Sending
User Review
5 (1 vote)

اتصالات استیل مواد غذایی

اتصالات استیل صنایع غذایی چیست

اتصالات استیل صنایع غذایی نقش مهمی در تولید و ایمنی مواد غذایی ما دارد. در صنعت فرآوری مواد غذایی، استیل در کل فرآیند از برداشت، حمل و نگهداری، تا پخت و پز و سرو استفاده می شود این اتصالات را می توان به زانویی سه راهی تبدیل مهرماسوره شیرالات مخصوص مواد غذایی اشاره کرد که این اتصالات از استیل 304 می باشد برای دریافت لیست قیمت این محصولات با فروشندگان ما در تماس باشید 66311159

سیستم استیل فرآوری شیر برای اینکه به عنوان استنلس استیل شناخته شود، ترکیب باید دارای حداقل 10.5 درصد کروم بر حسب جرم و حداکثر 1.2 درصد کربن بر وزن باشد.

تاریخچه اتصالات استیل صنایع غذایی

استنلس استیل در 150 سال گذشته به اشکال مختلف مورد استفاده قرار گرفته است، اما هیچ صنعتی نمی تواند تاثیری که بر صنایع غذایی و آشامیدنی داشته است را حفظ کند. این صنایع در 100 سال گذشته رشد قابل توجهی داشته اند که تا حد زیادی به دلیل سطوح استیل استریل و صافی است که در هر سطح از آماده سازی و بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود.

در حالی که اولین کارد و چنگال از جنس استنلس استیل در حدود سال 1910 ساخته شد، صنعت غذا و نوشیدنی به طور کلی تا مدت ها بعد از این مواد استفاده نکرد. در دهه 1930، رستوران ها و خطوط تهیه غذا شروع به استفاده از سینک های استیل ضد زنگ کردند، و در دهه 50 و 60، پشتی و اجاق گاز از جنس استنلس استیل ظاهر شد.

برای اکثر مصرف کنندگان استیل در آشپزخانه های آماده سازی مواد غذایی و همچنین دستگاه های ارائه و سلف سرویس یافت می شود. همه اینها از فولاد ضد زنگ استفاده می کنند زیرا محتوای کروم به آن استحکام کششی بالاتری می دهد در حالی که محتوای نیکل و سطوح صاف تمیز کردن و ضدعفونی مکرر آن را آسان می کند.

استیل در تهیه و نگهداری مواد غذایی

ظروف غذا از استیل بهترین راه برای تهیه و نگهداری مواد غذایی در آشپزخانه یا قسمت های آماده سازی غذا هستند. در حالی که ظروف پلاستیکی بسیار بادوام هستند، اما به راحتی تمیز و استریل نمی شوند. در عین حال، توجه به این نکته ضروری است که استیل مورد استفاده برای تهیه یا نگهداری مواد غذایی باید از درجه مناسبی برخوردار باشد.

محصولات استیل درجه غذایی

با استیل نوع 304 ساخته شده اند. همچنین به آن استیل 18/8 یا 18/10 نیز گفته می شود که به مقادیر کروم و نیکل در فولاد اشاره دارد. این نوع فولاد علاوه بر قابلیت استریل و تمیز کردن مناسب، برای تهیه و نگهداری مواد غذایی بهترین است، زیرا:

به اندازه کافی بادوام است تا در برابر سوء استفاده و همچنین مقاومت در برابر خوردگی مقاومت کند، که همچنین آلودگی متقاطع را کاهش می دهد.
سطح صاف آن به راحتی تمیز و استریل می شود بین استفاده. تمیز کردن با سفید کننده و سایر مواد شیمیایی با استیل درجه مواد غذایی ایمن است، بنابراین می توانید قسمت های آماده سازی غذا و آشپزخانه خود را از باکتری در امان نگه دارید.
این می تواند دمای بالا و پایین را تحمل کند و گزینه خوبی برای ظروف پخت و پز، ظروف پخت، گرم کن غذا و نگهداری مواد غذایی در هر نوع و اندازه ای است.

امروزه استیل برای اهداف مختلف در صنایع غذایی و آشامیدنی بزرگتر مورد استفاده قرار می گیرد

با توجه به اینکه بیشتر مواد غذایی ما قبل از رسیدن به خانه‌هایمان فرآوری، نگهداری و بسته‌بندی می‌شوند، جای تعجب نیست که استیل که به راحتی استریل می‌شود تقریباً برای هر بخش از فرآیند استفاده می‌شود.

از مصارف کشاورزی مانند تجهیزات الکتریکی یا مکانیکی گرفته تا نمایشگرهایی مانند دونات تازه پخته شده در پنجره سلف سرویس،استیل این مزیت را دارد که به راحتی ساخته می‌شود تا ذخیره‌سازی ایمن غذا درست برای محصولات خاص یا آیتم‌های منو شما ایجاد شود.

استیل چیست؟

ترکیبی از فلزات است که به عنوان آلیاژ نیز شناخته می شود. استیل مقاوم در برابر کدر شدن و زنگ زدگی از برخی از اساسی ترین عناصر موجود در زمین ساخته شده است: سنگ آهن، کروم، سیلیکون، کربن، نیتروژن و منگنز.

برای اینکه این ترکیب به عنوان استیل شناخته شود، باید حداقل 10.5 درصد کروم بر حسب جرم و حداکثر 1.2 درصد کربن بر وزن داشته باشد. کروم عنصری است که به استیل مقاومت خوردگی معروف خود را می دهد. برخلاف نامش، استیل واقعاً ضد زنگ نیست. کروم به آن کمک می کند تا در مقایسه با فولاد استاندارد بدون کروم، برای مدت طولانی تری قبل از نشان دادن علائم سایش مقاومت کند.

بیش از 57 نوع استیل که به عنوان آلیاژهای استاندارد شناخته می شوند، علاوه بر بسیاری از آلیاژهای اختصاصی تولید شده توسط تولید کنندگان مختلف استیل وجود دارد. این انواع مختلف با ترکیب منحصر به فرد خود متمایز می شوند.

چرا از استیل در صنایع غذایی استفاده می شود؟

برای بسیاری از کاربردهای بهداشتی حمل و نقل مواد غذایی، استیل یک انتخاب مواد محبوب است. استیل درجه مواد غذایی نه تنها می تواند در برابر دماهای خشن که پلاستیک را ذوب می کند، مقاومت کند، لایه اکسید محافظ این ماده به جلوگیری از تشکیل زنگ زدگی که می تواند غذاها را آلوده کند، کمک می کند. شاید مهم ترین دلیل این باشد که استیل درجه غذایی فاقد مواد شیمیایی است که بتواند به غذاها مهاجرت کند.

مزایای اضافی استفاده از استیل در صنایع غذایی عبارتند از

مقاومت در برابر خوردگی: استیل در مقایسه با سایر فلزات به ویژه در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم است که آن را برای استفاده در آشپزخانه عالی می کند. استیل درجه مواد غذایی اغلب برای تجهیزات آشپزخانه استفاده می شود که نصب آن می تواند پرهزینه باشد. اما، از آنجایی که بیشتر گریدهای استیل بسیار مقاوم در برابر خوردگی هستند، تجهیزات نیازی به تعویض مکرر ندارند.
استحکام: استیل درجه مواد غذایی بسیار قوی است، و آن را به یک ماده عالی برای استفاده در تجهیزات سنگین یا قفسه بندی برای مکان های ذخیره سازی تبدیل می کند.

سهولت در تمیز کردن

سایر مواد مانند چوب یا پلاستیک دارای شیارها یا منافذی هستند که باکتری ها می توانند در آن نفوذ کرده و رشد کنند. استیل صاف است و جایی برای پنهان شدن باکتری ها فراهم نمی کند و به راحتی تمیز می شود. هنگام تمیز کردن استیل مهم است که همیشه از یک پاک کننده استیل درجه مواد غذایی استفاده کنید.
سطح غیر واکنش: استیل یک فلز غیر واکنشی است، به این معنی که می توانید از آن برای پخت غذاهای اسیدی مانند مرکبات، گوجه فرنگی و سرکه استفاده کنید. سایر فلزات، مانند آلومینیوم و آهن، واکنش پذیر هستند. پختن غذاهای اسیدی در این فلزات ممکن است بر طعم غذا تأثیر بگذارد، معمولاً طعم فلزی را اضافه می کند و می تواند به سطح فلز آسیب برساند.
هزینه: زمانی که از استیل به درستی مراقبت و نگهداری شود، هزینه های نگهداری پایینی دارد.

مزایای استفاده استیل

بادوام، مقاوم در برابر خوردگی و غیر جذب باشد
داشتن وزن و ضخامت کافی برای مقاومت در برابر شستشوی مکرر ظروف
“برای داشتن یک سطح صاف و به راحتی قابل تمیز کردن تمام شود”
مقاومت در برابر «حفره شدن، خرد کردن، خراشیدن، خراشیدن، امتیاز دهی، تحریف و تجزیه»
جلوگیری از مهاجرت “مواد مضر” یا “اعطای رنگ، بو یا طعم” به غذا
بررسی دو نوع متداول استیل

صرفاً به این دلیل که استیل برچسب “ایمن برای مواد غذایی” دارد به این معنی نیست که این ماده مناسب برای تأسیسات یا فرآیند تولید شما است. انواع مختلفی از استیل برای مواد غذایی وجود دارد که هر کدام دارای ترکیبات و خواص متفاوتی هستند. دو نوع متداول 304 و 316L هستند.

اتصالات استیل صنایع غذایی 304

همچنین به عنوان استیل “18-8” شناخته می شود، زیرا حاوی 18٪ کروم و 8٪ نیکل است، 304 رایج ترین استیل مورد استفاده در سراسر جهان است. بیش از 50 درصد کل استیل تولید شده را تشکیل می دهد. ارزان تر از 316L، 304 یک انتخاب اقتصادی و کاربردی برای اکثر محیط ها است.

304 می تواند در برابر خوردگی مقاومت کند

اکثر اسیدهای اکسید کننده این دوام ضدعفونی کردن آن را آسان می کند و بنابراین برای بسیاری از کاربردهای آشپزخانه و مواد غذایی ایده آل است. همچنین دارای خواص شکل دهی و جوشکاری خوبی است که به آن امکان می دهد به اشکال مختلف تولید شود.

کاربردهای رایج استیل 304 شامل دم کردن، فرآوری شیر است. همچنین در اکثر یخچال‌ها، اجاق‌ها، سینک‌ها، ماشین‌های ظرفشویی، مخازن تخمیر و مخازن ذخیره‌سازی یافت می‌شود و می‌تواند در برابر خوردگی ناشی از مواد شیمیایی مختلف موجود در میوه‌ها، گوشت‌ها و شیر مقاومت کند. یکی از بزرگترین نقاط ضعف 304 حساسیت آن به خوردگی ناشی از محلول های کلرید یا محیط های شور مانند آب شور است.

مخازن ذخیره سازی استیل مخازن ذخیره مواد غذایی و نوشیدنی اغلب از فولاد ضد زنگ 304 به دلیل توانایی آن در برابر خوردگی ساخته می شوند.

اتصالات استیل صنایع غذایی 316 

با ترکیب تقریباً یکسان با 304، دومین استیل رایج، 316L، حاوی 16٪ کروم، 10٪ نیکل و 2٪ مولیبدن است. عنصر اضافی، مولیبدن، کلید افزایش مقاومت در برابر خوردگی است. مولیبدن به فلز در مقاومت در برابر حفره شدن (نوعی خوردگی که منجر به ایجاد سوراخ های کوچک در فلز می شود) در محلول های یون کلرید کمک می کند و در دماهای بالا استحکام را افزایش می دهد.

316L بیشتر در کاربردهایی مانند پردازش شیمیایی، محیط‌های کارخانه‌ای بسیار استریل، تولید پزشکی و دارویی و همچنین محیط‌های با شوری بالا مانند مناطق ساحلی یافت می‌شود. اگرچه معمولاً گران‌تر از 304 است، اما این هزینه اضافی را می‌توان با مقاومت اضافی 316L در برابر خوردگی توجیه کرد که باعث می‌شود در این کاربردها بیشتر از استیل 304 دوام بیاورد.

ماشین لباسشویی مرد در یک کارخانه در تاسیسات فرآوری مواد غذایی، قابلیت ضدعفونی کامل برای ایمنی ضروری است. استیل را می توان به راحتی تمیز کرد و در برابر شستشوی مکرر با بسیاری از مواد شیمیایی و شوینده ها مقاومت کرد.

فرق بین استیل 304 در مقابل 316L

انتخاب استیل مناسب

تشخیص بصری بین 304 و 316L دشوار است. با این حال، ترکیب همه تفاوت را ایجاد می کند. انتخاب استیل مناسب برای عملیات شما برای تولید ایمن و کارایی هزینه حیاتی است. تصمیم گیری اینکه کدام استیل برای شما بهترین کارایی را دارد در نهایت به کاربرد بستگی دارد.

استیل 304 ممکن است انتخاب بهتری باشد اگر:

این برنامه به شکل پذیری منحصر به فردی نیاز دارد – 304 خواص شکل دهی و جوشکاری خوبی دارد.
این برنامه شامل نگرانی های هزینه است – 304 مقرون به صرفه تر است.
استیل 316L ممکن است انتخاب بهتری باشد اگر اتصالات استیل مواد غذایی 

این برنامه شامل عناصر بسیار خورنده مانند نمک است.
این ماده در زیر آب قرار می گیرد یا به طور مداوم در معرض آب قرار می گیرد.
کاربرد به استحکام و سختی بیشتری نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *