Sending
User Review
0 (0 votes)

چرا استیل سیاه می شود؟

یک تصور غلط کلی وجود دارد که استیل زنگ نمی‌زند، کدر نمی‌شود و رنگ نمی‌گیرد. در مورد ظروف آشپزی، اقلام ساخته شده از استیل در واقع به کمترین میزان نگهداری و تهویه نیاز دارند. هر از گاهی، استیل برای حفظ ظاهر جدید نیاز به ترمیم دارد. با تغییر نحوه انجام کارها و یادگیری چند راه سریع برای رفع آنها از مشکل لکه ها و تغییر رنگ جلوگیری کنید.

تغییر رنگ استیل می تواند ناشی از گرما، مواد شیمیایی خشن یا استفاده نادرست از ظروف استیل باشد. بسیاری از تغییر رنگ ها به راحتی با محصولات طبیعی مانند جوش شیرین، سرکه، آب لیمو یا سودا اصلاح می شوند. پاک کننده های حاوی اگزالیک اسید می توانند استیل را بازسازی کنند.

چرا استنلس استیل سیاه می شود ؟

تغییر رنگ و لکه های استیل

استیل همانطور که از نام آن مشخص است، از نظر فنی لکه نمی شود. رنگ‌آمیزی معمولاً به موقعیتی اطلاق می‌شود که در آن یک ماده به داخل کالا کشیده شده است. تغییر رنگ استیل معمولاً به دلیل تجمع روی سطح است و بنابراین به معنای واقعی لکه نیست. چندین چیز می تواند باعث شود ظروف استیل ضد زنگ شما تغییر رنگ دهند. خوشبختانه راه حل های سریع و آسانی برای همه آنها وجود دارد.

چه چیزی باعث تغییر رنگ استیل می شود؟

استیل ترکیبی (یا آلیاژی) است که از آهن، کربن و کروم تشکیل شده است. آهن و کربن دو ماده ای هستند که مستعد زنگ زدگی هستند (که اکسیداسیون نیز نامیده می شود). کروم برای جلوگیری از اکسیداسیون و دادن کیفیت “ضد زنگ” به آن اضافه می شود. افزودن کروم مانعی بین آهن و موادی مانند اکسیژن و نمک ایجاد می کند که باعث زنگ زدگی می شوند.

به طور کلی، استیل ضد زنگ با کروم بیشتر، استیل ضد زنگ با کیفیت بهتری است. به دنبال ظروف آشپزی با محتوای کروم 10.5 تا 12 درصد باشید. لایه کرومی که از زنگ زدگی جلوگیری می کند نیز لایه ای است که باعث تغییر رنگ رنگین کمان در ظروف استیل ضد زنگ شما می شود.

وقتی کروم در معرض هوا قرار می گیرد، یک سد محافظ ایجاد می کند. هنگامی که این پوشش محافظ در معرض حرارت زیاد قرار می گیرد، تغییر رنگ رخ می دهد.

مواد شیمیایی خشن در مواد تمیز کننده می توانند باعث تغییر رنگ شوند.

کلسیم و سایر مواد معدنی موجود در آب می‌توانند باعث ایجاد لکه‌ها یا لکه‌های سفید در ظروف استیل شما شوند.
سطوح کم کروم در ظروف پخت و پز و استیل ضد زنگ بسیار نازک می تواند منجر به زنگ زدن ظروف فلزی شود.
گرم شدن بیش از حد روغن در ظروف استیل ضد زنگ می تواند منجر به تغییر رنگ باقی مانده قهوه ای شود.
گرمای زیاد می تواند باعث ایجاد طیف وسیعی از رنگ ها در اقلام استیل ضد زنگ شما شود.
با گذشت زمان استیل ضد زنگ می تواند کسل کننده شود.

چگونه از تغییر رنگ فولاد ضد زنگ جلوگیری کنیم؟

استیل ضد زنگ به دلیل انعطاف پذیری و توانایی آن برای زیبا ماندن حتی پس از سال ها استفاده، انتخابی فوق العاده برای ظروف پخت و پز است. خوشبختانه، بسیاری از عواملی که می توانند باعث تغییر رنگ ظروف شما شوند، قابل اجتناب هستند. اجتناب از برخی عادات یا تغییر روش تمیز کردن یا استفاده از استیل ضد زنگ ممکن است از مشکلات تغییر رنگ قبل از شروع جلوگیری کند.

از گرمای زیاد خودداری کنید

توصیه می شود ظروف استیل ضد زنگ خود را قبل از استفاده برای سرخ کردن غذا با مقدار کمی روغن روی حرارت متوسط گرم کنید. این به روغن اجازه می دهد تا شیارهای کوچکی را در ظروف آشپزی شما پر کند و به مقاوم شدن آن در برابر چسبندگی کمک می کند.

تنظیم حرارت بیش از حد بالا می تواند باعث تغییر رنگ شود. همچنین به احتمال زیاد باعث چسبیدن غذا و سوختن تابه می شود. اگر اجازه داده شود روغن در تابه بیش از حد گرم شود، می تواند به استیل ضد زنگ شما بچسبد و باعث ایجاد یک لایه قهوه ای شود.

گرمای زیاد استفاده شده برای کباب پزهای فضای باز می تواند باعث تغییر رنگ زرد، قهوه ای، آبی یا سیاه شود.

از مواد شیمیایی خشن اجتناب کنید

استفاده از مواد شیمیایی خشن بر روی ظروف استیل ضد زنگ شما در بهترین حالت می تواند به یک اثر رنگین کمانی منجر شود. نمونه ای از این کار شستن استیل ضد زنگ در ماشین ظرفشویی با مواد شوینده معمولی ظرفشویی است.

در بدترین حالت، می تواند منجر به خوردگی به شکل حفره ای شود که قابل تعمیر نیست. این در مورد شوینده هایی که حاوی کلر یا سفید کننده هستند صادق است و باید به طور کامل از آنها اجتناب شود.

از لکه ها و لکه های سفید خودداری کنید

آب در برخی مناطق دارای مواد معدنی بسیار بالایی است. در چنین مکان هایی، تجمع کلسیم بر روی استیل ضد زنگ به راحتی قابل مشاهده است. با خشک کردن ظروف استیل ضد زنگ خود بلافاصله پس از شستن، می توانید به طور کلی از تجمع آن جلوگیری کنید.

از خرید ظروف نازک خودداری کنید

برای کاهش هزینه ظروف استیل، برخی از ست ها با استفاده از چند لایه تولید می شوند که در نتیجه ظروف نازک ایجاد می شود. اغلب اینها همچنین دارای درصد کمتری از کروم هستند.

در نتیجه ظروف پخت و پز است که می تواند به سرعت پیچ خورده و دارای توزیع ناهموار گرما و در نتیجه نقاط داغ است. کروم کمتر همچنین به معنای احتمال بیشتر زنگ زدگی است.

چگونه استیل ضد زنگ تغییر رنگ داده را تعمیر کنید؟

در یک دنیای ایده آل، ما می توانیم همه کارها را درست انجام دهیم و ظروف آشپزی ما نیازی به تعمیر و بازیابی ندارند
یون. اگرچه واقعیت کمی متفاوت به نظر می رسد.

شما به راحتی می توانید مقدار آب مورد نیاز برای جلوگیری از سوختن یا سوختن غذا را اشتباه قضاوت کنید و سپس به بیش از تعمیر و نگهداری نیاز دارید.

استیل ضد زنگ فوق‌العاده بخشنده است و می‌تواند با هزینه بسیار کم به همان اندازه جدید به نظر برسد. خبر خوب این است که شما به احتمال زیاد در حال حاضر بیشتر محصولاتی را دارید که برای بازیابی استیل ضد زنگ خود به آنها نیاز دارید.

هنگام تمیز کردن تابه های استیل ضد زنگ همیشه چند دستورالعمل اعمال می شود:

هرگز از ابزارهای ساینده سخت و ساینده مانند پشم فولادی یا برس سیمی استفاده نکنید
هنگام تمیز کردن یا مالش، در برابر دانه های استیل ضد زنگ نروید
همیشه از محصولات پاک کننده بدون کلر و سفید کننده استفاده کنید
راه حل های زیر به همان اندازه برای ظروف آشپزی، میز، اجاق گاز، کباب پز، اجاق در فضای باز یا سینک آشپزخانه شما کاربرد دارند.

از بین بردن تغییر رنگ رنگین کمان

سرکه و آب را مخلوط کنید. نسبت 1:3 به خوبی کار می کند. این مخلوط را روی سطح آسیب دیده اسپری کنید. بگذارید چند لحظه بماند. محلول را پاک کنید، با آب تمیز بشویید و با یک پارچه نرم خشک کنید.

از بین بردن زنگ زدگی از استیل ضد زنگ

با استفاده از آب و بی کربنات خمیر درست کنید. آن را روی محل زنگ زدگی بمالید و بگذارید چند دقیقه این مخلوط روی پوست بماند. با حرکتی که دانه را دنبال می کند، به آرامی مالش دهید تا زنگ زدگی از بین برود. با آب تمیز بشویید. برای بازگرداندن درخشش از یک پولیش فلزی حاوی اسید اگزالیک استفاده کنید. با آب بشویید و خشک کنید.

درب استیل ضد زنگ قبل و بعد از حذف تغییر رنگ
حذف لکه های سفید از درب استیل ضد زنگ با قطعات مساوی آب و سرکه
تجمع کلسیم و لکه های سفید را از بین ببرید
از سرکه و آب (به مقدار مساوی) روی تمام لکه های سفید استفاده کنید. اگر تجمع قابل توجهی بود، اجازه دهید مدتی بماند. با یک اسفنج نرم و آب بشویید و تمیز کنید. بلافاصله خشک کنید.

تغییر رنگ ناشی از گرما را از بین ببرید

تغییر رنگ استیل ضد زنگ در اثر گرما فقط با حرارت بسیار زیاد اتفاق می افتد و می توان آن را روی اقلام تعمیر شده یا متصل شده یا اجاق های گریل در فضای باز مشاهده کرد. هنگامی که استیل ضد زنگ در معرض دمایی بین 700 تا 1200 درجه فارنهایت قرار می گیرد، رنگ های مختلفی رخ می دهد.با ترکیب سودا، سرکه، پودر پاک کننده بدون سفید کننده و پولیش فلزی خمیر درست کنید. هنگام کار با دانه، این مخلوط را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. با آب بشویید و خشک کنید. با استفاده از محصولی که حاوی اسید اگزالیک است پولیش دهید.

درخشش را به استیل ضد زنگ محو شده بازگردانید
می‌توانید با پاشیدن جوش شیرین روی سطح، درخشندگی یک کانتر یا لگن محو شده را بازیابی کنید. سپس محل مورد نظر را با سرکه اسپری کنید. مخلوط را با هم کار کنید تا خوب پخش شود. چند قطره مایع ظرفشویی ملایم را روی محل بریزید و دوباره آن را به آرامی روی آن بمالید.

این مخلوط را به مدت یک ساعت بگذارید. باقی مانده را پاک کنید و با آب و پارچه نرم به خوبی بشویید. بازگرداندن درخشش زیبای استیل ضد زنگ واقعاً به همین سادگی است.

اینفوگرافیک استیل ضد زنگ تغییر رنگ داده را رفع کنید
آیا استیل زنگ نزن رنگ شده، زنگ زده یا تغییر رنگ داده شده خطرناک است؟
به شرط اینکه آسیب فقط روی سطحی باشد که ظروف آشپزی شما برای استفاده ایمن است. اما آماده باشید که مواد شما شروع به چسبیدن به سطح کنند و در نتیجه بر عملکرد ظروف شما تاثیر بگذارد. اگر سطح یا ظروف آشپزی شما پوسته پوسته یا خورده شده است، زمان تعویض آن فرا رسیده است.

آیا استیل ضد زنگ می تواند در ماشین ظرفشویی برود؟
بله، استیل ضد زنگ را می توان در ماشین ظرفشویی تمیز کرد. متخصصان به شما خواهند گفت که بهتر است استیل ضد زنگ با دست تمیز شود زیرا مواد شیمیایی ماشین ظرفشویی بیش از حد ساینده هستند. اگرچه استیل ضد زنگ شما همچنان همانطور که باید عمل می کند، سطوح مات می شوند.

آیا استیل ضد زنگ تغییر رنگ داده ایمن است؟
بله، استفاده از استیل ضد زنگ تغییر رنگ داده به شرط سالم بودن و پوسته پوسته نشدن سطح ظروف آشپزی بی خطر است.

آیا استیل ضد زنگ کدر می شود؟
به طور کلی، استیل ضد زنگ کدر نمی شود. برای جلوگیری از زنگ زدگی یا مقاومت در برابر خوردگی استیل ضد زنگ زیرا حاوی کروم است.

چرا استیل ضد زنگ سیاه می شود؟
استیل ضد زنگ می تواند در اثر واکنش اکسیداسیون سیاه شود، اصطلاح علمی برای این واکنش غیرفعال کردن یا خار کردن نامیده می شود.

لکه های قهوه ای روی استیل ضد زنگ چیست؟
لکه های قهوه ای روی سطح گلدان های استیل ضد زنگ واکنشی بین سطح، نمک دریا، آب و رطوبت است.

آیا استیل ضد زنگ تغییر رنگ می دهد؟
خیر، سطوح استیل ضد زنگ تغییر رنگ نمی دهند. این یک آلیاژ مقاوم در برابر خوردگی است که معمولاً حاوی کروم و نیکل است که منجر به روکش نقره ای براق می شود که در برابر زنگ زدگی مقاومت می کند. استیل ضد زنگ ممکن است با حرارت بالا کمی تغییر رنگ دهد.