Sending
User Review
5 (2 votes)

قیمت اتصالات فشار قوی

اتصالات فشار قوی در کلاس 2000، 3000 و 6000 استاندارد ASME B1.20.1 آورده شده است.

دنده ای ، ساکت برندهای موجود ایرانی ، تایوانی ، اروپایی مورد استفاده در صنعت گاز ، نفت ،

پتروشیمی اتصالات گالوانیزه گرم و سرد هم موجود می باشد.از سایز 1/2 تا 6 اینچ موجود می باشد.

قیمت اتصالات از قبیل زانوی ، سه راهی ، بوشن ، مهره ماسوره ، درپوش الیاژ فولادی استنلس استیل از فروشندگان پایپ اتصال دریافت نمایید.

اتصالات فشارقوی چیست

چگونه اتصالات فولادی را تعریف کنیم؟ اصطلاح «اتصالات فشار قوی» به دو خانواده اتصالات لوله (جوش سوکت و رزوه‌دار) اشاره دارد که برای لوله‌های با سوراخ کوچک و سیستم‌های لوله‌کشی استفاده می‌شوند (به طور کلی قطر زیر 4 اینچ برای کلاس 3000 و کمتر از 2 اینچ برای اتصالات در کلاس 6000 و 9000) . این اتصالات با آهنگری و ماشینکاری فولاد جامد تولید می شوند و در اشکال مختلفی مانند زانویی، سه راهی، کاهنده، اتحادیه، کوپلینگ در دسترس هستند. مشخصات ASME B16.11 اتصالات سوکت و رزوه ای برای کاربرد نفت و گاز را پوشش می دهد. برای اندازه لوله های بزرگتر، باید به جای آن از اتصالات جوش لبه دار ASME B16.9 استفاده شود.

اتصالات فورج ASME B16.11

اتصالات فورج شده در مقابل اتصالات لبه داراتصالات فورج برای سیستم های لوله کشی با قطر کمتر از 2 یا 4 اینچ (4 اینچ برای اتصالات 2000#/3000#، 2 اینچ برای اتصالات 6000#/9000#) استفاده می شود، در حالی که اتصالات جوش لبه دار برای لوله کشی با قطر بزرگتر استفاده می شود.

دو نوع اصلی اتصالات فشارقوی عبارتند از اتصالات جوش سوکتی (که توسط جوش فیله ای به لوله ها متصل می شوند) و اتصالات رزوه ای (لوله بر روی اتصالات پیچ می شود).

مشخصات ASME B16.11، MSS SP 75، MSS SP 83، MSS SP 95 اتصالات فشارقوی (جوش سوکت و رزوه ای) را پوشش می دهد تا لوله های کوچک کربن، آلیاژ، فولاد ضد زنگ و آلیاژ نیکل ASME B36.10 و ASME B36.19 را در خود جای دهد. اندازه سوراخ

اتصالات فشارقوی از بلوک های فولادی جامد ساخته می شوند که برای به دست آوردن شکل نهایی مورد نیاز در تلورانس های تعیین شده توسط مشخصات کاربردی ذکر شده در بالا، ماشین کاری می شوند. این با اتصالات لب به لب که با برش، خم کردن و شکل دادن به لوله های فولادی بدون درز یا جوش ساخته می شوند متفاوت است.

 

اتصالات جوشی فشار قوی

اتصالات جوشی فشار قوی جزییات اتصال لوله است که در آن یک لوله در قسمت فرورفتگی شیر، اتصالات یا فلنج وارد می شود. بر خلاف اتصالات لب به لب، اتصالات جوش سوکت عمدتاً برای قطر لوله های کوچک (لوله با حفره کوچک) استفاده می شود. به طور کلی برای لوله هایی که قطر اسمی آنها NPS 2 یا کوچکتر است.
3000 اتصالات LBS، 3000 اتصالات جوش سوکت LBS،6000 3000.2000 اتصالات رزوه ای LBS، 3000 اتصالات فورج شده LBS برای اتصال لوله به شیرها و اتصالات یا سایر بخش های لوله، از جوش های مهر و موم فیله ای استفاده می شود.هرجا که مزایای یکپارچگی نشتی بالا و استحکام ساختاری زیاد ملاحظات طراحی مهم باشد، ساخت اتصالات جوش داده شده سوکت انتخاب خوبی است.

اتصالات فشار قوی دنده ای

 

اتصالات رزوه ای LBS احتمالاً قدیمی ترین روش اتصال سیستم های لوله کشی است.مانند اتصالات Socket Weld، fittings رزوه ای عمدتاً برای قطر لوله های کوچک استفاده می شود. به طور کلی برای لوله هایی که قطر اسمی آنها NPS 2 یا کوچکتر است.
استانداردهای ابعادی برای رزوه های لوله مخروطی در ASME B1.20.1 آورده شده است.این سند تمام ابعاد مورد نیاز از جمله تعداد رزوه در هر اینچ، قطر گام و طول درگیری معمولی را برای تمام قطرهای لوله ارائه می دهد.لوله کشی رزوه ای معمولاً در کاربردهای کم هزینه و غیر بحرانی مانند آب خانگی، حفاظت در برابر آتش و سیستم های آب خنک کننده صنعتی استفاده می شود.اتصالات رزوه ای معمولاً از چدن خاکستری یا چکش خوار، برنج ریخته گری یا برنز، یا آلیاژ آهنگری و فولاد کربنی ساخته می شوند.آنها در سه درجه بندی فشار موجود هستند: کلاس 2000، 3000 و 6000.

اتصالات استیل فشار قوی

اتصالات استیل فشار قوی مکان های استفاده می شود که خورندگی بالا داشته باشد یا آب و رطوبت باشد یا گرمای زیادی باشد تا حالت خود را از دست نده این اتصالات را استفاده میکنند اتصالات استیل فشار قوی در سایزهای مختلف تولید می شود که می توان گفت از سایز ⅜ تا 4 اینچ این اتصالات با الیاژهای اتصالات استیل فشار قوی 304 اتصالات استیل فشار قوی 316 موجود می باشد و به فروش می رسد این اتصالات انواع مختلفی دارد که می توان به زانویی سه راهی بوشن کپ چپقی تبدیل های گوناگون این اتصالات کلاس های مختلفی دارد که می توان به کلاس 2000 کلاس 3000 کلاس 6000 اشاره کرد که اتصالات استیل فشار قوی 3000 بیشتر مصرف را در بین این اتصالات داراست برند موجود این اتصالات در کشورمان مارک T تایوان می باشد که یکی از مرغوب ترین اتصالات فشار قوی می باشد که استاندارد های جهانی هم دارد تمامی اتصالات داری شناسنامه تولید می باشد که با کدی که در روی محصولات موجود است مطابقت می شود و در زمان خرید ارائه می گردد برای دریافت بهترین قیمت و لیست قیمت این محصول در ساعات اداری با همکاران ما در تماس باشید .

فیتینگ ها

در تغییر مسیر لوله ، تغییر قطر لوله ، چند شاخه شدن لوله و … استفاده می شوند

این فیتینگ ها از لوله یا پلیت ساخته شده یا توسط فرایندهای ریخته گری ، ماشین کاری قطعات فرج شده یا قالب گیری تولید می شوند.

فیتینگ های پیچی دارای کلاس های فشار 6000,3000,2000 می باشد فیتینگهای با جوش سوکت دارای کلاس 9000,6000,3000 می باشند

کاربرد

همانند اتصالات ساکت ولد نیز برای لوله های با قطر کوچک(معمولا برای سایزهای 4 اینچ و کوچکتر) کاربرد دارد.

تفاوت اتصالات دنده ای فشار قوی با اتصالات دنده ای معمولی

  • وزن
  • ضخامت
  • فشار تحملی

و با افزایش کلاس این اتصالات مقاومت آنها نیز اضافه می شود.

کاربرد اتصالات دنده ای

معمولا در کارهای  غیر حساس مانند آتش نشانی، سیستم های خنک کننده ی صنعتی استفاده می شود.

مزایای اتصالات دنده ای

از جمله مزایای اتصالات دنده ای فشار قوی می توان به نیاز به مهارت نصب کم، کارآیی بالا، قابلیت آب بندی مناسب در دما و فشار بالا اشاره کرد.

اتصالات فشار قوی مناسب برای سیستم لوله کشی کدام است؟

اتصالات دنده ای فشار قوی بر اساس کلاس فشاری به 2000، 3000 و 6000 تقسیم بندی می شوند.

برای دریافت لیست قیمت اتصالات فشارقوی با فروشندگان پایپ اتصال در تماس باشید در این مجموعه شما می توانید قیمت اتصالات فشارقوی تایوان و ایرانی را استعلام نمایید

مقایسه اتصالات فشار قوی دنده ای و ساکت

اتصالات دنده ای
اتصالات فشار قوی دنده ای عمدتاً براي قطر لوله هاي کوچک استفاده مي شود و احتمالاً قديمي ترين روش اتصال سيستم هاي لوله کشي است. بيشتر در کاربردهاي کم هزينه و غير بحراني استفاده مي شود. به عنوان مثال،
اتصالات دنده ای اغلب در سيستم هاي آب خانگي يا سيستم هاي آب خنک کننده صنعتي يافت مي شود. آنها به دليل آسيب پذيري در برابر آسيب خستگي و خوردگي کمتر در محيط هاي با فشار بالا و بسيار خورنده استفاده مي شوند.
اتصالات دنده ای براي تاسيسات کم فشار و دماي پايين که در آن احتمال لرزش کمي وجود دارد که مي تواند به يکپارچگي اتصالات آسيب برساند، بهترين هستند.

استانداردهاي ابعادي

اتصالات ساکت
اتصالات ساکت زماني هستند که لوله در قسمت فرورفتگي فلنج، اتصالات يا شير قرار مي گيرد. آنها معمولاً در سناريوهايي استفاده مي شوند که ابعاد لوله کوچکتر است، اما کار لوله دائمي است. آنها در فرآيندهاي صنعتي مختلف مانند حمل و نقل مواد قابل اشتعال، سمي يا گران قيمت استفاده مي شوند که در آن هيچ نشتي مجاز نيست.

مزیت های اتصالات فشار قوی 

اتصالات ساکت کلاس 3000، 6000 و 9000 مطابق با ASME B16.11 توليد مي شوند. آنها چندين مزيت دارند:

– هزينه هاي ساخت و ساز نسبتا پايين است
– انتهاي لوله نيازي به تراشيده شدن ندارد. اين به اين دليل است که لوله و اتصالات هر دو مربع برش هستند. اين امکان جوشکاري و نصب آسان را فراهم مي کند.
– کاهش خطر نشتي در مقايسه با اتصالات دنده ای
– فلز مورد استفاده براي جوشکاري اتصالات قادر به نفوذ به سوراخ لوله نخواهد بود.
– اتصالات به خودي خود تراز مناسب را تضمين مي کند بنابراين نيازي به جوشکاري موقتي نيست.
با توجه به ماهيت اتصالات، اتصالات ساکت داراي معايب خاصي هستند. عيب اصلي اين است که شکاف‌هاي بالقوه و شکاف‌هاي داخلي مي‌توانند اتصالات را در برابر خوردگي يا تجمع آسيب‌پذير کنند. اين مي تواند باعث مشکلات عملياتي يا نگهداري شود.

 

2 thoughts on “اتصالات فشار قوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *