Sending
User Review
5 (1 vote)

لوله یو پی وی سی

لوله پی وی سی استخری 

مواد مختلفی وجود دارد که در ساخت استخرهای شنا استفاده می شود وقتی صحبت از لوله کشی برای نصب استخر می شود، نوع انتخابی شما می تواند تاثیر قابل توجهی بر کیفیت کلی نصب و طول عمر سیستم استخر داشته باشد. از آنجایی که قسمت اعظم لوله‌ کشی استخر در زیر زمین مدفون است، حتی یک نشتی کوچک و آهسته در لوله‌ های استخر شما میتواند باعث آسیب جدی شود و تعمیر آن هزینه بر باشد.

به همین دلیل مهم است که بدانید انواع مختلف لوله ها چیست و کدام یک برای نصب لوله کشی استخر بهترین کار را دارند. در این پست، گزینه های لوله کشی شما، گزینه هایی که بیشترین محبوبیت را دارند و بهترین گزینه از نظر ما چیست را پوشش خواهیم داد.

گزینه های لوله برای استخرهای شنا چیست؟

شما چندین متریال مختلف برای لوله کشی استخر خود دارید. در حالی که همه اینها کار می کنند (حداقل برای مدتی)، برخی از گزینه ها بهتر از بقیه هستند.

لوله پی وی سی پلی وینیل کلراید

پی وی سی – لوله پی وی سی سخت (پلی وینیل کلراید) استانداردی برای لوله کشی استخرها و همچنین بسیاری از کارهای لوله کشی دیگر است. ضخامت دیواره لوله به عنوان زمان بندی شناخته می شود، معمولا لوله پی وی سی بر اساس جدول 40 یا 80 ساخته می شود. برخی از نصابان استخر از لوله پی وی سی 80 استفاده می کنند که خوب است، اما ممکن است کمی باشد. بیش از حد برای کار
CPVC – لوله CPVC، پی وی سی کلردار، معمولاً برای کارهای لوله کشی که به لوله کشی نیاز دارند استفاده می شود که قادر به تحمل دمای بالاتر آب باشد. رنگ آن خاکستری روشن است و گرانتر از لوله پی وی سی معمولی است. با این حال، بسیاری از لوله کش های استخر از CPVC برای درگاه های ورودی و خروجی بخاری های استخر استفاده می کنند تا از ذوب یا جمع شدن لوله ها جلوگیری کنند. معمولاً فقط در این ظرفیت استفاده می شود زیرا لوله کشی کل سیستم استخر با آن هزینه زیادی دارد.
مس – لوله های مسی دیگر برای استفاده در تاسیسات استخر توصیه نمی شود، اما هنوز هم می توان آن را در استخرهای قدیمی که قبل از شروع استفاده از لوله پی وی سی نصب شده اند، یافت. در حالی که لوله‌های مسی اغلب در لوله‌کشی‌های دیگر خانه‌ها استفاده می‌شوند و دارای مزایایی هستند (به عنوان مثال، مقاوم‌تر در برابر زلزله و آتش‌سوزی نسبت به سایر گزینه‌ها)، همچنین گران‌تر، استفاده از آن دشوارتر است و به خوبی لوله PVC عایق نیست. .

pvc انعطاف پذیر

PVC انعطاف پذیر – مانند پی وی سی سفت و سخت، PVC انعطاف پذیر از پلی وینیل کلراید ساخته شده است اما با نرم کننده ها ساخته می شود تا خم شوند. به دلیل انعطاف پذیری PVC انعطاف پذیر، نصب آن راحت تر از لوله پی وی سی سفت و سخت است. همچنین چندین مزیت دارد که با لوله سفت و سخت نخواهید دید. به عنوان مثال، بهتر می‌تواند دماهای انجماد را تحمل کند، زیرا می‌تواند برای سازگاری با انبساط ناشی از یخ کشش داشته باشد و در برابر حرکات زمین بهتر است.

با این حال، لوله PVC منعطف به اندازه لوله سفت و سخت بادوام نیست، زیرا مستعد ابتلا به موریانه های زیرزمینی و گوش های گوش است که می توانند سوراخ هایی را در آن بجوند. همچنین به اندازه لوله سفت و سخت از نظر شیمیایی مقاوم نیست، به این معنی که سطوح بالای کلر و آب خشن می تواند به آن آسیب برساند.

لوله پلی اتیلن مشکی

پلی بلک – لوله پلی اتیلن مشکی که به آن لوله پلی اتیلن با چگالی بالا یا پلی اتیلن HDPE نیز می گویند، سلف بلا فصل لوله های پی وی سی برای سیستم های استخر شنا است. HDPE هنوز در استخرهای نصب شده قبل از استفاده گسترده از PVC یافت می شود و برخی لوله کش های استخر هنوز از آن استفاده می کنند. این یک شیلنگ مشکی منعطف است که مزایای مشابه لوله پی وی سی فلکس را ارائه می کند، بدون اینکه برای اشکالات زیرزمینی جذاب باشد و مقاومت شیمیایی بیشتری دارد.

کدام نوع لوله استخر رایج ترین است؟

این روزها، هنوز هم استخر هایی از قبل از دهه 1970 خواهید یافت که دارای لوله های مسی هستند، برخی استخرهای جدیدتر که از لوله های پلی مشکی استفاده می کنند، اما اکثر سیستم های لوله کشی استخرهای شنا از PVC سفت و سخت یا PVC انعطاف پذیر استفاده می کنند. اکثر نصاب های استخر لوله پی وی سی سفت و سخت را ترجیح می دهند (حتی اگر نصب آن دشوارتر باشد) زیرا مضرات PVC انعطاف پذیر از سهولت نصب آن بیشتر است.

لوله پی وی سی فشار قوی رده 40

به طور کلی، ما فکر می کنیم لوله پی وی سی سفت و سخت بهترین انتخاب برای لوله کشی استخر است. این لوله بسیار بادوام تر از لوله PVC انعطاف پذیر است، که در واقع برای استفاده در زیرزمین رتبه بندی نشده است. ساختار شلنگ مانند شیر گازی پی وی سی فلکس به راحتی خرد یا سوراخ می شود و حشرات می توانند به راحتی آن را بجوند. اگرچه چرخش در لوله‌ ها با لوله‌ های صلب سخت‌ تر است و به جای خم شدن مانند PVC منعطف، نیاز به استفاده از اتصالات دارد، لوله پی وی سی سفت و سخت همچنان برنده ما برای سیستم‌ های لوله‌ کشی استخر است. این قوی، مقرون به صرفه است و طولانی ترین طول عمر را در بین گزینه های دیگر دارد. اگر استخر شما دارای بخاری است، حتماً CPVC را در طرح اطراف آنها قرار دهید تا از یکپارچگی سیستم محافظت کنید.

لوله وینو هیدروپول , قیمت لوله استخری, لیست قیمت لوله upvc, قیمت اتصالات upvc پیمتاش, قیمت لوله upvc پیمتاش, لوله upvc پیمتاش ,