Sending
User Review
2 (1 vote)

ایا استیل رنگ میشود؟

استیل را می توان در طیف گسترده ای از پروژه های ساخت استفاده کرد. برخی از اقلام ساخته شده از استیل شامل لوازم خانگی، ظروف غذاخوری و کارد و چنگال، وسایل نقلیه، وسایل آشپزی، سازه های ساختمانی و غیره است!

در حالی که استیل به دلیل استحکام، قابلیت اطمینان و مقاومت خود شناخته شده است، یک سوال که اغلب مطرح می شود این است که آیا می توان استیل را رنگ کرد یا خیر. بنابراین، آیا می توانید استیل را رنگ کنید؟

پاسخ صریح بله است! می توانید استیل ضد زنگ از لوازم آشپزخانه گرفته تا نرده های استیل را رنگ آمیزی کنید! اگرچه می توان استیل را رنگ کرد، اما انجام این کار به کمک حرفه ای برای اجرای صحیح فرآیند نقاشی نیاز دارد. از فضای سرد صنعتی آن، می توانید با انتخاب رنگ آمیزی آن با رنگ دلخواه خود، گرما و عمق را به ارمغان بیاورید.

اما رنگ آمیزی استیل ضد زنگ به چیزی بیش از پوشاندن رنگ دلخواه شما نیاز دارد. برای جلوگیری از ورود نمک و سایر مواد خورنده به فولاد پس از رنگ‌آمیزی، به تعادل پیچیده‌ای از اپوکسی و پرایمر اچ‌کننده نیاز دارد.

آیا استیل رنگ میشود ؟

خواص اولیه استیل

استیل علاوه بر ارائه روکش‌های زیبایی‌شناختی برای لوازم خانگی، سطحی را نیز ارائه می‌کند که تمیز کردن و تمیز کردن آن ساده است و آن را برای استفاده در بخش پزشکی عالی می‌کند.
استحکام استیل و توانایی آن در نورد شدن به ورق و شکل دادن به سیم، لوله و میله از دیگر عوامل موثر در استفاده گسترده آن است.
استیل می توانند مانند هر ماده فلزی دیگری دماهای بالا را تحمل کنند زیرا به طور طبیعی در برابر آتش مقاوم هستند. استیل به دلیل تطبیق پذیری و دوام آن، در کارخانه های صنعتی ترجیح داده می شود.
مقاومت فوق العاده ای در برابر سایش و پارگی معمولی و انواع ضربه در محیط های خانگی یا صنعتی ارائه می دهد.

رنگ ایده آل برای استیل چیست؟

ایا استیل رنگ میشود

از آنجایی که انواع رنگ های زیادی وجود دارد، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که کدام یک روی استیل بهتر عمل می کنند. رنگ های لعابی یا رنگ های استیل با ترکیب روغنی معمولا بهترین گزینه ها برای استیل هستند.

با این حال، استفاده از پرایمر قبل از رنگ آمیزی استیل لخت بسیار مهم است. آستر به شما کمک می کند تا سطحی صاف و یکنواخت ایجاد کنید و در عین حال هرگونه نقص در استیل را پنهان کنید و چسبندگی رنگ را بهبود بخشد. روکش های پرایمر دارای مواد چسبنده خاصی هستند که به چسبندگی آنها به سطح کمک می کند. برای استیل، می توانید از هر پوشش آستری که توسط پیمانکاران حرفه ای نقاشی خود تایید شده است استفاده کنید.

رنگ بر پایه روغن

ایا استیل رنگ میشود رنگ روغنی بادوام هستند، به آسانی تراشه یا تغییر رنگ نمیدهند و ممکن است به راحتی از سطوحی که روی آنها اعمال شده است تمیز شوند. رنگ  روغنی در رنگ های مختلف از صاف و مات گرفته تا براق و براق موجود می باشند.

با این حال، قابل توجه است که رنگ آمیزی اسپری روی سطوح بزرگ از استیل توصیه نمی شود. یکی دیگر از این موارد این است که رنگ‌های روغنی معمولاً نسبت به رنگ‌های پایه آب نسبت به رنگ‌های پایه آب، مدت زمان بیشتری برای خشک شدن دارند. اگرچه، همیشه می توانید به دنبال مخلوط هایی در بازار باشید که سریعتر از رنگ های روغنی معمولی خشک شوند.

رنگ بر پایه آب

برخلاف رنگ‌های روغنی، رنگ‌های پایه آب یا لاتکس زمان خشک شدن سریعی دارند که کار با آن‌ها را بسیار راحت می‌کند. این رنگ‌ها بسیار ساده‌تر هستند، زیرا معمولاً بوی ملایم‌تری نسبت به رنگ‌های روغنی دارند و می‌توان آن‌ها را با آب بدون استفاده از حلال تمیز کرد و پس از خشک شدن کامل رنگ، تمیز کردن سطح ساده‌تر است.

اگر از رنگ‌های مبتنی بر آب استفاده می‌کنید، باید از یک آستر نیز استفاده کنید تا رنگ کاملاً به فولاد بچسبد. با این حال، هنگام استفاده از رنگ روغنی متفاوت است زیرا نیازی به پرایمر در مخلوط نیست.

رنگ اپوکسی برای استیل

ایا استیل رنگ میشود

همچنین می توانید استیل را با استفاده از پوشش های اپوکسی رنگ کنید. پوشش‌های اپوکسی به دلیل دوام فوق‌العاده خود، اغلب در صنعت خودروسازی و کارخانه‌های صنعتی برای پوشش مخازن و کمپرسورهای فولادی استفاده می‌شوند.

این رنگ استیل فوق العاده بادوام و در برابر حلال ها و سایر مواد شیمیایی مقاوم است. علاوه بر این، در برابر ضربه مقاوم است، می تواند از خرد شدن و شکستن جلوگیری کند و می تواند در دمای بسیار بالا زنده بماند.

آماده سازی سطح

بهتر است قبل از رنگ آمیزی از پشم فولادی یا برس سیمی برای زبری سطح فولاد ضد زنگ استفاده کنید، به خصوص اگر فولاد از قبل کهنه و خراشیده شده باشد. فولاد ضد زنگ عموما سطحی صاف و بدون متخلخل دارد، اما منافذی برای چسبیدن رنگ ضروری است. به همین دلیل ابتدا باید آن را زبر کرد تا رنگ به سطح بچسبد. اگر استیل از قبل خراشیده نشده باشد، ابزار ایده آل برای این فرآیند یک سنباده مداری است.

روش ها و کاربردهای پوشش

ایا استیل رنگ میشود

برخلاف مواد متخلخل مانند چوب، باید فلز را مالش دهید تا رنگ بچسبد. برای ایجاد زبری مناسب، به سادگی سطح را با یک برس سیمی یا پشم فولادی تمیز کنید.
برای تمیز کردن سطح استیل، یک چربی‌گیر بر پایه آب بمالید. اثر انگشت، روغن، گریس، موم، صابون، دوده و لوسیون‌ها پس از استفاده از چربی‌گیر مبتنی بر آب پاک می‌شوند. با این حال، الف
ماده شیمیایی تخصصی حذف چربی، مانند یک چربی‌گیر مبتنی بر آمونیاک، ممکن است برای مواد سخت‌تر مانند روغن پخت و پز ضروری باشد. در هر صورت، به کاربرد و توصیه های ایمنی سازنده پایبند باشید.
یک پرایمر استیل درجه یک را که با رنگ انتخابی شما سازگار است، اعمال کنید. پرایمر سفید بهترین گزینه شماست مگر اینکه محصول نهایی شما رنگ تیره باشد. با استفاده از برس، غلتک یا سمپاش، طبق دستور سازنده آن را اعمال کنید و بگذارید خشک شود. با این وجود، توصیه می شود از غلتک ها به جای سمپاش برای سطوح وسیع استفاده کنید. بگذارید کاملا خشک شود.
پس از خشک شدن لایه نهایی، از واکس (واکس خودکار عالی عمل می کند!) یا لاک دریایی برای آب بندی سطح استفاده کنید. و اگر می خواهید ظاهری طبیعی به سطح تازه رنگ شده خود بدهید، می توانید یک لایه موم را با استفاده از یک اسفنج روی سطح بمالید. بگذارید خشک شود تا ظاهری مه آلود پیدا کند، سپس با یک پارچه خشک و تمیز بمالید. لاک دریایی را برای ظاهری “روکش شفاف” انتخاب کنید.

بهترین رنگ برای استیل چیست؟

استیل به طور کلی با رنگ روغنی یا رنگ مینا رنگ آمیزی می شود و اغلب دارای پوشش های بادوام و طولانی مدت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع رنگ های لعابی متعدد برای پرداخت های مختلف، با پیمانکاران رنگ محلی خود مشورت کنید.

سوالات متداول

آیا استیل با رنگ اکریلیک سازگار است؟

استفاده از رنگ اکریلیک به طور مستقیم بر روی سطوح فولادی ضد زنگ خطر ضربه زدن رنگ به سطح را دارد. اگرچه تقریباً هر نوع رنگی می تواند به سطح استیل که به طور مناسب آماده شده است بچسبد، رنگ اپوکسی بهترین گزینه برای پوشش است. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه رنگ آمیزی استیل با اپوکسی با کارشناسان رنگ محلی خود مشورت کنید.

چگونه رنگ را روی استیل نگهداری می کنید؟

لازم است قبل از اعمال لایه نهایی رنگ مورد نظر خود، استیل ضد زنگ را آستر کنید. پرایمرها دارای مواد شیمیایی مخصوص پیوند هستند که به چسبندگی پوشش به سطح steel کمک می کنند. شما می توانید از هر آستر درجه بندی شده از فولاد ضد زنگ استفاده کنید و رنگ نهایی شما همچنان کار می کند.

آیا استیل باید رنگ آمیزی شود؟

استیل طبیعتاً دارای روکش زیبایی است و در برابر زنگ زدگی مقاوم است و تا سطح براقیت بالایی دارد. پس چرا حتی آن را رنگ کنید؟ اضافه کردن رنگ به نرم شدن ظاهر خشن و استریل استیل کمک می کند، اما نیازی به این کار نیست.