Sending
User Review
0 (0 votes)

تفاوت لوله استیل مانیسمان و درزدار

ترکيب استنلس استیل لوله هاي استیل يکي از همه کاره ترين مواد آلياژي فلزي است که در ساخت و ساخت استفاده مي شود. دو نوع لوله معمولي مانیسمان و درزدار هستند. تصميم گيري بين لوله هاي بدون درز يا جوش داده شده در درجه اول به نيازهاي کاربردي محصول بستگي دارد. در انتخاب بين اين دو به خاطر داشته باشيد که اولاً لوله بايد با مشخصات پروژه شما مطابقت داشته باشد و ثانياً بايد شرايطي را داشته باشد که در نهايت از لوله استفاده مي شود.
تيوبينگ در مقابل لوله کشي

اگرچه هر دو کلمه لوله و لوله اغلب به جاي يکديگر استفاده مي شوند، عمدتاً به اين دليل که هر دو شکل توخالي هستند، تفاوت هاي مهمي بين اين دو هنگام تعيين نيازهاي لوله هاي جوش داده شده در مقابل لوله هاي مانیسمان وجود دارد. لوله ها با قطر خارجي (OD) و ضخامت ديواره اندازه گيري مي شوند. از طرف ديگر، يک لوله با قطر داخلي آن (ID) اندازه گيري مي شود. از نظر عملکرد، لوله ها به طور کلي در کاربردهاي ساختاري و زيبايي شناختي استفاده مي شوند در حالي که لوله کشي براي انتقال سيالات، مايعات و گازها استفاده مي شود.

توليد لوله مانیسمان

تفاوت لوله استیل مانیسمان و درزدار

دانستن اين تمايز همچنين مي تواند در تعيين اينکه کدام لوله براي يک کاربرد خاص، جوش داده شده يا بدون درز، بهترين است کمک کند. روش ساخت لوله هاي درزدار و مانیسمان تنها در نام آنها مشهود است. لوله هاي مانیسمان طبق تعريف هستند – آنها درز جوشي ندارند. لوله از طريق يک فرآيند اکستروژن ساخته مي شود که در آن لوله از يک شمش استنلس استیل جامد کشيده شده و به شکل توخالي اکسترود مي شود. بيلت ها ابتدا حرارت داده مي شوند و سپس به قالب هاي دايره اي مستطيلي تبديل مي شوند که در آسياب سوراخ دار توخالي مي شوند. در حالي که گرم است، قالب ها از طريق يک ميله سنبه کشيده شده و کشيده مي شوند. فرآيند آسياب سنبه طول قالب را 20 برابر افزايش مي دهد تا شکل لوله مانیسمان ايجاد شود. لوله اتصالات ها از طريق پيلگرينگ، فرآيند نورد سرد يا کشيدن سرد شکل مي گيرند .

توليد لوله هاي درزدار

لوله استیل جوش داده شده از طريق نوارهاي رول يا ورق هاي استیل به شکل لوله و سپس جوشکاري طولي درز توليد مي شود. لوله هاي جوش داده شده را مي توان با فرآيندهاي شکل دهي گرم و شکل دهي سرد انجام داد. از بين اين دو، شکل‌دهي سرد منجر به پرداخت صاف‌تر و تحمل‌هاي محکم‌تر مي‌شود. با اين حال، هر روش يک لوله فولادي بادوام، محکم و مقاوم در برابر خوردگي ايجاد مي کند. درز را مي توان به صورت مهره اي رها کرد يا با روش هاي نورد سرد و آهنگري بيشتر کار کرد. لوله جوش داده شده را نيز مي توان شبيه به لوله هاي مانیسمان کشيد تا درز جوش ظريف تري با پوشش سطحي بهتر و تلرانس هاي محکم تر ايجاد شود.

انتخاب بين درزدار و مانیسمان

تفاوت لوله استیل مانیسمان و درزدار

مزايا و معايبي در انتخاب لوله هاي درزدار در مقابل مانیسمان وجود دارد.
لوله مانیسمان

طبق تعريف لوله‌هاي مانیسمان لوله‌هاي کاملاً همگني هستند که خواص آنها به لوله‌هاي بدون درز استحکام بيشتر، مقاومت در برابر خوردگي بالاتر و توانايي تحمل فشار بالاتر نسبت به لوله‌هاي درزدار مي‌دهد. اين باعث مي‌شود که آن‌ها در کاربردهاي حياتي در محيط‌هاي سخت مناسب‌تر باشند، اما قيمتي هم دارد.

فوايد

قوي تر
مقاومت در برابر خوردگي برتر
مقاومت فشار بالاتر

برنامه هاي کاربردي

خطوط کنترل نفت و گاز
خطوط تزريق مواد شيميايي
دريچه هاي ايمني زير دريا
بسته‌هاي بخار و رديابي حرارتي کارخانه فرآوري شيميايي
انتقال سيال و گاز

لوله هاي درزدار

لوله درزدار به دليل فرآيند ساخت ساده تر در ايجاد لوله هاي جوش داده شده معمولاً ارزان تر از لوله هاي مانیسمان هستند. همچنين مانند لوله هاي مانیسمان در طول هاي طولاني و پيوسته به راحتي در دسترس است. اندازه هاي استاندارد را مي توان با زمان هاي مشابه براي لوله هاي درزدار و بدون درز توليد کرد. در صورت نياز به مقدار کمتر، هزينه هاي لوله هاي مانیسمان را مي توان در دوره هاي توليد کوچکتر جبران کرد. در غير اين صورت، اگرچه لوله هاي مانیسمان با اندازه سفارشي را مي توان با سرعت بيشتري توليد و تحويل داد، اما هزينه بيشتري دارد.

فوايد

صرفه جويي در هزينه
به راحتي در طول هاي طولاني در دسترس است
زمان سررسيد سريع

برنامه هاي کاربردي

کاربردهاي معماري
سوزن هايپودرميک
صنعت خودرو
صنايع غذايي و آشاميدني
صنايع دريايي
صنعت داروسازي

هزينه هاي لوله درزدار در مقابل لوله مانیسمان

تفاوت لوله استیل مانیسمان و درزدار

هزينه هاي لوله مانیسمان و درزدار نيز به خواصي مانند استحکام و دوام مرتبط است. فرآيند توليد آسان‌تر لوله‌هاي درزدار مي‌تواند لوله‌هايي با قطر بزرگ‌تر با اندازه‌هاي ديواره نازک‌تر توليد کند. توليد چنين خواصي در لوله هاي بدون درز دشوارتر است. از طرف ديگر، ديوارهاي سنگين را مي توان با لوله هاي مانیسمان راحت تر به دست آورد. لوله هاي مانیسمان اغلب براي کاربردهاي لوله هاي ديواري سنگين که نياز دارند يا مي توانند فشار بالا را تحمل کنند يا در محيط هاي شديد کار کنند ترجيح داده مي شود.

تعدادي از عوامل ترکيب مي شوند تا steelpipe را به يک انتخاب عالي براي کاربردهاي ساختاري در صنايع مختلف از خودروسازي و هوافضا گرفته تا پزشکي و دريايي تبديل کنند. اگر هنوز مطمئن نيستيد که کدام لوله براي کاربرد شما بهترين است، به عنوان يک نقطه مرجع، اگرچه لوله هاي مانیسمان را مي توان جايگزين لوله هاي درزدار کرد، لوله هاي درزدار هرگز نمي توانند جايگزين شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *