Sending
User Review
0 (0 votes)

شیر بالانس

شیر بالانس برنجی – پایپ اتصال – قیمت شیر بالانس برنجی – فروش شیر بالانس برنجی

کالا سایز قیمت

شیر بالانس فلنجی چدنی اوریفیس متغیر سیم ایتالیا

در تمام سایز تماس بگیرید

شیر بالانس فلنجی چدنی

در تمام سایز تماس بگیرید

شیر بالانس فلنجی چدنی

در تمام سایز تماس بگیرید

شیر بالانس برنجی

در هر کار ساختمانی، شما باید سعی کنید تا گزینه‌های موجود برای تاسیسات ساختمانی و سیستم لوله‌کشی را ارزیابی کرده و بهترین گزینه را برای ساختمان انتخاب کنید. به عنوان مثال، شیر بالانس یکی از بهترین نوع شیرآلات صنعتی برای عملکرد صحیح سیستم چرخش آب گرم خانگی است. بدون این شیر، آب در حال گردش در سیستم لوله‌کشی کوتاه‌ترین مسیر را دنبال خواهد کرد. مسیرهای طولانی‌تر در لوله‌کشی قادر به حفظ دمای آب نخواهد بود.

برای استفاده از شیر بالانس همواره باید دقت لازم را انجام داد. توجه به جزئیات و موارد کوچک در هنگام استفاده از شیر بالانس بسیار مهم است.

استفاده از تجهیزات مناسب برای کنترل جریان آب داخل سیستم لوله‌کشی از اهمیت بالایی برخوردار است. این که شما بخواهید برای کنترل جریان از یک واحد کنترل از پیش تعیین شده یا یک شیر توپی استفاده کنید، به سیستم لوله‌کشی نصب شده بستگی دارد.

در سیستم‌های بسیار بزرگ ممکن است با استفاده از شیرهای کنترل جریان از پیش تعیین شده کارخانه بتوان در زمان و هزینه صرفه‌جویی کرد. اما در یک سیستم کوچک، یک شیر توپی یا یک شیر بالانس کوچک برای متعادل کردن جریان آب داخل سیستم مناسب‌تر است.

انواع شیر بالانس

شیرهای بالانس به طور کلی به دو دسته استاتیک و داینامیک تقسیم می‌شوند که به توضیح هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

شیر بالانس استاتیک

شیر بالانس استاتیک که به آن شیر بالانس دستی یا شیر بالانس دوگانه نیز گفته می‌شود، وظیفه مقاوت سیستم را بر عهده دارد. به این معنی که می‌تواند آب را به طور متناسب داخل سیستم انتشار دهد و جریان را در تمام شاخه‌های لوله‌کشی کنترل کند. در واقع هدف شیرهای بالانس استاتیک تنظیم جریان آب داخل سیستم لوله‌کشی است.

شیر بالانس داینامیک

شیرهای بالانس داینامیک خود به چندین دسته تقسیم می‌شوند که برخی از آن‌ها عبارتند از: شیر بالانس جریان داینامیک، شیر بالانس اختلاف فشار داینامیک، شیر کنترل اختلاف فشار خودکار و … .

شیر بالانس جریان داینامیک که به آن شیر کنترل جریان خودکار، شیر بالانس خودکار، شیر جریان دائم یا شیر بالانس اتوماتیک نیز گفته می‌شود، با توجه به تغییرات شرایط سیستم (اختلاف فشار) ضریب درگ (Drag) را به طور خودکار تغییر می‌دهد. با استفاده از شیر بالانس خودکار در یک محدوده مشخص اختلاف فشار، جریان آب را می‌توان به طور موثر برای نگه داشتن در یک مقدار خاص کنترل کرد.

به این معنی که زمانی که اختلاف فشار قبل و بعد از شیر بالانس افزایش می‌یابد، با بسته شدن شیر به طور اتوماتیک جریان آب کنترل می‌شود. برعکس، زمانی که اختلاف فشار کاهش می‌یابد، شیر به طور خودکار باز می‌گردد تا جریان پایدار باقی بماند.

شیر بالانس اختلاف فشار داینامیک، که به نام‌های شیر کنترل اختلاف فشار خودکار یا کنترل کننده اختلاف فشار نیز شناخته می‌شود، از اختلاف فشار به منظور تنظیم زمان باز شدن استفاده کرده و به منظور افزایش مقاومت خط لوله از تغییرات فشار بهره می‌گیرد. از این طریق زمانی که شرایط کار و محیط تغییر می‌کند، اختلاف فشار در محدود مورد نظر حفظ می‌شود.

اهمیت شیر بالانس در سیستم‌های آب سرد در پایپ اتصال

شیر بالانس برنجی – پایپ اتصال – قیمت شیر بالانس برنجی – فروش شیر بالانس برنجی

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای شیرهای بالانس در سیستم‌های انتقال آب سرد است. این مساله دلایل مختلفی دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

ابتدا باید بدانیم زمانی که یک سیستم تعادل هیدرونیکی نداشته باشد چه اتفاقی خواهد افتاد:

• یک سیستم نامتعادل نمی‌تواند میزان بار خنک‌کننده را برآورده کند. بنابراین ممکن است سیستم دچار مشکل شود.

• در یک سیستم نامتعادل جریان آب مورد نیاز برآورده نخواهد شد.

• در یک سیستم نامتعادل، جریان در هر یک از کویل‌ها به اندازه کافی تامین نشده و عملکرد چیلر به خاطر ایجاد شرایط دلتا T پایین، کاهش خواهد یافت.

در یک سیستم که به واسطه استفاده از شیرهای بالانس تعادل ایجاد می‌شود، حداکثر ظرفیت چیلر به طور کامل در تمام ترمینال‌ها توزیع می‌شود. این بدان معناست که سیستم به طور بهینه کار کرده و بهره‌وری آن تضمین می‌شود. همچنین در هزینه‌ها و مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی می‌گردد.

مزایای شیرهای بالانس

شما با انتخاب شیرهای بالانس با کیفیت بالا می‌توانید از تمامی فواید این نوع از شیرآلات صنعتی بهره‌مند شوید. برخی از فواید اصلی شیرهای بالانس عبارتند از:

  • از بین بردن سروصدا، لرزش و نوسان جریان
  • تمیز کردن آسان به واسطه طراحی مناسب
  • کاهش تعداد شیرآلات صنعتی مورد نیاز برای تعادل سیستم
  • تضمین جریان مناسب و راندمان بالاتر
  • حذف هزینه‌های مربوط به آزمایش و تعادل سیستم
  • استفاده از تجهیزات دیگر بدون تاثیر بر تعادل سیستم
  • شیرالات برنجی - شیر بالانس برنجی - پایپ اتصال - قیمت شیر بالانس برنجی - فروش شیر بالانس برنجی
    شیرالات برنجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *