Sending
User Review
0 (0 votes)

لوله گالوانیزه چیست

لوله گالوانیزه چیست نوعي لوله فولادي است که سطح آن را با استفاده از روي پوشش داده اند. لوله گالوانيزه چیست به دو صورت آهني و فولادي وجود دارند که هر يک از آن ها ويژگي هاي منحصر به فردي دارند. اين لوله ها در صنايع مختلفي کاربرد داشته و به راحتي قابل بازيافت و مصرف مجدد نيز هستند. در اين مقاله برخي نکات کليدي در مورد اين نوع لوله ها را بيان مي کنيم.

پایپ اتصال

آشنايي با لوله گالوانيزه

لوله گالوانيزه نوعي لوله فولادي است که سطح آن را توسط روي پوشش مي دهند. لوله گالوانيزه به دو صورت آهني و فولادي در بازار وجود دارند که هر يک از انواع لوله ها، داراي ويژگي ها و خصوصيات و کاربرد منحصر به فردي مي باشند.
لوله گالوانيزه چیست در صنايع مختلف نفتي و گازي، زمين هاي کشاورزي، کارخانجات صنعتي بزرگ، شرکت هاي تهيه و توليد مواد اوليه و در بسياري از موارد ديگر قابل استفاده هستند. يکي از اصلي ترين و مفيد ترين خواص لولهگالوانيزه،مربوط به قابل بازيافت بودن آن است.
اين لوله ها تجديد پذير بوده و پس از ذوب کردن و انجام برخي تغييرات بر روي آن ها، دوباره توليد شده و به بازارها عرضه مي شوند.
علت استفاده از پوشش روي بر روي اين لوله ها، مربوط به مقاومت آن مي باشد. روي ماده اي است که موجب افزايش مقاومت لوله ها و حفظ ساختار آن ها شده و از شکنندگي و زنگ زدگي آن ها نيز جلوگيري مي کند. وقتي مقاومت در سطح يک لوله افزايش يابد، در برابر تغييرات محيطي (دماي بسيار کم تا زياد) از خود واکنش نشان داده و مقاوم مي شوند.

مقاوم بودن لوله گالوانیزه

مقاومت بالاي لوله گالوانيزه باعث افزايش طول عمر و بهره وري مناسب از اين نوع لوله ها مي شود. لوله گالوانيزه چیست آهني به رنگ هاي تيره و خاکستري وجود داشته و لوله هاي درزدار نيز نام دارند. جنس لوله هاي آهني از نوع آهن سفيد نورد شده مي باشد و مقاومت بالايي نيز دارند.
لوله هاي فولادي از فولاد نرم ساخته شده و تفاوت هايي نسبت به لوله آهني نيز دارد. يکي از اصلي ترين تفاوت هاي لوله فولادي و آهني مربوط به ساختار داخلي و ظاهر آن ها است. معمولا لوله هاي فولادي سبک تر و شفاف تر از لوله هاي آهني هستند.
دومين تفاوت اين است که لوله هاي فولادي نسبت به لوله هاي آهني در برابر مواد اسيدي، مقاومت پاييني داشته و شکننده تر هستند. پوشش گالوانيزه بر روي سطح لوله ها مفيد بوده و باعث حفظ ساختار آن ها و جلوگيري از خوردگي نيز مي شود.
در لوله هاي آهني درزها به يکديگر جوش زده شده و متصل هستند و وزن آن ها به صورت سبک و متوسط مي باشند. در ذيل در مورد این محصول  و کاربرد آن توضيحاتي را به شما ارائه مي دهيم.

 

کاربرد لوله گالوانيزه و توضيحات مربوطه

در اين قسمت به بررسي کاربرد اين نوع لوله ها پرداخته و نکاتي را در اين مورد بيان مي کنيم در خطوط انتقال آب قابل استفاده بوده و در برخي شرايط انتقال گاز نيز توسط اين لوله ها شکل مي گيرد
در سيستم هاي مختلف شوجود دارند که هر يک از آن ها خصوصيات ويژه خودشان را دارند.
از نظر توليد نيز به دو صورت سرد و گرم وجود دارند. ذکر اين نکته ضروري است که هنگام کار با اين لوله ها به هيچ عنوان از جوشکاري استفاده نکنيد، زيرا باعث تغيير ساختار و ظاهر لوله شده و گازهاي خطرناکي را نيز توليد مي کند که براي انسان و محيط زيست بسيار مضر است.
در گذشته استفاده از لوله هاي صنعتي مشکلات جدي براي انسان و محيط به وجود مي آورد. زنگ زدن لوله ها باعث به وجود آمدن باکتري ها و برخي آلودگي ها مي شود که در سيستم قديمي فاضلاب چنين مواردي مشاهده شده است.
جهت جلوگيري از اکسايش لوله ها و پوسيدگي آن ها، از لوله هاي گالوانيزه استفاده مي کنند، زيرا مقاومت زيادي در برابر اسيد و خوردگي از خود نشان مي دهند. ذکر اين نکته الزامي است که اين لوله هابراي مکان هايي مثل گلخانه هاي صنعتي نيز قابل استفاده هستند و از نظر اقتصادي نيز بسيار مقرون به صرفه هستند.

لوله گالوانيزه مقاومت بالايي در برابر خوردگي و تغييرات دمايي دارد.

لوله گالوانیزه سرد

 

نکات کليدي در مورد لوله گالوانيزه

اين نکات شامل موارد ذيل هستند:
گالوانيزه هاي سنگين تر و بزرگ، قيمت بالايي نيز دارند
هزينه اين نوع لوله ها نسبت به ساير لوله ها پايين تر است
در برابر آتش و ضربات سنگين مکانيکي نيز مقاومت خوبي دارند
قطر اين لوله ها بين 1.2 تا 4 اينچ هستند و اين اندازه قابل تغيير نيز مي باشد
گالوانيزه گرم از جنس فولاد نسبت به سرد بهتر است ( عملکرد خوب دارد)
فرايند ساخت و تهيه گالوانيزه گرم و سرد با يکديگر تفاوت دارد Galvanized pipe
لوله گالوانيزه يکي از بهترين لوله هاي صنعتي مي باشد که در موارد بسياري کاربرد دارد. اين لوله ها طول عمر بالايي داشته و در برابر تغييرات دمايي و اسيد و خوردگي مقاومت بالايي از خود نشان مي دهند. در برابر ضربه و فشار بسيار مقاوم بوده و با محيط زيست نيز بسيار سازگار مي باشند.
قابل ذکر است که اين لوله ها مزاياي زيادي از جمله مقاومت و انعطاف پذيري خوبي دارند. لوله گالوانیزه چیست ساخت و توليد به روش هاي مختلفي صورت مي گيرد و طرز تهيه گالوانيزه سرد و گرم با يکديگر متفاوت است.
اين لوله ها در انواع مختلفي وجود دارند که از کيفيت بسيار بالايي برخوردارند که همين مسئله، نظر بسياري از افراد را جلب کرده است. سعي کنيد قبل از خريد، اطلاعات کامل و جامع در اين حوزه را کسب کرده و سپس اقدام به خريد نماييد تا کاربردهاي گوناگون آن ها باعث سردرگمي شما نشود.

لوله گالوانيزه به دو صورت گرم و سرد وجود داشته که طرز تهيه آن ها متفاوت مي باشد.

با ما در تماس باشید برای قیمت لوله گالوانیزه 02166311159

لیست انواع اتصالات گالوانیزه 

اتصالات گالوانیزه 

اتصالات گالوانیزه توپی برزیل 

اتصالات گالوانیزه مک براند

اتصالات گالوانیزه چینی

اتصالات گالوانیزه جورج فیشر

درپوش گالوانیزه

چپقی گالوانیزه

روپیچ توپیچ گالوانیزه

بوشن گالوانیزه

مهره ماسوره گالوانیزه

مغزی گالوانیزه

تبدیل گالوانیزه

سه راهی تبدیلی گالوانیزه

سه راهی مساوی گالوانیزه

زانو 45 درجه گالوانیزه

زانو 90 درجه گالوانیزه

 

لوله گالوانیزه گرم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *