخابی مناسب برای استفاده در سیستم های موتورخانه ها باشند.

از پر کاربرد ترین لوله هایی که برای قسمت های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد لوله های پنج لایه می باشد.

موارد استفاده از این لوله علاوه بر تاسیسات ساختمان سازی، تاسیسات آبرسانی، صنایع پزشکی و بهداشتی، سیستم های حرارتی و برودتی و کاربرد صنعتی است.

کاربرد وسیع لوله های پنج لایه در تاسیسات آبرسانی به دلیل خاصیت ضد خورندگی که دارند و از این جهت که رسوب آب را به طور کامل می گیرند می باشد.

لوله و اتصالات پنج لایه

شاید بتوان لوله ها و اتصالات پنج لایه را از به روزترین محصولات در صنعت لوله کشی به حساب آورد. این لوله ها به راحتی اجرا و نصب شده و بدون شکستن خم می شوند . لوله های 5 لایه از کنار هم قرار گرفتن دو لایه پلی اتیلن، دو لایه چسب و یک لایه میانی آلومینیوم ساخته می شوند.

ترکیب شیمیایی پلی اتیلن و لایه فلزی به کار رفته باعث قابلیت های مناسب این لوله ها مانند تحمل دما و فشار بالا می شود و می توان گفت این لوله ها ویژگی ها و مزایای لوله های پلاستیکی و فلزی را با هم دارند. اتصالات پنج لایه کاربرد زیادی در سیستم های لوله کشی آب آشامیدنی، سیستم های گرمایشی مانند گرمایش از کف و لوله کشی رادیاتور و فن کویل ها دارند. پایپ کالا لوله ها و اتصالات پنج لایه پلیمری را در دسته بندی های لوله های پنج لایه در سایز ۱۶ تا ۱۱۰ میلی متر و اتصالات پرسی، کوپلی و دنده ای در سایزهای ۱۶ تا ۶۳ میلی متر و در برندهای سوپرپایپ و نیوپایپ به مشتریان پیشنهاد می دهد.

نکات ایمنی هنگام استفاده از لوله ۵ لایه

پلیمرها در مقابل حرارت و فشار در دراز مدت فرسایش میابند،نکات ایمنی که باید در استفاده از لوله های ۵ لایه مورد توجه قرار داد عبارتند از :

عدم استفاده از لوله های دارای ترک سطحی

خودداری از پیچش لوله واتصالات در حین جوشکاری

محافشت از تابش مستقیم نور خورشید

دم استفاده از لوله های چرب وکثیف

استفاده از عایق مناسب وخودداری از وارد نمودن ضربه

تنظیم دمای دستگاه جوش

استفاده از نوار تفلون برای آب بندی اتصالات فلزی و عدم استفاده از کنف

خودداری از قرار دادن لوله در معرض شعله مستقیم

استفاده از لوله و اتصالات جهت جوشکاری

رعایت عمق حوش و مطالعه جدول راهنمای جوش

انجام تست فشار پس از انجام لوله کش

پوشاندن روی لوله ها پس از انجام تست فشار

قیمت لوله و اتصالات پنج لایه نیو پایپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *